Irytujący problem z piórami wycieraczek

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Irytujący problem z piórami wycieraczek

Post autor: mojama » czw lip 01, 2010 16:39

Witam,

Otóż problem polega na tym, że moje nowe pióra (boshowskie) działają tak, że podczas powrotu w dół jakby podskakują co powoduje zostawienie smug wody na szybie. Zachowują się jakby szły w dół "pod włos".

Czy pióra wycieraczek mają jakąś "kierunkowość" i można je błędnie zainstalować? Zamieniałem je miejscami i jest tak samo. Chciałem je odwrócić ale nie da się bo jest tam taki cycek który to uniemożliwia.

A może problem leży w tym, że kiedyś podczas regeneracji mechanizmu wycieraczek (odkręcając silniczek od tych ramion) nie skalibrowało się to chyba tak jak było przed demontażem. Działa to tak, że jak wycieraczki idą ku dołowi aby zakończyć pracę, to wykonują jakby za dużo pracy w cyklu i jakby rozpoczynają ruch w górę (ale dosłownie centymetr) i dopiero się zatrzymują.
To może wpływać na to że guma cały czas leży ułożona w złą stronę (przyzwyczaja się do tego odgięcia) co potem powoduje że gdy idzie w dół to zaczyna "cierpkować".

Macie jakieś koncepcje?
Mam nadzieje, że ktoś mnie zrozumiał :)



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw lip 01, 2010 17:03

mojama pisze:A może problem leży w tym, że (...) Działa to tak, że jak wycieraczki idą ku dołowi aby zakończyć pracę, to wykonują jakby za dużo pracy w cyklu i jakby rozpoczynają ruch w górę (...) i dopiero się zatrzymują.
To może wpływać na to że guma cały czas leży ułożona w złą stronę (przyzwyczaja się do tego odgięcia
To może być powodem.
Było by dobrze odkręcić nakrętkę centralną na dźwigniach i ustawić poprawnie.
W normalnym układzie pióro kończy ruch w kierunku dolnym.
Czasem jest też przyczyną wyjałowiona szyba np. płynem do zmywacza



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Post autor: skaktus » czw lip 01, 2010 17:23

W moim wypadku podskakiwanie wycieraczek zawsze było spowodowane kiepskimi wycieraczkami. Wycieraczki może i Bosch, ale nie wiadomo czy to oryginał czy podróbka... Ja miałem 2 razy boscha i niestety zawsze były kiepskie i zawsze skakały albo na dole szyby albo na boku. W końcu kupiłem Boscha, ale w ich sklepie, zero podskoków.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » czw lip 01, 2010 17:25

mojama pisze:Mam nadzieje, że ktoś mnie zrozumia
mojama, różnie to bywa z wycieraczkami czasami sami zle montujemy itp :grin: http://webcache.googleusercontent.com/s ... /Content/P
.. Ja używam tańszych piór z hipermarketu, jednak częściej je wymieniam .Ojciec natomiast nie widzi innych poza champion i valeo , ale muszę przyznać nie ma z nimi kłopotu :bigok:


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw lip 01, 2010 17:59

no cóż, mam coraz gorsze zdanie o wycieraczkach Bosch. Kupione do opla z nówka szybą źle zbierały podskakiwały na szybie popiardując. Wylądowały w koszu i założyłem 3 razy tańszą Alca i po problemie.



Awatar użytkownika
Bednarus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 850
Rejestracja: pn maja 23, 2005 17:33
Lokalizacja: PZL
Kontakt:

Post autor: Bednarus » czw lip 01, 2010 18:06

Jeżeli wycieraczka posiada spoiler te jest bardzo istotne, żeby wycieraczka była założona odpowiednią stroną. Nie pamiętam teraz, czy spoilerem do góry czy do dołu.



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » czw lip 01, 2010 18:22

Zdejmij wycieraczki z ramion i połuż delikatnie główkami do szyby.Jeżeli główki ramion nie dolegają równo do szyby tzn że są krzywe i musisz je przekręcić(przegiąć)żeby dolegały.


Jacek

Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » pt lip 02, 2010 11:33

Zico63b pisze:Było by dobrze odkręcić nakrętkę centralną na dźwigniach i ustawić poprawnie.
W normalnym układzie pióro kończy ruch w kierunku dolnym.
No właśnie jak to wyregulować?

Obrazek

O której nakrętce mówisz? I czy da się to regulować na aucie bo nie wyobrażam sobie tego znowu wyjmować.
Tak w ogóle to też mam wrażenie że wycieraczki idą zbytnio w dół i czasem uderzają o uszczelkę dolną szyby. Przy najszybszym trybie słychać najbardziej.
Zico63b pisze:Czasem jest też przyczyną wyjałowiona szyba np. płynem do zmywacza
Szyba przednia jest nowa, nie stosowałem na niej żadnych płynów poza standardowymi do spryskiwacza.
skaktus pisze:Wycieraczki może i Bosch, ale nie wiadomo czy to oryginał czy podróbka
No nie wiem też. Dałem za nie około 70zł. Wcześniej miałem dwa razy tańsze chyba valeo i nie było czegoś takiego. Nie wiem czy ta guma w boschach jest twardsza i ma większy efekt pamięci czy po prostu są skopane. Skoro dobrze wycierają idąc w górę to też powinny idąc w dół. Podejrzewam że temat by zniknął jeśli udałoby mi się wyregulować ten mechanizm, aby cykl kończył się w ruchu do dołu. Ostatecznie mogłyby cierpkować idąc w górę byleby czysto było po zejściu w dół.
Bednarus pisze:Jeżeli wycieraczka posiada spoiler te jest bardzo istotne, żeby wycieraczka była założona odpowiednią stroną. Nie pamiętam teraz, czy spoilerem do góry czy do dołu.
Jedna ma spoiler. Sytuacja jest taka że spoiler zawsze wypada na dole - nie da się zainstalować żeby był na górze. Jak się przyglądam to chyba tak ma być bo to wszystko jest pod takim kątem że ten spoiler złapie powietrze tylko w dolnym położeniu. Pytanie z ciekawości czy wycieraczka ze spoilerem ma być u kierowcy czy pasażera? Najpierw miałem u kierowcy. Ale podskakiwała i dałem do pasażera. Przez dwa dni wszystkie pracowały ładnie (nie skakały) ale efekt ten znowu powrócił.



Awatar użytkownika
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1329
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: Slask-Zabrze

Post autor: Rafał 21 » pt lip 02, 2010 15:59

mojama pisze:O której nakrętce mówisz?
mojama, a ile tych nakrętek masz ??? Ja widzę tylko jedną na klucz 13 , bo więcej nie ma .. Pozostałe trzy to są śruby trzymające silniczek z mechanizmem . Gdy wyjmowałeś silniczek jak piszesz , to zdjąłeś popychacze z przegubu odkręciłeś trzy śruby i teraz najważniejsze czy odkręcałeś tą nakrętkę na klucz 13 aby zdjąć tą blaszkę która jest nasadzona na ośkę .. Czy jej w ogóle nie ruszałeś ??? Bo jest taka ewentualność że nie ma potrzeby!! .. Ale jak zdejmowałeś to należało zaznaczyć położenie!! Jezeli nie ruszałeś to nic tam się nie mogło stać przestawić itp
mojama pisze:I czy da się to regulować na aucie bo nie wyobrażam sobie tego znowu wyjmować.
Oczywiście że sie da!! Tylko nie wszystkie elementy montujesz ! Cały mechanizm wycieraczek montujesz na stałe ..Czyli 3 śruby mechanizmu podkładki gumowe itp. , Wcześniej korygując na wyjętym mechanizmie tą blaszkę która popycha ramiona na przegubie Jest ona [ nie wiem jak prawidłowo ma nazwę ta blaszka ale wiadomo o co chodzi] przykręcona tą nakrętką 10tką dosłownie delikatnie korygujesz i nie dokręcasz tej nakrętki na maxa Abyś miał możliwość korekty .. Oby to nie było pół centymetra :grin: . . Zakładasz ramiona wycieraczek z piórami i sprawdzasz poprawność . Co do elementu o którym pisałem że nie wszystkie montujemy , to oczywiście plastikowa maskownica na podszybiu , bo inaczej jak byś tam łapy wsadził gdyby zaszła ewentualność korekty :grin: Robiliśmy to u kolegi , bo całkiem zardzewiał napęd a tuleje po prostu sie rozleciały przy wybijaniu!! :grrr: No jak ruszałeś to regulujesz blaszkę nr.2a http://img340.imageshack.us/img340/8599/72425346.jpg
Ostatnio zmieniony pn lip 05, 2010 16:57 przez Rafał 21, łącznie zmieniany 1 raz.


Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt lip 02, 2010 16:05

Podskakujące wycieraczki na szybie to czasem problem smarowania mechanizmu.
Kiedyś też mi boschki skakały, ale wystarczyło jak puściłem smar w sprayu bez rozbierania tu gdzie wystają ośki ramion nad osłonę i przeszło moment, nie wróciło.
Teraz już zakładam tańsze, cena tych wycieraków aero zabija..


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Post autor: caro86wlkp » pt lip 02, 2010 17:04

część zbierająca pióra z szybą musi tworzyć odwróconą literę T.
poprostu pióro musi być idealnie prostopadle do szyby. trochę trzeba wygiąć stelaż na którym sie trzyma pióro w zależności w którą stronę sie kładzie pióro. na yt jest gdzieś film instruktażowy



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lip 02, 2010 17:05

Po pierwsze, przed regulacją skrapiamy szybę wodą i włączamy wycieraczkę na kilka ruchów. Wyłączamy manetką gdy ramiona zaczynają wracać i pozwalamy im samym się zatrzymać, nie wyłączamy ich zapłonem! Dopiero gdy się zatrzymają - wyłączamy zapłon i przystępujemy do regulacji, mechanizm jest wtedy w położeniu STOP.
Ostatnio zmieniony pt lip 02, 2010 17:05 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » sob lip 03, 2010 20:38

Rafał 21 pisze: czy odkręcałeś tą nakrętkę na klucz 13 aby zdjąć tą blaszkę która jest nasadzona na ośkę .. Czy jej w ogóle nie ruszałeś ???
No niestety odkręcałem ją! Po fakcie dowiedziałem się, że wcale nie musiałem :/

Muszę poczekać na natchnienie aby się za to zabrać, bo na myśl o zdejmowaniu tego podszybia i ramion wycieraczek robi mi się słabo.

Tak czy siak zrobiłem test tym nowym piórom. Otóż zostawiłem je na noc w takiej pozycji "dochodzącej" (wyłączyłem zapłon zanim się położyły). Następnego dnia wycierały bez skakania. Może więc ta guma nie jest wystarczająco elastyczna i poprawne wyregulowanie mechanizmu sprawi że jakoś będą działać.



caro86wlkp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: ndz cze 13, 2010 20:33
Lokalizacja: Słupca
Kontakt:

Post autor: caro86wlkp » sob lip 03, 2010 20:56

mojama, zobacz co napisałem wyżej bo będziecie dochodzić do sedna sprawy przez 2 miesiące



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości