Przygotowanie silnika pod Turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » wt sty 04, 2005 18:57

Witam wszystkich :grin: Ja mam nieco inny problem, otóż mam już Golfa 1.8 RP i cały zestaw (w spadku od ojca) od 1.6TD tj kolektory, turbinę, chłodnicę oleju i przewody olejowe, miskę olejową. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak to pożenić, żeby komp nie wariował. Montaż turbo,odprężenie,intercooler itp to nie problem - biorę i zakładam, ale zmiana ciśnienia wtrysku, wtryskiwaczy i co trzema zmixować w kompie żeby nie ześwirował i żeby nie popalić seryjnych tłoków. Nie planuję dawać więcej jak 0.5 bar.
Z góry wielkie dzięki za pomoc w realizacji, bo 90PS to "trochę" mało.


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt sty 04, 2005 21:09

zacząłbym od natrysków oleju na tłoki jesli chcesz zrobic "soft" to z kompem nie ma problemu, zmienilbym tez gume pod wtryskiem zeby nie rozerwało na jakis sztywny element, co nie zmienia faktu ze toki i tak moga nie dac rady nie mówiąc o korbach, ale próbuj moze nie rozleci sie od razu :)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt sty 04, 2005 21:16

cyarnz pisze:alez jak , pewno ze zrobilem i to nie raz:))), ale 3,5 bara to chyba z deka przesadziles :chytry: bo to tego to naprawde duze turbo potrzebne
wiec powiem tak ze sie mylisz
załoz sobie manometr do jakiego kolwiek auta sprawdz jekie masz cisnienie a pozniej nie rob nic tylko zdejmij wezyk z zaworu regulacji cisnienia i sprawdz nastepne cisnienie (duzo wieksze niz 3,5 bar) tylko kase na manel uzbieraj wczesniej co go rozsadzi po tej próbie:P ja mam cisnienie regulowane na wykorzystaniu tej zasady


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt sty 04, 2005 21:25

Znaczy się masz coś w stylu silnika krokowego do LPG. Założone jest to na wężyk do zaworu i jak chcesz to sobie zwiększasz ciśnienie, a jak nie to zmniejszasz. A tak przy okazji, jakby tłoki seryjnych samochodów miały nie wytrzymać to nie wymyślanoby czegoś takiego jak SOFT TURBO.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt sty 04, 2005 22:02

wiesz jaki jest powod nie wytrzymywania??
nie wlasciwa mieszanka i brak odpowiedniego studzenia silnika a kazda turbina wiaze za soba takie mozliwosci a napewno skraca zywot silnika a co do regulacji nie jest to silniczek krokowy z lpg


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt sty 04, 2005 22:08

Ten silniczek krokowy to był tylko przykład, a na temperature silnika nie nażekałem gdy miałem założone turbo. Płyn nie miał wyższej niż 83 stopnie, a olej 96 stopni. Mam założone wskaźniki więc wiem. Teraz bez turba płyn łapie 78 stopni, a olej90. Dodam tylko, że mam założone dwie chłodnice oleju: jedna na wsporniku filtra oleju, a druga pod zderzakiem z BMW 325.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt sty 04, 2005 22:09

Dodam jeszcze, że temperatura spalin w kolektorze przed turbiną wynosiła nie więcej niż 890 stopni.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt sty 04, 2005 22:55

u mnie temperatura plynu przy deptaniu (kamionki) nie zchodzi ponizej 98 a oleju ponizej 115. chłodnica oleju jedna natryski wody na intercooler i chlodnice cieczy


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz sty 09, 2005 18:11

znalezione w necie:)
www.ffp-motorsport.com/other/jyns02/index.php
co jest prostym przykladem co sie dzieje na soft turbo :D


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » ndz sty 09, 2005 20:33

a ja mam takie pytanko
czy silnik 2.0 8v 2E ma natrysk oleju na denko tłoka?

czy jest sens do tego wkładac Turbo ? i czy jest dużo taniej niz do 16v?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn sty 10, 2005 13:29

Jakoś moje tłoki solidniej wyglądają, a te to jakieś takie słabawe. Może zmieniane już były na jakieś kupa. W każdym razie u mnie pierścienie są niżej osadzone w tłokach.



Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » śr sty 12, 2005 17:22

mam pytanie jezeli silnik ma kompresje na pozioimie 9:1 to zakladajac soft turbo + ic jakiego przyrostu mocy i momentu mozna sie spodziewac, tak mniej wiecej ??
pozdrawiam grzegorz



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw sty 13, 2005 12:29

Jakie masz oznaczenie silnika. Mocy to tak ze 30 koni nie więcej. Jak chcesz więcej to tylko na własne ryzyko. Radze mieć zapasowy silnik w tym wypadku. Nie przekraczaj 0,5 bara.



Grzegorz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 23:23
Lokalizacja: Wroc

Post autor: Grzegorz » czw sty 13, 2005 20:10

oznaczenia JH
sciro II
chcialbym zrobic to na digi I (ktorego usilnie szukam)
ewentualna zmiana tlokow, tylko na jakie, od jakiego silnika wejda do mnie ??
co jeszcze mozna zrobic, aby nie ugotowac silnika ??
chodnica oleju jest, ale wodna,
nie wiem jak z tym natryskiem na tloki, bo to chyba sporo roboty:(
i jaka turbine polecacie chce kupic nowa, a wolalbym nie przeginac aby nie okazalo sie potem, ze daje za duze cisnienie i zawor caly czas by sie otwieral



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości