Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Paviarotti » pn maja 04, 2015 20:52

checin, Im niżej kręcisz tym półośka będzie bliżej stabilizatora. W TDI nastąpi to szybciej niż w benie. Zależy jakie obniżenie planujesz ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
checin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 563
Rejestracja: pt wrz 24, 2010 16:08
Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra
Auto: Golf IV
Silnik: ALH

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: checin » pn maja 04, 2015 21:00

Paviarotti pisze:checin, Im niżej kręcisz tym półośka będzie bliżej stabilizatora. W TDI nastąpi to szybciej niż w benie. Zależy jakie obniżenie planujesz ;)
Co do obniżenia to pewnie z czasem będzie się chciało zejść coraz niżej :bigok: ciężko mi powiedzieć na tą chwile, ale wole być przygotowany :D


Kupie:
- komplet spryskiwaczy lamp pod xenon
- dokładkę przednią i progi 25th

Sprzedam:
- Carbonowe dekory: listewki pionowe, panel klimatyzacji

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » pn maja 04, 2015 22:53

Panowie, jak w TDI kształtuje się Wam temperatura powietrza na dolocie? U mnie auto stoi w garażu od jakiegoś czasu i cały czas pokazuje 40^C... A jak się trochę przegoni to potrafi nawet 100^C pokazać. Intercooler czyściłem gruntownie w lato w zeszłym roku.



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: xander_88 » wt maja 05, 2015 01:01

KoJ@K pisze:Jak bys mial pod maską tyle co xander_88, to nie myslalbys o gwintach tylko o porzadnych oponach z mega dobrym klejem !
pzero dają rade :bigok:
golf3dawid, dobrze gada, trzeba zejść ale to pewnie zbieranie gratów na zime, stabi s3, podkładki pod silnik w moim przypadku przerobienie dp bo jest 3" i juz było ciasno. Teraz jest kit K&W ale patrząc na Wasze fotki.. gorzej niz seria wygląda :blush:
KoJ@K, jutro sie postaram ogarnąć, obiecany temat, ma być ciepło to akurat pomierzę temperaturki ;)


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
macieej
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 681
Rejestracja: pn lip 29, 2013 16:15
Lokalizacja: Jelenia Góra

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: macieej » wt maja 05, 2015 04:42

krazorek, fabryczny IC jest wielkości 2 puszek od piwa, tak więc to normalne temperatury, jak byś nie czyścił i tak zawsze będzie za dużo :grin:


* Variant .:R | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=567604" onclick="window.open(this.href);return false;

* Lupo | http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=567681" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: KoJ@K » wt maja 05, 2015 12:53

Zamiast fmica ja bym go chyba przeczyscil jeszcze raz. ;)
xander_88, okej w takim razie czekam na fotki i pomiary. :)


Obrazek

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » wt maja 05, 2015 16:23

Człowiek co mi robił mapy mówił, że żeby wymiana IC miała sens to musisz włożyć coś na prawdę dobrego...czyli wkładasz co najmniej 500 w kilkunastoletnie auto... Większość dostępnych IC na rynku to badziew... Druga sprawa polega na tym, że w MKIV nie ma zbyt wiele miejsca pod zderzakiem - bez cięcia się nie obejdzie...
Myślę ewentualnie, żeby skrzela w nadkolu zrobić, żeby zwiększyć przepływ powietrza...ktoś pisał na forum, że nawet 10^C można obniżyć temp. na dolocie tym manewrem.



Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Stanley777 » wt maja 05, 2015 17:36

A ja mam takie inne rozkminy, bo kolega w swoim MKIII miał serie XX Jahre ABFa 150 konnego, teraz do swojej budy zakupił silnik 1.8t coś przy tym podłubie i już jakiś efekt będzie i tu moje pytanie, większość opinii czy zabiegów można było spotkać z benzyniaka na większego benzyniaka bądź jak już TDI to podciaganie zmiana podzespołów itd itd, a czy spotkał się ktoś z przeskokiem z TDI na benzyne? Np z ARLa na 1.8t albo 3.2.

Wszystko rozchodzi się o to że w Dieslu trzeba sporo na modzić żeby osiągnąć lepsze osiągi czy nie tak? Turbo, wtryski, program...
A taka zmiana na benzynę to kwestia kompletnego silnika p&p, wiązki, zegarów, baku i program, wydechu już nie liczę, tyle czy się mylę?

Pomyślicie idiota bo zamiast kupić coś innego to kmini jak koń pod górę, :kac: otóż nie bo buda w eleganckim stanie, wnętrze też niczego sobie, zawiecha kompletna zmieniona, jedynie te 150koni tak coś mnie już średnio cieszy :rozpacz:
I być może to są odległe plany to ciekaw jestem czy ktoś spotkał się z takim zabiegiem? :chytry:


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Craash » wt maja 05, 2015 17:55

Moim zdaniem szkoda roboty. Za kasę, którą władujesz w swapy, zmiany, lepienie i inne rzeczy zrobisz z tego ARLa ponad 200 koni i 400nm. Zresztą samym programem będziesz już blisko tych wartości.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
bjoern
Forum Master
Forum Master
Posty: 1228
Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 12:37
Lokalizacja: Poznań

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: bjoern » wt maja 05, 2015 18:41

Stanley777, swap na benę nie opłacalny bo trzeba zmieniać bak dodatkowo i pełno innych dupereli, na których się nie znam :jezor: ale jak komu mocy brakuje to czy 1.8T czy TDI to zwiększa się moc tak samo i w podobnej kasie. Wydech robisz to już masz coś na przyszłość, zrobisz program i około 190KM będzie. Będzie Ci mało to fmic, turbo, wtryski i cyferki robią się już naprawdę duże ;)


AUDI ----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=577948" onclick="window.open(this.href);return false;
golf w serii -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=507659" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam:
-dystanse przelotowe 8mm ze śrubami- 100zł

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt maja 05, 2015 20:39

krazorek pisze:Człowiek co mi robił mapy mówił, że żeby wymiana IC miała sens to musisz włożyć coś na prawdę dobrego...czyli wkładasz co najmniej 500 w kilkunastoletnie auto... Większość dostępnych IC na rynku to badziew... Druga sprawa polega na tym, że w MKIV nie ma zbyt wiele miejsca pod zderzakiem - bez cięcia się nie obejdzie...
Myślę ewentualnie, żeby skrzela w nadkolu zrobić, żeby zwiększyć przepływ powietrza...ktoś pisał na forum, że nawet 10^C można obniżyć temp. na dolocie tym manewrem.

co to jest 500zł..... są projekty w które wsadzono dwukrotność wartości auta. Takich rzeczy nie robi się patrząc pod kątem cena/wartość samochodu. Jak tak podchodzisz do tematu to lepiej odpuść nim jeszcze zacząłeś. Jakbym podliczył ilość kasy wpakowanej w Tarpana do tej pory, to przypuszczam, że kupiłbym całkiem przyjemnie wyposażone kilkuletnie MKVI. W same silniki zainwestowałem jakieś 15 000zł do tej pory a przewinęło się ich już 6. Ostatnio kupiłem V8 dla samego dźwięku, a to że wpierdziela od 15 na trasie w górę... przełknę. Sam rozrząd do tego silnika to około 2-2,5kzł który trzeba zrobić żeby nie jeździć z duszą na ramieniu, pomimo że do wymiany niby jeszcze 100tyś km :bajer:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt maja 05, 2015 20:44

Stanley777 pisze:w Dieslu trzeba sporo na modzić żeby osiągnąć lepsze osiągi czy nie tak? Turbo, wtryski, program...
Stanley777 pisze:A taka zmiana na benzynę to kwestia kompletnego silnika p&p, wiązki, zegarów, baku i program
i myślisz, że ile takim programem zrobisz w benzynie?

Pytanie co w ogóle chcesz osiągnąć... 1.8T można wrzucić 150KM a można 225KM w serii. R32 ma troszkę więcej...ale myślisz że program Ci tu pomoże jak będzie mało ?



Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Stanley777 » wt maja 05, 2015 21:42

Qto, jak już miałbym tak tworzyć to myślałem nad 180 konna wersja ewentualnie BAM ale jak wspomniałem to są takie przemyślenia, czy byłby sens itd.

Wiadome sam dobry program sporo nie zdziała, chociaż kolega w okolicach Krk robił już nie pamiętam nazwy zakładu to stworzonymi pod odpowiednie podzespoły bezpiecznym mapowaniem to tez w granicach 50 kucy pociągnie, poza tym kompletny przelotowy wydech 2.5" będę ogarnial na dniach wiec jakas podstawa juz byłaby...

O to chodzi ze nakrecilem się trochu na większą moc i nie wiem czy oplacalniej byłoby kręcić moje TDI czy pakować właśnie coś innego :D


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt maja 05, 2015 21:55

Stanley777 pisze:O to chodzi ze nakrecilem się trochu na większą moc
pytanie jaką ?
nie myśl że w benzynie nie będziesz musiał zmieniać wtrysków czy turbo...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości