SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Piwiracing
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt lip 07, 2006 17:20
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

2.0 ABF

Post autor: Piwiracing » wt maja 29, 2007 18:39

Elo!

wie ktos cos na temat SWAPu w MK3 z 1.8 8v (na jednym punkcie) na 2.0 16v ABF?? Co konkretnie trzeba kupic i pozmieniac?? Silnik bralbym razem ze skrzynia, ale jak wyglada sprawa osprzetu?? Musze miec wszystko: komputer, wszystkie kable itp?? Mozecie wymienic co dokladnie musze miec wraz z silnikiem i czy nie bedzie klopotu go wstawic?? Heble mam dobre, bo 4 tarczowki no i mam pospinane autko w kazdym punkcie (klatka, rozporka gorna i dolna w przodzie oraz rozporka w tyle). Pomoze ktos??

PozdroVWki!!



danielo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 08:26
Lokalizacja: sucha bezkidzka
Kontakt:

Re: 2.0 ABF

Post autor: danielo » pt cze 08, 2007 22:45

Piwiracing pisze:Elo!

wie ktos cos na temat SWAPu w MK3 z 1.8 8v (na jednym punkcie) na 2.0 16v ABF?? Co konkretnie trzeba kupic i pozmieniac?? Silnik bralbym razem ze skrzynia, ale jak wyglada sprawa osprzetu?? Musze miec wszystko: komputer, wszystkie kable itp?? Mozecie wymienic co dokladnie musze miec wraz z silnikiem i czy nie bedzie klopotu go wstawic?? Heble mam dobre, bo 4 tarczowki no i mam pospinane autko w kazdym punkcie (klatka, rozporka gorna i dolna w przodzie oraz rozporka w tyle). Pomoze ktos??

PozdroVWki!!

w sumie wszystko prucz auta :hmm:
A DOKŁADNIE ABF'A Z SKRZYNIĄ WIAZKĄ I KOMPEM .... I TYLE
POTEM WYJEDŹ STARYM A ZAPARKUJ POD MACHE TEGO ABF'A I SZEROKIEJ :okej:

[ Dodano: 08 Cze 2007 22:49 ]
aha a ja szukam forumowicza BORYS!!!! chodzi o awap na vr6 z kr'a do mojej mk2



Awatar użytkownika
Górsky
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:13
Lokalizacja: Łaziska Górne
Kontakt:

MK3 swap z TD na TDI

Post autor: Górsky » pt cze 08, 2007 23:14

Jak wygląda sprawa ze swapem z 1,9TD na 1,9TDI 130KM w MK3? Da rade bez problemu wsadzić taki silniczek? Co będzie potrzebne oprócz silnika do takiego swapa, a co podpasuje ze starego silnika(TD - silnik w bdb stanie, przebieg +/-220tyś km))?? I ile można wołać za silnik 1,9 TD + wszystko to co nie będzie pasowało do TDI?? Z góry dzięki :-)



martinez76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: martinez76 » ndz cze 17, 2007 01:37

jak wyglada sprawa ze swapem 1.8 ABS 90KM na 2.0 GTI 115KM?



danielo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 08:26
Lokalizacja: sucha bezkidzka
Kontakt:

Post autor: danielo » pn cze 18, 2007 06:37

tak samo musisz kupić motor wiązkę kompa to ci potrzeba



martinez76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: martinez76 » pn cze 18, 2007 14:58

danielo pisze:tak samo musisz kupić motor wiązkę kompa to ci potrzeba
a skrzynia podejdzie ta sama ? od 1.8 ABS 90KM no i polosie moga zostac?



danielo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 08:26
Lokalizacja: sucha bezkidzka
Kontakt:

Post autor: danielo » pn cze 18, 2007 20:20

tak.. skrzynia może zostać i półosie też wszystko jest oki tylko potrzeba ci to co napisałem



martinez76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: martinez76 » pn cze 18, 2007 20:54

danielo pisze:tak.. skrzynia może zostać i półosie też wszystko jest oki tylko potrzeba ci to co napisałem
wielkie dzieki
pozdr.



beny1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt cze 19, 2007 00:49
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: beny1988 » wt cze 19, 2007 01:05

witam,
nie jestem karabin nie umiem celowac jak nie trafie z pytaniem prosze mi darowac =)
otoz. od jakiegos czasu chodzi mi po glowie chiptuning mojego slabeusza 1.8 75KM. mozna na allegro dostac za stosunkowo niewielka cene chipy z nowym programem, ktore wystarczy zamienic z fabrycznym, ale... moze daloby sie skads sciagnac taki program do chipa? znajomy elektronik wgralby mi go za symboliczna oplata. a moze ktorys z Was ma taki program na dysku?


Jeśli nie możesz dojść do siebie, to chodź do mnie

danielo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 08:26
Lokalizacja: sucha bezkidzka
Kontakt:

Post autor: danielo » wt cze 19, 2007 22:10

czip hmm nie lepiej swap???????????? czipy cudów nie czynią może chociasz turbo tylko zależy ile chcesz zainwestować..... słuchaj tuning to zabawa dla dużych chłopców z grubymi portwelami..... więc albo wiesz czego chcesz i inwestujesz albo zadowol się rezystorkiem z allegro za 10zł który naturalnie nic nie daje.....!!!!! najtańsze czipy które ci moge zaoferować po podaniu symboli motoru to ok 250-300zł ale nie spodziewałbym się wiele po nich....



emtees
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn cze 25, 2007 14:33
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: emtees » pn cze 25, 2007 14:50

witam, mam kilka pytan, posiadam golfa II 1,6b, troszke znudziły mi sie jego osiagi, interesuje mnie silnik 1,8 gti od II, sa jakies problemy ze swapem?? oczywscie w dowodzie nie mam wbitych numerów :) takze pytam tlyko o ewentualne problemy techniczne, mam tez gaz, i nie wiem czy bedzie pasował do mocniejszej jednostki, jakie sa koszty przełozenia i zakupu takiego silnika oczywiscie w miare dobrym stanie, pozdrawiam



danielo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 08:26
Lokalizacja: sucha bezkidzka
Kontakt:

Post autor: danielo » pn cze 25, 2007 20:52

JAK GTI TO TYLKO 16V KR MAM NA SPRZEDARZ SILNIK OSPRZĘT WIĄZKA KOMP SKRZYNIA CZYLI WSZYSTKO CZEGO CI TRZEBA WSZYSTKO W BAJECZNYM STANIE MOGĘ GWARANTOWAĆ !!!!!!! 140KM WYDRÓK Z HAMOWNI NIE MA ŻADNYCH PROBLEMÓW MOCOWANIA TE SAME WIĘC KWESTJA PRZEŁOŻENIA CO DO GAZU MUSISZ KUPIĆ WIĘKSZY REDUKTOR NAJLEPIEJ 140SUPER NO I PRZY TAKIEJ MOCY TO BLOS :bajer: KOSZTY 16-STKA DO SWAPU OK 3-2,5 TYS REDUKTOR 300ZŁ BLOS 320ZŁ SKORO PYTASZ O SWAP I TUNING TO POWINIENEŚ SIĘ LICZYĆ Z KOSZTAMI A TO NIE BAJKA :bigok:



CICHY G60
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: śr lis 03, 2004 23:21
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: CICHY G60 » ndz lip 08, 2007 12:17

coraz intensywniej myślę o "swapie" jednak trochę mi szkoda naruszać oryginału...
co do samej zmiany silnika myślę ze z większością bym sobie poradził razem ze swoim mechaniorem ale mam kilka wątpliwości na które może ktoś kompetentny mi odpowie ;)

aktualnie mam silnik 1.6 gaznik w automacie na miasto automat jest spoko a i w trasie da sie napedzic do 160 km/h spalanie tez w normie jedyne co mnie drażni to jego wygląd z którym bym coś zrobił....

Obrazek

żeby wyglądał przynajmniej tak jak ten:

Obrazek

musiał bym wyciągnąć silnik rozebrać go na czynniki pierwsze pomalować komorę i wychromowac/wypolerowac co sie da... a skoro mam już wyciągać silnik to można by już wsadzić coś mocniejszego i w manualu co prawda nie jestem fanem swapow (bo zawsze jest coś nie tak) i mega szybkiej jazdy ale te 1.8 czy 2.0 mogło by być i już inaczej by to wyglądało bez clean looka by sie nie obyło ;)
l
Obrazek
Obrazek

w związku z tym rozglądam sie za jakimś sensownym silnikiem a raczej kpl. na swap...
i tu mam kilka pytań do znawców tematu:

1. wiem ze muszę mieć wszystko tzn. kpl silnik z osprzętem komputerem i wiązka ale co z zegarami? na pewno wstawienie zegarów z mk3 czy innego auta niż mk2 odpada bo naruszy charakter auta czyli pytanie brzmi jakie/z jakiego mk2 potrzebuje zegary? (oryginalne które mam są z zegarkiem zamiast obrotna :) )

2. czy muszę wymieniać cala skrzynkę z bezpiecznikami czy może zostać moja?

3. czy moja pompa paliwa może zostać czy tez muszę ja wymienić?

z reszta myślę ze sobie bym poradził, jeśli macie jakieś sugestie to piszcie może rozwieje swoje wątpliwości i skusze sie na SWAP.... ;)



osbe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: osbe » czw lip 26, 2007 13:04

Witam mam kilka pytań... Posiadam golfa MK2 z silnikiem 1.8 8V RP... Kupiłem silnik VR6 AAA od Passata B3 i mam kilka ptań:
1. Czy silnik pasuje na mocowaniach do MK2? Na pierwszy mój rzut oka z miarką w ręce pasuje, ale czy tak jest w rzeczywistości? Czy może wystarczy tylko przełożyć tylnią łapę ze starego silnika bo widzę, że jest minimalnie inna. A może wystarczy, że kupię łapy od VR6 z MK3??
2. Czy półosie będą pasować?? Po Rzucie okiem z miarką:D długości są te same... no może o te 0,5cm
3. Czy pompa hamulcowa może narazie zostać? Czy muszę odrazu kupić od VRa? Bo hamulce i tak wrzuce od MK3, ale jeszcze nie teraz...
4. Czy ta wiązka od ABS będzie pasowała??? http://moto.allegro.pl/item218371926_vw ... ecam_.html
Ostatnio zmieniony czw lip 26, 2007 13:07 przez osbe, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości