Strona 5 z 6

: pt kwie 27, 2007 21:36
autor: TAZ
Wszystko zależy od skrzyni. Jak się obraca powoli kołem jednym to drugie kręci się faktycznie w tą samą stronę. U mnie w MK2 jest skrzynia CHB i jedno koło jedzie, a drugie stoi w miejscu, w 4S oba kręcą z dużym oporem. Obie te skrzynie mają sprężyny działające na zwiększenie siły tarcia satelit. Skrzynie z MK1 bez sprężyn są do D... Kręcąc jedną flanszą w jedną stronę, druga od razu kręci się w przeciwną.

: wt mar 02, 2010 11:35
autor: Mosiadz
Witajcie.

Odkopię trochę temat. Czy ktoś poza TAZ, używa tego patentu z pierścieniami w skrzyni? I czy faktycznie jest tak jak napisał Borys, że nie da rady tego patentu zastosować w skrzyniach 02A?
Ja znowu dowiedziałem się, że do tych skrzyń się da coś podobnego założyć ale jest dyfer zeszperowany w mniejszym procencie wtedy. Jak to jest?

: wt mar 02, 2010 13:03
autor: TAZ
02A miały dwa rodzaje różnicówek. W jednych flansze były przykręcane, a w drugich wciskane. W tych skręcanych da się dorobić podkładki i zwiększy się siła tarcia mechanizmu, a w tych wciskanych się nie da bez prawdziwej szpery.

: wt mar 02, 2010 20:22
autor: toffic
Mosiadz pisze:Czy ktoś poza TAZ, używa tego patentu z pierścieniami w skrzyni?
ja i w 020 i 02A

: wt mar 02, 2010 20:59
autor: TAZ
No nie możliwe, że tylko tyle ludzi bo sprzedałem kilkanaście kompletów podkładek na forum.

: śr mar 03, 2010 00:14
autor: Mosiadz
Dzięki za odpowiedź :)
toffic, a Tobie jak się na tym rozwiązaniu jeździ?

Bardzo interesują mnie odczucia z jazdy po różnych nawierzchniach, a szczególnie po luźnych (zima i szutry).
Z tego co mi wiadomo, to na suchy asfalt lepiej żeby dyfer był bardziej rozpięty. Na luźne nawierzchnie bardziej spięty.
Taka jest teoria, a jaka Wasza praktyka na różnych nawierzchniach?

: śr mar 10, 2010 17:38
autor: 1 6 D
Ja też mam w swoim takie pierścienie do szpery

: sob mar 20, 2010 00:47
autor: Bartek_R
Za ciekawił mnie ten temat, więc mam kilka pytań:
czy da się za montować te pierścienie w domowych warunkach (oczywiście wiem jak rozebrać skrzynie bo już to robiłem) czy jest może do tego potrzebny jakiś specjalistyczny sprzęt
i czy ma ktoś jeszcze takie pierścienie na chandelek?
posiadam skrzynie 4s czy będą pasować?

: pn maja 03, 2010 10:56
autor: marek234
TAZ mam pytanie masz może jeszcze takie podkładki potrzebuję do mk1 oznaczenie skrzyni FM

Re: Szpera

: śr lut 13, 2013 15:43
autor: gadom67
Witam.Podpinam się pod temat i chce wykorzystać patent z podkładkami w ory skrzyni od ABFa, oznaczenie CDA. W ogóle czy jest to możliwe? JEśli nie to moze jakis inny pomysł macie na szpere w tej skrzyni???

Re: Szpera

: śr mar 06, 2013 09:38
autor: ciepek
czy ma ktos jeszcze do sprzedania takie pierscienie albo ich wymiary?

Re:

: ndz sty 05, 2014 23:33
autor: OsteR9019
Ostatnio po moim zakopaniu zacząłem szukać odpowiedzi jakby tu zblokować różnicówke. Jednym z pomysłów jest to co olozwirski podał wcześniej.
olozwirski pisze:Jest jeszcze inny sposob na wykonanie szpery:
Phantomgrip
Ale że szukam przy okazji oleju silikonowego do sprzęgła visco wpadłem na dyferencjały stosowane w modelarstwie wypełnione właśnie takim olejem. Ogólna budowa jest taka sama, jednak różnica polega na tym że obudowa satelit i kół koronowych jest zamknięta i wypełniona olejem silikonowym, który w zależności od lepkości powoduje większe lub mniejsze spięcie.
Oto przykład http://www.stormdust.net/rc/pl/hyper-7- ... lding.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gdyby dało się uszczelnić mechanizm (głównie chodzi o wyjście na półosie bo resztę to można choćby zaspawać) może taka szpera zdała by egzamin w większej skali?

Myślałem też dużo nad urządzeniem z syncro w tylnym moście, to znaczy wolnym kole. Gdyby zamontować po jednym na każdą półoś? W zakręcie koła mogłyby spokojnie się kręcić z różnymi prędkościami, wewnętrzne by napędzało, zewnętrzne kręciłoby się szybciej i tylko statystowało. A na prostej nie zależnie od różnicy nawierzchni oba równo. Do tego trzeba by było najpierw zablokować różnicowy ale to żaden problem, wystarczy tylko spawarka. Wada tego rozwiązania to działanie tylko w jedną stronę, ale można to łatwo obejść, mam namyśli dwa wolne koła na jedną stronę, jedno napędzające do przodu drugie do tyłu.

Szpera

: wt sty 07, 2014 01:10
autor: mlodociany
Odnośnie tego sylikonowego to jakoś by to może ogarnął, na półosiach w wyjściach na nie może podtoczenia na oringi czy coś kwestia rozkminy...

ale co do tych wolnych kół to bez sens... na jednym na stronę by to w ogóle napędu nie dawało a po dwa na stronę (przeciwnie wstawione) byłoby jak bez nich także ani jedno ani drugie nie ma racji bytu..

Szpera

: wt sty 07, 2014 20:09
autor: OsteR9019
mlodociany pisze:na jednym na stronę by to w ogóle napędu nie dawało
Napędzało by tylko w jedną stronę, więc samochód by jechał.
mlodociany pisze:a po dwa na stronę (przeciwnie wstawione) byłoby jak bez nich także ani jedno ani drugie nie ma racji bytu..
Tak dzisiaj sobie pomyślałem z jaką to głupotą się wychyliłem, i niestety już ktoś zdążył przeczytać :banghead:

Natrafiłem też na coś takiego
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;