SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
rudy
Łowca rarytasów :-)
Łowca rarytasów :-)
Posty: 2377
Rejestracja: wt sty 26, 2010 13:07
Lokalizacja: Księży Lasek/NSZ
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: rudy » ndz lut 13, 2011 11:23

witek271 pisze:A jaki chcesz silnik wsadzić? Ja robiłem ostatnio swapa więc powiem tak w silnikach 1Y i AAZ wiązki silnika i komory silnika są identyczne prawie poza małymi zmianami inaczej wyglądają ale wszystkie kable są takie same i wszystko działa czy przed 95 czy po wiem z własnego doświadczenia

Małe modyfikacje tych wiązek przed 95 a po 95 ale do skrzynki bezpieczników wszystko Ci spasuje

Wiązka 1Z AFN AEY są praktycznie identyczne (schemat wiązki silnika do AAZ mam więc mogę podesłać i rysunki wszystkich wiązek też mogę podesłać)
A z jakiego do jakiego zapytam?
witek możesz podesłać zobaczę :bajer:
Narazie jestem w trakcie poszukiwania dawcy tak więc właśnie pytam
Jeszcze jedno jeżeli będę miał dawcę np. Passat B3/B4 , Seat Toledo (I,II gen.)/Ibiza(95/00) To czymś się różnią?
najlepszy byłby dawca Golf 3



witek271
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: czw cze 05, 2008 19:58
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: witek271 » ndz lut 13, 2011 11:46

Ja wstawiałem silnik z MK I 1.6 D CR z 82 r (jest to bliźniacza konstrukcja silnika JP MKII) do MK III 1,4 ABD

Powiem tak jakiego byś nie miał dawcy z grupy VW od 89 do 97 to elektryka spasuje raczej z drobnymi poprawkami A najlepiej by było z MK III Dlaczego? Bo masz wszystko jak na talerzu i wiesz gdzie co i jak

Np półosie mogą nie spasować i już musisz szukać a jak masz dawcę to nie ma problemu



Bulifreeq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt gru 15, 2009 01:02
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odra
Kontakt:

Re: SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeg

Post autor: Bulifreeq » pn lut 14, 2011 13:05

Panowie z jakiego samochodu polecacie mechanizm zmiany biegów do skrzyni O2A z wysprzęglikiem mechanicznym ? co mazna innego zastosowac oprucz mechanizmu zmiany biegów z golf 3 vr6 moze byc z golfa 4 tdi?

pytanie dotyczy g60 w golfie mk1


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images48.fotosik.pl/293/216674b5817f21b1med.jpg[/img][/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: To_mas » pn lut 14, 2011 13:33

Bulifreeq, pokaż jaki masz wybierak przy skrzyni :) bo jak amsz taki typowy jak w mk3 to nie wsaidzsz wybieraka na linki z mk4 bo sa inne końcówki które zaczepia sie do wybieraka przy skrzyni



Bulifreeq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt gru 15, 2009 01:02
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odra
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: Bulifreeq » śr lut 16, 2011 18:59

w piatek dam zdjecie bo teraz arobiony jestem hehe


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images48.fotosik.pl/293/216674b5817f21b1med.jpg[/img][/url]

Tukan121
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob gru 05, 2009 23:23
Lokalizacja: Kuj-pom

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: Tukan121 » ndz lut 20, 2011 12:24

Witam, mam Golfa MK4 1.6 SR(AKL) z 98r, jak wiadomo jest to niesamowicie paliwożerny silnik co w obecnych czasach całkowicie go dyskwalifikuje w kwestii ekonomiczności.
Dobra, przejdźmy do rzeczy. Mam zamiar zmienić go na jakiegoś dieselka (nie zależy mi na osiągach, liczy się maksymalna ekonomia), myślałem o 1.9 TDI 90KM lub SDI. W związku z tym, zwracam się do Was z następującymi pytaniami:
1. Czy jest to w ogóle możliwe bez "rzeźbienia" w konstrukcji samochodu?
2. Co można zostawić, a co trzeba zmienić w kwestii osprzętu?
3. Czy jest to opłacalne?
4. Jeśli SDI to silnik o jakim oznaczeniu polecacie?
5. Na co zwracać uwagę przy kupnie używanego silnika "luzem"?
6. Co z kwestiami prawnymi?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam



witek271
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: czw cze 05, 2008 19:58
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: witek271 » ndz lut 20, 2011 12:33

Maksymalną ekonomię osiągniesz jak włożysz 1.9 TD z MK III
ad 1 tak możliwe
ad 2 w starych samochodach jest to plug & play czyli podłącz i działaj w nowszych komputery itd...
ad 3 nie jest to opłacalne chyba że masz drugiego rozbitka pod domem
ad 6 przegląd techniczny 100 zł przegląd 80 zł zmiany razem około 180 zł potem wydział komunikacji też około 80 zł za zmianę dowodu i jeszcze ubezpieczyciel a tu już zależy od zniżek itd



Tukan121
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob gru 05, 2009 23:23
Lokalizacja: Kuj-pom

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: Tukan121 » ndz lut 20, 2011 14:50

Dzięki witek271 :bigok:, jednocześnie czekam też na wypowiedzi innych osób. Proszę o pomoc. :bajer:



Awatar użytkownika
Limag75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 17:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeg

Post autor: Limag75 » ndz kwie 10, 2011 19:03

Hello.Czy ktoś próbował już swapa silnika MKIV AKL na 1.9 TDI AFN?Przymierzam się do tego i zdaję sobie sprawę,ze jest przy tym sporo pracy.Z narzędziami i pomocnikami nie ma problemu bo mam zaprzyjaźniony warsztat samochodowy,ale chcę sie dowiedzieć na jakie przeróbki mam sie nastawic i na jakie problemy???Z góry dzieki za wszystkie sugestie :P



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: Toshiba » wt kwie 12, 2011 00:27

Jak się ma sprawa Swapa silnika z 1.6TD na 2E, ABF lub TDI? Rozważam te 3 opcje. To_mas, kieruje do Ciebie te pytanie. Z czym jest więcej roboty? Jak z mocowaniami, skrzynią, półosiami itd w benzynie i dieslu? Elektronika najważniejsza... z 2E lub ABF będzie mniej roboty z tego, co pisałeś?



Awatar użytkownika
Chaos
Whiskey
Whiskey
Posty: 584
Rejestracja: wt sty 06, 2009 19:34
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Re:

Post autor: Chaos » wt kwie 12, 2011 09:23

Maniek71 pisze:Witam myśle nad zmiana silnika z 1.8 abs na 2.0 2e jak jest z ospzretem co jescze musiał bym zmienic co zostaje jak z łapami tez sa jakies pzrerobki a i mama gaz II generacji może być pod ten silnik czy tez cos trzeba zmianiac??
Marcin_MK2_8v pisze:łapy pasują, skrzynia też można by zmienić sprzęgło na większe. Silnik musisz mieć kompletny z wiązką i ecu, bez alternatora, pompy wspomagania bo to można przełożyć. Co do gazu to trzeba wymienić mikser i przeregulować instalacje
A jakie mocniejsze sprzęgło masz na myśli?



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: To_mas » wt kwie 12, 2011 12:43

Toshiba pisze:Jak się ma sprawa Swapa silnika z 1.6TD na 2E, ABF lub TDI? Rozważam te 3 opcje. To_mas, kieruje do Ciebie te pytanie. Z czym jest więcej roboty? Jak z mocowaniami, skrzynią, półosiami itd w benzynie i dieslu? Elektronika najważniejsza... z 2E lub ABF będzie mniej roboty z tego, co pisałeś?
musisz mieć komplet z osprzętem i ze skrzynią
wszystko praktycznie pasuje na mocowania, jak masz przeguby wewn 100mm to nawet półosie od bidy możesz zostawić.
zmiana wydechu, kolektora wydechowego. jak wkładasz benzynę to proponuję wymienić wszystkie tłumiki od takiego właśnie benzyniaka.
zabawa z elektryką spora we wszystkich silnikach :) najwięcej w TDI wg mnie. Wiec kompletna wiązka silnika musi być, sterownik i inne duperele w zależności który silnik wybierzesz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: To_mas » wt kwie 12, 2011 12:47

Limag75 pisze: na jakie przeróbki mam sie nastawic i na jakie problemy??
na takie jak przy każdej zmienia z benzyny na TDI :) a AFN wychodził w mk4 ?



Awatar użytkownika
Limag75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr kwie 21, 2010 17:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeg

Post autor: Limag75 » wt kwie 12, 2011 14:48

To_mas pisze:
Limag75 pisze: na jakie przeróbki mam sie nastawic i na jakie problemy??
na takie jak przy każdej zmienia z benzyny na TDI :) a AFN wychodził w mk4 ?
Fakt,masz rację.Moje niedopatrzenie,chodziło mi o AHF :-) Czy silnik z osprzętem z angola podejdzie?Mam okazję miec go za grosze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości