![Obrazek](http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gtnu09lUI/AAAAAAAAAiQ/_NtymGNEudk/s288/dscf5532.jpg)
MODEL: Golf mk1 GTI Pirelli
SILNIK: PG
MOC: 160KM+
MODY POD MASKA:
-remont silnika (evolution)
-zmiana oprogramowania (evolution)
-modyfikacja kompresora RS
-kolko 74mm
-dolot ze stali kwasoodpornej laczony rurami samco 60mm
-brak tlumika drgan za kompresorem
-IC wziete z silnika 2.5TD
-doladowanie 1.3BAR @ 5.5krpm
-wtryski 280cc
-powietrzna chlodnica oleju (swap z DX)
-stozkowy filtr powietrza (z braku miejsca)
ZAWIESZENIE: orginalne zawieszenie z GTI (-40/-40) na amorach gazowych, dwa stabilizatory, spinka i rozporka z przodu
UKLAD HAMULCOWY: przod tarcze wentylowane 239mm, tyl bembny
KOLA: Ronal Pirelli 14'' @ 185/55R14
NADWOZIE:
-zupelny kompleksowy remont karoseri
-wzmocnienie elementow konstrukcyjnych (progi, kielichy przod i tyl)
-przywrocenie do stanu "fabrycznego"
odstajace od serii:
-brak wycieraczki i zamka na tylnej klapie
-grill na 2 lampy
-zupelny brak znaczkow oprocz oprocz grilla
-brak paskow na drzwiach i blotnikach
-usunieta listwa ozdobna z progu
WNETRZE: seria
AUDIO: brak
PLANY:
na zime:
-spinka, rozporki
-zmniejszenie doladowania do 1.0BAR (seryjne kolko)
na lato:
-zmiana skrzyni z 02A na 02J (wybierak linkowy, moze wysprzeglnik hydro)
-zmiana sprzegla z 210mm na 228mm
na jesien:
-zmiana kol na 15"
-zmiana ukladu hamulcowego na ten z corrado g60
na kolejna zima:
-zwiekszenie doladowania do 1.3BAR (powrot na 74mm)
-wtryski 350cc
-pompa ktora wydoli przy wtryskach 350cc
-strojenie
na dalsza przyszlosc: zobaczymy co wyniknie z zaplanowanych modow
Historia zaczela sie od zakupu golfa, w momencie zakupu nie wygladal obiecujaco
Auto zaraz po zakupie nie mialo przegladu, bylo w oplakanym stanie ale na chodzie. Pierwsze pod lupe poszly hamulce i uklad jezdny. Wymiana obejmowala wahacze, gumy, sworznie, mocowania stabilizatora, maglownice, drazki, koncowki drazkow, tarcze, klocki i lozyska. Z tylu tak samo jak z przodu zagoscily cale nowe. Jako ze kazda opona po zakupie byla inna a czesc blach doslownie odpadala, wymienilem to co z daleka grozilo smiercia lub trwalym kalectwem. Po 3 tyg. w garazu auto przeszlo pomyslnie przeglad o wlasnych silach
Mimo ze z mechanicznego punktu widzenia wszystko bylo w porzadku to stan blach mocno razil, przedni pas byl pekniety w pol, wszystko bylo pordzewiale albo powywijane i pordzewiale:
![Obrazek](http://lh5.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gnf-09kaI/AAAAAAAAAas/QLZSDpgQYlc/s800/Obraz%20019.jpg)
![Obrazek](http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gnhu09kbI/AAAAAAAAAa0/cpZFrJ69eRw/s800/Obraz%20021.jpg)
![Obrazek](http://lh5.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2goQ-09kjI/AAAAAAAAAb0/6aAWKmh2IG8/s800/DSCF9464.jpg)
Dlatego tez auto rozebralem do golej blachy i zawiozlem do blacharza. Do wymiany zakwalifokowaly sie nastepujace elementy: pas przedni, podszybie, maska, blotniki, drzwi, reperatury nadkoli tyl, pas tylny, klapa, podloga bagaznika, podloka kierowcy, podloga pasazera, progi zewnetrzne, progi wewnetrzne coooo
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gnrO09kcI/AAAAAAAAAa8/S3ZFb7YPxpU/s800/Obraz%20038.jpg)
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2goGO09keI/AAAAAAAAAbM/76CMLIxX-0Q/s800/DSCF9442.jpg)
![Obrazek](http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2goIe09kfI/AAAAAAAAAbU/phVEIGyNc48/s800/DSCF9444.jpg)
![Obrazek](http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2goKu09kgI/AAAAAAAAAbc/KfBhptp2xx0/s800/DSCF9446.jpg)
![Obrazek](http://lh5.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2goO-09kiI/AAAAAAAAAbs/8Zcx_eaWmio/s800/DSCF9459.jpg)
Bo wymianie 3/4 blach w samochodzie auto pojechalo na lakiernie.
Szpachlowanko:
![Obrazek](http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gogu09kkI/AAAAAAAAAcA/nScZc8Xcf9g/s800/golf1.jpg)
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2goiO09klI/AAAAAAAAAcI/YhAlAGNfCqA/s800/golf2.jpg)
![Obrazek](http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2goje09kmI/AAAAAAAAAcQ/2L5TX6fE70Q/s800/golf4.jpg)
Malowanko:
Jako ze (nie) mam C+E wzialem passata i pojechalem w srodku zimy po odbior auta
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gpXe09kyI/AAAAAAAAAd0/bpexYl5wG1c/s800/dscf1718.jpg)
![Obrazek](http://lh5.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gpO-09ktI/AAAAAAAAAdM/p45mvMmCnL0/s800/dscf1712.jpg)
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gpRO09kuI/AAAAAAAAAdU/OxVf5PADS3Q/s800/dscf1713.jpg)
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gpTO09kvI/AAAAAAAAAdc/Tg0VXhuokSQ/s800/dscf1714.jpg)
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gpUO09kwI/AAAAAAAAAdk/mxzoMAABUcw/s800/dscf1716.jpg)
![Obrazek](http://lh5.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gpV-09kxI/AAAAAAAAAds/0z5iUOWFSag/s800/dscf1717.jpg)
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gpZO09kzI/AAAAAAAAAd8/xcejYc7H4z8/s800/dscf1719.jpg)
![Obrazek](http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gpae09k0I/AAAAAAAAAeE/7fWARMPTO6U/s800/dscf1720.jpg)
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gpcO09k1I/AAAAAAAAAeQ/i7UhveTf874/s800/dscf1721.jpg)
No i po blisko 4-cio miesiecznym oczekiwaniu w koncu mozna bylo zabrac sie za skladanie, najpierw motur
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gpyO09k2I/AAAAAAAAAeY/mJunoGQ5NGc/s800/dscf1994.jpg)
Transplantacja serca, transprantolodzy przy pracy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gp1u09k3I/AAAAAAAAAeg/kRZ3ahBj8eo/s800/dscf2022.jpg)
Stare wygluszenia poszly na smietnik, w ich miejsce zawitala pianka polimerowa, rownie skuteczna ale o wiele lżejsza
![Obrazek](http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gqGu09k4I/AAAAAAAAAeo/OO1BIYnOnpY/s800/dscf2258.jpg)
![Obrazek](http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gqIu09k5I/AAAAAAAAAew/O5wqv8f8PqA/s800/dscf2263.jpg)
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gqKO09k6I/AAAAAAAAAe4/21isfrVLY4Y/s800/dscf2273.jpg)
Najtrudniejsza rzecz przy skladaniu, naciaganie podsufitki, w koncu udalo sie
![Obrazek](http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gqYu09k8I/AAAAAAAAAfI/X-5ySUd2iMM/s800/dscf2525.jpg)
![Obrazek](http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gqae09k9I/AAAAAAAAAfQ/Fguwu0NMk5A/s800/dscf2526.jpg)
Skladanie wnetrza:
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gqjO09k-I/AAAAAAAAAfY/5rC-0jwB9MA/s800/dscf2576.jpg)
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gqmO09k_I/AAAAAAAAAfg/h9yDPrwDy38/s800/dscf2582.jpg)
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gqvO09lAI/AAAAAAAAAfo/Jsl_bcUmmDs/s800/dscf2613.jpg)
![Obrazek](http://lh5.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gq2-09lBI/AAAAAAAAAfw/FBcc8zx2QAo/s800/dscf2638.jpg)
![Obrazek](http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gq6e09lCI/AAAAAAAAAf4/lYXC-dFFY_I/s800/dscf2643.jpg)
I w koncu po 3 tyg. sleczenia po pracy w robocie ożyło, nic nie spasowane, zero geometrii, najwazniejsze jest to ze po tak dlugim przestoju odpalil od pierwszego kopa
![:ok:](http://cdn.jsdelivr.net/emojione/assets/3.1/png/64/1f197.png)
![Obrazek](http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2grNu09lDI/AAAAAAAAAgA/-24vc92Xarw/s800/dscf2725.jpg)
![Obrazek](http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2grQe09lEI/AAAAAAAAAgM/rNGRyDXX9rc/s800/dscf2726.jpg)
![Obrazek](http://lh5.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2grc-09lFI/AAAAAAAAAgU/x5wrwg7AwQ4/s800/dscf2724.jpg)
Wlasnie zauwazylem ze nawet wycieraczek nie bylo, a jak widac na zdjeciach tej nocy padalo coooo
Oczywiscie naturalnym terytorium GTI jest tor, wiec pierwsze sensowne testy wykonane wczesnej wiosny, jeszcze na zimowkach.
![Obrazek](http://lh5.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gr2-09lJI/AAAAAAAAAg0/cjvClr14g5c/s800/DSCF4020.jpg)
Wnioski z zawodow byly jednoznaczne, 165 to nie jest odpowiednia szerokosc
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2grie09lGI/AAAAAAAAAgc/Sw9jtbWdAvc/s800/autka%20002.jpg)
Niech stana sie nakładki na słupki:
![Obrazek](http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gr-e09lKI/AAAAAAAAAg8/cVIIVGMj8j0/s800/dscf4939.jpg)
Oraz dodatkowe wskazniki:
![Obrazek](http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2grre09lHI/AAAAAAAAAgk/LRbn1w4a-Bc/s800/autka%20005.jpg)
Kolejny test na torze:
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gtcO09lPI/AAAAAAAAAho/4cACkK_MWKY/s800/dscf5510.jpg)
![Obrazek](http://lh6.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gteO09lQI/AAAAAAAAAhw/qTgfL6aOPjA/s800/dscf5513.jpg)
![Obrazek](http://lh5.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gtf-09lRI/AAAAAAAAAh4/6tNH0J6s4EA/s800/dscf5521.jpg)
![Obrazek](http://lh5.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gtl-09lTI/AAAAAAAAAiI/S-lXFltfgpU/s800/dscf5530.jpg)
![Obrazek](http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gtnu09lUI/AAAAAAAAAiQ/_NtymGNEudk/s800/dscf5532.jpg)
![Obrazek](http://lh3.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gtpe09lVI/AAAAAAAAAiY/8wsm6Mif9I0/s800/dscf5534.jpg)
![Obrazek](http://lh4.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2gtqu09lWI/AAAAAAAAAig/qM0anX0oBes/s800/dscf5536.jpg)
I okazalo sie ze tym razem nie zabraklo przyczepnosci a mocy, wiec zeby nie rezygnowac z najwiekszej zalety mk1, wagi, jako nowa jednostka napedowa zostal wybrany silnik PG. Dawca: Corrado G60
![Obrazek](http://lh5.google.pl/Lukasz.Zbrzezny/R2guU-09lXI/AAAAAAAAAio/VE3enrd-gvw/s800/imgp9032xt4.jpg)
Corrado urzeklo mnie na tyle ze golf na rok poszedl w odstawke a ja smigalem sobie parchem, badz co badz nalezalo powrocic do pierwotnego pomyslu tak wiec wykonalismy kolena transplantacje
Ciasno bylo ale wlazlo
Tadam, silnik przelozony, najtrudniejsze co prawda zajelo najkrocej (bo tylko 2 dni) elektryka i dolot. Efekt koncowy jest taki:
Obecnie pod maska mieszka PG z G60 lekko zmodyfikowany. Poki co zakres modyfikacji byl bardzo niewielki, z samych fotek widac dolot z kwasowki 60mm, IC z 2.5TD, jak ktos ma sufmiarke w oczach to tez widac kolko kompresora 74mm. To czego nie widac to rozwiert kompresora, brak tlumika drgan na wyjsciu z kompresora, sotfware do digi by evolution. Silnik przenosi kuce na asfalt za pomoca standardowego sprzegla 210mm oraz skrzyni z mk1 (7A). Wnetrze pozostalo bez jakichkolwiek zmian.
W planach na pierwszy kwartał nastepnego roku jest przebudowa ukladu hamulcowego, niestety wentylowane 239-tki nie daja rady i zagoszcza wieksze hamulce. Poki nie znajde kolek pirelli z mk2 (15') na razie beda to hamulce z mk2 16V (256mm). Docelowe to 280mm.
Dalsze plany to przerobka sprzegla, niestety ale przy takiej ilosci koni trzeba mocno uwazac, zbyt pozne zasprzeglenie przy ostrej jezdzie i sprzeglo leci, tutaj jeszcze nie mam koncepcji co i jak.
Dla posiadaczy PG z G60, ciekawostką jest ze po przerobieniu dolotu cisnienie doladowania wzroslo z 0.9 do 1.3 (przy 5.5krpm). W trosce o stan silnika poki co wstawie na dniach standardowe kolko na ktorym podejzewam bedzie mniejszy boost, docelowo zagoszcza wtryski 350cc i mocniejsza (kolejna) pompa paliwa.