Intercooler w Golfie III 1.9 GTD

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
piosz7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw lut 24, 2005 10:27
Lokalizacja: Śląsk

Intercooler w Golfie III 1.9 GTD

Post autor: piosz7 » ndz lut 27, 2005 11:23

Witajcie :grin:
Chciałbym założyć intercooler do swojego golfa, mam więc pytanie: ile można zyskać mocy takim zabiegiem, ile taka przyjemność kosztuje, oraz gdzie można coś takiego kupić???



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » ndz lut 27, 2005 12:51

Na mocy pewnie zyskasz pare koni (5?). Troszke na dynamice przy wyższych biegach(prędkościach jak intercooler jest dobrze chłodzony), no i pare km/h więcej Vmax. To wszystko teroretycznie z tego co wyczytałem. Bo sam niestety nie mam intercoolera, ale też bym chciał kiedyś zamontować. Z tego co sie orientowałem to koszt takiej zabawy to: intercooler ok 400PLN, rury i inne pewnie drugie tyle. Także zabawa w sumie nie najtańsza.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz lut 27, 2005 14:12

nie przesadzaj ze 400zl popatrz na allegro ile kosztuja intery za 250-300 wyrwiesz dobry sprzet
poza tym tak jak kolega pisze
zalozenie intera ma tez inna zalete
mianowicie silnik ma lzej bo temperatura powietrza prosto z turbiny ma wysoka temperature cos ponad 110st C a po zalozeniu intera ponize 100st C czyli jest rzadsze powietrze a co za tym idzie ma wiecej tlenu i lepiej sie spala w cylindrach
czyli silnik ma lzej no i wiecej km
to tez zalezy od wielkosci intercoolera ale nie ma sensu pakowiac duzego do twojego auta bo cisnienie turbiny nie jest duze i nie spelni to swojego zadania
co do osprzetu to najgorzej jest znalesc "kolanka"
z tym jest klopot jak nie masz kompletnych wezy
ktore nie sa najtansze dlatego wiele osob weze zastepuje na dluzszych odcinkach rurami stalowymi ktore rowniez sa dobre bo sa gladkie w srodku tylko wtedy wlasnie kolanka dochodzace i wychodzace od intercoolera beda problemem z dostaniem ich
pisze tak bo wiem ze swojego doswiadczenia ze nie jest latwo skompletowac intercooler ale dla chcacego nic trudnego :grin:



Awatar użytkownika
marcinvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: pt sty 28, 2005 17:00
Lokalizacja: Meseritz
Kontakt:

Post autor: marcinvw » ndz lut 27, 2005 15:45

no iterek mozesz kupic nawet 200zł dobry wystarczy polazic troche po gieldzie np w poznaniu zalezy jeszcze gdzie mieszkasz:D,ale na duzej gieldzie tanio dostaniesz,a co do rur to najlepiej bedzie ci dopasowac od TDI z mk3,nie powinno byc najmniejszego problemu,rury oryginalne tez troche kosztuja ale calosc jak dobrze poszukasz to tez dobzre kupisz,mowie najlepiej na gieldach tylko trzeba troche pochodzic i nie kupowac od pierwszego lepszego bo moze sie okazac ze zaraz obok jest o 50zl mniej,wiec tzreba obadac sytuacje,no i mzoan sie tez targowac :D interek pakujesz ok 32 cm pod lewa lampa,tak jest przynajmniej w mk3,jak bys kupil od mk3 to tam ci najlepiej podpasuje,i wydaje mi sie ze wszystkie otwory na mocoania powinny tam juz byc,oczywiscie mozesz pofantaziowac i kupic jakis inny interi wcisnac go gdzie indziej,ale ta metoda co ja ci mowilem bedzie najprosciej,bo wszytsko praktycznie bedzie pasowalo jak z tamtad,a operacja warta zachodu moim zdaniem :D


Golf III GTI 20 JAHRE AFN+0.216+chips niehamowany jeszcze.

Golf III VARIANT 96' ALH +

I tak o to całe moje życie kręci się wokół tych trzech literek "TDI" :D:D:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości