2.0 ABA na DIGIFANT 2

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
stonebridge69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 549
Rejestracja: śr sie 20, 2008 23:33
Lokalizacja: MORDOR
Kontakt:

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: stonebridge69 » sob mar 15, 2014 20:29

Jak w temacie.Wiem,ze taka konwersja jest mozliwa i za wielka woda lataja auta z takim rozwiazaniem.Robil ktos juz cos takiego u nas.Bo szczerze mowiac motor(ABA),skrzynia juz u mnie siedzi,a wiazka z DIGI2 jest jeszcze podpieta po PFie.Wiazka,ktora dostalem razem z silnikiem to jeden wielki klebek kabli.Gratow do PFa mam mnostwo.Pytanie tylko jak to zrobic?Sory jak bylo lub cos takiego,albo nie ten dzial :pub:



Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: mlodociany » ndz mar 16, 2014 18:46

jedno pytanie po co go uwsteczniać??
aba -sekwencja, przeplywka okrągła
pf- fullgrupa i ta nieszczęsna klapa

o ile DIGI 1 bym zrozumiał jako bazę pod doładowanie o tyle DIGI 2 już nie...

ABA OBD 2 czy 1?

Ale jak już byś się uparł to:
-zamiana przeplywki rurowej na klapke
-zmiana przepustnicy na tą z PF i rzeźba dolotu pod nią lub montaż potencjometra/switcha od PF do ori ABA
-rzeźba wiązki rzeby ją jakoś poukładać
-pewnie jeszcze coś tam wyjdzie przy robocie ale nie przychodzi mi akurat do głowy...


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: KoguT » pn mar 17, 2014 23:24

Zostaw ABA. Mam trochę materiałów to Ci podeślę dzisiaj jeszcze ewentualnie jutro z rana. Wiązkę można reanimować.
I dużym plusem jest tak jak mówi mlodociany,
sekwencja, przeplywka okrągła

Daj zdjęcia silnika



mlodociany, po czym wizualnie poznać czy jest OBD1 czy OBD2?



Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: mlodociany » wt mar 18, 2014 00:25

chyba najłatwiej po przepustnicy i obecności "zewnętrznego krokowca"

OBD1
przepustnica ze zwykłym potencjometrem (złącze 3pin) i "zewnetrzny krokowiec"(pod kolektorem obok korka wlewu oleju)
Obrazek
OBD2
elektroniczna przepustnica z "wbudowanym krokowcem" (złącze 8pin)
Obrazek


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: mlodociany » wt mar 18, 2014 00:32

Podstawa to rozpiska pinów kompa, opierając się na niej możesz ogarnąć się z wiązką...

http://www.a2resource.com/electrical/ma ... r6aba.html" onclick="window.open(this.href);return false;


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: KoguT » wt mar 18, 2014 11:55

mlodociany, powiem Ci szczerze że jak ja swapowałem ABA to tylko w jakimś stopniu mi ta rozpiska pomogła. Ale lepsze coś niż nic.

Tutaj masz "Sam naprawiam" - http://vwts.ru/engine/aba_aeg/aba_all.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

na jaki serwer najlepiej wrzucić PDFa ?



Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: mlodociany » wt mar 18, 2014 12:50

Ja za to opierałem się głównie na tej rozpisce i opisie skrzynki bezpieczników, czasem wspomagałem się książką od MK2.

co do PDF-a to nie wiem..


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: KoguT » wt mar 18, 2014 15:45

Dzięki :pub:

Czyli ja mam OBD1

A wiesz może czy OBD1 ma natrysk na denka tłoków?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: jeryk10 » wt mar 18, 2014 18:48

http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Ca ... /index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
stonebridge69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 549
Rejestracja: śr sie 20, 2008 23:33
Lokalizacja: MORDOR
Kontakt:

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: stonebridge69 » wt mar 18, 2014 19:51

Wow.Nie wiedzialem,ze bedzie taki odzew.Dzieki za wypowiedzi.
KoguT, jakbys mogl to podeslij mi jakies materialy na maila.Ze zdjec wychodzi,ze mam OBD2.Tam nie bylo czasami dwoch sond lambda?Pytam bo ja mam tylko jedna ta co byla wkrecona w kolektor wydechowy.W sumie motor ze skrzynia siedzi juz od pazdziernika 2013 w moim Mk1.Jedyne co mnie hamuje to te posrane kabelki.W sumie te graty kosztowaly mnie tylko paliwo jakie zuzylem na transport tego.Nie wiem jeszcze czy tam nie ma immo?Myslalem,zeby puscic to na gaznikach.



Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: mlodociany » wt mar 18, 2014 21:03

KoguT pisze:A wiesz może czy OBD1 ma natrysk na denka tłoków?
obie wersje miały natrysk ale tylko OBD 1 miało podkute korby
Do poczytania...
Obrazek Obrazek Obrazek

stonebridge69, nie jest to zła opcja...
Obrazek Obrazek Obrazek

Przy zastosowaniu gazników z moto można się pokusić o wykorzystanie części ori dolotu z Passata B5 2.0, dobrać odpowiednie złączki, zaślepić miejsca na wtryski i gotowe...
Obrazek


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
stonebridge69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 549
Rejestracja: śr sie 20, 2008 23:33
Lokalizacja: MORDOR
Kontakt:

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: stonebridge69 » wt mar 18, 2014 21:17

mlodociany, o dzieki za info w sumie kolektor to nie jest taka tragedia.Bo gazniki z moto to dla mnie najprostsza opcja(Weber,Dellorto lub Solex za droga zabawa). :pub: A turbo nie planuje ani nic takiego to jakby to mialo chociaz fabryczna moc na takich gaznikach to byloby niezle jak dla mnie. :food: W koncu glowica typu crossflow to az grzech tego nie wykorzystac.Jak nie ogarne wiazki to zaczne zbierac graty do takiej przerobki.Jakby ktos mial opis kostek,ktora do czego jest byloby o wiele prosciej.Na Vortexie znal.azlem kilka opisow,ale nijak to sie mialo jak zaczalem rozplatywac moja wiazke heh.Pytanie ponawiam czy druga sonda potrzebna jest?



Awatar użytkownika
mlodociany
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 334
Rejestracja: wt lis 08, 2011 21:42
Lokalizacja: TOP

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: mlodociany » wt mar 18, 2014 22:39

stonebridge69, co do opisu kostek to podałem link wyżej do opisu pinów kompa, więc bierzesz w jedną rękę miernik/multimetr w drugą wiązkę, przed oczami rozpiska i patrzysz jaki kolor przy kostce potem szukasz przy złączu kompa miernikiem sprawdzasz czy to ten sam, sprawdzasz na rozpisce według numeru pinu i już wiesz do czego to... Ja mniej więcej tak robiłem... :pub:

Co do sondy to ja mam u siebie obie ale z tego co wyczytałem to ludzie latali też z jedną...


"Mein weiss coupe" -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=490899" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

2.0 ABA na DIGIFANT 2

Post autor: KoguT » pt mar 21, 2014 16:23

Są wersje z jedną sondą (ja mam taką) i z dwiema. Ale są wersje gdzie takie z dwiema lata na jednej a są takie że zgłupieje...

Po czym poznać że korby są podkute? I czym różnią się od kutych?
A jak ma się sprawa z tłokami i wałem? Są kute/podkute?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości