Strona 1 z 2

silnik 2,0 16v 9a tuning??

: sob gru 25, 2004 23:49
autor: guluwroc
robił ktoś to u siebie i co??jakie tego były efekty??Bo mam juz plan ale moze czegoś jeszcze nie wiem do końca:)Dzięki z góry i pozdrawiam:)

: ndz gru 26, 2004 00:12
autor: Ralfii_VR
zamontuj turbo to bedziesz miał efekty i satysfakcje :bigok:

: ndz gru 26, 2004 12:52
autor: TAZ
Tylko nie przesadź z czymś takim

: ndz gru 26, 2004 13:55
autor: guluwroc
Ale narazie bez turbo chce zrobic cos:)Kto z was robił i co??Moze macie jakieś małe swoje patenty któe akurat w tym silniku działaja:)Dzięki i pozdrawiam

: wt gru 28, 2004 02:05
autor: MAREK 74
wymień wtrysk na elektroniczny
daj głowice z KR (było o tym na forum)

: wt gru 28, 2004 21:08
autor: guluwroc
ponieważ jestem nowy dajcie jakeiś linki??

: sob sty 01, 2005 15:04
autor: evolution
a co da glowica z kr jak walki sa te same glowica tez zawory równiez???
roznica w mocy miedzy kr a pl jest zalezna od systemu wtrysku zupelnie tak samo jak 9A a ABF pierwszy ma 136 a drugi 150 ps

zeby polepszyc moc trzeba troszke inaczej przeregulowac silnik najlepiej zmienic walki rozrzadu wypolerowac kanaly napewno pomoze

: sob sty 01, 2005 16:43
autor: GTO
evolution pisze:a co da glowica z kr jak walki sa te same glowica tez zawory równiez???
roznica w mocy miedzy kr a pl jest zalezna od systemu wtrysku zupelnie tak samo jak 9A a ABF pierwszy ma 136 a drugi 150 ps

zeby polepszyc moc trzeba troszke inaczej przeregulowac silnik najlepiej zmienic walki rozrzadu wypolerowac kanaly napewno pomoze
mylisz sie.

miedzy KR a PL to roznica jest w ukladzie wtryskowym to masz racje, ale i mechanika jest inna a dokładnie wałek ssący + inny początek układu wydechowego - temat przerabiany na forum wiele razy.

co do ABF i 9A to calkiem inny silnik, rozni sie wysokoscia bloku 236vs220mm i długosciami korbowodów 144vs159mm , podejrzewam ze głowica a dokładnie zawory są troche inne ale tego nie widziałem.oczywiscie cały system zasilania i sterowania jest nowej generacji w ABF.

: sob sty 01, 2005 17:18
autor: MAREK 74
i co? panie "specjalisto od tuningu"

wiesz......

: sob sty 01, 2005 17:47
autor: evolution
co do silnikow 9A i ABF jakbys sie przyjrzal to skok tloka i srednica sa identyczne a co do walka to moge dac tobie kilka z silnikow KR 9A PL ABF i dziwnym trafem wszystkie maja ten sam numer fabryczny roznia sie tak jak piszesz wydechem ale i kolektorem ssacym a dokladnie srednicami bo jest ich 4 i nic poza
katy otwarc i uchylenia sa te same tak sie sklada ze pare(nascie) silnikow grzebnalem i manel mi zostal do pomiaru. ps obejrzyj klip na www

: sob sty 01, 2005 17:49
autor: GTO
ja pisze również o wysokosci bloku i o dlugosci korby w 2.0 , a o silnikach VW to mnie nie musisz uczyć ;)

pozdrawiam

: sob sty 01, 2005 18:00
autor: evolution
przelicz dlaczego korba jest dluzsza o tyle samo co jest wyzszy blok powinno podpowiedziec to i owo a wysokosc bloku nie wplywa na moc niestety pozdrawiam
P.s. teoria to nie wszystko niestety

: sob sty 01, 2005 18:06
autor: guluwroc
Ludzie pogubiłem sie juz:(Wiele osób mi mówiło że głowica od KR ma inne wałki o wiekszych wzniosach niz moje w 9A a po drugie ma wieksze kolektory dolotowe tw z napisem dohc16v każdy podobno jest większy o 7mm.W sumie już nie wiem sam:(Ale do tej pory nikt z was nie powiedział konkretnie co da najwiekszy efekt prócz turbo!!Głowice sam przerobie i kolo zamachowe tez + wywazanie ale co dalej?Nie macie linków do czegoś fajnego opisanego?Dzięki z góry i pozdrawiam

najlepszy efekt juz opisywalem

: sob sty 01, 2005 18:16
autor: evolution
ale prosze jeszcze raz
zamontowanie wiekszych zaworów, polerka komory spalania, powiekszenie kanałow dolotowych i wylotowych + polerowanie założenie "ostrych" wałków i w zaleznosci od zastosowanych wałków wymiana sprezyn zaworowych na twardsze, oraz oczywiscie hydropopychaczy. kolektor wydechowy zmien na 4-2-1 kolektor dolotowy w zaleznosci od oczekiwan zakladasz gruby albo cienki (cienki na gore) na sam koniec sterownik silnika lub wtrysk stroisz do zmian no i masz mocna hybryde.
p.s. w poldonie nie mam kolektora 4-2-1 bo nie mogłem go upchnac odpowiednio
acha bym zapomnial do takiego silnika koniecznie króka skrzynka biegów