Stuki w przekładni kierowniczej MK4 1,4 16V

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Rafels
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 12:19

Stuki w przekładni kierowniczej MK4 1,4 16V

Post autor: Rafels » ndz kwie 14, 2013 14:57

Witam. Panowie mam problem. Ostatnio w moim Golfie IV AKQ z przedniego zawieszenia zaczęły dochodzić jakieś stuki. Nie czekając długo udałem się na trzepaki. Diagnoza - zero luzów w zawieszeniu. Następnie udałem się do swojego mechanika, diagnoza - luz w przekładni kierowniczej. Nasuwa się pytanie czy mogę ten luz i stuki wyeliminować nie wymieniając przekładni na nową lub regenerowaną? Dodam jeszcze że przekładnia nie cieknie.



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Re: Stuki w przekładni kierowniczej MK4 1,4 16V

Post autor: Vii » ndz kwie 14, 2013 15:41

Kolego z własnego doświadczenia wiem, ze jak jest luz to bez regeneracji nic nie zrobisz. Nie męcz sie w jakieś niby zmniejszanie luzu poprzez kręcenie (dociskanie do listwy kolumny) bo to nic nie daje, próbowałem nie raz. Daje chwilowo, ze niby jest lepiej ale po kilku lepszych przejechanych kilometrach po tych drogach jakie są w Polsce wszystko wraca do stanu faktycznego. Szkoda czasu i zachodu, zregeneruj przekładnie i posłuży Ci. Koszt regeneracji to w granicach 500 zł + demontaż i montaż. Myśle, ze w 750 zł zamkniesz się. Wiem drogo ... :-( .. ale warto..
Ostatnio zmieniony ndz kwie 14, 2013 15:45 przez Vii, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Rafels
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 12:19

Stuki w przekładni kierowniczej MK4 1,4 16V

Post autor: Rafels » ndz kwie 14, 2013 15:44

Skoro nic nie da się już zrobić to będę musiał założyć zregenerowaną. Koszta duże ale jak mus to mus. Dzięki wielkie



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Stuki w przekładni kierowniczej MK4 1,4 16V

Post autor: Vii » ndz kwie 14, 2013 15:48

Rafels pisze:Skoro nic nie da się już zrobić to będę musiał założyć zregenerowaną. Koszta duże ale jak mus to mus. Dzięki wielkie
Nie ma za co.. Ale zadaj sobie pytanie czy warto ja regenerować skoro ona nie cieknie? Ja też mam mały luzik na przekładni, ale nie puszcza nawet kropelki płynu wiec jeźdze do póki nie rozleci sie totalnie. Twój wybór, a ja Ci powiem, ze nie pali Ci się jeśli luz nie jest jakiś wielki.



Awatar użytkownika
Rafels
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob wrz 24, 2011 12:19

Stuki w przekładni kierowniczej MK4 1,4 16V

Post autor: Rafels » ndz kwie 14, 2013 16:14

Chodzi o to , że ja nie lubię jak coś mi puka w zawieszeniu . W moim aucie ma być wszystko na tip top. Jadąc po bruku słychać niemiłe dla ucha pukanie. Mam także do wymiany dolną poduszkę pod silnikiem i zrobię to w nadchodzącym tygodniu ale ona takich stuków raczej przenosić nie może.



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Stuki w przekładni kierowniczej MK4 1,4 16V

Post autor: Fafik258 » ndz kwie 14, 2013 18:40

Przekladnia i stukanie na nierownosciach? Raczej błędna diagnoza... Zdejmij harmonijke, zlap za jabłko drazka i jak ramię zebatki nie rusza Sie ani góra dol ani na boki w tulejce która siedzi w obudowie maglownicy to napewno nie magiel. A jest to jedyne miejsce gdzie stukać może. Oczywiście z obydwu stron to sprawdź



art_2008_a_
VW Baron
VW Baron
Posty: 3269
Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
Lokalizacja: WOT
Kontakt:

Stuki w przekładni kierowniczej MK4 1,4 16V

Post autor: art_2008_a_ » pn kwie 15, 2013 13:06

Vii pisze: Ale zadaj sobie pytanie czy warto ja regenerować skoro ona nie cieknie? Ja też mam mały luzik na przekładni,
no właśnie, ja też niby miałem trochę luzy, dokręciłem nieco śrubę regulacyjną i śmiga i nic nie cieknie, łatwo się w koszty wpakować a później jak okaże się, że coś innego to boli
a na postoju są wyczuwalne luzy ? Ja bym sam posprawdzał zamiast opierać się na diagnozie mechaników - dla nich wszystko zawsze jest do remontu bo na tym zarabiają :-)

na nierównościach stukać mogą różne rzeczy warto by to dokładnie sprawdzić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości