Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: marcin7x5 » wt lis 05, 2013 15:40

Bez dokładnych pomiarów na ramie pewnie się nie obędzie. Wystarczy że delikatnie będa rozjechane kąty a będzie sciagało. Trzeba pomierzyc dokładnie podwozie.



lukaszwnw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 13, 2013 20:57
Kontakt:

Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: lukaszwnw » wt lis 05, 2013 21:08

piotrek233 pisze:Ciśnienie powietrza w kołach ok? Jeżeli byłeś na zbieżności i jeżeli udało się ustawić poprawnie, auto musi jechać prosto. Masz wydruk?
Ciśnienie ok . taka sama sytuacja na oponach zimowych i letnich, felgi proste.
marcin7x5 pisze:Bez dokładnych pomiarów na ramie pewnie się nie obędzie. Wystarczy że delikatnie będa rozjechane kąty a będzie sciagało. Trzeba pomierzyc dokładnie podwozie.
W takim razie postaram się w najbliższym czasie udać do polecanej diagnostyki i sprawdzić geometrie na profesjonalnym sprzęcie.

Na razie mam trochę wydatków ( montaż G60 zamiast dwumasa )

Dam znać jak już to ogarnę :)



lolo081
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw paź 17, 2013 22:41

Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: lolo081 » śr lis 27, 2013 22:27

Z racji tego że jest to mój pierwszy post WITAM WSZYSTKICH.
Drodzy forumowicze mam problem z moim golfem 4 z racji że temat podobny postanowiłem się podczepić.

Parę dni temu zmieniłem opony na zimowe (nowe) i zauważyłem że zaczeło mnie ściągać na prawo:
-ustawiona geometria 2x
-przekłądałem opony i to nie pomagało
-ciśnienie ok

Zauważyłem że auto po skręceniu kilka razy kierownicą do oporu zaczyna ściągać raz w lewo raz w prawo zależnie od strony w którą kręciłęm. WIęc zdecydowałem się na wymianę łożysk w mcphersonie - ale to nie to. Skręcanie w prawo występuje przy normalnej jeździe, natomiast to w lewo tlyko po dobiciu do końca ( i oczywiście na wyprostowanych kołach).

Dodatkowo stare letnie opony są ścięte troszkę. Prawy przód i prawy tył jest ścięty od środka. Auto mam od kilku tygodni i w nic nie uderzylem, ani nikt we mnie (pewnie auto ułożyło się na oponach i dlatego jeździło prosto).

Proszę o opinie co można podregulować, sprawdizć lub wymienić aby problem ze znoszeniem auta wyeliminować,

DOdam jeszcze że miesiąc temu robilem przegląd i hamulce ok, amortyzatory lewa strona 70& a prawa 30%.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: marcin7x5 » czw lis 28, 2013 13:34

Najpierw to zacznij od zapoznania się z regulaminem forum bo zaraz dostaniesz po głowie, że nie wpisałes kodu silnika i typu autka.
Sam widzisz, że auto nie ma własciwej geometrii zawieszenia skoro sa ścięte opony od wewnątrz. Prawdopodobnie masz skrzywioną tylną belkę. Możesz tez miec cos nie tak z zawiechą z prawej strony na przodzie. Najlepiej to zrobic dokładne pomiary wraz z płytą podłogową.



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: Eyk88 » czw lis 28, 2013 18:36

Samochód siedzi z prawej strony bardziej?



lolo081
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw paź 17, 2013 22:41

Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: lolo081 » czw lis 28, 2013 20:11

dzięki za zainteresowanie, zapoznam się niezwłocznie z regulaminem forum.

nie zauważyłem żeby auto było jakieś krzywe przez stan zawieszenia.

Problem został rozwiązany dzis przez diagnoste. W skrócie może komuś się przyda:
1.) ustawił geometrię jeszcze raz
2.) okazało się że skręt w prawo maks to 37st a w lewo 31st gość stwierdził że to wina przeklądni kierownicy, ustawił przekladnie na 0 a potem do tego wyregulował koła - to również nie pomogło auto ściągało w prawo
3.) gość wyregulował kąty z przodu na lewym -0.7 st prawe na 0st dodatkowo przełożył opony między kołami i to pomogło. DOpuszczalne pochylenie koła to -1st więc chyba ok powinno być. Problem ze ściąganiem auta przeszedł, a przynajmniej nie jest to aż tak widoczne jak wcześniej.
Zimówki to nowe kleber krislap.



lukaszwnw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 13, 2013 20:57
Kontakt:

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: lukaszwnw » czw gru 12, 2013 17:43

Ja dzisiaj byłem ponownie na stacji diagnostycznej.

Żadnych luzów w zawieszenie, opony ok, przejechałem się z tym gościem co się zajmuje geometrią.

Powiedział , że jest przestawiona tylna belka minimalnie, gdyż już miał takie przypadki. Chciał podłączyć całą aparaturę ale mówi po co mam płacić, za coś co on mi właśnie powiedział i jest to pewne w 100?% . Dodam,że jest to renomowany zakład i przerabiają naprawdę sporo samochodów.

Te ściąganie nie jest aż tak mocno uciążliwe ale w przyszłości może się za to zabiorę. Ktoś kiedyś zamawiał używaną tylną belkę, na co zwrócić uwagę przed ewentualnym zakupem ?

pzdr. Łukasz



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1177
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: piotrek233 » czw gru 12, 2013 18:31

Pojechałeś do mechanika czy jasnowidza? Kupisz teraz belkę, okaże się ze po wyminie belki będzie znowu to samo. Kto za to zapłaci Ty czy mechanik. Jedz jeszcze raz i zrób geometrie. Dostaniesz wydruk, czarno na białym będzie widać się gdzie jest problem i wtedy wymieniasz. Po co wymieniać w ciemno szkoda kasy.

Zrób to od razu bo szkoda opon- później będzie płacz, że opony do wymiany.

Co do belki musi być prosta. (I tu CI się przyda owa geometria w przypadku jeżeli nowa belka też będzie krzywa- możesz reklamować )
Musisz teraz jechać na geometrię, dowiesz się co masz do wymiany, wymieniasz, jedziesz ponownie na geometrie w celu sprawdzenia. Jeżeli jest wszytko OK to cieszysz się jazdą.



lukaszwnw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 13, 2013 20:57
Kontakt:

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: lukaszwnw » czw gru 12, 2013 20:20

Zaprzyjaźniona stacja diagnostyczna. :kac:

Nie miałem nawet pieniędzy na zrobienie geometrii . :bigok:

Po nowym roku podjadę i zrobię wydruk , mimo wszystko na 99 % jest to ta belka, gdyż inne rzeczy zostały wykluczone.

Jak zrobię ten wydruk to go zrobię.

pzdr. Łukasz



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1177
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: piotrek233 » czw gru 12, 2013 20:29

Geometria wyjdzie Cię 60-100zł. I będziesz wiedział wszytko. Lepiej to zrobić niż płacić -/+ 600zł (belka,tuleje,robiocinza)tylko dlatego ze diagnosta tak Ci zasugerował...



lukaszwnw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob kwie 13, 2013 20:57
Kontakt:

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: lukaszwnw » czw gru 12, 2013 20:59

Wiem ile kosztuje, wczoraj odebrałem Golfa z naprawy ( 2000 zł , wtryski , głowica i kilka rzeczy .... ) dlatego tak wygląda sytuacja.

Za pełną geometrie zapłacę 50 zł ( po znajomościach) ale trzeba czekać na wypłatę :pub:

piotrek233 jak będę miał wydruk to go wrzucę . :pub:



mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok

Post autor: mk4tdi » ndz lut 28, 2016 12:03

Odkopię...
Byłem na ustawieniu zbieżności. Przed regulacją sprawdzili czy są jakieś luzy, luzów nie było, z zawieszeniem wszystko ok. Sprawdzili zbieżność i z lewym kołem coś tam było nie tak bo wyniki pokazały sie na czerownym tle. Wyregulowali i oto efekt
http://s19.postimg.org/r33jinceb/IMG_20 ... 105028.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy przy takim ustawieniu powinno być ok? Bo nadal lekko ucieka w prawo... no i mimo, że przy ustawianiu zbieżności kierownicę sam ustawiłem w poziomie to podczas jazdy kiera nie jest idealnie w poziomie... Byłem jeszcze raz w zakładzie gdzie ustawiali zbieżność, powiedziałem co i jak i koleś który ustawiał zbieżność sprawdził wydruk i powiedział że to wina opon bo przy takim ustawieniu nie ma prawa ściągać.


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
luki_s3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lip 09, 2007 16:58
Lokalizacja: WU

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: luki_s3 » ndz lut 28, 2016 15:26

mk4tdi skąd jesteś?


kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)

2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: marcin7x5 » ndz lut 28, 2016 20:26

A sprawdzałeś ustawienia tylnej belki. Może jedno z kół tylnych powoduje to ściąganie a ruszając kierą tylko to korygujesz podczas jazdy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 12 gości