Skrzynia o krótkich przełożeniach w mk3 1.8 90KM

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Piwiracing
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt lip 07, 2006 17:20
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Skrzynia o krótkich przełożeniach w mk3 1.8 90KM

Post autor: Piwiracing » sob cze 30, 2007 10:49

Elo!!

czy wie ktos cos na temat sportowej skrzyni biegow do mk3 1.8 90KM?? jakas z Rallycrossu/KJSu itp... chcialbym "takie cus" zamontowac w swoim mk3 i nie wiem gdzie taka dostac i za ile?? No i PODSTAWA: jakie beda efekty (przyspiecha i v-max)??

Pozdro!!



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob cze 30, 2007 11:56

Na krótkich skrzyniach V-max jest mały, a przyspieszenie lepsze. Ogólnie to raczej skrzynie kłowe nie nadające się do jazdy na co dzień. A to dlatego, że wyją strasznie. Mam możliwość wykonania kół zębatych z zębami prostymi.



Awatar użytkownika
Piwiracing
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt lip 07, 2006 17:20
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Piwiracing » sob cze 30, 2007 13:08

TAZ pisze:Na krótkich skrzyniach V-max jest mały, a przyspieszenie lepsze.

no ze v-max bedzie mniejszy i przyspiecha lepsza to wiem... ale chodzilo mi to czy ktos wie realnie jak wygladaja te osiagi, np ile zejde z czasem na 0-100 i v-max jak jest 180-190 to czy zejdzie do 160 czy np 140/120?? :P
TAZ pisze:Mam możliwość wykonania kół zębatych z zębami prostymi.
ile za to chcesz i czy da rade zrobic, zeby 5 byla dluga (na trase):P ??
pozdro



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob cze 30, 2007 17:10

Wymiary kół podaj tylko i się zrobi. Ja wyliczał nie będę bo nie umiem, a dupy zawracać nikomu nie będę. Są wymiary jest towar. Gwarancja na 50000km powiedzmy.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob cze 30, 2007 17:30

Piwiracing pisze:ile za to chcesz i czy da rade zrobic, zeby 5 byla dluga (na trase):P
Czy Ty wiesz jak wyją proste zęby przy dużych prędkościach kontaktu zębów???

IMHO to nie jest dobry pomysł na trasy, lepiej poszukaj skrzyni od Mk. 3 90 KM GT, jest krótsza jak zwykła i kup komplet koło talerzowe - wałek atakujący o wyższym przełożeniu - do dostania na Ebay np. Skrzynia jest wówczas krótka i cicha. Wtedy to ma sens :okej:


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Piwiracing
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt lip 07, 2006 17:20
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Piwiracing » sob cze 30, 2007 17:54

jaro4444 pisze:
Piwiracing pisze:ile za to chcesz i czy da rade zrobic, zeby 5 byla dluga (na trase):P
Czy Ty wiesz jak wyją proste zęby przy dużych prędkościach kontaktu zębów???

IMHO to nie jest dobry pomysł na trasy, lepiej poszukaj skrzyni od Mk. 3 90 KM GT, jest krótsza jak zwykła i kup komplet koło talerzowe - wałek atakujący o wyższym przełożeniu - do dostania na Ebay np. Skrzynia jest wówczas krótka i cicha. Wtedy to ma sens :okej:
tylko, ze ja wlasnie mam mk3 GT 1.8... :jezor: i dla mnie ta skrzynia jest za dluga, na trojce Gofer leci 140!! a tyle chcialbym miec przy czworce;)



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob cze 30, 2007 18:07

Więc kup sobie krótszą przekładnię główną i masz po problemie. Swojego czasu interesowałem się tym do Vectry A 2.0 16V 150 KM skrzynia F20 i zamiast długaśniej głównej 3.54 Niemcy sprzedawali przekładnie główne o przełożeniach rzędu 4.3 do 5.2. To z prostego wyliczenia wynika, że miałbym o ok. 20-40% niższe prędkości na poszczególnych biegach. To chyba by Ci starczyło co? Szukaj więc takiego kompletu na Ebay a coś trafisz pewnie. Jeszcze bym sprawdził czy pasują do tej skrzyni przekładnie główne z T4 benzyny 2.0 i jakie ma przełożenia ta skrzynia, bo może w całości dało by się flaki przerzucić.
Ostatnio zmieniony sob cze 30, 2007 18:08 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Piwiracing
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt lip 07, 2006 17:20
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Piwiracing » sob cze 30, 2007 19:57

jaro4444 pisze:Więc kup sobie krótszą przekładnię główną i masz po problemie. Swojego czasu interesowałem się tym do Vectry A 2.0 16V 150 KM skrzynia F20 i zamiast długaśniej głównej 3.54 Niemcy sprzedawali przekładnie główne o przełożeniach rzędu 4.3 do 5.2. To z prostego wyliczenia wynika, że miałbym o ok. 20-40% niższe prędkości na poszczególnych biegach. To chyba by Ci starczyło co? Szukaj więc takiego kompletu na Ebay a coś trafisz pewnie. Jeszcze bym sprawdził czy pasują do tej skrzyni przekładnie główne z T4 benzyny 2.0 i jakie ma przełożenia ta skrzynia, bo może w całości dało by się flaki przerzucić.
a dzieki dzieki, pomysle nad tym:D ale mozliwe, ze bede mial SWAPa na 16v, wiec juz skrzynka nie bedzie mi potrzebna, wiec narazie sie za tym rozejrze, ale kupowac nie bede;)

pozdro :okej:



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Skrzynia o krótkich przełożeniach w mk3 1.8 90KM

Post autor: kkk13 » pn lip 02, 2007 13:11

Piwiracing pisze:Elo!!

czy wie ktos cos na temat sportowej skrzyni biegow do mk3 1.8 90KM?? jakas z Rallycrossu/KJSu itp... chcialbym "takie cus" zamontowac w swoim mk3 i nie wiem gdzie taka dostac i za ile?? No i PODSTAWA: jakie beda efekty (przyspiecha i v-max)??

Pozdro!!
Mam do sprzedania krótką sportową (przez duże 'S') skrzynie w obudowie 020 do Golfa, pochodzi za mk2 KRki, ma gruby wałek, zatem musiałbyś sprzęgło i zamach zmienic na 210 ,skrzynia ma krótkie przełozenie główne 3,9, mam też 4,46 do niej na mniejsze sprzegło takie jak masz obecnie, ale największa zaleta tej skrzyni to to że pierwszy bieg ma 2,72 , a ostatni czyli piaty 1,27 , jak masz kalkulator to możesz sobie policzyć jakie będą prędkości.. Skrzynia jest ciasno zestopniowana, pierwszy bieg jest conajmniej tak długi jak w cywilnej skrzyni, do wykorzystania są wszystkie biegi a nie jak w przypadku skrócenia przełożenia głównego gdzie pierwszy bieg staje się bezużyteczny.. Skrzynia ma płytkową szpere i stalowe synchronizatory, zęby są skośne, zatem hałasu wielkiego nie ma, jej rodowód to orginalny VW motorsport.. Nie wiem tylko po co Tobie taka skrzynia w cywilnym aucie?? Poza tym to są spore koszta.. Taniej wyjdzie Cie Swap na 16ke..



jozekrjrj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 389
Rejestracja: pt lis 17, 2006 19:24
Lokalizacja: warszawa Targowek
Kontakt:

Post autor: jozekrjrj » pn lip 02, 2007 14:17

ile $$$$$$$$$$ ??????????????


był mk3 GT



http://www.s-cam.pl/

Awatar użytkownika
Piwiracing
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt lip 07, 2006 17:20
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Skrzynia o krótkich przełożeniach w mk3 1.8 90KM

Post autor: Piwiracing » pn lip 02, 2007 14:23

kkk13 pisze:
Piwiracing pisze:Elo!!

czy wie ktos cos na temat sportowej skrzyni biegow do mk3 1.8 90KM?? jakas z Rallycrossu/KJSu itp... chcialbym "takie cus" zamontowac w swoim mk3 i nie wiem gdzie taka dostac i za ile?? No i PODSTAWA: jakie beda efekty (przyspiecha i v-max)??

Pozdro!!
Mam do sprzedania krótką sportową (przez duże 'S') skrzynie w obudowie 020 do Golfa, pochodzi za mk2 KRki, ma gruby wałek, zatem musiałbyś sprzęgło i zamach zmienic na 210 ,skrzynia ma krótkie przełozenie główne 3,9, mam też 4,46 do niej na mniejsze sprzegło takie jak masz obecnie, ale największa zaleta tej skrzyni to to że pierwszy bieg ma 2,72 , a ostatni czyli piaty 1,27 , jak masz kalkulator to możesz sobie policzyć jakie będą prędkości.. Skrzynia jest ciasno zestopniowana, pierwszy bieg jest conajmniej tak długi jak w cywilnej skrzyni, do wykorzystania są wszystkie biegi a nie jak w przypadku skrócenia przełożenia głównego gdzie pierwszy bieg staje się bezużyteczny.. Skrzynia ma płytkową szpere i stalowe synchronizatory, zęby są skośne, zatem hałasu wielkiego nie ma, jej rodowód to orginalny VW motorsport.. Nie wiem tylko po co Tobie taka skrzynia w cywilnym aucie?? Poza tym to są spore koszta.. Taniej wyjdzie Cie Swap na 16ke..
wlasnie przed chwila bylem u mechanika z Rallycrossu, ktory robi sprzet m.in.: Nowakowi (CC) i chyba Grabowskiemu czy jakos tak (VW Polo)...
mowil mi o tej skrzyni z Motorsportu i wspomnial tez, ze koszty sa duze i lepiej, zebym zrobil SWAPa na ABFa i tak pewnie zrobie:D mowil tez, ze zalozyl glowice 20v do silnika 1.6 i na hamowni wyszlo 211KM, wiec z ABFa da rade zrobic 260KM jakbym chcial, ale koszty kosmiczne... w kazdym badz razie wiem juz, ze zrobie SWAP...

pozdro!!



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Skrzynia o krótkich przełożeniach w mk3 1.8 90KM

Post autor: kkk13 » pn lip 02, 2007 20:21

Piwiracing pisze:wlasnie przed chwila bylem u mechanika z Rallycrossu, ktory robi sprzet m.in.: Nowakowi (CC) i chyba Grabowskiemu czy jakos tak (VW Polo)...
mowil mi o tej skrzyni z Motorsportu i wspomnial tez, ze koszty sa duze i lepiej, zebym zrobil SWAPa na ABFa i tak pewnie zrobie:D mowil tez, ze zalozyl glowice 20v do silnika 1.6 i na hamowni wyszlo 211KM, wiec z ABFa da rade zrobic 260KM jakbym chcial, ale koszty kosmiczne... w kazdym badz razie wiem juz, ze zrobie SWAP...

pozdro!!
Jesli to ma służyć do bezstresowej jazdy na codzień, taki SWAP to słuszna decyzja ;)



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Skrzynia o krótkich przełożeniach w mk3 1.8 90KM

Post autor: Borys » wt lip 03, 2007 10:02

kkk13 pisze:
Piwiracing pisze:wlasnie przed chwila bylem u mechanika z Rallycrossu, ktory robi sprzet m.in.: Nowakowi (CC) i chyba Grabowskiemu czy jakos tak (VW Polo)...
mowil mi o tej skrzyni z Motorsportu i wspomnial tez, ze koszty sa duze i lepiej, zebym zrobil SWAPa na ABFa i tak pewnie zrobie:D mowil tez, ze zalozyl glowice 20v do silnika 1.6 i na hamowni wyszlo 211KM, wiec z ABFa da rade zrobic 260KM jakbym chcial, ale koszty kosmiczne... w kazdym badz razie wiem juz, ze zrobie SWAP...

pozdro!!
Jesli to ma służyć do bezstresowej jazdy na codzień, taki SWAP to słuszna decyzja ;)

w razie czego zostało mo głowne 4.3 do 020 skrzyni jak by kto zainteresowany to sprzedam

a tak na marginesie miałem kiedyss u siebie skrzynke bardzo krotką, jazda po miescie nie nalezała do przyjemnych, ciagłe zmiany biegów wycie silnika to juz chyba nie na mój wiek.

nadaje sie do mocnego motoru bo przy słabym 90km do 100 trzeba 3 razy przewachlowac a to straty jakies powoduje,
Ostatnio zmieniony wt lip 03, 2007 10:04 przez Borys, łącznie zmieniany 1 raz.


www.vrservice.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości