Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

frytek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 16:15
Lokalizacja: Siemianowice

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: frytek » ndz kwie 10, 2011 16:28

Witam. Mam problem z moim mk4 tdi (jeżeli to ma znaczenie). Auto delikatnie (choć zauważalnie) ciągnie w prawo. Było tak w momencie jak go kupowałem rok temu. Kupiłem wtedy komplet opon nowych letnich i na chwilę było ok, zrobiłem dla pewności zbieżność, wyszło wszystko ok. Po jakimś czasie problem powrócił, później na nowych zimowych oponach to samo. Teraz chce zmienić na opony letnie i w jakiś sposób pozbyć się problemu ale nie wiem jak.

W jednym warsztacie zbieżności itp., powiedziano mi, że skoro zbieżność już była robiona, to najlepiej to fachowca jechać kąty sprawdzić itp. Jak zadzwoniłem po poleconego fachowca to powiedział mi, że w mk4 nie ustawia się kątów, a przyczyn może być milion i że żaden mechanik się za taka robotę nie chce brać bo to cieżko zlokalizować (czytaj on też nie).

Moje pytanie jest, gdzie jeszcze na śląsku (najlepiej w okolicach Katowic) mogę z tym uderzyć? Dodam, że najlepiej by było jakby ktoś sprawdzić dokładnie zawieszenie, wszystkie elementy (na przeglądach wychodzi wszystko ok) ponieważ na dziurach coś tam stuka. Jak wjadę jednym kołem w jakąś dziurę na małej prędkości to czuję jakby mały luz na kierownicy (ciężko mi to wytłumaczyć). Do tego auto na nierównościach (dziurach osiedlowych) piszczy. Tzn wydaje odgłosy jak stara guma. Do wyłapania tylko na małej prędkości i przy otwartym oknie, ale tak jest.



resett
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 16:37

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: resett » ndz kwie 10, 2011 19:33

ja też mam podobny problem
auto mi delikatnie ściagą w prawą stronę
koła wyważone
zbieżnosć zrobiona
żadnych luzów, wybitych gum itp
przepatrzone wszystko i nic

drugim problemem jest że mi drży kierownicya jak hamuję ze 100 do 70 - też mechanicy nic nie znaleźli

a 3ci problem to coś mi stuka w zawieszeniu jak wjadę w jakaś dziura
nikt nie wie co



frytek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 16:15
Lokalizacja: Siemianowice

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: frytek » ndz kwie 10, 2011 19:41

2. A to nie po prostu tarcze ham. zużyte? Typowy objaw...



Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: ggregorii » ndz kwie 10, 2011 21:30

A kierownica wam nie ucieka w któraś stronę jak pojeździcie po dołkach ???


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

frytek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 16:15
Lokalizacja: Siemianowice

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: frytek » ndz kwie 10, 2011 21:36

Kierownica na autostradzie, jak mam ustawione prosto to autko wlasnie sciaga w prawo, jak lekko skoryguje w lewo to wtedy jedzie prosto. Na dziurach ciężko wyczuć..

Zapomniałem dodać, że zamieniałem już koła przy zamianie opon prawe z lewym i było dalej to samo.



Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: ggregorii » ndz kwie 10, 2011 21:53

Hm to coś jak u mnie jak prosto kierownica to w lewo ucieka muszę ją trzymać w prawo.A jak ruszasz delikatnie kierownicą to czujesz luz ???


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

frytek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 16:15
Lokalizacja: Siemianowice

Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: frytek » pn kwie 11, 2011 00:04

Jak ruszam top wydaje mi sie ze nie. Na autostradzie itp. auto reaguje bardzo dobrze, czyje za to taki jakby luz po wjechaniu na dziurawa drogę osiedlową.



resett
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz sty 30, 2011 16:37

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: resett » pn kwie 11, 2011 21:00

u mnie tarczy i klocki są ok
jak mi auto ściaga w lewo to kierownica też delikatnie "skręca"



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: marcin7x5 » wt kwie 12, 2011 12:20

Sprawdzcie sobie czy działają dobrze zaciski hamulcowe tzn czy któres z kół nie jest bardziej ciepłe. Jeżeli ściaga w prawo to patrzcie na prawe koło jak w lewo to na lewe. Byc może tłoczek w zacisku dobrze nie odbija i przyhamowuje któres z kól powodując ściaganie w dana stronę samochodu podczas jazdy.



frytek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 16:15
Lokalizacja: Siemianowice

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: frytek » wt kwie 12, 2011 21:45

w moim wypadku sprawdzone, nie hamuje.

Dzisiaj ktoś mi powiedział, że to może być wina po prostu źle ustawionej kierownicy. Że jak ją dam wyprostowąć (teraz mam tak, że jak jest na środku to ściąga w prawo, żeby jechać prosto mam minimalnie w lewo skręconą) to auto może przestać skręcać. Jest to możliwe?



Awatar użytkownika
jettaman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: śr lut 10, 2010 09:19
Lokalizacja: rybnik

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: jettaman » wt kwie 12, 2011 22:04

frytek, zacznij od uzupelnienia powietrza w kołach potem ustawienia kątów wiem ze niema regulacji ale jezeli sa zle to blacharz musi je naciagnac zeby wyszly w granicach toleranci bo idelanie nie ustawisz potem sprawdz dokladnie stan tulejek tylnych przedniego wachacza czy napewno sa dobre i czy niesa nierowno nabite potem po ustawieniu katow i ewent.tulejii ustaw ponownie geometrie dokladna calkowita najlepiej popros o szcegolowy wykres.
resett, równiez zwróc uwage na te tuleje jak kolega wyzej to najprawdo podobniej od tego przy hamowaniu kola wpadaja w drgania i stad bicie a te tuleje wlasnie zato odpowiadaja


moje aktualne wozidło viewtopic.php?f=87&t=333511

Obrazek

v3nom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr wrz 15, 2010 07:42

Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: v3nom » śr kwie 13, 2011 11:00

Mam taką teorię. Nie wiem czy słuszną. Otóż w moim MKIV mam wybity przedni prawy amor. Co oznacza że przednie zawieszenie jest zużywane/zużyte nierównomiernie. (więcej dziur i krawężników mamy po prawej stronie jezdni) Na logikę prawa przednia strona siedzi trochę niżej. Skoro masa nie rozkłada się równomiernie to auto ściąga (u mnie w prawo). Tak mi podpowiada mój chłopski rozum. Ile w tym prawdy nie wiem.



Awatar użytkownika
jettaman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: śr lut 10, 2010 09:19
Lokalizacja: rybnik

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: jettaman » śr kwie 13, 2011 19:40

v3nom, tez racja moze tak byc


moje aktualne wozidło viewtopic.php?f=87&t=333511

Obrazek

Awatar użytkownika
Pilot70
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pt lis 07, 2008 18:17
Lokalizacja: Janowice Wielkie

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

Post autor: Pilot70 » śr kwie 13, 2011 20:47

U mnie ściąga lekko w prawo i po sprawdzeniu u mechanika muszę wymienić przednią tuleje wahacza przedniego. Na wszelki wypadek zamówił też tylną. Jutro po wymianie dam znać. Dodatkowo zbiera mi obie opony od zewnątrz. Podobno muszę zrobić geometrię kół.


Andrzej S

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości