[MK2] Hamulce tarczowe tylne, zaciski z MK4

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
maxgt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Auto: mk4 2.8 4m, lupo
Silnik: BDE
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: maxgt » pt sie 12, 2011 20:11

czyli ad1 muszę mieć gumowe i miedziane z mk4 aby podpiąć to do mk2
ad2 kompletne- http://imageshack.us/photo/my-images/585/dsc03994.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: juby » pt sie 12, 2011 20:19

maxgt pisze:czyli ad1 muszę mieć gumowe i miedziane z mk4 aby podpiąć to do mk2
nie
juby pisze:potrzebne są: zaciski z mk4, przewód elastyczny z passata b5 (nr. Bosch 1 987 476 719)
ja akurat wybrałem ATE, bo jako jedyne z dostępnych wtedy miały śrubę do przykręcenia przewodu od strony zacisku
maxgt pisze:ad2 kompletne- http://imageshack.us/photo/my-images/585/dsc03994.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
tak, to wystarczy, rozpinasz końcówkę drążka, zwrotnicę przy sworzniu, macpersona i składasz z nowymi gratami w odwrotnej kolejności a, i przy okazji warto przewody na nowe wymienić


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
maxgt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Auto: mk4 2.8 4m, lupo
Silnik: BDE
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: maxgt » pt sie 12, 2011 20:25

juby pisze:a, i przy okazji warto przewody na nowe wymienić
nie no innego wyjścia nie ma; czyli ten przewód z passata podepnę bez problemu pod zacisk mk4 i miedziany mk2 czy jeszcze trzeba coś zanabyć?



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: juby » pt sie 12, 2011 20:33

maxgt pisze: czyli ten przewód z passata podepnę bez problemu pod zacisk mk4 i miedziany mk2 czy jeszcze trzeba coś zanabyć?
bez najmniejszego, nasz cały klan wołomiński dwójkowy na tym śmiga, i bier ATE 24.5243-0190.3


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
JohnyWWL
Forum Master
Forum Master
Posty: 1020
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 22:51
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: JohnyWWL » czw sie 25, 2011 14:09

juby pisze:bez najmniejszego, nasz cały klan wołomiński dwójkowy na tym śmiga, i bier ATE 24.5243-0190.3
dokladnie- w sumie 3x mk2 na tym osprzecie jezdzi po WWL i nie ma problemow :pub:



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: Marszall » śr sie 31, 2011 18:52

Zmienialiście same zaciski czy tez jeżma?
Chciałby poprawić ten ręczny ale na zaciskach z Mk IV jest kibel bo mi bierze na krawedzi klocka i skuteczność jest słaba.
Cylinderek bierze wyżej bo i tarcza w czwórce jest wieksza, niestety zasisk jest ori i klocek siedzi głęboko.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: Fahoo » śr sie 31, 2011 21:20

Marszall, dałes jarzmo z mk4?
bład dajemy z mk3 i bangla


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: Marszall » śr sie 31, 2011 21:38

jazma nie zmieniałem, troche mnie dziwi ze wszyscy jezdza na zaciskach od czwórki (gdzie cylinderek naciska na klocek nie w samym srodku tylko na brzegu )i wszystko jest ok


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
JohnyWWL
Forum Master
Forum Master
Posty: 1020
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 22:51
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: JohnyWWL » śr sie 31, 2011 22:18

nikt nie jezdzi na jarzmach od mk4- only mk2/ mk3 :jezor:



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: Fahoo » śr sie 31, 2011 22:36

Marszall, bierze sie tylko zacisk z mk3
ja mam w swojej ibizie tarcza mk3 jarzmo mk3 zacisk mk4/toledo/leon/octavia


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: Marszall » czw wrz 01, 2011 12:02

no przecierz mówie ze zacisk od dwójki, nikt nie zauwazył ze cylinderek zle napiera?

BTW
nie ma sie co tak podniecać zaciskami od czwórki bo wygrywają tylko tym że są z aluminium!
natomiast zaciski lucasa z MK III nie dość że mają taki sam układ wyzwalania recznego jak w "4" to sa do tarcz 226 (napierają na klocek na całą powieżchnie) to przewody pasują P&P, wszystkie (II, III, IV) mają ta samą średnice tłoczka wiec i skuteczność ta sama (chyba ze ktoś załozy od Kombi wtedy 41mm ale to i tak nie ma sensu z racji małego zapotrzebowania siły na tył) do tego wchodzi na nie '14 felga

Więc o co kaman najlepsza opcja to MK III :P


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: sas_gti » śr gru 21, 2011 19:41

Fahoo pisze:Marszall, dałes jarzmo z mk4?
bład dajemy z mk3 i bangla
Jarzma z mk4 nie pasuje do czopa mk2/3 wiec nie mogl tego zrobic...

Mam zaciski z mk4 gotowe do montażu od mk2 i jakiś czas temu przymierzyłem jak to wszystko pasuje (zacisk mk4, tarcze i jarzma mk2) i Marszall ma rację.
Tłoczek naciska na klocek na jego krawędzi. Nie wydaje mi się aby to mogło prawidłowo hamować. Na pewno nie lepiej niż sprawne zaciski mk2/3.
Teraz mam dylemat co robic. Montować te z mk4 i testować czy tył hamuje tak jak powinien czy od razu szukać z mk3 stalowych...
Marszall możesz coś więcej o swoich odczuciach po wymianie zacisków na mk4? Jest aż tak źle?



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: Dj Darecki » śr gru 21, 2011 20:00

Ja zmieniłem u siebie i nie widzę różnicy , zmiana była spowodowana przeciekami od strony dźwigni ręcznego.
nawet nie zwróciłem uwagi że niby tłoczek bierze bardziej na krawędzi klocka.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: Marszall » śr gru 21, 2011 22:35

Nie zwróciłeś uwagi ale tak jest, jak będę miał chwile to sfotografuje zaciski od MK II i IV od mk IV bierze bardziej na zewnątrz.

tak swoją drogą (nigdzie nie napisałem że wkładałem jarzma od Czwórki!)

co do skuteczności to ja miałem tak że wkur&*%^&$* mnie blokujący się na mrozie ręczny wiec postanowiłem zmienić zaciski i wymieniłem także linki.

Od razu pedał zaczął mi bardziej wpadać, myślałem że to wina zapowietrzonych zacisków ale odpowietrzyłem je nawet specjalnym urządzeniem w serwisie vw i dalej hamował dopiero jak pedał do połowy wcisnołem. Może była to kwestia nie dotartych klocków bo klocki też do zacisków się inaczej układają, dodając do tego luz na prowadnikach otrzymujemy taką reakcję że przy wcisnieciu cylinderek napierał na samą krawędź klocka a przez wytarte prowadniki zacisk sie kosił. Cały ten ruch zacisku powodował wpadanie pedału. Istotne jest też zużycie zacisków bo przez to że one są aluminiowe lubią sie utleniać te łąpki co trzymają klocek po drugiej stronie i kolcek się sciera pod skosem. U mnie jednak były one ok.

Wiec wróciłęm do zacisków z MK II i hebel od musniecia jak dawniej bierze. BTW. problemem zapiekania się recznego były zmiażdżone pancerze linek. Wiec do samych zacisków nie mam zastrzerzeń bo mija już 3 lata odkąd je zregenerowałęm, reczny zaciągam na każdym postoju i nigdy się jeszcze nie zapiekł.

Pozdro


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości