Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kejol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr kwie 15, 2015 09:18

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: kejol » czw lip 23, 2015 22:19

Chodzi o to, ze jadac na drugim biegu podchodzac pod 4,5 tys obrotow czuje nak sie silnik dusi i meczy. W mazdzie przed potopowej w 2.0 147 km czulem te konie tutaj daje kopa od 2000 bo kompresji nie ma ale slaby ten downsize'ing...
Szybciutko musze zmieniac biegi aby silnik nie wył dodatkowo komputer rowniez sugeruje juz przy 1900 obr zmiane na wyzszy bo wieksza oszczednosc. Zaluje tez ze automatu nie wzialem, eh Polak madry po szkodzie. Ogolnie ok jestem zadowolony bo zgrzeszyl bym gdybym narzekal ale sa dla mnie male mankamenty o ktorych nie wiedzialem i dlatego ne wymieniam. Po to jest forum aby sie pozalic :)
A co do blokad na amorkach to za tydzien ide do serwisu bo czas w zegarku spoznia sie z dnia na dzien o 10 minu to zapytam i poprosze aby spojzeli...



adline10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 10, 2015 16:27

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: adline10 » pn sie 10, 2015 16:36

Czy ktoś mógłby podać symbol tych rzekomo poprawionych amortyzatorów w wersji comfortline czy highline, nie sportowej?



zile12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz maja 25, 2014 22:09

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: zile12 » ndz sie 30, 2015 13:22

Czy zawieszenie opcjonalne ,,sportowe" (dla felg Dijon) w wersji wyposażeniowej highline jest jest niższe w stosunku do standartu wersji Highline (z felgami Dover) ? jeśli tak to o ile ?
Czy macie jakieś wiarygodne informacje w tym temacie ? Nigdzie nie mogę znaleźć danych producenta w tej kwestii
Pytam o to, bo mam przy wyjeżdzie taki uskok gdzie czasami obecną toyotą Yaris zachaczam spodem. Próbowałem prezejeżdżać golfem 7 z zwykłym zawieszeniem i było OK.
Ale zastanawiam się czy może być problem w wersji z sportowym zawiasem. (jeśli zawieszenie byłoby niższe) ?



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: piteks » czw wrz 10, 2015 20:45

zile12 pisze:jeśli tak to o ile ?
O 2 cm.


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Awatar użytkownika
linkworld
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sie 09, 2011 13:21

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: linkworld » śr wrz 30, 2015 18:34

Powiedzcie koledzy, tak w temacie zawiasu sportowego w mk7. Czy to, ze w konfiguratorze przy wyborze felg 17 Dijon zmuszany jestem do wybrania zawieszenia sportowego wynika z jakichs uwarunkowan technicznych czy to niemiecka pazernosc :-)
Pytam bo mam zamiar zamowic Varianta Mk7 na zwyklych felgach 16 Toronto a potem dokupic wybrane przeze mnie felgi 17'' (szesnastki zostana mi na zime). Czy z takim manewrem nie bede mial probelmu?



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » czw paź 01, 2015 04:42

Tylko przelicz czy oplaca sie wyrzucac lub zamieniac dobrej klasy letnie gumno. Watpie by cos innego niż styl i wyglad mial tu znaczenie, na 17 moze smiesznie wygladac tak wysoko. Ja bym bral albo albo.
Ewentualnie przejedz sie z jakims znajomym jego bmw z silnikiem 3 litry i ci przejdzie golf. :bigok:



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: rysiektr » czw paź 01, 2015 09:39

wojtas_GT pisze:Ewentualnie przejedz sie z jakims znajomym jego bmw z silnikiem 3 litry i ci przejdzie golf.
A po 1szym serwisie jak zobaczysz rachunek za naprawę to zatęsknisz za golfem :rotfl:
Mam BMW wiem co mówię.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: piteks » czw paź 01, 2015 16:10

linkworld pisze: Czy to, ze w konfiguratorze przy wyborze felg 17 Dijon zmuszany jestem do wybrania zawieszenia sportowego wynika z jakichs uwarunkowan technicznych czy to niemiecka pazernosc :-)
Miejscowa pazerność. Teraz pewnie tym większa, że amerykanie upominają się o kasę za "eko diesle" :grin:
Sportowy zawias polega w golfie na tym, że jest o 2 cm obniżony w stosunku do "normalnego" mk7.
Dijony mają gumy 225/45/R17, a "normalnie" jest 205/55/R16.
Teraz zależy co kto lubi :)


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Awatar użytkownika
linkworld
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sie 09, 2011 13:21

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: linkworld » czw paź 01, 2015 17:48

wojtas_GT pisze:Tylko przelicz czy oplaca sie wyrzucac lub zamieniac dobrej klasy letnie gumno
Właśnie przeliczyłem i wychodzi, że zaoszczędzę 500 zł jeśli zamówię fabryczny zawias sportowy i Dijony. Nie jest to jakaś duża kwota, natomiast jeśli wezmę mk7 na 16'' Toronto to mam wtedy możliwość doboru felg 17'' i opon na lato jakie chcę. Zaś opony letnie 16'' zhandluję lub oddam po rodzinie, bo to popularny rozmiar :chytry: .

Ale z uwagi na to, że:
piteks pisze:Sportowy zawias polega w golfie na tym, że jest o 2 cm obniżony w stosunku do "normalnego" mk7.
to rzeczywiście daliście mi do myślenia, czy przypadkiem wersji nie-sportowej zawiasu nie będzie dziwnie wyglądał na felgach 17'', zwłaszcza, że planowałem na nie wsadzić opony 215/45.

Hmm, może ktoś bardziej obyty z tematami na forum pamięta jakieś zdjęcia mk7 ze standardowym zawiasem ale na felgach 17''? Czy można prosić o jakiś link?

A tak swoją drogą, to jak się jeździ na tym sportowym zawieszeniu po naszych "wysokiej jakości", wyremontowanych na Euro2012, drogach :-) ? Czy 225/45 to nie jest za szeroki kapeć jak na nasze koleiny,
no i czy przy 1.4TSI 150KM odczuję jakiś wzrost spalania w stosunku do 215/45?

Dużo pytań i może niekoniecznie w tym temacie co trzeba, ale mam mętlik w głowie :? Z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: piteks » wt paź 06, 2015 08:02

"Sportowy" zawias spokojnie daje radę na naszych drogach.
Co do spalania, to bardziej odczujesz różnice przy różnych stylach jazdy niż przy wymianie kapci 225 na 215 :-) . No chyba, że Ci się uda zauważyć 0,2-0,3 różnicy :D


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

Awatar użytkownika
linkworld
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sie 09, 2011 13:21

Re: Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: linkworld » wt paź 06, 2015 08:52

piteks pisze:"Sportowy" zawias spokojnie daje radę na naszych drogach.
Co do spalania, to bardziej odczujesz różnice przy różnych stylach jazdy niż przy wymianie kapci 225 na 215 :-) . No chyba, że Ci się uda zauważyć 0,2-0,3 różnicy :D
Przemyślałem już sprawę i zaryzykuję 17'' i sportowy zawias. Na jeździe próbnej jakoś mnie za bardzo nie sponiewierało, więc myślę, że będzie luz.
A tak dla potomnych - to jeśli kogoś interesuje jak będzie wyglądał mk7 na różnym zawiasie i felgach, to na niemieckim forum jest taki, dość długi topic (83 strony) na ten temat ze zdjęciami, więc nie trzeba "szprechać żeby zrozumieć:
http://www.motor-talk.de/forum/eure-fel ... ml?page=17

Dzięki za pomoc i uwagi. :pub:



Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: piteks » wt paź 06, 2015 09:40

Myślę, że będziesz zadowolony. Na pewno auto wygląda ładniej, a różnica w komforcie jest nieduża :-)


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

zile12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz maja 25, 2014 22:09

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: zile12 » wt paź 06, 2015 21:13

Nie wiem czy są jakieś przeciwwskazania techniczne w stosowaniu 17" felg przy seryjnym "niesportowym" zawieszeniu, że nie można tak skonfigurować samochodu przy zamawianiu.
Dla mnie jest to czysta pazerność z strony VW, bo np chciałbym 17" felgi , ale ze zwykłym komfortowym zawiasem, no to niestety tego wariantu nie mogę zamówić. Dla tych co chcą mieć ładne koło i jednocześnie komfort to VW pozostawia tylko jedna możliwość - zawieszenie DCC za ok 4 tysi



nurekpadi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr paź 28, 2015 20:30

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: nurekpadi » czw paź 29, 2015 02:06

U mnie były (są) stuki w zawieszeniu słyszalne wyraźnie z prawej tylnej strony. Pojawiły się po jakiś 2 tygodniach użytkowania samochodu, przy przebiegu ok 600km. Po 3 wizytach w ASO i klasycznej formułce "ten typ tak ma" stwierdziłem, że to niemożliwe, przecież wiem jak powinno pracować wielowahaczowe zawieszenie (pod względem dźwiękowym), a że stuki bardzo przypominały dźwięki jakie wydawał amortyzator w poprzednim samochodzie (tam amor dostał luzu poprzecznego) postanowiłem podjechać do pierwszej lepszej stacji kontroli pojazdów na test amorów. Wynik, tak jak się spodziewałem prawy tylny 20%, lewy tylny 77% różnica na jednej osi 57%... Teraz czekam (już 5 tydzień, hello VW Poznań! Żyjecie?) na amortyzator i zobaczymy czy stuki zniknął. Może też sprawdźcie amory. 10 zł wydacie na test a może akurat... U mnie jest DCC ale to też nie uchroniło samochodu od problemów ze stukami ;)


było: Mitsu SpaceStar, Volvo S40 T5AWD, Nissan X-Trail...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości