Strona 1 z 1

Swap ABS+ESP+ASR do golfa MK1

: śr mar 09, 2016 11:45
autor: darwaz
Cześć,

Przy okazji projektu golfa mk1 cabrio 20vt (~400koni) wpadłem na pomysł kilku dodatkowych usprawnień pomagających w opanowaniu samochodu :)
Mam pompę ABS z ESP i ASR ( kontrola trakcji i stabilizacja toru jazdy) z audi TT. Mam też całą wiązkę ABS.
Czy ktoś z was swapował taki układ do starszego auta? MK2 MK3 MK1 i podobne?

Plan mam taki:

1. Przednie piasty od mk1 frezuję pod mocowanie koronek z audi TT
- Dorabiam mocowanie czujników ABS
2. Tylne piasty jeśli się uda to też koronka z audi TT, jeśli nie to dorobię koronkę o identycznej ilości zębów co w tt ale pasująca do mk1. Myślałem o seryjnych koronkach mk2 ale mają inną ilość zębów a nie wiem jak przeprogramować sterownik ABS
- Mocowanie czujnika ABS już jest bo robiłem adapter tarczy 256 i pomyślałem o tym.
3. Pompa hamulcowa 2 sekcyjna 4 wyjścia seryjna Cabrio 9'
- 2 wyjścia wykorzystuję jako czujniki sekcji ciśnienia hamowania( wymaga tego ESP )
- 2 pozostałe idą na pompę ABS
4. Rozmieszczam 3 czujniki przeciążeń ( poprzeczny, podłużny, kątowy )
5. Włącznik, wyłącznik ABS ESP od TT
6. Dodatkowy czujnik na pedale hamulca

7 i 8. I w tym miejscu mam dwa problemy. Po pierwsze muszę jakoś umieścić pod kierownicą czujnik kąta skrętu kierownicy a nie wiem jaki będzie najłatwiej wsadzić, i jak go wsadzić.

Kolejna sprawa to czujnik położenia serwa hamulcowego.

Obrazek

Na pompie od Audi A3 widać 2 czujniki ciśnienia sekcji, i jeden czujnik który wchodzi do środka serwa. Czy ktoś wie co on mierzy? Podciśnienie serwa? Dokładne położenie w jakiejś jednostce? Czy to jest tylko czujnik 0-1 krańcowy?
A i od razu odpowiadam na pytanie :) Całego serwa od A3 nie chcę wsadzać do mk1 bo będzie to spora rzeźba, wolałbym oryginalne doposażyć o czujniki.

Panowie, Czy to wszystko zagra? :)

Swap ABS+ESP+ASR do golfa MK1

: sob mar 12, 2016 12:17
autor: kkkacper
Wszystko pieknie ladnie, ale bedziesz chcial sie tego pozbyc tak szybko jak pomyslales o tym, zeby to wsadzic.. Wierz mi na slowo ;)

Swap ABS+ESP+ASR do golfa MK1

: sob mar 12, 2016 12:42
autor: darwaz
Nie twierdzę że nie, ale rozwiń trochę. Jak bedzie tragedia to zostawię sam Abs a i tak cala operacja to eksperymentowanie dla zabawy.

Swap ABS+ESP+ASR do golfa MK1

: sob mar 12, 2016 16:04
autor: kkkacper
dla mnie nawet abs w takim aucie to zbedny gadzet, ale to subiektywna ocena.. wiem jak dziala esp w takich autach, wiem jak dziala esp z takich aut w innych i wiem, ze powinienes mnie posluchac i odpuscic a ten czas poswiecic na cos przydatniejszego ;) budujesz auto do zabawy i na okazyjne upalanie a juz na starcie odbierasz sobie ta frajda zakladajac kaganiec, gdzie tu sens? :jezor:

Swap ABS+ESP+ASR do golfa MK1

: sob mar 12, 2016 20:18
autor: Stalu
Sam abs może się przydać jak wiadomo są różne dziwne sytuacje w których może zablokować 1 koło :banghead:

ESp i ASR to według mnie pomyłka

Swap ABS+ESP+ASR do golfa MK1

: ndz mar 13, 2016 23:31
autor: darwaz
ABS to zbędny gadżet ? No tu to się zupełnie nie zgodzę. Lepiej go mieć i wyłączyć jak nie jest potrzebny, niż nie mieć zupełnie. ASR to tylko skutek uboczny pompy która ma ABS,ESP i ASR. Chce się pokusić o sprawdzenie jak będzie działało ESP w mk1 bo i tak będę robił na 100% całą instalację ABSu , a że akurat mam pompę ze wszystkimi systemami to chciałem spróbować. Kilka czujników więcej tylko wychodzi, a jak będzie kiepsko to działało to wystarczy wyłączyć albo podmienić pompę na inna i zostanie sam ABS. A wracając do tematu to ktoś zna odpowiedź na moje pytania?

Swap ABS+ESP+ASR do golfa MK1

: wt mar 15, 2016 00:28
autor: spirit77
Na epytec.de jest podane jakie trzeba mieć graty do ABS w MK I.

https://www.epytec.de/bremsentechnik/br ... abs-sensor" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Swap ABS+ESP+ASR do golfa MK1

: wt mar 15, 2016 00:46
autor: darwaz
spirit77 pisze:Na epytec.de jest podane jakie trzeba mieć graty do ABS w MK I.
A gdzie dokładnie?
Jakie graty do ABSu to ja wiem, sam sobie zrobię wszystko. Pytanie nie dotyczyło ABSu tylko pompy z ABS,ASR,ESP a ta wymaga więcej czujników ( 4x czujniki ABS, ciśnienie płynu 2x, 3x przyspieszenie auta, czujnik kąta skrętu kierownicy, czujnik położenia serwa i jakies jeszcze małe pierdoły).

UPDATE:

Już dokładnie wiem jak działa czujnik położenia serwa(ma 2 stany), wiem też że jeśli chcę użyć pompę którą posiadam to muszę zaadaptować serwo z audi a3/tt z aktywną cewką budującą ciśnienie wstępne dla ESP w chwili w której kierowca nie naciska pedału hamulca. Czyli w skrócie muszę cały sytem z A3 przełożyć do mk1, nie da się wykorzystać serwa ani pompy oryginalnej.

Gdyby ktoś chciał poczytać to wszystko jest opisane w ssp204 http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_204.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;