Brak mocy w 1.6 TD

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

gilek

Brak mocy w 1.6 TD

Post autor: gilek » ndz sty 02, 2005 20:52

Witam. Mam Golfa II 1.6 TD z tym durnym silnikiem 1V-60KM. Chciałem go trochę podciągnąć i wstawiłem pompę wtryskową od 70 konnego. Niestety-zero efektu, gość w warsztacie powiedział, że padła turbina. Sprawdzał ją naciskając przewód gumowy od niej do kolektora ssącego i stwierdził, że powinien pęcznieć. A czy przypadkiem, w tym silniku turbina nie daje mniejszego ciśnienia doładowania ( ok. 0,4 Bara) a w tych 70 i 80 konnych- 0,8 Bara? Może to nie uszkodzenie turbiny a za słabe doładowanie? Po zdjęciu węża dmucha z niej silniej w miarę wzrostu obrotów silnika ale nie wiem czy nie za słabo.
Mam jeszcze jeden dylemat: czy mogę zalożyć do tego silnika turbinę od np. 1,9 TDI lub TD? Jestem nowicjuszem i muszę prosić innych o pomoc, pomóżcie.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn sty 03, 2005 02:17

w 1V turbina daje 0.4 bara czyli malo z tej turbiny duzo nie wycisniesz lepiej zapodac od JR od SB i RA jest troche inna bo ma dodatowe chlodzenie woda i jest troche przerobek
najlepiej sprawdzic czy daje turbina to:
zapalic silnik najlepiej zeby byl cieply choc nie musi podniesc maske i zwiekszac obroty porzy pompie wtryskowej tak 1/4 i poczekac chwilke i oczywiscie przytrzymac obroty tak aby byly stale jezeli sam wejdzie na obroty bez dodawania gazu to turbina dmucha i jest o.k jezeli nie dodaj jeszcze gazu i znowu poczekaj jezeli nie bedzie efektu przykro mi ale turbo chyba padniete.
zreszta temat walkowany juz par razy nizej masz post wlasne o rasowaniu 1V



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn sty 03, 2005 14:44

"firmowo" z KKK K14 mozna wycisnąć 0,95 bar

http://www.carsoft.ru/avtorepair/Diesel ... /70007.pdf

a ten wyciągnoł 1,4 bara z K14

http://www.quarter-mile.de/dieselschwein.htm



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » ndz lut 27, 2005 01:59

zalezy czy ma pompe z przystawka bo sa takie i bez znaczy bez tegoz aworu co zwiaksza dawke na pompie kiedy turbina zacznie ladowac odpowiednio,no wiec zobacz czy od kolektora ssacego wychodzi maly czarny wezyk prowadzacy do takiej gruszku na camym szczycie pompy,to wyglada jak przyspieszacz przy aparacie zaplonowym od benzyniaka,znaczy bardzo podobnie,bo jak tego nie masz to nie wiele z tego wyciesniesz a wtedy turbiny nie sprawdzisz w taki sposob jak mowil kolega,bo to taka pompa jak do zwyklego mula,takie TD tez robili i byly malo efektywne,wtedy lepiej zmien na taka z ta gruszka,a wyjscie z kolektora masz napewno,tylko moze byc zaslepione...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz lut 27, 2005 05:55

chodzi ci o silnik 1V te silniki niemaja tej gruszki z wezykiem co piszesz pozostale JR SB RA MF maja ten wezyk
kolega pewnie niema tego
wymiana pompy duzo nieda masz jeszcze do wymiany turbo i do wyrzucenia kata oraz niewiem czy walek rozrzadu nie jest inny skoro pompa jest inna moze kolejnosc wtrysku jest inna niz w reszcie Td bo to Eko diesel wiec nie moze miec duzej dawki paliwa zeby nie zadymil roslinnosci alpejskiej i nie zatrul Milki



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » ndz lut 27, 2005 15:29

no wlasnie...a ta gruszka daje bardzo duzo...:D,ale widzialem nawet passaty 1,9 TD bez tej gruszki,albo byla gruszka ale bez tej gurnej czesci,byla sama dolna i taka plaska,jak by zaslepiona,widziaklem to juz nie raz...i wiem ze one nie spisuja sie najlepiej,sa troche dretwe,bo groszka zwieksza dawke paliwa gdy turbina zaczyna odpowiednio ladowac i wtedy fura idzie,a tak to poimy go samym powietrzem i mizerny ejst efekt,nie ma efektu ze slinik sam wchodzi na obroty od 2400-2600 obr.,jednym slowem kutasowka,mam chyba nawet gdzies zdjecie takiego silnika
jak znajde to wam pokaze...


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości