Strona 1 z 1

1.8T Głośna praca turbo, dziwny dźwięk.

: pn sty 23, 2017 19:01
autor: Blu
Witam.
Dwa dni temu jadąc na autostradzie depnąłem mocniej w okolicach 200 km/h...kiedy zwolniłem zauważyłem że turbo głośniej świszczy ( mam DP i wiem jak wcześniej świszczało a jak teraz jest) do tego taki dziwny odgłos hm... prrrrrr :) nie wiem jak to opisać, kiedy odpuszczę gaz to prrr pod koniec jest lekko głośniejsze. Dźwięki dobiegają z okolic nóg pasażera. Zrobiłem z tym trasę około 700 km. i nic się nie nasila, ale nie jest to praca jaka była wcześniej, świst słychać niemalże od lekkiego muśnięcia gazu i to dziwne prrrr czy jak to nazwać. Podlinkuję później plik audio o co mi chodzi, trzeba się wsłuchać "między świst" bo telefonem nagrane.

Idąc tą drogą rozebrałem dziś nadkole PP i wszystko rozkręciłem od wlotu intercoolera aż do samej turbiny, węże całe...pancake cały, jedynie luz wzdłużny na słynnej chyba spince czyli rura alu z turbo do naleśnika, zrobiłem zdjęcia i widać że te ząbki jakieś wyrobione, oleju w układzie śladowe ilości, dlatego nic tam nie wysrało z wyjątkiem takiej szarej mazi coś jak smar grafitowy. Czy możliwe jest że przez ten luz i powiedzmy nieszczelność aż tak będzie słychać ? Aha oring ten zielony jest cały ale odgnieciony.
Auto moc swoją ma, ciśnienie trzyma 1 bar (program), dv sprawdzony (sprawny), znalazłem w necie że ludzie to przerabiają bo pojawia się tam właśnie nieszczelność...ale mi chodzi o ten świst i to prrr...czy to może być przyczyna ?

Sprawdziłem połączenie DP z turbo nic nie okopcone, kolektor-turbo też czysto, wkurza mnie to bo boję się żeby nie rozwalić turbiny. Dodatkowo wartości w bloku 32 to 2.8% i -7.8%. Błędów chyba brak...w sumie był jeden że za bogata mieszanka 17535 ale po wykasowaniu i jeździe testowej po złożeniu wszystkiego, błędu brak.

Czy logi są potrzebne jeśli tak to jakie grupy ? Czy ktoś przerabiał tą rurę na stary typ np. AGU i czy podejdzie P&P ?

Linki do fotek :

http://www.tinypic.pl/ftwdb33s8khl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.tinypic.pl/0sxrh3xm5vem" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.tinypic.pl/g52ckm1mhge7" onclick="window.open(this.href);return false;

Audio o co mi chodzi, niestety trzeba pobrać:

https://megawrzuta.pl/download/8e7e3aa1 ... 83086.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Poproszę o pomoc lub naprowadzenie mnie.

Tak jeszcze szperałem i znalazłem że nie raz mieli luźny kolektor wydechowy albo połączenie turbo-DP ale ja to sprawdzałem i wzrokowo wygląda ok, zresztą dźwięk dochodzi z okolic schowka, po drugie nie widać okopcenia...a powinno być jeśli by wydmuchało uszczelkę prawda ?

1.8T Głośna praca turbo, dziwny dźwięk.

: pn sty 23, 2017 23:44
autor: Mavrick
Mi to wyglada na jakas nieszczelnosc przez ktora ciagnie lewe powietrze. Nie wiem jak jest zbudowane turbo w golfie i czy tam wystepuja takie elementy ale w viciaku jak mialem uwalony jakis zaworek czy tez czujnik (nie pamietam co to bylo) to odglos byl podobny a nawet i bardziej intensywny...jak w WRC:D.

Re: 1.8T Głośna praca turbo, dziwny dźwięk.

: wt sty 24, 2017 08:41
autor: Blu
Jutro sprawdzę czy czasem kolektor wydechowy nie jest luźny...ciekawi mnie tylko czy ta opisana nieszczelność może generować aż taki hałas...Połączenia filtr-turbo nie sprawdzałem bo wydawalo mi się że male szanse są na rozerwanie tego elementu.

No więc po oględzinach, prawdopodobnie wydmuchana uszczelka turbo-downpipe, może założyłem lipną bo taką co była w zestawie z DP o taka ( z takiego materiału, kształt inny) : http://www.tinypic.pl/n39vvzjf32j8
Wrzuciłem ją na sucho może to był błąd... mam pod ręką elring dokładnie taka : http://www.tinypic.pl/w0pw4by02xh7

Pytanie...ładować metalową na pastę do uszczelnień tłumików czy ori serwis ?

Ma ktoś numer ori uszczelki ?

Re: 1.8T Głośna praca turbo, dziwny dźwięk.

: czw wrz 02, 2021 08:31
autor: bogiel7
Cześć. Czy miał ktoś podobna sytuację w swoim 1.8T? U mnie po maksymalnym otwarciu przepustnicy dźwięk dobiega z okolic turbiny. Samochód ma moc i jedzie dobrze. Tylko ten dźwięk. Jedynie co znalazłem to niski poziom oleju(było na minimum konewka się nie zapaliła). Czy wymiana oleju pomoże (olej ma obecnie jakieś 8000tys)?