Swap na 2.o [2e] potrzebna pomoc

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Swap na 2.o [2e] potrzebna pomoc

Post autor: To_mas » śr lis 02, 2011 21:56

Witam.

Kolega niedawno robił swapa z 1.8 na 2.0 2e w mk3. No i coś nie tak zrobił ale nie mogę dojść do tego co tam zrypał. Chodzi o to ze przed wyciągnięciem silnika wsio chodziło dobrze. Jak go wsadzili i uruchomili to silnik kuleje, obroty falują, gaśnie. nie ważne czy ciepły czy zimny.

Co zauważyłem to:
przy odpięciu wtyczki silniczka krokowego nie da sie zapalić samochodu, w ogóle nie idzie pompa paliwa :/
Natomiast po zmostkowaniu wtyczki silniczka krokowego auto odpala i chodzi normalnie (oczywiście jak sie go przytrzyma na obrotach lekko)

może ktoś miał podobny przypadek i będzie coś wiedział ??

lub wie jak jest podłączony krokowiec ? tzn skąd idą przewody do niego ?
i gdzie idzie przewód ze skrzynki bezpieczników G1/03 ? wiem ze to jest zasilanie pompy paliwa po bezpieczniku 18 ale gdzie ten przewód idzie ? (kolor zólto zielony)

z góry dzięki za pomoc



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Swap na 2.o [2e] potrzebna pomoc

Post autor: bugalon » śr lis 02, 2011 22:47

Zamiast robić na pałę zwarcia w instalacji elektrycznej powiedz lepiej czy pompe paliwową zmieniliście przy swapie.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Swap na 2.o [2e] potrzebna pomoc

Post autor: To_mas » śr lis 02, 2011 23:17

bugalon pisze:czy pompe paliwową zmieniliście przy swapie.
zmienili :) to było moje 1 pytanie jak przyjechało auto.
ja tego nie robiłem, mnie proszą tylko czy dam radę coś z tym zrobić bo tak namieszali ze sami już nie wiedzą co tam może być nie tak.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Swap na 2.o [2e] potrzebna pomoc

Post autor: bugalon » czw lis 03, 2011 01:19

Pomieszane co jest w takim razie z przekaźnikami albo instalacja jest podpięta "na czuja" zamiast po schematach.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Swap na 2.o [2e] potrzebna pomoc

Post autor: bastek016 » czw lis 03, 2011 08:21

po tym swapie trzeba dołożyć jeden przekaźnik musisz pobrać schemat przekaźników i popatrzyć który to był bo nie pamiętam



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Swap na 2.o [2e] potrzebna pomoc

Post autor: To_mas » czw lis 03, 2011 11:16

tam wszystko jest zrobione na czuja:/
ja nie wiem jak sie można do tego zabrać nie mając o tym pojęcia, nie dysponują niczym. ehh



Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Swap na 2.o [2e] potrzebna pomoc

Post autor: bastek016 » czw lis 03, 2011 12:48

wiem właśnie że w skrzynce jest jeden przekaźnik co steruje układem wtryskowym i pompą paliwa .



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Swap na 2.o [2e] potrzebna pomoc

Post autor: To_mas » czw lis 03, 2011 14:13

bastek016 pisze:wiem właśnie że w skrzynce jest jeden przekaźnik co steruje układem wtryskowym i pompą paliwa .
a jakieś konkrety na ten temat ?
jeśli chodzi o przekaźnik pompy paliwa to 167 w dolnym prawym rogu (miejsce R12) to jest

czy chodzi o przekaźnik w polu R3 jak np w ABF'ie jest tam nr30 od sterowania silnikiem (digifant)?

teraz nie pamiętam co tam mieli, ale wiem ze przekładali z jednego auta do drugiego tak ze najprostsza opcja, wystarczyło tylko zapamiętać co i jak i dali plamę :P



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Swap na 2.o [2e] potrzebna pomoc

Post autor: zielu » czw lis 03, 2011 19:45

To_mas pisze:R3
jakby tam przekaźnika nie było to by nie odpalał bo on podaje + na ECU (a przynajmniej tam mam u mnie w ADY)
To_mas pisze:R12
ja u siebie miałem problem z tym przekaźnikiem po zmianie silnika i przez niego pompa nie dawała ciśnienia poprawnego.. po wymienie na nowszy działa wsio OK


Obrazek

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Swap na 2.o [2e] potrzebna pomoc

Post autor: t-tas » pt lis 11, 2011 18:35

zielu, w ADY może nie odpali, ale 2E bez tego przekaźnika (R3- oznaczenie 30) zapali i będzie to się objawiało jak napisał autor tematu. Sterownik jest w stanie przez zawór biegu jałowego pociągnąć sobie napięcie i zapali ale będzie chodził jak śmieć, będzie kulał i falował. Po odpięciu wtyczki zaworu nie zapalisz dziada. Miałem tak w passacie z 2E. Podobny objaw jest jak spalony jest bezpiecznik nr 15 jak dobrze pamietam.


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości