Jaki silnik na SWAP do mk2

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

kondjovi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt lis 22, 2013 21:22

Jaki silnik na SWAP do mk2

Post autor: kondjovi » śr lip 22, 2015 15:46

Witam, jaki silnik polecacie na swap silnika do golfa 2? Aktualnie mam 1.8 RH na gazniku i skrzynie 5-cio biegową i chce zalozyc cos na wtrysku. Myslalem o vr6 ale mam watpliwosci czy to nie bedzie zbytnia przesada do tego autka. W VR6 podoba mi sie jego dzwiek, ten pomruk, jego wyglad pod maska i ciekawy jestem jak by sobie radzil w tak lekkiej budzie (mam taki aktualnie w Sharanie). Z 2 strony mysle czy by jakas 2 litrowa jednostka nie starczyla do niego + zastanawiam sie ile bede mial przerabiania przy mocowaniach silnika pod vr6, bo elektryka itp. to maly problem dla mnie. Komplet na vr6 bede mial za okolo 2000-2500 zl i w takich cenach poszukuje zestawu na swap. Co polecacie?



Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

Jaki silnik na SWAP do mk2

Post autor: Gnolf » śr lip 22, 2015 21:25

lepiej poszukaj gotowe i zrealizowane projekty na forum,bedzie ci latwiej



kondjovi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt lis 22, 2013 21:22

Jaki silnik na SWAP do mk2

Post autor: kondjovi » ndz lip 26, 2015 12:36

No dobra, poczytałem, włożę oryginalny 1.8 GTI 16v czyli ten który według VW był w nim oryginalny. Pytanie teraz do was. Co potrzebne mi będzie oprócz samego silnika? Czy moja 5-cio biegowa skrzynia będzie pasować? Gdzie sprawdzić jej kod? Czym różni się wersja GTI w reszcie mechaniki od wersji GL (W sensie jak z hamulcami itp.) bo niestety niemiec zrobił z niego składaka :/ Napiszcie mi co sprawdzić i co będzie potrzebne żebym o czymś ważnym nie zapomniał :D Będę na prawdę wdzięczny :)



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Jaki silnik na SWAP do mk2

Post autor: KoguT » pn lip 27, 2015 18:48

Jeśli mówisz o oryginalnym KR/PL to cały dolot z rozdzielaczem i wtryskami, pompę paliwa 6barową + podającą do baku. ECU plus wiązkę. Skrzynia się nada, tylko wymień sprzęgło. Hamulce masz lite 239mm? Jeśli tak to warto zainwestować w wentylowane 256mm (chociaż u mojego młodego ---> MlodyKoguT przy 9a na Digi sprawują się 239mm wentylowane ale młody nie upala), a na tył tarcze. Jeśli o czymś zapomniałem to dołóżcie.



kondjovi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt lis 22, 2013 21:22

Jaki silnik na SWAP do mk2

Post autor: kondjovi » wt lip 28, 2015 22:33

Czyli tak, kompletny silnik z osprzętem, skrzynia zostaje, sprzęgło nowe, tarcze na tył i przody wentylowane. Jak na przody dam większe tarcze to automatycznie też zaciski.. ale ścigać nie mam się zamiaru. Elektrykę mam starego typu i licznik na 2 wtyczki, ale digi założyłem i działa, no oprócz pamięci na trasę i resetowania. Pompki paliwa do wymiany na większe. Teraz co z chłodnicą, czy były jakieś większe czy starczy zwykła z gaźnikowca? Tłumik może zostać? No nie licząc kolektora wylotowego oczywiście. Wspomaganie.. Nawet nie zaglądałem jak to tam wygląda.. ale maglownica cała do wymiany i jakaś pompka do silnika wraz z rurkami.. Co jeszcze może być?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2049
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

Jaki silnik na SWAP do mk2

Post autor: KoguT » śr lip 29, 2015 11:08

Chłodnica potrzebna Ci ta duża (na całą szerokość grilla) z TD lub GTI/GT bo 16v to już piec.
kondjovi pisze: Elektrykę mam starego typu i licznik na 2 wtyczki, ale digi założyłem i działa, no oprócz pamięci na trasę i resetowania
Co znaczy digi?
Chodzi o licznik? W sensie digifiz?

Wydech do zmiany. Za małą masz średnicę. u MłodegoKoguTa włożyliśmy całość od KRa tylko bez kata i sprawuje się super.

Wspoma to już tylko jak chcesz. Jeśli potrzebujesz to magiel do wymiany i zakładasz komplet z wężami, pompą i zbiorniczkiem.

Dobrze jest dać poduszkę pod silnik (tylną od strony pasażera) od G60 albo z passata b3 2.0 16v bo jest twardsza i się nie wyrobi po chwili.



kondjovi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt lis 22, 2013 21:22

Jaki silnik na SWAP do mk2

Post autor: kondjovi » śr lip 29, 2015 12:10

KoguT pisze:Co znaczy digi?
Chodzi o licznik? W sensie digifiz?
Źle napisałem :D Chodziło mi o mfa :D
Zaczynam robić listę z cenami, gdyby jeszcze coś było nie tak to piszcie :) A już teraz dziękuję za dotychczasową pomoc :)



Awatar użytkownika
fill89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr paź 22, 2008 18:18
Lokalizacja: Budzisko/Suwałki

Jaki silnik na SWAP do mk2

Post autor: fill89 » czw sie 20, 2015 09:09

Zostaw KR I PL jak juz chcesz pakowac 16V to tylko ABF bo z mechanicznem wtryskiem i tak sie nie dogadasz i bedziesz zmienial na digi II a tak juz wszystko masz gotowe.

Hamulce to obowiazek bo przy wyprzedzaniu kiedys sie spocisz i najesz strachu jak ci hamulce spochna



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości