Problem po wymianie rozrządu w ALH

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: lwlw » wt sty 24, 2017 01:15

Dziś golf miał zmieniany pasek wraz z kompletem rolek i pompą wody - podobno oryginalny zestaw. Odbierając auto zauważyłem, że na wolnych obrotach chodzi normalnie, ale jak się wkręca, a zwłaszcza przy zejściu z obrotów jakby coś rzęzi, brzęczy - trochę jak zużyte łożysko np. alternatora. Pokazałem gościowi to udaje Greka, że nic nie słyszy. Przyjechałem do domu, zrzucam osłonę - może coś będzie widać - patrzę, a tu pasek jakoś krzywo jest po skosie, zobaczcie jak na pompie wtryskowej przesunięty jest w stronę silnika, widać na kole zębatym ślad po starym pasku (klikając można powiększyć):

Obrazek
Obrazek

Wydaje mi się nawet, że pasek zaczął się już strzępić z boku:
Obrazek

Pytanie dlaczego jest tak przesunięty... Co o tym myślicie? Sam już nie wiem czy wydziwiam, ale przecież to nie może tak być. Zmieniany był jeszcze napinacz paska wieloklinowego - muszę zdjąć pasek i zobaczyć może to on hałasuje, ale wątpię po tym jak zobaczyłem pasek zębaty.

Dodam, że rozmowa z gościem na koniec nie była miła, więc zwyczajnie boję się (o ten silnik) do nich już jechać, mimo że niby powiedział by przyjechać.

Zastanawiałem się czy samemu się nie wziąć za rozrząd, ale pomyślałem, że nie mam za bardzo czasu, fachowiec będzie pewniejszy itp. - no i mam, chyba i tak będę musiał to poprawić...



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: sebekgolf » wt sty 24, 2017 20:35

Pierwsze to zainteresowałbym się co to za ślady na rolce bo powinna być czysta. Kolejna sprawa, to czy rolka prowadząca jest zamontowana poprawnie. Skoro pasek ucieka, to znaczy że coś nie jest w osi ustawione. Najprędzej obstawiałbym rolkę prowadzącą. Może gościu źle chwycił gwint śruby a potem na siłę dokręcił przez co rolka nie jest prostopadle do powierzchni na której powinna się opierać.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: matisim » wt sty 24, 2017 22:46

z tymi rolkami to chyba nie jest tak do końca. W każdym silniku zawsze miałem rolki trochę obklejone, stary rozrząd, więc nie myślałem że coś może być nie tak. Ale jak już zmieniłem na nowy, komplet, pasek, rolka i napinacz, wszystko elegancko, to po jakimś czasie takie coś wychodzi na rolce. Zastanawiam się nad jakością paska skoro takie coś się dzieje. Nie długo będę wymieniał w kolejnym tdi i kupię innej firmy pasek dla porównania.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: lwlw » wt sty 24, 2017 22:52

Rolka prowadząca to masz na myśli tę dużą pod pompą wody? Bo ona nie ma tej prowadnicy takiej jak napinacz. Ale problem musi być gdzieś tu, bo na kole rozrządu jest OK.
A ta mała rolka faktycznie uświniona jakby czymś pasek na plecach smarowali - czyżby piszczal?
Dzisiaj zrobiłem ze 30 km i póki co się nie pogorszyło - pasek wygląda tak samo, ale i nie poprawiło - dalej słyszę ten dźwięk. Jeżdżę bez osłony paska i obserwuję.



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Re: Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: matisim » wt sty 24, 2017 22:58

lepiej sprawdź czy nie jest naciągnięty na "hama" wtedy też paski potrafią dziwne dźwięki wydawać.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: waski1 » wt sty 24, 2017 23:00

Dziwny dźwięk może być od za mocno napiętego paska.Podjedź do mechesa i powiedz mu żeby popuścił minimalnie pasek i sprawdź czy dźwięk zniknie.Obstawiam że tak.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: lwlw » śr sty 25, 2017 20:29

Jest to jakiś trop. Co do jakości paska jest to oryginał VW.



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: muszkatobiasz » śr sty 25, 2017 23:43

wyraźnie widać że pasek schodzi do silnika a tam jest osłona i pasek może obcierać przyczyny szukał bym w napinaczu możliwe że jest źle zamontowany nie w swoim miejscu lub nie ten typ inne osadzenie i przyszedł za głęboko ewentualnie odkręcił bym tom małą rolkę bo jak wyżej pisali krzywo wkręcona i bez niej odpalić bo z fotki trudno ocenić jak tam dokładnie wygląda



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: ciachotdi » sob sty 28, 2017 14:10

u mnie tez jest krzywo i jeździ poki co, ale jak występuje dziwny dzwięk obstawiam źle napięty napinacz paska (kiedyś mi udupiło od tego śrubę na wale)


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: lwlw » sob sty 28, 2017 23:20

Poprawili mi to niby, wczoraj jak sprawdzałem to pasek był prosto albo mi się wydawało, zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów i dziś na pompie wtryskowej znów jest jakby nieco przesunięty. Tego dźwięku już nie ma albo jest minimalny.



dewastor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt kwie 05, 2016 19:51
Lokalizacja: PSE

Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: dewastor » wt sty 31, 2017 22:26

do alh są dwa rodzaje pasków idzie założyć obydwa ale nie są zamienne, jak się założy zamiast "czarnego" ten drugi typ, taki jaśniejszy od strony zębów to słychać takie dziwne dźwięki trzaski i kląskania



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: lwlw » wt sty 31, 2017 23:48

Jak ustalić który pasek powinien być? Po numerze silnika?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: waski1 » śr lut 01, 2017 00:01

dewastor pisze:do alh są dwa rodzaje pasków idzie założyć obydwa ale nie są zamienne
Udowodnij to. Wklej numery oe. najlepiej z etki.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Problem po wymianie rozrządu w ALH

Post autor: AndrzejP4 » śr lut 01, 2017 09:32

038109119D - Kod silnika: ALH, do numeru silnika: 500000
038109119M - Kod silnika: ALH, od numeru silnika: 500001



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości