Od zera do ideału czyli kilka golfów by jabolo

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jabolo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: pn sie 20, 2007 22:12
Lokalizacja: łódz

Od zera do ideału czyli kilka golfów by jabolo

Post autor: jabolo » ndz lip 05, 2009 13:11

Obrazek

Witam wszystkich. Moja historia z VW rozpoczeła sie w sierpniu 2007 roku kiedy to pojechalismy z bratem kupic wymarzone MK3 VR6. Ale już wcześniej robiliśmy podejście pod MK2 było to jakoś w 2000 roku- wtedy jeszcze za gówniarza pojechaliśmy oglądać 1.8 RP(dla starszego brata) w wersji GT special. Na tamten czas auto robiło na mnie spore wrażenie choć pewnie mimo wszystko był to zwykły golf... Wtedy to zaraziłem się tym wozem...

Obrazek

Sytuacja życiowo-paliwowa zmusiła nas do pozbycia się VR6-tki a szkoda bo była bardzo zdrowa.

W 2008 roku kończąc technikum elektronicze tuż przed maturami kupiłem swój pierwszy własny samochód, oczywiście musiała to być DWÓJA!! Budżet był bardzo skromny-raptem 1500zł. wiec wybrzydzać zbytnio nie mogłem ale mimo to trafiła się kupka złomu która o dziwo jeszcze jeździła i tak to się zaczęło...

MODEL: GOLF 2 wersja C(golas)
SILNIK: 1.6 EZ
MOC:75KM
MODY POD MASKA: brak
ZAWIESZENIE:seria
UKLAD HAMULCOWY:seria
KOLA:seria
NADWOZIE:seria
WNETRZE:seria
AUDIO:brak

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Auto kosztowało 1000zł ledwo ruszało z miejsca gdyż sprzęgło umierało ale mimo to jako młody i głupi kupiłem go :)
Idąc za ciosem po kolejnych ogledzinach auta raz jeszcze wiedziałem ze pochłonie sporo kasy. Opony z "jajami", wszystkie łozyska do wymiany(wyją), wydech ledwo sie trzymał, amory wszystkie mokre, termostat ciagle otwarty(nie działał wentylator), hamulcy z tyłu brak z przodu tylko po zewnetrznej stronie były klocki od wewnatrz zostala sama blacha, tarcze do wymiany, silnik chodził na 3 garach a w skrzyni biegów była dziura. I tak przez kilka miesięcy od wypłaty do wypłaty powoli auto pochłaniało każdą zarobioną złotówke. Lista zakupów nie miała końca, z grubsza to co pamiętam:

-używane opony Michelin
-łozyska kół przód i tył
-regenerowany rozrusznik
-czujnik temp. płynu chłodzącego
-kolo pasowe wału
-kompletny rorząd
-kompletny układ wydechowy(od poczatku do konca ze wszystkimi wieszakami)
-nowa pompa hamulcowa
-linka sprzegła
-kompletny zawiast GT cupline - 80/60
-poduszki kolumny mcpersona
-bebny+szczeki+cylinderki na tył
-tarcze+klocki na przód
-plyn hamulcowy
-olej+filtr oleju i powietrza
-pasek alternatora
-swiece Bosch
-kołpaki:)
-spray do zderzaków

Obrazek

Po tym wszystkim auto zaczęło normalnie jeździć no i dodatkowo dostało małe SPA-oczywiście nic wielkiego ale wiekszośc elementów z wnętrza wyleciało i zostało wyczyszczone, silnik został umyty, lista mankamentów nie miała końca ale i tak go lubiłem

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na tamten czas uznałem ze auto jest w miare OK i można powoli szukać dodatków. Do auto ciagle cos przybywało, zazwyczaj były to czesci umozliwiajace poruszanie się autem. dodatkowo udało sie mi wylicytowac za 170zł aluminiwe felgi ETA BETA

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po mozolnym skrobaniu z lakieru zostały wypolerowane- wszystko własnym rękoma:)

Obrazek
Obrazek

Przed zimą postanowiłem zając się silnikiem-mój chodził na 3 garach, trochę telepało budą na wolnych obrotach ale podczas jazdy w sumie było OK :rotfl:
Oczywiście stary silnik nie miał kompresji na jednym cylindrze wiec na tamten czas z moich obliczeń wyszlo ze najlepiej będzie kupić drugi motor. I trafił sie silnik po ktory wybrałem sie az za katowice czyli jakies 250km od domu. wlasciciel zapewniał ze silnik jest w doskonałej kondycji i ze ma niewielki przebieg miał na to jakies papiery postanowiłem jechac i zakupic. Kilka tygodni polezał w garazu az doczekał się montażu-niestety nie robiłem tego sam. Na szczescie silnik rzeczywiscie był w całkiem niezłej formie trzymał cisnienie nie pocił sie ale niestety podczas tej operacji okazało się że gaźnik również trzeba będzie wymienić. Zmusiło mnie to do zakupienia regenerowanego gaznika od typa z allegro ktory miał byc "kompletnie zregenerowany" co sie pozniej okazało nie do końca...ale nie ważne... Szybki telefon do typa uzgodnienie szczegółów - gaznik leci kurierem do mnie. Został zamontowany auto znów było na chodzie i mimo iż chodziło już na wszystkich czterech cylindrach to mocy niestety mu nie przybyło:/

Obrazek

stara motorownia- zdecydowanie swoje już nakręciła :grin:

Obrazek
Obrazek

W miedzy czasie jeszcze wymieniałem samą skrzynie biegów-w starej była dziura(wytrawiona przez kwas z akumulatora) zdjęcie w sumie słabe ale widać ze pod uszczelką nie ma kawałka :grin:

Obrazek

Tak też auto mechanicznie zostało ogarnięte. Pozostała kwestia nadwozia- doskonale widziałem co się dzieje z podłogą i innymi elementami ale miłość była gorąca wiec tłumaczyłem sobie ze to pikuś :grin:

Jednak wizyta u znajomego blacharza otworzyła mi oczy... padły słowa :"szukaj drugiej budy"

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dwa razy nie musiał mi powtarzać, naturalnie podliczyłem sobie wszystko i wyszło z obliczeń ze lepiej faktycznie kupic zdrową bude i ją dopracować niż grzebać w gównie. Tak tez sie stało przegladałem, szukałem, dałem kilka ogłoszen i..:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

..i trafiłem na to. MK2 GTi z 1985 roku. Auto sprowadzone z niemiec z przeznaczeniem na części(bo chyba na tamten czas to opłaciło się najbardziej-wtedy jeszcze mk2 gti było na pęczki). Cała fura była na chodzie i w doskonałym stanie, trochę szkoda było marnować takiego GTI-ka ale jak to życiu nie ma czasu na sentymenty... Dogadałem sie z typem ze biore bude z wnetrzem a silnik wylatuje i tak tez sie stało. Naturalnie nie obyło sie bez problemów z odbiorem auta, typ dostał zaliczke i silnik z kilkoma bajerami miał natychmiast wylecieć a ja miałem zabrać to co wcześniej zostało ustalone. Jednak rozbiórka która miała trwac kilka dni zmieniła się w kilka tygodni a wiele elementów wnętrza brakowało. Za bude zapłaciłem jakieś marne grosze bo chyba 450zł. :grin: :grin: Tak czy inaczej dogadałem lawete i buda została zabrana :bajer:

Gti miało na wyposażeniu:
-miekka deske
-szyberach
-połkubełki
-czarna podsufitowke
-miekkie parapety
-lotke na klapie

Z kolei białaś dzielnie pokonywał kolejne kilometry oczywiście nie bez problemowo, znów trzeba było wymienić kilka pierdół tzn:

-aktywator przepustnicy
-świece
-przewody WN
-kopułka, palec
-zamek drzwi kierowcy(ktos próbował sie wlamac)
-stacyjke
-szczotkotrzymacz
-alternator

Obrazek

Był początek 2009 roku. W planach był 2 tygodniowy urlop na maj i przekładka gratów z białego do gti. Przez cały ten okres 5 miesiecy gromadziłem mniej lub bardziej potrzebne czesci do przekładki. Całość nie do końca była przemyślana no ale byłem młody i głupi... :rotfl: oraz nie miałem doświadczenia bo większość prac starałem robić się sam z pomocą internetu :rotfl: co by nie mówić chciałem dobrze:D Lista zakupów była dość długa, oto i ona:

- wahacze przód(zamiennik)
- tuleje do wahaczy
- tuleje belki tylnej
- tarcze wentylowane przód + klocki
- tarcze tył+klocki
- łożyska koł przód i tył
- wzmocnienie czołowe(zamiennik)
- grill(ori na dwie lampy typ przedliftowy)
- lampy(zamiennik)
- napis GTi
- weluru do bagażnika(brakowało w mojej nowej budzie)
- zestaw naprawczy drazka zmiany biegów
- 6m2 wygluszen na podloge
- 10 litrow baranka wurtha do konserwacji podłogi
- przewody paliwowe
- przewody hamulcowe(gumowe oraz miedziane)
- sruby do zawieszenia(belka przednia, tylna itp. wszystko ori z ASO)

i pewnie kilkanaście innych dupereli o których nie pamiętam :kac:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Buda gti wjechała na podnosnik w celu konserwacji. Wszysto zostalo odkrecone od podłogi, podwozie zostało wyszorowane chemią oraz wymyte karcherem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak to wyglądało po myciu

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Generalnie jak na 25 letnie auto było mega dobrze, skorodowane koncówi progów, skorodowane górne mocowanie zbiornika paliwa oraz skorodowany tylny pas-ten akurat był krzywy wiec z góry wiedziałem ze będę go wymieniać. Reszta to jakieś powierzchowne slady korozji. Koncówki progów zostały połatane a mocowanie zbiornika zrobione na nowo- wykonał mi to jakiś nieznajomy blacharz który pracował w warsztacie w który miałem wypożyczony na dwa tygodnie podnośnik :grin:

Auto miało być (zaznaczam miało byc) fajnym dupo-wozem. Dodatkowo tez miało stac pod blokiem dlatego tez na całe podwozie oraz niestety na komore silnika poszedł baranek :kac:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Gdy juz konserwacja została ogarnieta zabrałem sie za wnetrze. Dwa dni prania oraz bardzo dokładnego czyszczenia elementów wnętrza tchnęło w nie drugie życie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nastepnym etapem było wrzucenie silnika z białego golfa. Nie obyło sie bez problemów. Postanowiłem ze odkrece sanki z całym silnikiem skrzynią i półosiami niestety sruby od sanek były tak zapieczone ze tylko jedna sie wykreciła wszystkie pozostałe sie urwały a to i tak nie dało oczekiwanego efektu czyli oddzielenia zespołu od budy. Po całym straconym dniu udało się wyrwać sanki z silnikiem i skrzynią a następnego dnia wszystko powędrowało do zdrowego nadwozia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

To były ostatnie dni białego golfa :-( Białe nadwozie zostało wystawione z warsztatu i przez dłużysz czas służyło mi jako magazyn części :grin: aktualnie już nie istnieje-poszło do utylizacji :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pózniej szło już tylko z górki:) Oczysciłem i pomalowałem kilka elementów z podwozia- w sumie nie wiem po co :grin: Połozyłem nowe wygłuszenia na podłoge(stare smierdziały)
Wyczyszczony zbiornik z GTI oraz pomalowane łapy zbiornika

Obrazek

odszczurzona belka

Obrazek

nowe wygłuszenia

Obrazek

no i generalnie zaczęło to wszystko przypominać golfa

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

We wnetrzu brakowało jedynie foteli, silnik odpalony.Do ogarniecia zostały tylko hamulce.

Obrazek
Obrazek

Ze względu na brak czasu na dokończenie auta zostałem skazany na chwilowe poruszanie się komunikacją publiczną. Postanowiłem ze troche sie przemecze dłużej i wyjade autem juz w nowym lakierze:) Zaczelo sie odkładanie kasy na lakier,lakiernika i kolejne duperele. Po 4 miesiacach zapadła jednak decyzja o nabyciu drugiego auta do wozenia tyłka a golf miał byc autem zabawka. Tak tez sie stało, nabyłem bmw 316 a golf od tej pory auto miał być oryginałem GTi z nastawieniem na dopracowanie szczegółów z kilkoma smakami. Aby tak się stało podjąłem decyzje ze pomaluje auto w ASO VW w Łodzi gdzie cały proces będę mógł na bieżąco kontrolować. Pogoda utrudniła nieco transport, śniegu było kilkanaście centymetrów niemniej jednak auto w końcu opuściło garaż.

Obrazek
Obrazek

Prace rozpoczęły się od wymiany przegnitych blach, drobne piaskowania, zaklepanie rantów tylnych błotników. Wymieniono progi, pas tylny(ori), kupiłem nową maske i błotniki(niestety w zamienniku) Spawy zostały pocynowane. Generlanie ekipa się starała by wszystko było zrobione na igłe.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następnie całe auto zostało pokryte podkładem wytrawiającym i podkładem. Pozniej było już tylko mozolne szlifowanie. Po przygotowaniu auta do lakierowania stało sobie 2 tygodnie i 2 razy wpadło do kabiny na wygrzewanie by to co ewentualnie miało "usiąść"- usiało:) Jak już wcześniej pisałem ekipa sie starała jak potrafiła choć styczności ze starymi wozami w owym warsztacie raczej nie mieli:)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Spawy od środa również zostały potraktowane wytrawką

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeszcze przed finalnym lakierowanie ogarnięty został środek tak aby wszystko sie zgadzało:)

Obrazek
Obrazek

W końcu przyszedł czas lakierowania, co do koloru opcji było ze 20 ostatecznie wybrałem czysty czarny pigment z palety Auto-Color’a. Na dzień dzisiejszy nie wiem czy zdecydował bym sie na zmianę koloru jednak na tamte czasy wszystko miało być wedle "wizji" :hmm: :hmm: Po nałożeniu bazy wodnej połozono kilka warst lakieru bezbarwnego z grupy PPG jednak nie jest to zwykły klar- chłopaki zaproponowali mi na obecne czasy nowość tzw. półceramik który jest bardziej odporny na zarysowania.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Samo lakierowanie wykonywał bardzo ogarnięty człowiek, swego czasu zajmował czołowe miejsca w konkursach lakierniczych.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Cały proces od przywiezienia do odbioru trwał 3 miesiące. Dalszy etap prac wykonywany był już u mnie przed domem. Mój garaż jest bardzo mały i ciężko coś w nim podziałać wiec zazwyczaj wszystko dzieje się przed garażem gdy pogoda na to pozwala. Od razu po zdjęciu auta z lawety zabrałem sie za składanie...
Zabezpieczyłem również profile zamknięte, poszło chyba z 10 litrów wosków - wszystko dobra chemia firmy Wurth, mimo ze podłoga od wewnątrz wyglądała OK wyskrobałem kontrolnie podejrzane miejsca oraz wymieniłem kilka zaślepek w podłodze na nowe z ASO, na to wszystko poszedł srodek na rdze i podkład epoksydowy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przez cały ten czas kiedy to auto stało na blacharni-lakierni zbierałem części potrzebne do skończenia. Najważniejszy był swap. Kupiłem okazyjnie dwójke z KR-em silnik miał być wyremontowany i dopiero trafic do czarnucha, czasy się jednak zmieniały i zamarzyło mi się cos więcej wiec niż skromne 139KM i dlatego auto zostało sprzedane czego do dziś dnia żałuję:)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zamarzyły mi się rownież szerokie zderzaki i takie tez kupiłem, dół poszedł w kolor nadwozia a góra została pomalowana strukturą. W przedni zderzaku zostały wycięte otwory na halogeny które również zakupiłem a miejsce na tablice rejstracyjna zostało usunięte, do tego wszystkiego zakupiłem nowe oryginalne nakładki na błotniki G60 wraz z nowymi progami brakowało mi tylko tylnych nakładek. Pomysł ten jednak szybko mi się znudził i powróciłem do pierwotnego założenia mianowicie ORI GTI ’85 .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dlatego też kupiłem nowe zderzaki prosto z chin z czerwonym paskiem:) średnio pasują no ale są, tym czasem w piwnicy lezy ori tylny zderzak z czerwonym paskiem do odnowienia no i przedni też sie znajdzie ale to może kiedyś;);)

Obrazek

Oryginalne przedliftowe sierpy wraz z przedliftowym grillem oraz lotką na pokrywe bagażnika w związku z tym ze miały wrócic na auto zostały odnowione tzn zostały usunięte wszelkie niedoskonałości a na koniec zostały pokryte strukturą

Obrazek

Obrazek

Teraz może trochę o duperelach. Do auta wpadło sporo nowych/starych mniej lub bardziej wartościowych gratów podczas prac-teraz trochę o nich:

wózek przedniego zawieszenia-ten który posiadałem był skorodowany, udało sie go zastąpić wózkiem w BDB bez potrzeby lakierowania

Obrazek

A tutaj już uzbrojony

Obrazek

Obrazek

komplet zielonych szyb. jednie czołowa szyba jest zwykła i do tego w zamienniku ale nowa, stwierdziłem ze jednak przejrzysty ekran jest ważniejszy niż wybity emblemat VW/Audi na starej wypiaskowanej zielonej szybie

Obrazek

oryginalny tylny pas VW-allegrowy wykop

Obrazek

całkowicie nowa oryginalna deska

Obrazek

skórzane, podgrzewane fotele(nie z pocztowej wersji) dobrej jakości skóra+ pikowane tapicerki drzwi

Obrazek
Obrazek
Obrazek

pokrywa bagażnika z GTI- stara pokrywa była pogięta

Obrazek

nowe zaciski na tył

Obrazek

nowa skórzana gałka OEM VW

Obrazek

hamulce przód wersja wentylowana z GTI

Obrazek

nowa nagrzewnica która nigdy nie została założona(zemściło sie to później)

Obrazek

nowa chłodnica-najwieksza jaka wychodziła do golfa 2

Obrazek

belka pod przednią poduszke silnika

Obrazek

kolejny komplet felg

Obrazek

roczny akumulator OEM VW

Obrazek

masa drobiazgów(sruby nakrętki podkładki i inne normalia)

Obrazek

chiński gwint

Obrazek

nowy OEM zamek maski

Obrazek

i trochę chińskiej blachy

Obrazek

kolejna porcja różności

Obrazek
Obrazek
Obrazek

no i wisienka Pakiet G60 ostatni dostępny w polskim ASO VW-dziś już można kupic w VWCP na tamten czas był nieosiągalny :hmm: :hmm:

Obrazek

No generlanie zbierając do wszystko do kupy wyszło tak

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

tak tez zakończył sie rok 2011 czyli jakies dwa lata od momentu rozpoczęcia akcji zmiany nadwozia. Rok 2012 nie przyniósł większych zmian gdyż chwiliowo moją uwagę odciągnęło inne moje auto

Obrazek

Jedynie uporządkowałem wnętrze, wpadła drewniana kierownica momo oraz nowe radio alpine z zielonym podświetleniem. Poprawiłem pewne detale, auto zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów ale głównie stało w ciepłym garażu

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ostatni raz w 2012 roku auto wyjechało na jakieś lokalne zakończenie sezonu zdaje się ze było to w Pabianicach

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2013 rok został rozpoczęty od kupna kolejnych felg-repliki RSów ale naturalnie nie było to dare :bajer: chciałem dorobić do nich dystanse gdyż był felgi były zdjęte z BMW ale w związku z faktem ze sprawiłem sobie kolejne BMW postanowiłem je przeznaczyć do E36 a do golfa kupiłem cos lepszego

Obrazek
Obrazek
Obrazek

coś lepszego czyli BBS RM co prawda różnią się od wymarzonych RSów ale ich ceny są już tak wysokie ze musiałem zadowolić RM-mami

Obrazek
Obrazek

tak też pokój zapełniał się kolejnymi pudełkami:

-komplet hamulcy z G60

Obrazek

-jeden nowy zacisk OEM VW z G60

Obrazek

-manteka MFA starego typu wraz z zegarami

Obrazek

-kolejne zaciski.. Tym razem dwutłokowe z audi s2. Zdecydowanie przerost formy nad treścią, te z G60 wystarczyły by no ale...

Obrazek

Wszystkie komplety poszły do piaskowania i lakierowania proszkowego

Obrazek

-epokowe kubełki Recaro

Obrazek

-dwie konsole Votex

Obrazek

-kolejne BBS RM tym razem już gotowe do założenia, skrecone na 8,5J z oponami 185/45

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

NO I CHYBA NAJGRUSZBY TEMAT CZYLI SWAP 2.8 VR6

Obrazek

Zbieranie części potrzebnych do swapa trwało dość długo, jednak zdaje się ze miałem prawie wszystko co potrzeba by wrzucić VR6 do mk2... wszystko prócz czasu który jak zwykle odebrał mi mój inny samochód:

Obrazek

Z kolei RM które kupiłem już jako gotowe do założenia miały fatalny kolor-szary który jak dla mnie wyglądał jak podkład, razem z RM-mami pojechały do lakierowania proszkowego inne felgi kupione do innego wozu tzn RH ZW1 nigdy nie doczekały sie montażu ale były w rozstawie 4x100 wiec potraktowałem je jako zapasowe do golfa:)
I dobrze się stało bo jak się później okazało był problem z poskładaniem dużych dwutłokowych zacisków z małymi 15 calowymi bębnami.

Obrazek

Tak też zakończyłem 2013 rok z piwnicą pełną części, z brakiem czasu i.... i z weselem na głowie :okej: :okej:
Do września 2014 z autem kompletnie nic się nie działo, nie było jezdzone, odpalane, ani nawet wycierane z kurzu. Plan SWAPa na VR6 puściłem w nie pamięc, wszystko co zostało zakupione zostało sprzedane, w głowie pojawiła się kolejna wizja czyli wrzucenie ABFa. Po pewnym czasie doszedłem do wniosku ze jednak ABF to optymalny wybór do tego auta, pod maską zostaje w miare fabryczny wygląd(coś ala KR/PL)Sprzedane zostało również skórzane wnętrze pewnie wielu z was zada sobie pytanie po co? Otóż już piszę:) W miedzy czasie ciągle szukałem całej podsufitówki do wersji z trzema furtkami i szyberdachem. Moja była połamana a materiał też nie był w najlepszym stanie. Tak też kupiłem kolejne mk2. Stał kilkanaście kilometrów od mojego domu, pojechałem, obejrzałem i zabrałem. Po za potrzebnym mi sufitem miał jeszcze kilka innych rzeczy które później okazały się potrzebne :bajer: :bajer: :bajer:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Auto sprowadzone z niemiec, od 8 lat wyrejestrowane, było w posiadaniu chłopaka ze wsi który od czasu do czasu przepalał go po wiejskich drogach.
Golf był w wersji GT, pod maską RP, na pokładzie idealne półkubełki, idealne tapicerki drzwi, mfa, czarny sufit z szybrem w jednym kawałku, wspomaganie i inne elementy typowe dla wersji GT. Blacharsko bity w dupe, reszta ideał, podłoga zdrowa, drzwi, błotniki itp wszystko zdrowizna!! Plan był prosty wyciągnąć z niego wszystko co jest w lepszym stanie niż u mnie, dodatkowo szykuje się do swapu na ABFa a wiec przełożyłem całą instalacje elektryczna, wpadł chwilowo silnik ze skrzynia, półosie, wydech i pompa paliwa. Wiec z mojej wiedzy wynika ze wystarczy dokupić zdrowego abfa i można swapowac. Golf posiadał również książke serwisową.

Zaczeło się niewinnie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tradycyjnie już wszystkie prace wykonywałem samodzielnie przed domem, całe szczęście przez kilka dni była dobra pogoda:)

Pompa z RP dostała odrobine serca-przed i po :hmm:
Obrazek
Obrazek

Przełożyłem tez wspomaganie, wpadły od razu nowe drążki kierownicze, oraz dokończyłem temat hamowania. tył to seria gti, natomiast przód to girling 60 czyli 2 duże tłoki z tarczami z G60 280mm. Zaciski dostały ode mnie full renowacje czyli piasek, proszek do tego nowe gumy, tłoki oraz nowe odpowietrzniki z kolei tarcze hamulcowe są od TRW oczywiście nowe

Obrazek
Obrazek

Przez chwile na aucie były założone bbs ra, stwierdziłem ze nawet na czas swapu i dopinania po swapie detali auto musi mieć cos lepszego niż zwykła stal

Obrazek
Obrazek

Postanowiłem również przeprosić się z HELPerami, jazda bez nich jest beznadziejna, fakt pomimo skrecenia przodu na maxa jest ciut za wysoko ale jeździ się przyzwoicie nawet na oponach 185/35/17

Obrazek

Tak wygląda chiński gwint po 6 latach :helm: to chyba najlepiej obrazu ilość przejechanych kilometrów :hmm:

A jeśli chodzi o temat kół to BBSy RMy zostały sprzedane, duże hamulce skłoniły mnie aby poskładac inne koła które zalegały mi na regale

Obrazek

RH ZW1 17" 8J wypiaskowane, pomalowane proszkowy, ranty full poler, oraz nowy chrom na śruby, wszystko ładnie skrecone i dopieszczone przez forumowego bartka;)thx

Tak auto prezentuje się na początek 2015 roku

Obrazek
Obrazek
Obrazek

W związku z faktem pozbycia się BBSów wszedłem w posiadanie takich oto rolek-rial cobra 15x8, jednak nie wiązałem z nimi przyszłości i szybko się ich pozbyłem

Obrazek

Spieniężając sprzedaż kół postanowiłem zainwestować w coś grubszego

Obrazek

klatka by Benson pro, długo się zastanawiałem czy aby na pewno chcę robić kilka ponadprogramowych dziur w nadwoziu, postanowiłem co nieco pogadać ze znajomymi o moim pomyśle, wyszło 50/50 ostatecznie została wedle mojego pomysłu zainstalowana i nie załuję, klatka naturalnie ma za zadanie poprawić tylko i wyłącznie walory estetyczne choć nie ukrywam ze nadwozie również znacznie się usztywniło choć na tym akurat w ogóle mi nie zależy..

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gdy auto dostało klatke wyrazie zaczęło się prosić o zmiane kół na mniejsze i szersze, chcę aby całość wydawała się niska i szeroka a na obecnych 17x8 jest po prostu poprawnie i grzecznie, po głowie zaczęła chodzić myśl o szesnastkach w jakiś przyzwoitych szerokościach powiedzmy 8 przód i 9 tył, padła propozycja wymiany moich RH ZW1 ale jednak koła zdecydowanie nie siadły:

Obrazek
Obrazek

Dlatego rozglądam się ciągle za jakąś fajną 16" i pewnie już dawno została by zakupiona gdyby nie mój kolejny pochłaniacz pieniędzy

Obrazek

W październiku 2015 roku biorąc pod uwagę fakt ze przygoda ciągnie się już 7 rok postanowiłem w końcu zafundować golfikowi ładne zdjęcia, miejscówka została odkryta bardzo spontanicznie bo było nagrane coś innego ale chyba lipy nie ma?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn mar 28, 2016 10:50 przez jabolo, łącznie zmieniany 54 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251348&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » ndz lip 05, 2009 13:16

no niezle sie zapowiada, na poczatek juz calkiem calkiem sporo zrobione :bajer:
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 13:16 przez robal264, łącznie zmieniany 1 raz.


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Awatar użytkownika
KanedA
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 687
Rejestracja: śr lip 09, 2008 12:13
Lokalizacja: RadzionkóVW
Kontakt:

Post autor: KanedA » ndz lip 05, 2009 13:18

Od momentu zakupu kupka złomu coraz bardziej zaczyna przypominać fajnego youngtimera, w bardzo modnym obecnie kolorze, oby tak dalej :) będę śledził temat :)

Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 13:19 przez KanedA, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...

Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411

Awatar użytkownika
heyus1986
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: sob lut 09, 2008 13:02
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: heyus1986 » ndz lip 05, 2009 13:22

Fajny bialasek i niezle z nim modzisz trzymaj tak dalej a bedzie niezly kozak pozdrawiam


Był GOLF II GTD --> viewtopic.php?f=87&t=150527" onclick="window.open(this.href);return false;

Teraz śmigam Passat b3 Variant 1.9tdi 116 km --> viewtopic.php?f=91&t=395759" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Drifter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 740
Rejestracja: sob mar 31, 2007 11:21
Lokalizacja: SIERADZ
Kontakt:

Post autor: Drifter » ndz lip 05, 2009 13:47

ooooj widze niezly golfik sie robi :) bardzo mi sie podoba powodzenia w dalszych modach


Obrazek MK II by Drifter ----> Sprzedany

Bóg dał nam nogi żebyśmy mogli dojść tam gdzie nie dojedziemy na glebie

Awatar użytkownika
fasola mk2
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2626
Rejestracja: czw paź 16, 2008 16:01
Lokalizacja: Strzegom/Kostrza
Kontakt:

Post autor: fasola mk2 » ndz lip 05, 2009 13:48

Super golfik tak trzymaj i będzie kozaczek zresztą już jest nieźle :)


Jedyny słuszny samochód=vw, jedyny słuszny vw=golf, jedyny słuszny golf = MK2---->

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194354&postdays=0&postorder=asc&start=0

[img]http://images44.fotosik.pl/129/d1f935dcf5e28fd0.gif[/img]

Awatar użytkownika
pawelsliwka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: czw lut 19, 2009 12:28
Lokalizacja: Biłgoraj
Kontakt:

Post autor: pawelsliwka » ndz lip 05, 2009 14:20

Pierwsze fotki i :blush: kto go doprowadzi do wygladu a pozniej gratulacje :bigok: Golfik prezentuje sie rewelacyjnie i wielki + za to ze tak dbasz o niego!!!Pozdrawiam :bigok:


Wozidełko:)!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=231521

Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » ndz lip 05, 2009 19:46

sw tym tempie zybko trafisz do dzialu projekty ;)


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » ndz lip 05, 2009 21:42

dobre podejscie do autka zrobic od podstaw i cieszyc sie jazda


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
jabolo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 429
Rejestracja: pn sie 20, 2007 22:12
Lokalizacja: łódz

Post autor: jabolo » ndz lip 05, 2009 21:48

golfiarz1 pisze:dobre podejscie do autka zrobic od podstaw i cieszyc sie jazda
:pub:

dzieki za poztywne opinie


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251348&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
jedrekk
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 860
Rejestracja: pn sty 22, 2007 08:44
Lokalizacja: południe

Post autor: jedrekk » ndz lip 05, 2009 21:52

pieknie działasz!!lubie takie akcje od podstaw!! zycze powodzenia i wytrwałosci !!!



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » śr lip 15, 2009 21:50

jabolo, nono nic ino pogratulować modów


LEŚNY PRZYTULAS

Awatar użytkownika
Miszon201
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 626
Rejestracja: wt sty 20, 2009 14:14
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Miszon201 » śr lip 15, 2009 22:00

Kawał dobrej roboty włożyłeś w autko szacuneczek, efekty jak narazie rewelka aż strach pomyslec o efekcie koncowym pozdro :D


:D :) ;) StickerBomb zbombardował dach ;) :P :D

viewtopic.php?f=87&t=251883" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tomi19
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 740
Rejestracja: sob mar 14, 2009 17:50
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Tomi19 » śr lip 15, 2009 22:04

no widze ze ktos tu wykonuje kawał dobrej roboty :okej:
oby tak dalej...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości