[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw paź 08, 2009 17:48

sas_gti pisze:Obróbka głowiczki plus kolektora wydechowego lub sportowy baran, wałek, i strojenie czyli jak w każdym innym motorze. Tez nie wiem dlaczego kolega napisał że za wiele nie można pomodzic w 2e. Mozna tyle co w innych
ja bym dodał jeszcze kilak które dają większe przyrosty ale to taka mała tajemnica :bajer:



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw paź 08, 2009 21:41

ale to żadna wiedza tajemna.
Obróbka głowiczki plus kolektora wydechowego lub sportowy baran, wałek, i strojenie czyli jak w każdym innym motorze. Tez nie wiem dlaczego kolega napisał że za wiele nie można pomodzic w 2e. Mozna tyle co w innych.
no bo według mnie zyskasz przyrost rzędu 15 20 koni, a z turbem to żadne rzeźbienie... bo dmuchawka od dieselka wchodzi bez większych modyfikacji. i masz wtedy może do 150 koni... dlatego pisałem że niewiele da się zdłubać... oczywiście jak przekonstruujesz cały silnik i zostanie blok z wałem to to nieiwem czy można to nazwać silnikiem 2E :bajer:

[ Dodano: 08-10-09, 21:48 ]
toffic, sas_gti, panowie broń boże nie kwestionuje waszych doświadczeń i pomysłów... tylko poprostu takie są moje odczucia 2E w golfie na początek w serii spokojnie da sobie rade z niejednym BMW z wielkim spojlerem obrazowo mówiąc...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw paź 08, 2009 22:10

-=ren=- pisze:no bo według mnie zyskasz przyrost rzędu 15 20 koni, a z turbem to żadne rzeźbienie... bo dmuchawka od dieselka wchodzi bez większych modyfikacji. i masz wtedy może do 150 koni... dlatego pisałem że niewiele da się zdłubać... oczywiście jak przekonstruujesz cały silnik i zostanie blok z wałem to to nieiwem czy można to nazwać silnikiem 2E :bajer:
troche się z tobą zgodze.... ale nie do końca :helm: czasem od liczby max KM ważne jest kiedy i jak długo są dostępne, i tu szukałbym "powera"
P.S. pod pojęciem modyfikacji mam na myśli obróbke seryjnych części tudzież wymianę na inne seryjne z VAGa, która większość jest w stanie wykonać (tak pod względem technicznym jak i $$), jedyne co zostaje to wystrojenia na koniec.
Rzeźby N/A czy T gdzie tak jak mówisz mało co zostaje z 2E pomijam, to inna dużo wyższa półka i nie oszukujmy się mało kto jest w stanie na nią sobie pozwolić
Ostatnio zmieniony czw paź 08, 2009 22:14 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw paź 08, 2009 22:18

szybko sumując swap 2E do popularnej dwójki pozwala cieszyć się duża frajdą z jazdy... dokładając do tego większy hamulec, usztywnione nadwozie i obniżony środek cięzkości daje bardzo niepoprawne auto do "uleczania" innych kierowców :D


vwlifestyle.pl
Obrazek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: Lucki » czw paź 07, 2010 22:16

Witam, troszkę odkopuje ale mam pytanie czy skrzynia aug podejdzie do 2e, chodzi mi o to żeby wyciągnąć RP ka bez skrzyni i na jego miejsce wsadzić właśnie 2.0 ? Swap byłby podobnie jak wcześniej koledzy pisali z RP -> 2E.


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: -=ren=- » pt paź 08, 2010 07:34

skrzynki występujące w g2 oprócz chyba 1,3 mają taki sam rozstaw śrub... kwestia tylko sprzęgła...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: Lucki » sob paź 09, 2010 11:09

No właśnie bo sprzęgło jest inne w 2e 210x28 a rp 210x24.


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: -=ren=- » sob paź 09, 2010 17:06

ja miałem 2e w skrzyni 4s ze sprzęgłem z 1,6 PN i śmiało dawało się agresywnie jeździć, jednak przy słabej tarczy sprzęgło ledwie starczało na 15 miesięcy.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: Lucki » ndz paź 10, 2010 00:00

a jak sie jeździło na 2e w mk2?


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: -=ren=- » ndz paź 10, 2010 14:28

Lucki, bardzo pozytywnie i dynamicznie. Projekt był dosyć radykalny, bo był to goły golf cl na niskim i twardym zawiasie, generalnie troszkę spartański, duże hamulce i małe koła dawały przyspieszenie do 100 w około 7-8 sekund. Także na krzyżówce było przebojowo. dawało się objeżdżać auta z silnikami powyżej 2 litrów i znacznie młodszych rocznikowo i to w dodatku na LPG :) Było kilka problemów zanim doszedłem do idealnej współpracy silnika z golfem, jednak potem już krótko się tym cieszyłem, bo musiałem sprzedać auto i kupić coś bardziej ekonomicznego i rodzinnego. Generalnie polecam taki projekt, jednak trzeba uważać na koszty lub poprostu ich nie liczyć :).


vwlifestyle.pl
Obrazek

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: jeryk10 » wt paź 12, 2010 21:39

2E w MK2 fajnie jedzie a jeszcze fajniej jedzie jak nie ma przeplywki i sondy lambda :D


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: -=ren=- » wt paź 12, 2010 23:20

no na benie to trochę ciężko bez przepływomierza :/


vwlifestyle.pl
Obrazek

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Re: [mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: jeryk10 » śr paź 13, 2010 15:54

-=ren=- pisze:no na benie to trochę ciężko bez przepływomierza :/
Zadne ciezko ja nie mam przeplywki w swoim 2E i sondy tez nie mam ten patent mnie kosztowal 500 zl i warto byla dac to 500 zl :D Przeplywke oddalem do muzeum :D


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[mk2] Swap silnika 2e do mk2

Post autor: -=ren=- » śr paź 13, 2010 19:02

ale po co oddawać przepływomierz do muzeum i po co postarzać technicznie coś co działa dobrze w takiej konstrukcji jak zostało zbudowane. Silnik 2E jest trwały nie wyżyłowany i przy normalnej eksploatacji nie ma z nim żadnych problemów. Wyrzuciłeś sondę i masz teraz auto prawie jak "gaźnikowe" opcja fajna ale znów cofasz się o jedną epokę do tyłu. A poza tym za 500PLN to już masz sporo gratów do 2E, nie inwestowałbym bez konkretnych informacji o osiągach. Czy znasz jakieś liczby które mogły by nakłonić człowieka do zrobienia takiej przeróbki jak twoja jeryk10? czy tylko spokój dusza że klapka na LPG Ci się nie zatnie i nie będziesz miał problemów z emulatorem i instalacją LPG??

Z drugiej strony interesujące jest jak przerobić DIGI II na pracę bez przepływki?? muszę poszukać informacji na ten temat, według mnie się nie da...


vwlifestyle.pl
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości