Strona 1 z 2

Wyjasnienie WAŁKI 16V

: pn sty 03, 2005 19:14
autor: evolution
co obiecałem to dzis zrobilem i pomierzyłem kilkanascie posiadanych wałków. co odkrylem :)
wszystkie wałki ssace posiadaja odlane te same numery, jednak po przemierzeniu tych wałkow znalazłem 3 o wiekszym o okolo 1,1 mm wzniosie krzywki, co ciekawe kąty natarcia krzywek byly praktycznie identyczne co pociaga za sobą wiekszy czas otwarcia zaworu. zaciekawiony tym co pomierzyłem zaczałem mierzyc dalej i odkrylem przesuniecie miedzy krzywka a kolem łancucha miedzy tymi dwoma wałkami o kąt okolo 2 - 3 stopni po zapisaniu wszystkich pomiarów zaczałem sobie liczyc na papierze co da ten wałek :
moc zwiekszy sie do 120 kW przy obrotach uwaga 6550, zakladajac ze bedzie optymalny przebieg spalania w cylindrze, niestety moment obrotowy przeniesie sie do 4950, powinien zostac ten sam.

w zwiazku z tym co wyzej napisalem przepraszam wszystkich których wprowadziłem w bład na tym forum, wynikało to z tad ze zasugerowałem sie opisami wałków a nie ich parametrami,a sam zawsze montuje wałki o innym zarysie i nie zagłebialem sie w temat oryginalnych
jeszcze raz SORRY

: pn sty 03, 2005 20:21
autor: cyarnz
A co to za walek?? bo nie dopisales jeszcze tego

: pn sty 03, 2005 20:45
autor: GTO
z KRki ssacy, dokładnie tak sie dzieje , u mnie moc max przy 6500rpm , moment kolo 4750rpm, wzrost mocy w N/A ok. 7km - sprawdzone na hamowni.

: pn sty 03, 2005 20:49
autor: evolution
czyli obliczenia nie klamia :)
tylko dla poprawienia osiagow krotkie przełozenie głowne by sie przydało :D

: pn sty 03, 2005 23:32
autor: gtx
To jakie efekty moze dac walek od KR-ki w Pl?

: pn sty 03, 2005 23:54
autor: evolution
podobne pewnie trzeba by policzyc ale wtrysk i sterownik tez by pomógl, a napewno regulacja wtrysku duzo daje jak juz wczesniej na innym pisalem moj poldon jest tego przykladem :D

: wt sty 04, 2005 00:13
autor: GTO
gtx pisze:To jakie efekty moze dac walek od KR-ki w Pl?
7 koni mechanicznych

: wt sty 04, 2005 01:35
autor: gtx
GTO pisze:
gtx pisze:To jakie efekty moze dac walek od KR-ki w Pl?
7 koni mechanicznych

Czy moment obrotowy tez sie podniesie czy tylko konie ida do gory?

: wt sty 04, 2005 10:22
autor: Borys
evolution pisze:czyli obliczenia nie klamia :)
tylko dla poprawienia osiagow krotkie przełozenie głowne by sie przydało :D
to polecam przełozenie 3.94 głowne ze skrzyni 4S zamiast 3.644 z 2Y

fajnie sie smiga, nawet w 8V :grin:

: wt sty 04, 2005 11:53
autor: evolution
a ja przełozenie 4,4 V max przy najlepszej 5 =190

: wt sty 04, 2005 12:16
autor: Borys
evolution pisze:a ja przełozenie 4,4 V max przy najlepszej 5 =190
a z czego dobrałes przełozenie a jakiej szkrzyni z jakiego auta

: wt sty 04, 2005 16:34
autor: GTO
gtx pisze:
GTO pisze:
gtx pisze:To jakie efekty moze dac walek od KR-ki w Pl?
7 koni mechanicznych

Czy moment obrotowy tez sie podniesie czy tylko konie ida do gory?
moment taki sam lecz przesuniety do góry,
porownaj dane PL i KR.

: wt sty 04, 2005 20:59
autor: evolution
przełozenie mam z pewnego golfa 3 2,0 16V na "Górskie"

: wt sty 04, 2005 21:31
autor: TAZ
Ja u siebie mam skrzynie 4S. Na drugim biegu 6700rpm=105km/h, na trzecim biegu 6700rpm=155km/h. Dzisiaj mierzone na oponach 185/60 R14.