2e zwiekszenie osiagow

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

ThcPiotr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt kwie 13, 2010 16:22
Lokalizacja: Turza Wielka (Działdowo)

2e zwiekszenie osiagow

Post autor: ThcPiotr » pn lip 12, 2010 14:02

witam macie jakiś pomysł żeby zwiększyć moc tego silnika bez dość dużych kosztów
wydech już wymieniony na 2,5 cala końcowy tłumik sport Remusa
co da sie jeszcze z tym zrobić



Awatar użytkownika
Jaro2048
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt lip 09, 2010 20:17
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Jaro2048 » pn lip 12, 2010 17:42

Można jeszcze zmienić dolot powietrza najlepiej na stożek i z doprowadzonym zimnym powietrzem, przyspieszyć zapłon, program do ecu. Wydech jest zmieniony w całości od kolektora czy dopiero za katalizatorem ?



ThcPiotr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt kwie 13, 2010 16:22
Lokalizacja: Turza Wielka (Działdowo)

Post autor: ThcPiotr » wt lip 13, 2010 08:30

stożek jest, wymieniony dolot tez zimne powietrze jest
zapłon sam przyspieszyłem na oko
wydech wymieniony od samego kolektora



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt lip 13, 2010 11:31

ThcPiotr pisze:stożek jest, wymieniony dolot tez zimne powietrze jest
zapłon sam przyspieszyłem na oko
wydech wymieniony od samego kolektora
i co jedzie lepiej czy gorzej?? :helm: ja bym zaczął od dopowadzenia silnika do seryjnych 115koni a dopiero potem bawił się w tuningi. Na pierwszy ogień poszła by głowica i obrobienie kanałów, potem przepustnica, wałek, regulowane kółko, dobry liczony wydech i dolot, wystrojenie tego wszystkiego i powinno kilkanaście kuni przybyć... pytanie tylko czy warto pakować sie w koszta... bo niestety ale tanio nie da się nic dobrze w tym silniku zrobić...jest, że tak powiem mało rozwojowy. Ale powodzenia.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ThcPiotr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: wt kwie 13, 2010 16:22
Lokalizacja: Turza Wielka (Działdowo)

Post autor: ThcPiotr » wt lip 13, 2010 13:58

hmmm silnik jest po remoncie wszystkie filtry i płyny wymienione głowica była ściągana uszczelniacze rozrząd kompletny i wszystkie pierdołki wymieniany
oleju nie bierze chodzi równiutko jak powinien
cudów nie oczekuje od tego silnika ale ale pare koni wiecej mu by sie przydało

mógłbyś trochę więcej powiedzieć o tej przepustnicy

[ Dodano: 13 Lip 2010 14:00 ]
rysiektr pisze: i co jedzie lepiej czy gorzej?? .
tak myślę ze dużo lepiej



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » wt lip 13, 2010 21:07

chodzi o powiększenie średnicy przepustnicy oraz wypolerowanie, ewentualnie wymiana talerzyka na większy, ewentualnie możesz pobawić się z wymianą przepustnicy na taką od innego modelu VAGa ale o większej średnicy


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lip 13, 2010 22:26

załóż kolektor z ADY/AGG + porting głowy



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » śr lip 14, 2010 07:21

toffic pisze:załóż kolektor z ADY/AGG + porting głowy
ale on jest troszkę innej budowy, nie ma korkowca, jest inna elektronika sterująca przepustnicą. Chyba że jakoś wpasuje tam przepustnice od 2E


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

2e zwiekszenie osiagow

Post autor: marcinas1983 » sob gru 11, 2010 16:42

Lekko odświeżę temat... oto zdj. 2E z kolektorem ADY

- przepustnica z 2E pasuje bez problemu,
- regulator biegu jałowego został seryjny z 2E

:dol:

ObrazekObrazek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

2e zwiekszenie osiagow

Post autor: Gawior » pt lut 25, 2011 15:41

Odkopię trochę temat, chociaż nie jest za stary.

Czy zmiana kolektora ssącego w 2E na kolektor od ADY coś w ogóle daje ?
Fakt ma trochę mniejszą komorę przez rozejściem ka każdy cylinder, ale dalej jest chyba to samo ( ta sama średnica kanałów itp. co w kolektorze z 2E ).
Czy w ogóle zmiana w 2E z oryginalnego kolektora na taki od ADY zmieni chociażby trochę charakterystykę pracy silnika na lepsze ? Jeżeli tak, to chyba jest to najtańsze i najmniej wymagające przeróbki rozwiązanie dające coś.

Pytam bo mam 2E i interesuje mnie chociażby trochę poprawa charakterystyki, przebiegu momentu, chociaż o tyle żeby było to minimalnie odczuwalne na lepsze, bo w cuda w tym silniku nie wierze, a sam silnik jest mało rozwojowy . Przynajmniej za choler... jest to nie opłacalne ( wsadzi się kupę $$$, a dostanie się 5-10km ).

Na chwilę obecna, to muszę doprowadzić silnik do normalności ( sonda wisi i pali dosyć sporo, świece i wydech okopcony ), ale jak by zmiana kolektora miała dać minimalnie odczuwalne coś, to nawet dzisiaj kupię kolektor, bo i tak muszę wyjąc listwę wtryskową, więc "robota po drodze" by była z przekładką kolektora.
No i oczywiście jak się mają wtryski i listwa wtryskowa z 2E w tym kolektorze od ADY ? Czy to jest p&p czy trzeba coś przerabiać, rozwiercać ?


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
stonebridge69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 549
Rejestracja: śr sie 20, 2008 23:33
Lokalizacja: MORDOR
Kontakt:

2e zwiekszenie osiagow

Post autor: stonebridge69 » pt lut 25, 2011 20:32

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=15&t=314318" onclick="window.open(this.href);return false;
moze ten link cos pomoze. :pub:



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

2e zwiekszenie osiagow

Post autor: jeryk10 » pt lut 25, 2011 20:58

Zaluz dedykowany kolektor rurowy 4-2-1 i dopasuj do tego kolektora reszte wydechu i tez bendziesz zadowolony z jazdy


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

2e zwiekszenie osiagow

Post autor: bastek016 » pt lut 25, 2011 21:10

rozbijają mnie teksty typu silnik jest nie rozwojowy , on jest nie rozwojowy kosztem 200 zł ale jak byś , wysmarował 2 tyś to myślę że spokojnie ok 130 koni uzyskasz .
od początku
1.Dolot na ori puszcze + wkładka 2.Kolektor dolotowy ADY obróbka i przepustnica . Koszt ok 200 zł
2 Wałek sportowy allegro ok 500 zł
3 obrobienie głowicy lub głowica chyba z ABA , nie pamiętam oznaczenia wersja na meksyk i stany 200 zł
4 kolektor wydechowy wydech na przelocie ostatni tłumik od 2.0 16V 400zł
5 ECU zapłon zgranie tego wszystkiego plus lekki zamach stoczony

koszty ok 2000 2500 zł efekty szkoda gadać do tego na koniec krótka skrzynia i z ABFem możesz stawać SERYJNYM . :) pozdro



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

2e zwiekszenie osiagow

Post autor: marcinas1983 » pt lut 25, 2011 21:15

Gawior pisze:No i oczywiście jak się mają wtryski i listwa wtryskowa z 2E w tym kolektorze od ADY ? Czy to jest p&p czy trzeba coś przerabiać, rozwiercać ?
ja u kumpla w jettcie za musiałem założyć listwę wtryskową od ADY gdyż... w ADY masz każdy wtrysk osobno zaś w 2E, którego kumpel kupił była listwa zintegrowana (tak to zresztą wyglądało) z wtryskami...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości