Zabezpieczanie przed korozją.

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sciromaniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob gru 29, 2012 17:12
Lokalizacja: krasnystaw woj lubelskie

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: sciromaniak » ndz gru 30, 2012 10:29

a jednak niestety prawda.
wariant samego epoksydu też jest dobry ale jak mam malować epoksydem to i tak daję jakiś grunt reaktywny pod spód żeby w pełni odizolować blachę a haftgrund z APP jest to produkt 1k mam go zawsze i w puszce i w sprayu{ale w sprayu jest dośćdrogi}
a jeżeli chodzi o R-STOP itp to nie jest magiczny środek typu posmaruję i rdza zniknie on zamyka mikro dziurki wyjedzone przez rdzę których nie zawsze widać gołym okiem. ale jak pisałem wcześniej najlepiej wyciąć i wstawić nowe :hmm:



Awatar użytkownika
metlex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: wt wrz 27, 2011 18:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: metlex » ndz gru 30, 2012 14:51

"Szpachla na gołą blachę to kiepski pomysł, chłonie/przepuszcza jak zwał tak zwał ale na pewno nie zatrzymuje wilgoci i nie zabezpiecza przed rozszerzaniem się korozji pod powłokowej. Na gołą blachę tylko epoksydowy lub reaktywny, a akrylowy jako wypełniacz."

to miałem na myśli ;)

z resztą ile blacharzy/lakierników tyle teorii
w internecie jest wiele sprzecznych opinii

polecam przeczytać.... z tego co można poczytać to raczej znają się na rzeczy :bajer:
http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=5899

a i ostanie 2 posty też wspominają o tym co ja pisałem



sciromaniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob gru 29, 2012 17:12
Lokalizacja: krasnystaw woj lubelskie

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: sciromaniak » ndz gru 30, 2012 17:21

co racja to racja opinii i teori jest mnóstwo ale najlepiej sprawdzić te teorie w praktyce ja sprawdziłem już wiele kombinacji i dodam tylko że najlepiej uczyć się na błędach ale cudzych :satan:
pozdrawiam i powodzenia im więcej ciekawych aut uratujemy tym lepiej



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Re: Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: OsteR9019 » ndz gru 30, 2012 22:48

sciromaniak pisze:a jednak niestety prawda.
wariant samego epoksydu też jest dobry ale jak mam malować epoksydem to i tak daję jakiś grunt reaktywny pod spód żeby w pełni odizolować blachę a haftgrund z APP jest to produkt 1k mam go zawsze i w puszce i w sprayu{ale w sprayu jest dośćdrogi}
a jeżeli chodzi o R-STOP itp to nie jest magiczny środek typu posmaruję i rdza zniknie on zamyka mikro dziurki wyjedzone przez rdzę których nie zawsze widać gołym okiem. ale jak pisałem wcześniej najlepiej wyciąć i wstawić nowe :hmm:
Zastosowanie reaktywnego + epoksydowy byłoby super ale niestety nie można tego czynić :banghead: Reaktywny trzeba pokryć podkładem akrylowym. Czyli zabezpieczenie antykorozyjne daje podkład epoksydowy lub reaktywny + akrylowy. Dużo czasu spędziłem na szukaniu informacji które rozwiązanie leprze i z ostatecznie zdecydowałbym się na epoksyd. Czytałem temat o mikro niedoczyszczonych wżerach i epoksyd wypadł nie gorzej niż reaktywny, doskonale odizolowuje a jak nie ma dostępu wilgoci to korozja nie postępuje, jednak reaktywny ma leprze właściwości penetrujące i dotrze dalej.
Zalety epoksydu: jeden produkt, można szpachlować bez nadawania przyczepności, nie wiem czy wszystkie ale można pokrywać bazą.
Wady: schnie długo, nawet dłużej niż przy zastosowaniu reaktywnego w parze z akrylowym.

Wracając do szpachli na gołą blachę, technologia dopuszcza takie rozwiązanie ale jeśli powstanie np. odprysk do gołej blachy korozja postępuje pod płatem szpachli a reaktywny lub epoksyd jako ta pierwsza warstwa ma temu zapobiec.

Ogólnie temat rzeka, każdy ma ulubione produkty i swoje teorie.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

sciromaniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob gru 29, 2012 17:12
Lokalizacja: krasnystaw woj lubelskie

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: sciromaniak » pn gru 31, 2012 21:23

OsteR9019 pisze:Zastosowanie reaktywnego + epoksydowy byłoby super ale niestety nie można tego czynić :banghead: Reaktywny trzeba pokryć podkładem akrylowym
a dlaczego systemy praktycznie każdej firmy np NOVOL,APP czy STANDOX {akurat tych jestem 100% pewien bo byłem na szkoleniach teoretycznych i praktycznych} nie tylko zezwalają kłaść epoksyd na grunt ale nawet np nowol wyklucza używanie epoksydu bez wcześniejszego zastosowania wash primer-a {podkładu reaktywnego} jedyną rzeczą jakiej nie możemy kłaść bezpośrednio na reaktywny jest szpachla ale o tym już pisałem
P.S. TO FORUM CORAZ BARDZIEJ MI SIĘ PODOBA W KOŃCU O LAKIERNICTWIE JEST Z KIM POGADAĆ WIDAĆ ŻE KOLEGA OsteR9019 CHYBA JEDNAK MA COŚ WSPÓLNEGO Z TYM TEMATEM A NIE TYLKO WYCZYTAŁ COŚ NA NECIE POZDRAWIAM :hmm:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Michał_1977 » pn gru 31, 2012 23:49

sciromaniak, uwierz mi,że położenie szpachlówki na zdrową,czystą blachę niczym nie grozi.
Praktykuję na codzień,dużo czytam szkolę się i z palca nie wyssałem tego co wcześniej napisałem.Przyjeżdżają do mnie auta przy których parę lat temu robiłem coś tą metodą i nie ma śladu,żadnych pęknięć,pęcherzy,pajączków i takich tam.
Na Lakierowanko.pl również przesiaduję i tam też jest multum lakierników,którzy tak robią i wszystko jest w porządku jak twierdzą. :bajer:

Druga sprawa-chcesz cytować cudzą wypowiedź,to zaznacz i kliknij cytuj lub + w rogu.Czerwony kolor jest dla administracji.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

sciromaniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob gru 29, 2012 17:12
Lokalizacja: krasnystaw woj lubelskie

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: sciromaniak » wt sty 01, 2013 19:19

jak by co to nie jestem zbyt częstym bywalcem na forach internetowych rzadko mam na to czas. sorki za ten czerwony nie wiedziałem
a co do tej gołej blachy jakieś 90% lakierników robi dokładnie jak ty i wcale nie mówię że to jest źle. jeżeli jesteś fachowcem i masz wprawę i doświadczenie to zazwyczaj się nic nie dzieje bo widzisz co i na co kładziesz pozatym żaden warsztat blacharsko lakierniczy nie da gwarancji dłóżej niż rok góra dwa na swoją robotę więc po prostu mają to gdzieś i tu akurat wiem o czym mówię. Jeżeli jednak chodzi o amatorskie naprawy i do tego starych i dość ciekawych samochodów potrzeba troszkę bardziej się postarać poza tym nie oto tu chodzi żeby dowodzić swoich racji tylko doradzić innym jak trzeba coś zrobić żeby za kilka lat zostało jeszcze kilka ciekawych aut nadających się do czegoś i tym kończe swoją wypowiedź na ten temat
Jeżeli ktoś chce żeby mu coś poradzić to zpraszam na priv i wmiare możliwości pomogę



Awatar użytkownika
Montifer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: śr mar 21, 2012 18:38
Lokalizacja: Szczecin K.W.
Auto: Golf MK2

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Montifer » wt sty 01, 2013 21:10

A się rozkręciliście, chłopcy :bigok:


----------------------------Mój Madison----------------------------
Obrazek
----- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=499667 -----

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: OsteR9019 » wt sty 01, 2013 23:50

Montifer pisze:A się rozkręciliście, chłopcy :bigok:
Bo temat ciekawy i obawiam się że może dojść do czegoś na kształt "rozbiegania silnika" :satan:

Do tematu. Ja największą styczność miałem z produktami SH i zapodaje przykład http://motofocus.pl/lakiernictwo/8635/g ... -reaktywny" onclick="window.open(this.href);return false; zwracając uwagę na zdanie tyczące się reaktywnego "Słabszą stroną jest konieczność pokrywania gruntu reaktywnego podkładem akrylowym." Dalej jeśli jest konieczność szpachlowania pojawia się kolejny problem (niewielki, może nawet nieistotny), otóż szpachlówka jest twardsza od podkładu akrylowego. Przy obrabiani kitu szybciej wyciera się podkład i po skończeniu niby jest dobrze ale ciągle coś nie tak :? Jeszcze gdy nastąpi przetarcie a trzeba dołożyć kitu dojdzie do sytuacji gdzie na reaktywny przyjdzie szpachlówka.
Moim zdaniem reaktywny to przy nowych elementach wtedy wszystko m/m i to bardzo szybko lub niewymagających wielkiego rzeźbienia cieniutko kitu.

Co do pokrywania gruntu reaktywnego epoksydowym (który w sumie też jest gruntem) firma NOVOL swego czasu popełniła błąd dopuszczając taką technologie, wycofała się z tego, a jak jest teraz już nie mam pojęcia. Słyszałem też o możliwości "wysezonowania" reaktywnego przed położeniem epoksydowego. Co dopuszcza APP nie wiem więc się nie wypowiadam. Każda firma ma kilka linii technologicznych które na pewno się rozwijają i będą się zmieniać, a żeby za tym nadążyć trzeba by było zamówić subskrypcje wszystkich kart technologicznych.

Żeby to wszystko pogodzić można dać reaktywny odizolować akrylowy i poprawić epoksydowym wtedy jest pancernik :hehe: Gdzie trzeba szpachla poliestrowa a wszystko ocieplić szpachlówką natryskową, dalej akryl itd.

Wracając do szpachli na gołą blachę, gdy jeszcze pracowałem w warsztacie był tylko podkład akrylowy i kit. Szpachla na gołą blachę kataforezę i tworzywa sztuczne bez żadnego gruntu, na to podkład akrylowy nie rzadko pełniący role szpachli natryskowej i nie przypominam sobie żadnej poprawki. Gwarancja oczywiście na rok a klient święcie przekonany że jeśli coś było robione z czasem wyjdzie. Jednak robiąc auto dla siebie na lata proponuje mniej ekonomiczne rozwiązania :-)
Pozdrawiam.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Michał_1977 » czw sty 03, 2013 07:48

sciromaniak pisze:90% lakierników robi dokładnie jak ty i wcale nie mówię że to jest źle
Właśnie.
Co do problemu autora i jego pasa tylnego,to nachodzi mi jeszcze taka myśl,że rdza pojawiła się po drugiej stronie blachy i ładnie kwitnie spod lakieru.
Przecież tam wiecznie jest kupa błota,soli i cholera wie czego jeszcze.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Montifer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: śr mar 21, 2012 18:38
Lokalizacja: Szczecin K.W.
Auto: Golf MK2

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Montifer » czw sty 03, 2013 20:02

Nie no, wpychałem paluchy za ten pas i nic nie wymacałem od strony wnętrza. Te plamki co miałem pierwotnie nie były specjalnie głębokie. Mój błąd polegał na nie zastosowaniu Cortaninowo pochodnej substancji. Mam nadzieje, że po tym jak to zrobię nie wybije mi jej znów.

A no i drzwi przede mną do zrobienia ekstra.


----------------------------Mój Madison----------------------------
Obrazek
----- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=499667 -----

Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: OsteR9019 » czw sty 03, 2013 23:38

Chciałoby Ci się wrzucić fotki jak to wygląda? Od wewnątrz też jak sugeruje Michał_1977 bo to że nie wymacałeś nie znaczy że tam nic nie ma. A zamiast "Cortaninowo pochodnej substancji" proponuje zastosować tarczę listkową na szlifierce. :satan:


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14128
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Michał_1977 » pt sty 04, 2013 08:05

Montifer pisze:wpychałem paluchy za ten pas i nic nie wymacałem od strony wnętrza.
To trzeba dokładnie obejrzeć,a nie pomacać :bajer:
Być może jest tak,że siedlisko rdzy jest właśnie od strony podwozia,a to co Ci wyłazi pod lakierem,jest efektem tego,że już rudzielec pokonał grubość blachy.
Obejrzyj to dokładnie.Jak trzeba to rusz drucianką,żeby oczyścić z brudu.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Montifer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: śr mar 21, 2012 18:38
Lokalizacja: Szczecin K.W.
Auto: Golf MK2

Zabezpieczanie przed korozją.

Post autor: Montifer » pt sty 04, 2013 22:54

Ale to raczej nie możliwe bo doczyściłem te miejsca do gołej blachy i jak mówiłem nie były to specjalnie głębokie ogniska. A jak to się ma do tego, że może rdzewieć od środka. Skoro od zewnątrz było czysto.


----------------------------Mój Madison----------------------------
Obrazek
----- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=499667 -----

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości