1.6 TDi SB

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

1.6 TDi SB

Post autor: zaprzal » pn kwie 04, 2005 20:47

Czy w golfie II 1.6 TD z intercoolerem, model SB - 80KM jest katalizator? Jak mozna bezpiecznie i niskim kosztem zwiekszyc moc? (wiem ze bylo na forum ale dotyczylo raczej wesji 60 i 70km) Ewentualenie gdzie mozna znalez opis: jak podniesc cisnienie doladowania i zwiekszyc dawke paliwa. Czy zakladanie stozka da jakis efekt (w tym silniku nie wystepuje przeplywomierz)? Czy ktos kiedys probowal robic cos z takim silnikiem? PS. Wiem ze nie przekroczy sie okolic 90KM bez wiekszych przerobek



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn kwie 04, 2005 21:31

Fakt - bez większych przeróbek jest szansa na 90 KM.

Były wersje TD Sport - 85 KM - taki sam inter, taka sama pompa i takie same wtryski...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » pn kwie 04, 2005 21:31

Fakt - bez większych przeróbek jest szansa na 90 KM.

Były wersje TD Sport - 85 KM - taki sam inter, taka sama pompa i takie same wtryski...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Lucius Snow

Post autor: Lucius Snow » pn kwie 04, 2005 21:53

Może coś takiego Ci pomoże? Wprawdzie chodzi tu o silnik AAZ ale pewnie przyda się i do SB jesli chodzi o turbinkę. Co prawda ja tego osobiście nie testowałem, przetłumaczyłem jedynie i skompilowałem materiały, które podrzucił mi krzylu, ale powinno się udać, przy zachowaniu zdrowego rozsądku oczywiście.
Daj znać, gdy będziesz miał jakieś efekty.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt kwie 05, 2005 00:52

spokojnie mozesz przekroczyc 90PS

przewaga SB nad JR jest taka ze nietylko ma IC ale inne wtryski i inna pompe wtryskowa i bardziej przypomina 1.9Td AAZ niz 1.6TD JR
wiec wzmacnianie tego silnika jest bardzo podobne do 1.9 takie jak podaje ci Lucius

jezeli nieczujesz sie na silach ze zwiekszaniem cisnienida doladowania to raczej sobie odpusc
bo mozesz przesadzic i rozwalic silnik



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt kwie 05, 2005 15:52

No wlasnie, czy jest duze ryzyko ze uszkodzi sie silnik, nie wytrzyma glowica czy cos? Bo moze nie warto sie w to bawic ;) W jaki sposob zwieksza sie dawke paliwa na pompie?



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt kwie 05, 2005 20:35

Przede wszystkim ja bym np. dawki na pompie nie ustawiał na oko. Lepiej zapłacić, by wszystko było OK i mieć pewność...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Lucius Snow

Post autor: Lucius Snow » wt kwie 05, 2005 20:54

Ja tam bym ustawił sam, gdzieś to już chyba było wyjaśniane na forum, jak się zabrać do tego (tzn. które śrubki na pompie ruszyć, potrzeba do tego tylko klucz 10 i wkrętak płaski). Jak masz SB to na pewno masz obrotomierz, ja bym sobie ustawił dawkę mniej więcej tak, żeby przy 3200 obr. jeszcze nie dymił, a później to już mógłby puszczać dymka.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt kwie 05, 2005 21:27

Mam pewne obawy, czy cos sie nie rozsypie ;) w sumie auto ma juz 200tys. przebiegu i lepiej nie narazac sie na niepotrzebne koszty. Chociaz efekt moglby byc ciekawy ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Lucius Snow

Post autor: Lucius Snow » wt kwie 05, 2005 21:33

Warunek podstawowy i konieczny - auto musi być sprawne!

Zwiększenie dawki poskutkuje jedynie tym, że jak przesadzisz, to ludzie będą pytać na Twój widok: "Od kiedy ciuchcia jeździ po szosie", będzie tylko dużo dymu i smrodu. A jak na turbosprężarce nie przekroczysz ciśnienia 0,9 bara to również nie powinno się nic stać (na WSZYSTKICH niemieckich stronkach ludzie piszą, że 0,9 bara to wartość bezpieczna i ja w to wierzę).

pozdro :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości