Strona 1 z 5

VW GOLF II 1.6 TD jak Tuningowac ??

: czw gru 23, 2004 01:20
autor: beerserk
Witam jestem od niedawna posiadaczem wyzej wymienionego Auta chcialbym zwiekszyc sprawnosc silnika i co musialbym wymienic autko posiada katalizator standardowo jak sie orientuje 44KW rok produkcji 1991 chcialem sie dowiedziec wszystkiego co moglo by polepszyc efekt czy jest sens kupowac filtr stozkowy lub magnetyzer (trzeciej generacji Dynamic Fuel GØ8) czy usunac katalizator i zamiast niego dac stumienice tlumik sportowy itp. prosze o jakies wskazowki pozdrawiam

: czw gru 23, 2004 02:59
autor: Krzylu
60km td????to chyba wersja Austryjacka jakie masz oznaczenie silnika 1V?rzadko spotykany chyba w Polsce
magnetyzer daruj sobie bo zanim bedzie dzialal to zdarzysz zmienic auto
poszukaj post "rasowanie 14latka z ikra golf 1.6td" cos takiego na tym forum tam jestr opisane co da sie zrobic z TD

: czw gru 23, 2004 12:19
autor: beerserk
Tak oznaczenie silnika to 1V 1.... czyli magnetyzer odpada a strumienica intercooler filtr stozkowy jakies mody silnika ?? daja cos ??

: czw gru 23, 2004 15:08
autor: vudu
ja miałem 1V :):) zarzucenie turbiny od GTD odpada, a zatem cooler tez, wyrzuc kata i zobaczysz różnice :):):):))

: czw gru 23, 2004 17:52
autor: Krzylu
czemu odpada turbina od gtd i intercooler?bo ma katalizator?wiem ze przez kata zabralo mu troche mocy wg katalogu to ten silnik ciut lepiej jezdzi od 1.6D a przeciez to turbo diesel?
napisz cos wiecej vudu o tym silniku bo sam jestem ciekaw co to za konstrukcja rozni sie cos od JR SB RA jakas inna pompa turbina czy cos?no i kat to wiem,ze zabiera mocy

: czw gru 23, 2004 18:16
autor: Trochim
ten silnik to tzw. eko-diesel jego ułomność w stosunku do innych TD to brak paliwa! i zamontowany katalizator

popierwsze trzeba zmienić pompę wtryskową na taka która ma regulacje dawki paliwa w zależności od ciśnienia doładowania.
Dopiero po tym zabiegu można się bawić w zakładanie intercolerów.

póżniej odpowiednia regulacja pompy (między innymi zwiększenia dawki paliwa) i zwiększenie ciśnienia doładowania powinno uprzyjemnić jadzę tym autem.

zresztą sam mam autko z silnikiem 1V i narazie nic niekombinuje aż dorwę odpowiednią pompe wtryskową.

: czw gru 23, 2004 21:16
autor: beerserk
hmmm to kilka rzeczy wiec pompa z regulacja dawki ON pozniej dopiero mozna cooler zalozyc no i katalizator wywalic po wywaleniu kata i wsadzeniu nowej pompy oraz coolera o ile zwiekszy sie sprawnosc silnika ?? bo nie ma co sie zabierac za tuning jak wycisne z niego 10 koni wiecej :/ zobaczymy jak potoczy sie temat dalej

: czw gru 23, 2004 22:55
autor: Pinhead
+10KM to mało przy mocy fabrycznej 60KM ? :goof: To ile Ty byś chciał ? :helm:

: pt gru 24, 2004 00:34
autor: beerserk
ja chcialbym przynajmniej z 30 konikow wiecej :D moze uda sie wycisnac z tego tyle :D

: pt gru 24, 2004 00:40
autor: Pinhead
+50% :rotfl: Życze powodzenia i zejścia na ziemie z tymi oczekiwaniami :bajer:

: pt gru 24, 2004 01:18
autor: beerserk
a czy jest mozliwosc np przelozenia silnika od vw golf III TDI 110ps ??
pinhead jak jestes taki obeznany to powiedz mi co mam zmienic w tym silniku :P zeby poprawic osiagi l

: pt gru 24, 2004 01:28
autor: Pinhead
Najprościej i najlepiej zmienić całego golfa na jakiegoś 1.8GT/GTi albo jak wolisz diesle to 1.6TD z intercolerem (80KM) :bigok: Kupiłeś sobie bryke maksymalnie ekonomiczną i zamuloną a odczekujesz od niej sportowych osiągów... coś ten zakup chyba nie był trafny :crazy:

ps. Nie trzeba być obeznanym aby uznać 50% przyrost mocy przy 1.6TD 60KM za nierealny :helm:

: pt gru 24, 2004 02:07
autor: beerserk
niop masz racje ekonomiczny jest ale przy mojej jezdzie pali 6 litrow gti sa super ale kase trzeba miec na paliwo a wielu ludzi zalatwia rope za 2 zety wiec roznica jest oczywiscie to ON a nie olej grzewczy (oranzadka) ja jezdze na normalnej tylko ze kupowanej duzo taniej :D poprostu czytalem ze idzie zamontowac do mojego autka intercooler pozniej trzeba zmienic cos tam i cos i mozna wyciagnac do 25 koni wiecej pozdro prosze o rozwijanie tego tematu dalej zobaczymy co da sie zrobic bo dosc tanim kosztem czytalem ze idzie walnac silnik z g III 110 ps tylko trzeba zmienic skrzynie itd co wiaze sie z zamiana silnika a silnik chodzi w cenie 1400 zetow + 600 skrzynia biegow + 400 turbina +230 alternator boscha i pompa 250 jak sie nie myle czyli jakies 3000 i juz mamy 110 ps + chip tiuning 20 ps wiecej mamy 130 czyli jakies +- 10 sekund do sety pozdro

: pt gru 24, 2004 14:55
autor: Michael G60
Wiem, że do MK II wchodzi silnik od Mk IV - 1.9 TDi - 130 KM na pompowtryskach!!!!!!!!!!!!