Strona 3 z 8
[mk4/bora] swap hamulcy
: wt lut 18, 2014 00:06
autor: brra
...
[mk4/bora] swap hamulcy
: wt lut 18, 2014 01:26
autor: brra
I jak udalo sie ogarnac temat z tymi heblami? Sa juz na swoim miejscu?
[mk4/bora] swap hamulcy
: wt lut 18, 2014 09:52
autor: louderr_88
Heble już są na swoim miejscu...
I tak jak mówiłem dla mnie różnica spora ale pewnie dlatego ze miałem mocno zajechane ham.
Ja jestem zadowolony z zabiegu a testowaliśmy gdy na zewnątrz było może 2 na plusie. Od 100-0 ,
140-0 pozytywnie
na pewno skróciło drogę hamowania.
Ale tak jak wyżej miałem bardzo zmęczoną serie i dlatego odczułem sporą różnice, Ogólnie za taką kasę chyba warto może w przyszłości pokuszę się o zestaw brembo 4-tłok na większej tarczy dla porównania.
Dodam jeszcze ze testowaliśmy z kolega co posiada bmw e36 325 i mówił ze w bmw dużo gorsze ham. od moich obecnych
Z przodu jakby nie dystans to by 16" nie weszło chyba.
[mk4/bora] swap hamulcy
: wt lut 18, 2014 17:11
autor: brra
Jarzma pod 312 juz mam...z kolei tyl znalazlem komplet zaciski tarcze klocki i oslony w dobrym stanie za 600zl...tylko teraz czy brac to czy szukac same zaciski i zarowno przod jak i tyl zalozyc nowy komplet klocki+tarcze? A jeszcze jakas renowacja tych zaciskow bylaby wskazana...
[mk4/bora] swap hamulcy
: śr lut 19, 2014 09:59
autor: louderr_88
u mnie przednie tarcze były w bardzo dobrym stanie to zostawiłem ale na tył poszły nowe... min. grubość tarczy tył to 20mm, przedniej 23mm, zaciski wypiaskowałem potem był malowane, renowacja wskazana przy używce nie wiadomo na co się trafi....
[mk4/bora] swap hamulców
: pn lut 24, 2014 18:46
autor: brra
powiedz jeszcze zaciski tylko piaskowałeś i malowałeś czy była to kompleksowa regeneracja ze skręceniem na nowym zestawie regeneracyjnym?
[mk4/bora] swap hamulców
: pn lut 24, 2014 19:12
autor: louderr_88
Wszystkie gumki były wymieniane warto to zrobić ponieważ najpierw zrobiłem tylko przód na nowych a tył zostawiłem, i w trakcie odpowietrzania pusciła gumka tylnego zacisku wewnętrzna i płyn poleciał... Nie wiadomo ile to ma lat wiec myślę ze warto.
Bo potem rozbierać znowu itp. dodam ze warto zmienić płyn u mnie to był akurat dot4 ate typ200
[mk4/bora] swap hamulców
: pn lut 24, 2014 23:23
autor: brra
jeszcze jedno pytanie odnośnie zacisków od s3 na przód, bo tak lookam po tych aukcjach i zauważyłem, że na niektórych jest dodatkowo wybity symbol GT...oznacza jakieś wzmocnienie czy przypisanie do konkretnego modelu auta?
[mk4/bora] swap hamulców
: wt sty 27, 2015 19:09
autor: bolooo
Siemanko a z pompami hamulcowymi cos robicie ? albo coś w komputerze >? bo ja u siebie zrobiłem taki swap na 312 i 256 i nie wiem czy macie tez takie cos ze z przodu felgi mam cały czas *#cenzura#* pyłem a z tyłu klocki prawie jak nowe tak jak by tył strasznie słabo hamował , odpowietrzone jest wzorowo a mimo to tył troche słabo hamuje jak dla mnie bo czuć ze przod nurkuje
[mk4/bora] swap hamulców
: śr sty 28, 2015 20:38
autor: brra
U mnie pompa jak i w kompie nic nie zmieniane... jedynie przewody na tył trzeba było przy okazji zmienić bo się ukręciły;/ pomimo zmiany już kilka os mówiło mi, że powinno to coś lepiej hamować i będę musiał sprawdzić pompę bo wciskając pedał hamulca coraz mocniej hamuje to takim swoim tempem... Co do pyłu to zawsze będzie stosunkowo dużo pyłu z racji większych tarcz oraz większej siły hamowania z przodu... gumki i tłoczki wymieniałeś na nowe?
[mk4/bora] swap hamulców
: śr sty 28, 2015 21:43
autor: ROBAL_26
Jeżeli auto w serii miało z przodu 288 to to przejściu na 312 nie ma konieczności kodowania , natomiast jeśli były 256 lub 280 to trzeba przekodować pompę ABS/ESP
W przypadku MK60 kodowanie jest w miare proste, wyciagajac po rodzaju zaciskow,
dla oski:
+0000002 = FS3 54 14"/15" (zacisk z tarczami 256,280)
+0000514 = FN3 54 15"/16" (zacisk z tarczami 288,312)
+0000517 = 2FN 42 17" (zacisk dwutloczkowy z tacza 334)
dla czterolapa:
+0000006 = FS3 54 14"/15"
+0000518 = FN3 54 15"/16"
+0000521 = 2FN 42 17"
Zatem zmieniajac z FS III dodajesz do kodowania +512 i masz 288,312, lub +515 i masz 334 dwutloczkowy.
W przypadku MK20 nie mam rozpisanego kodowania, ale zauwazylem ze kodowanie ma postac np. 03304, 13304. "1" na najwyzszej pozycji maja pompy ABS z EDS, zwykle ABS maja "0". U mnie kodowanie bylo 03304, po zmianie na 03504 ABS dziala twardziej, tzn. bardziej na sile hamuje kola. Z ciekawostek Golf IV GTI '00 z pompa MK20 ma kodowanie 13504, leon sport '99 ma 13304, leon signo '01 03304, toledo '99 03504, octavia 03304, sharan 12502, 12812. Zatem trudno powiedziec od czego to zalezy... Jesli ktos ma rozpisane kodowanie dla MK20 to z checia zapoznam sie z tym.
kodowanie dla 312 przod i 256 mm tył:
Na pompie MK20 to nie ma zbytniego pola manewru, probuj 03304, 03504, 03604 i hamuj, najlepiej po deszczu, pamietaj zeby wyjsc ze sterownika na probie drogowej. Jesli masz nowsza MK60 to kodowanie jest w miare rozpisane
[mk4/bora] swap hamulców
: śr sty 28, 2015 23:31
autor: bolooo
no ja mam AXR i tu były tarcze 256 przod zrobiłem swap na 312 i tył na 256 i na moje oko to przod hamuje na 90% tył na 10
[mk4/bora] swap hamulców
: czw sty 29, 2015 15:42
autor: slawko333
ROBAL_26 pisze:ROBAL_26
moglbys napisac dokladniej jak zrobic to kodowanie, 280 -->288, mk4 gti tdi ahf 99r. z ciekawosci bym sprawdzil czy jest jakas zmiana w hamowaniu
[mk4/bora] swap hamulców
: czw sty 29, 2015 22:55
autor: tomek08
Witam, podpinam się pod prośbę slawko333, a i czy w ibizie 6k FL, też mozna coś podziałać z tym kodowaniem?
Pozdrawiam.