Wibracje na kierownicy

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sargon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob cze 28, 2008 20:53
Lokalizacja: Żory

Wibracje na kierownicy

Post autor: sargon » ndz maja 12, 2013 14:55

Witam
Mam problem z zawieszeniem a mianowicie jak w temacie trzepie mi kierownica. Zdarza się to od prędkości 120 wzyż.
W moim golfie założone jest całe zawieszenie z H&R i dystanse 10mm przod i 15 tyl.
Wymienione zostały wszystkie tuleje zawieszenie na poliuretanowe oraz drążki kierownicze i przegub zewnętrzny.
Łożyska nie mają luzów, przynajmniej odczuwalnych ani nie huczą podczas jazdy. Koła wyważone, opony w dobrym stanie. Wiem że tarcze hamulcowe nadają się do wymiany (krzywe) ale wydaje mi się że ma to wpływ tylko przy hamowaniu i tak rzeczywiście jest ponieważ drgania się wzmagają.
Wiem również że poduszka pod skrzynią ma lekkie luzy i wewnętrzne przeguby bądź coś w skrzyni ale myślę że to nie powinno mieć wpływu na drgania kierownicy - sprostujcie mnie jeśli się mylę.
Przy łukach również wibracje są większe.
Nie wiem co jeszcze może mieć powodować takie zachowanie. Mój mechanik nie potrafi wyczuć żadnych niedomagań zawieszenia.
Powiedzcie proszę gdzie jeszcze mogę szukać, co może mieć wpływ na takie zachowanie.
Poniżej link do filmiku - mam nadzieje że widać o co mi chodzi.
[youtube][/youtube]


Z góry dzięki za pomoc


szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wibracje na kierownicy

Post autor: italiano_83 » ndz maja 12, 2013 15:14

Geometrię sprawdzałeś .. ? luz na drążkach kierowniczych, na przekładni .. Wywal te dystanse i sprawdź ci się bez nich dzieje, może mają nierówną powierzchnie styku .


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Wibracje na kierownicy

Post autor: _robert_s » ndz maja 12, 2013 15:18

Ja mam to samo od kilku lat. Zawsze powyżej 100 km/h czuć coraz silniejsze i wyraźne drżenie kierownicy. Nie wyrywa jej to z rąk, ale czyni jazdę po autostradzie nie tak komfortową jakby mogła być. Przy czym u mnie lekkie drgania są już na wolnych obrotach na postoju, a więc częściowo niesie się to z silnika/skrzyni (i na dobrą sprawę nie potrafię zidentyfikować skąd). Podobnie jak ty wymieniałem już tarcze (akurat felerne tarcze z przodu potrafią to intensyfikować, nawet bez hamowania - wiem bo to przerobiłem, więc wymieniaj te pokrzywione!), silentbloki przód i tył (po tym trochę te drgania zelżały w czasie jazdy!), obie poduszki skrzyni (dolną-tylną łapę i tą po lewej w komorze silnika - po tej wymianie również jest nieco spokojniej). I podobnie jak u Ciebie ma to średni związek z oponami i amortyzacją, bo też już zmieniałem a nie eliminowało to całkowicie tego zjawiska.
Każda reparatura zatem przynosiła w jakimś stopniu krok w dobrą stronę (drżenie stawało się mniej intensywne) ale nigdy na 100%. U ciebie na postoju na wolnych obrotach sinik nie generuje drgań? Jakby ktoś miał jakieś pomysły to też będę wdzięczny (sprawdzać sprzęgło? wymienić ostatnią poduchę?)



Awatar użytkownika
sargon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob cze 28, 2008 20:53
Lokalizacja: Żory

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: sargon » ndz maja 12, 2013 21:28

italiano_83 pisze:Geometrię sprawdzałeś .. ? luz na drążkach kierowniczych, na przekładni .. Wywal te dystanse i sprawdź ci się bez nich dzieje, może mają nierówną powierzchnie styku .
geometria robiona, luz na drozkach nie wystepuje. Racją jest że jeden dystans kwalifikowałby się do wymiany ale nie przypuszczałem że z tego to może być - zamówie nowy. Ogólnie bez dystansów jazda nie da rady bo ocieram oponą o nadkole.

Luz w przekładni też wydaje się jakiśtam być, myślisz że to może być powód?

Tak jak kolega robert_s napisał da sie z tym żyć ale trasy na autostradzie robią się mniej komfortowe...


szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)

Awatar użytkownika
sargon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob cze 28, 2008 20:53
Lokalizacja: Żory

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: sargon » ndz maja 12, 2013 23:36

_robert_s pisze: U ciebie na postoju na wolnych obrotach sinik nie generuje drgań? Jakby ktoś miał jakieś pomysły to też będę wdzięczny (sprawdzać sprzęgło? wymienić ostatnią poduchę?)
zapomnialem dodac

drgan podczas postoju absolutnie nie ma...ogolnie zjawisko nie wystepuje przy predkosciach mniejszych niz okolo 120kmh


szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)

_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Wibracje na kierownicy

Post autor: _robert_s » pn maja 13, 2013 08:12

No to masz się lepiej ode mnie :-)
Zmień jeszcze te tarcze jak możesz - ja miałem ewidentnie większe drgania przed zmianą. I dodam, że poprzednie miały ledwo rok - po prostu słabszej jakości, a może na rozgrzanej wpadłem w kałużę, nie wiem. W każdym razie po włożeniu nowego kompletu Boscha drgania znacznie, ale to znacznie zmalały!



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wibracje na kierownicy

Post autor: Shmatan » pn maja 13, 2013 10:09

sargon pisze:dystanse 10mm
Dobra dobra - z dodatkowym centrowaniem? jak nie, to koło jest niewspółosiowo z piastą i musi bić kierownicą.

Jaki otwór centrujący masz w feldze? albo uda się zrobić dystans (jeżeli większy od 60mm) ale przechodzisz na 4mm i łapiesz ori centrowanie, albo przechodzisz na 13mm z dodatkowym centrowaniem.



Awatar użytkownika
sargon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob cze 28, 2008 20:53
Lokalizacja: Żory

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: sargon » pn maja 13, 2013 22:01

Shmatan pisze:
sargon pisze:dystanse 10mm
Dobra dobra - z dodatkowym centrowaniem? jak nie, to koło jest niewspółosiowo z piastą i musi bić kierownicą.

Jaki otwór centrujący masz w feldze? albo uda się zrobić dystans (jeżeli większy od 60mm) ale przechodzisz na 4mm i łapiesz ori centrowanie, albo przechodzisz na 13mm z dodatkowym centrowaniem.
nie bardzo rozumiem musze przyznac :)
moge dodac tylko ze dystanse to jakis oryginalny wytwór VW z logiem i numerami czesci... cale zawieszenie (H&R) zakladal niemiec i wyglada na to ze nie oszczedzal

aha i felgi to BBS - zdjecie ponizej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Wibracje na kierownicy

Post autor: XV2 » pt maja 24, 2013 23:46

Wyważ porządnie koła.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
sargon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: sob cze 28, 2008 20:53
Lokalizacja: Żory

Wibracje na kierownicy

Post autor: sargon » sob maja 25, 2013 11:03

Koła są już wyważone...brakowało jakieś 10 gram na dwóch oponach więc nie jest źle.

Pytanie jesZcze jest takie: kolega zauważył że nie mam ciężarka na jednej osce.
Czy to może wpływać na mój problem ?


szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Wibracje na kierownicy

Post autor: XV2 » sob maja 25, 2013 14:12

Ja też nie mam i to nie wpływa na drgania bynajmniej u mnie.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Wibracje na kierownicy

Post autor: Shmatan » sob maja 25, 2013 16:07

XV2 pisze:bynajmniej
Obrazek

sargon, nie ważne czy niemiec i nie ważne czy oryginalne - podnieś samochód, odkręć koło i zobacz czy koło samo się trzyma na miejscu, czy żeby przykręcić śruby trzeba je podnosić. W tej drugiej sytuacji występuje brak współosiowości i koło jednocześnie kręci się i porusza orbitalnie przez co będą bicia (troszkę jak przy jajowatym kole)



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Wibracje na kierownicy

Post autor: XV2 » sob maja 25, 2013 22:25

Shmatan pisze:
XV2 pisze:bynajmniej
Przykro mi że te słowo jest ci obce.


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Wibracje na kierownicy

Post autor: Waqa » ndz maja 26, 2013 06:46

cos tu nie gra. po co dystanse do BBS 771? mam takie same felgi i nic mi nie obciera, a zadnych dystansow nie mam. zawieszenie nie powinno zmieniać ET (chyba ze ja o czymś nie wiem).
Shmatan sugeruje ze masz jajko na centrowaniu, także dokładnie przyjrzyj sie tym dystansom.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 11 gości