Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14118
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: Michał_1977 » czw maja 26, 2016 10:36

Witajcie ludziki :bigok:
Pozwolę sobie założyć nowy wątek,bo mam plana zrobić coś,czego nigdzie wyczytać nie mogę. Najwyżej później go wywalę :bajer:
Do sedna-nabyłem skórę (pół kubły) z mk3 za nieco więcej niż przysłowiową flaszkę,oczywiście komplet. Boczki drzwi i tylne (3D) pójdą na sell,ale siedzenia miałem zamiar w całości szczepić do mk2.
Teraz wpadłem na chytry pomysł,żeby zrobić to inną metodą. Nie chce mi się ciąć i spawać nóg od taboretów,tylko mam zamiar zdjąć samą skórę i naciągnąć ją na moje fotele (też pół kubły z 10 milionen'a).
Myślę też,żeby się nie pierdzielić jak babka z łobuzem,że naciągnę ją na moje siedzenia bez zdejmowania moich materiałów.
Zależy mi na czasie (Nysa tuż,tuż :-) )jak i na tym,żeby było węziej w doopie i żebrach. Moje pół kubły właśnie są takie trzymające,a te skórzane z mk3,trochę za luźne.

Czynił ktoś coś takiego? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: grg474 » czw maja 26, 2016 14:52

a myślałeś przełożyć tylko siedziska z gąbkami na stelaż, a oparcia przełożyć w całości do foteli? Skróciłoby to robotę


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14118
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: Michał_1977 » czw maja 26, 2016 16:46

grg474, tak też może być,jeśli tylko rozstaw zawiasów się zgadza.
Generalnie chodzi mi o to,czy wkonalne jest przełożenie samej skóry na moje fotele,nawet bez zdejmowania moich materiałów :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: grg474 » czw maja 26, 2016 17:27

samej skóry nie - z gąbkami tak i wtedy to będzie szybko. Tak to dochodzi jeszcze demontaż od gąbek a to wiesz, że potem z montażem może być tak, ze gąbki ze względu na wiek ulegną rozwarstwieniu. Materiały musisz zdjąć, bo nie będzie jak zapiąć skóry - mam moją fotoporadę dotyczącą grzanych foteli w mk3 to jak coś mogę wrzucić

PORADA montażu grzania foteli w mk3

Co pewien czas ktoś pyta jak zamontować podgrzewanie w fotelach w VW Golf, w związku z tym pokusiłem się o małą poradę.
Przede wszystkim musimy kupić matę grzewczą – ja kupiłem komplecik od quba z http://www.forum.vwgolf.pl" onclick="window.open(this.href);return false; jest to mata z oznakowaniem VW dla SKODY.
Nr na macie 6Q0 963 556

Obrazek

Jak widać ma osobno wkładki dla foteli wyprofilowanych i tu uwaga – można je odpiąć oraz posiada przekaźnik nr 6Q0 959 772. Wtyczka – kolor zielony jest do wiązki na pewno nie z golfa 3 – bo tam jest na max 4 przewody a tu na max 6 przewodów – chociaż jest ich 4. Jakie i do czego o tym później.

Osobiście kupiłem wiązkę a raczej są to 2 wiązki spinane ze sobą oraz włącznik z regulacją i fotele z podgrzewaniem – matę dokupiłem bo myślałem że jest w fotelu zepsuta a jak się okazało odlutował się kabelek w czujniku temperatury który jest w macie siedziska

Obrazek
ta wypukłość na środku w kształcie koła to właśnie ten czujnik.

Aby mieć możliwość zamontowania mat – trzeba fotele wyjąć i tak najpierw z przodu fotela na środku mamy taką ściskaną zapinkę którą należy wysunąć

Obrazek

Następnie musimy z tyłu fotela po przesunięciu fotela w kierunku kierownicy czyli do przodu
Odpiąć maskownicę przy tunelu środkowym – podnosimy za końcówkę do góry a następnie posuwamy równolegle do tunelu w kierunku tyłu samochodu.
Obrazek
Następnie wciskamy środek maskownicy przy progu przy szynie po której chodzi fotel i wysuwamy też zaślepkę-maskownicę.
Obrazek
Następnie wysuwamy fotel do oporu do tyłu i wyciągamy z samochodu. Większość o tym wie jak to zrobić, ale znalazło się pare osób co chciało instrukcje krok po kroku więc wybaczcie.
Jeżeli mamy gotową wiązkę to ponieważ mamy teraz wolną przestrzeń to montujemy ją w samochodzie – w związku z tym trzeba zdemontować osłonę progu, tj. wykręcamy wkręt mocujący (śrubokręt krzyżowy + coś cienkiego do podważenia)
Obrazek
Po wykręceniu wkrętu z podkładką macie go wyjąć co by nie zgubić
Obrazek
Teraz należy odkręcić osłonę bezpieczników i kolumny kierowniczej.
Obrazek
Po odkręceniu macie dostęp do bezpieczników tj po odpięciu całej skrzynki możecie wpiąć wiązkę – pasuje tylko w 1 miejsce oraz przeciągnąć wiązkę wzdłuż progu.
Obrazek
Montujecie włącznik z regulacją podgrzewania
Obrazek
wiązka która do niego wchodzi wygląda tak:
Obrazek
i trochę jest podobna do wtyczki prądowej od zasilacza do płyty głównej do kompa.
Wtyczka do fotela wygląda tak:
Obrazek
Załóżmy że wiązka jest już położona – proponuję podczas pracy odpiąć klemę – bo grzebanie pod prądem w skrzynce przekaźników i bezpieczników wg mnie nie jest wskazane.


No to zabieramy się za fotel i tu UWAGA jeśli tapicerka nie jest podarta ingerencja tapicera nie jest potrzebna jak to czasem niektórzy piszą.
Najpierw odpinamy pokrętło regulacji pochylenia oparcia – trzeba pociągnąć lub podważyć całe kółko które siedzi na 3 zapinkach ząbkach.
Obrazek
Trzeba również wcisnąć cienkim śrubokrętem 2 zatyczki blokujące maskownicę boczną
Obrazek
Tu widać to jako czarne kropki. Podważamy maskownicę – od góry i po skosie z tyłu jest taki wypust trzymający całą maskownicę na metalu. Zdejmujemy maskownicę.
Obrazek
Po zdjęciu widać trzpień na którym jest zapinka – śrubokrętem naciskamy w dół i zsunie się z trzpienia. Odkręcamy śruby na klucz torx – piszę śruby bo po obu stronach jest po 1 sztuce, na nich a właściwie na plastiku który trzymają opiera się oparcie i blokuje – jeśli czasem jest luz oparcia to najczęściej w tym miejscu.
Stajemy z tyłu oparcia i rozchylamy całe te ramiona zdejmując z trzpienia tj tam gdzie była zapinka. W ten sposób mamy oddzielone oparcie od siedziska.

No to teraz zabieramy się za oparcie – należy odkrzywić widoczne tu na zdjęciach 4 ząbki odpiąć z ząbków najpierw tylny materiał, następnie przedni oraz 2 druty które dociskają środek tapicerki siedziska tak aby był właściwy profil.
Obrazek

Następnie podnosimy podwijamy materiał do góry w kierunku zagłówków – na 1/3 wysokości mierząc od zagłówków tapicerka – drut wzmocnienia jest przypięty do tylnej maty 3 kółeczkami – trzeba odpiąć.
Obrazek
Po tym mamy możliwość montażu maty – ja dla zdjęć zdjąłem całą tapicerkę ale nie ma takiej potrzeby.
Obrazek
Na zdjęciu widać że jest miejsce albo powinno być – otwór na przepchnięcie przewodu – jak nie ma nożykiem zrobić otworek – maty niczym nie przypinałem – tapicerka dociśnie.
Obrazek
Składamy oparcie do kupy w odwrotnej kolejności pamiętając że kabelek musi wyjść z jednego boku obok tego metalu co idzie maskownica plastikowa.
Teraz bierzemy się za siedzisko.
Odwracamy do góry nogami i od tylnej strony siedziska podważamy tapicerkę tak jak na zdjęciu.
Obrazek
Następnie odpinamy zapięte przy nogach druty napinające dół tapicerki.
Obrazek
Są po obu stronach. Następnie odchylamy na środku ząbki-haczyki mocujące dół tapicerki.
Obrazek
Oddzielamy siedzisko tj część metalową od gąbki z tapicerką.
Obrazek
Teraz musimy oddzielić tapicerkę od gąbki – zapięta jest 3 drutami wywiniętymi na koncach – ja to odpinam naciśkając ku sobie dwa przeciwległe boki gąbki i odczepiam haczyki.
Obrazek

Obrazek
Teraz mamy gąbkę przygotowaną do montażu maty tylko na tylnej części gąbki na środku trzeba zrobić nacięcie na kabel a następnie zamontować matę.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Teraz składamy tapicerkę zapinając haczyki na drucikach, itd.. Montujemy oparcie z siedziskiem i przeprowadzamy przewody pod spód. Jeśli mamy matę oryginalną z golfa mk3 to tak to pod spodem powinno wyglądać.
Obrazek
teraz posłużę się schematami żeby każdy mógł pokombinować jak podpiąć nieoryginalną matę. Dlaczego bo ilość przewodów się zgadza – kolorystyka jest inna ale sposób podłączenia taki sam. Oraz NIE MÓJ schemat ideowy – nie mam zgody właściciela ale uważam że właściciel będzie zadowolony jeśli zobaczy że jego schemat przynosi pożytek – nie mam zgody bo nie wiem czyj jest.
Obrazek

Obrazek Uploaded with fotem.pl


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14118
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: Michał_1977 » czw maja 26, 2016 19:21

grg474 pisze: Tak to dochodzi jeszcze demontaż od gąbek a to wiesz
Nie mam zamiaru przekładać gąbek,bo moje są oky,nie wygniecione itd.
grg474 pisze: Materiały musisz zdjąć, bo nie będzie jak zapiąć skóry
Zapiąć tymi ząbkami,tak? To wezmę nożyk tapicerski i upitolę końcówki moich materiałów,żeby było jak zapiąć :satan:
Porada jak najbardziej się przyda,bo te taborety z mk3 są właśnie podgrzewane.
Jeszcze mam taką prośbę,czy mógłbyś wrzucić schemat z mk2 (wiem że masz :grin: ) z grzaniem,bo nawet nie wiem gdzie w elektrowni podpiąć kostkę/ki :pub:

Gdyby mój plan się powiódł,to tylko maty grzewcze między skórę a moje obecne materiały i finito :okej:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: grg474 » czw maja 26, 2016 19:51

Michał_1977 pisze:Jeszcze mam taką prośbę,czy mógłbyś wrzucić schemat z mk2
schemat


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14118
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: Michał_1977 » czw maja 26, 2016 19:52

Piękne dzięki Grześ :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: slawko333 » sob maja 28, 2016 21:17

tak jak mowilem, daj sobie spokoj z tymi tandetdnymi skorami, jezdzilem z kumplem mk4 w skorze, porazka jakas, co zakręt i hamowanie to dupsko slizga się w każdym kierunku, sam osobiście w mk4 mam recaro materiałowe i nic innego nie chce mieć w aucie, szukaj recaro z mk3 gti edition, najlepiej z zielonym wzorem, byłoby pod kolor :D , do tego recaro z mk3 sa laniejsze i lepie trzymają jak te w mk4



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14118
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 29, 2016 07:24

slawko333, nie pomagasz :chytry:
slawko333 pisze:jezdzilem z kumplem mk4 w skorze, porazka jakas, co zakręt i hamowanie to dupsko slizga się w każdym kierunku
A ja czytałem,że tak się dzieje,jak skóra jest niezadbana. Czyszczenie i konserwacja skóry odpowiednimi środkami,powoduje że skóra jest miękka i już doopsko tak nie lata w niej :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: grg474 » ndz maja 29, 2016 09:13

slawko333 pisze:tak jak mowilem, daj sobie spokoj z tymi tandetdnymi skorami, jezdzilem z kumplem mk4 w skorze, porazka jakas,
jak jeździłeś na zwykłej to możliwe, ja miałem w swoim mk4 recaro pełną skórę i nikt nie narzekał, a przyznaję że lubię ostro chodzić po zakrętach, zresztą w A3 też mam :bigok:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: psilos1 » ndz maja 29, 2016 10:19

slawko333 pisze:jezdzilem z kumplem mk4 w skorze, porazka jakas, co zakręt i hamowanie to dupsko slizga się w każdym kierunku
O skory trzeba dbać-jak są "śliskie" od syfu to i :ass: ucieka.Mam mk4 w skórze-mimo 15 lat wyglądają praktycznie jak nowe i nigdy nie zamienił bym na szmaty...
Obrazek



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14118
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: Michał_1977 » czw cze 02, 2016 11:41

Siedzenia skórzane są już w mk2 :-)
Jednak przerobiłem stelaż mk3 pod mk2. Ciachnąłem,przyspawałem,pomalowałem i gitarra :bigok:
Dzięki Panowie :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Adrian27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn gru 04, 2017 22:26

Przeróbka foteli skórzanych mk3-mk2.

Post autor: Adrian27 » pn gru 04, 2017 22:38

Czy ktoś z was przerabiał boczki z golfa 3 do golfa 2 3d?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 14 gości