Sposób wyważenia kół aluminiowych

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Sposób wyważenia kół aluminiowych

Post autor: ciachotdi » ndz cze 30, 2013 10:17

Pytanie dla ludzi którzy znają się w temacie czy na zdjęciu felga jest prawidłowo oklejona odważnikami

z jednej strony wklejany a z drugiej nabijany.

Mam też tak wyważone koła na wyważarce jest 0 , 0 ale czuje lekkie bicie przy 120km/h , zaś na zimówkach jest wszystko ok. Rozmiar ten sam 15 opony nowe. Zdjęcie przykładowe.
Obrazek



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Sposób wyważenia kół aluminiowych

Post autor: grg474 » ndz cze 30, 2013 10:32

daj tuleje ustalające (takie plastiki na piastę na które wsuwa się część felgi) - problem zniknie - zimówki masz na stalówkach pewnikiem
poczytaj link


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Sposób wyważenia kół aluminiowych

Post autor: 21Golfista21 » ndz cze 30, 2013 10:37

Akurat sposób (technika) wyważenia nie ma znaczenia, pytanie jak i kiedy wyważarka była kalibrowana i czy jest koło dobrze wyważone. Ale można tak alusy wyważać, naklejany i nabijany, na stare brzydkie alusy tak zakładam, ale na ładne daję naklejane z obu stron.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Sposób wyważenia kół aluminiowych

Post autor: ciachotdi » ndz cze 30, 2013 20:50

grg474 pisze:takie plastiki na piastę na które wsuwa się część felgi
ale fele są oryginalne od golfa 4 i tam pierscień nawet nie wejdzie bo fela ładnie siedzi na piaście



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Sposób wyważenia kół aluminiowych

Post autor: Shmatan » pn lip 01, 2013 14:52

W takim razie szukaj powodu bicia gdzie indziej - opony, hamulce czy coś.

Mogą być wszystkie naklejane, wszystkie nabijane lub mieszane - nie ma to znaczenia



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Sposób wyważenia kół aluminiowych

Post autor: ciachotdi » pn lip 01, 2013 16:20

zbieram opinię o wyważaniu kół wybiorę najlepszego fachmana w okolicy i zobaczymy - jak narazie dzięki za zainteresowanie. :bigok:
odpiszę jak sprawa się wyjaśni :piwka:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sposób wyważenia kół aluminiowych

Post autor: wesol » pn lip 01, 2013 17:41

Pierwsze co to sprzawdz czy wraz z predkoscia drgania sie zwiekszaja. Jesli tak to raczej zle wywazone sa kola. Jesli bedzie zanikac drganie i pojazwiac sie to gdzies indziej jest problem i moga to byc winne opony. Wywazanie na naklejane czy nabijane i miksy to nie problem bo na maszynie sie ustawia czy maja byc takie czy inne i w ktorym miejscu sa naklejane ciezarki czy od wewnatrz czy od zewnatrz. Czasami wywazarki sa tez juz neidokladne i mozna sprobowac na innej wywazyc.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Sposób wyważenia kół aluminiowych

Post autor: ciachotdi » pn lip 08, 2013 18:11

sprawa wyjaśniona źle wyważone koło niema widocznego bicia felgi bądź opony. Wnioski-korzystajmy ze sprawdzonych wulkanizacji.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sposób wyważenia kół aluminiowych

Post autor: wesol » sob sie 29, 2015 10:12

drga kiera czyli konzowki drazkowi same drazki sa bardziej eksploatowane tak jak reszta tez. Oraz napewno lozysko tez nie jest z tego fakty zadowolone.
Ostatnio dawalem do malowania felgi wiec sciagalem opony i po malowaniu zakladalem opony. Te same opony wyladowaly na przedzi eco byly i te same na tyle. Opony zakupilem nowe wiec nei sa jakies po przejsciach tak smao alumy kupione par elat temu tez nowe. Zero uzywek-tego nie toleruje poprostu. Zalozeone opony, wyazone bo jezdizlem chyba po trzech gumiarzach a ze sam keidys pracowalemjako gumiarz to coneico wiem w temacie. Dopiero ci trzeci pozadnie wywazli niegdys mi kola. Teraz wywazal ziomek i sie okazalo ze przy 140 drgala kiera. No to reklamacja i ponowne wywazene i sie okazalo z ekazde kolo mialo cos nei tak po 10-15 gram. Na tyle juz mi sie nei podobalo ze bylo odwaznikwo naklejone cos kolo 90 gram. Wtedy sie odbija opone z felgi i przesuwa o 180 stopni i ponownie pompuje i na wywazare. Wtedy tez juz powinno byc mniej gram niedowagi. No i tak zrobilismy i teraz jade 200 i puszczam kiere i jedzi ejak poszynach. Przy wywazaniu tez sie zaklada kolo na maszyne tak by byla wentlem w odpowiednim miejscu. N szybkiego to tak zawsze jest ze cos spitolą.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

marzyciel33
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: ndz gru 29, 2013 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sposób wyważenia kół aluminiowych

Post autor: marzyciel33 » pn sie 31, 2015 13:12

Źle wyważone koła mogą doprowadzić do uszkodzenia zawieszenia, łożysk, wycierania się opon. Nawet kilku gramowe różnice przy dużych prędkościach sprawiają zwiększają się do kilkukilogramowych obciążeń.
Tu masz art: http://www.motocorner.pl/wywazanie-kol- ... kim-celu/w" onclick="window.open(this.href);return false; którym kwestia ta została trochę lepiej wyjaśniona.



Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 371
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Sposób wyważenia kół aluminiowych

Post autor: sidewind76 » wt wrz 01, 2015 07:33

Pamiętajcie też o tym aby wulkanizator doważył do zera każda wyważarka poza tym że pokaże 0,0 ma jeszcze przycisk którym znosi się tolerancję i wtedy jest faktycznie doważone do zera


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9227
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sposób wyważenia kół aluminiowych

Post autor: wesol » wt wrz 01, 2015 09:01

nie ma takowego przycisku tylko ustawia sie tolerancje na maszynie. Zazwyczja do 5 gram ale min to zazwyczaj 2.5 grama. Neiktore kola nie da sie tak doważyć na tip top. Ten kto robil w tej branży to wie oczym mowie. Lepiej sprawdzajcie czy opona nie "chodzi" czy felgi sa proste itd. ALe ludzi ete zoczekuja ze jak kupują opony uzywane ze beda idealne. Nikeotre opony sa przywożone z DE a uczesniczyly w kraksach imomo z enei widac ewidentnych uszkodeń mog ameic uszkodzona osnowe.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości