Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Peran » śr lut 03, 2016 21:14

Krzysiek W. pisze:Koledzy, nie działa mi tempomat. Objawy takie: manetka starego typu, golf z 1,9 tdi (atd), pod maską. Najpierw przestał działać set - tempomat wlaczał się poprzez przycisk res. Rozłączał się po włączeniu prawego kierunku/ świateł drogowych. A teraz nie dziala wogóle. Kontrolka się pojawia i tyle. Jakies sugestie czego szukać - może ktoś miał podobny przypadek.
Na 99% uszkodzona manetka świadczy o tym wyłączanie tempomat po włączeniu kierunki.
Można jeszcze sprawdzić VAGiem każdy przycisk. Ale szykuj się na wymianę manetki.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » śr lut 03, 2016 22:18

sebekgolf pisze:
lwlw pisze:Każdemu kto się zastanawia nad przeróbką na sztywne koło zamachowe zdecydowanie polecam :bigok: Mam od piątku i jestem zadowolony - nie ma żadnych wibracji czy hałasów jak niektórzy straszą, rusza się płynnie, a pedał chodzi tak mięciutko jakby go prawie nie było - choć to akurat dlatego, że nowe :-)
Jaki silnik jaka skrzynia ?
Jak w profilu - to jest ALH tylko na wtryskach z ASV + soft, skrzynia seryjna piątka, kod EGR zdaje się. Nie była jeszcze ściągana, a mam 322 kkm przelotu, może nieco więcej nawet. Dwumasa się zapiekła, ale największy problem był przez łożysko, które się rozpadło na dwie części i biegi słabo wchodziły. A tarcza jeszcze tragiczna nie była.
W ogóle trochę żałuję, że nie wrzuciłem od razu dłuższej skrzyni jak już miałem zdjętą, ale trochę się bałem kupować kota w worku.
Krzysiek W. pisze:Koledzy, nie działa mi tempomat. Objawy takie: manetka starego typu, golf z 1,9 tdi (atd), pod maską. Najpierw przestał działać set - tempomat wlaczał się poprzez przycisk res. Rozłączał się po włączeniu prawego kierunku/ świateł drogowych. A teraz nie dziala wogóle. Kontrolka się pojawia i tyle. Jakies sugestie czego szukać - może ktoś miał podobny przypadek.
No to chyba manetka.



Awatar użytkownika
chris2611
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 23:52
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: chris2611 » czw lut 04, 2016 01:32

Panowie
Pisałem w dziale mechanicznym ale tam cisza
Może tu ktoś będzie tak dobry i podpowie o co chodzi.

Witam,
szukałem odpowiedzi na to zagadnienie ale nic nie znalazłem. Mianowicie, kiedy jadę samochodem, niezależnie od prędkości, mam luz-nie mam wbitego biegu, wciskam sprzęgło i robię przy gazówkę, to obroty wzrastają i opadają - jak powinno być. Kiedy puszczę sprzęgło (nie ma wbitego biegu, jest luz) i zrobię przy gazówkę to obroty wzrosną, utrzymają się 1-2 sek. i powoli opadają...Czemu to sprzęgło tak się klei? Coś się kończy w układzie?

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw lut 04, 2016 10:39

lwlw pisze:
sebekgolf pisze:
lwlw pisze:Każdemu kto się zastanawia nad przeróbką na sztywne koło zamachowe zdecydowanie polecam :bigok: Mam od piątku i jestem zadowolony - nie ma żadnych wibracji czy hałasów jak niektórzy straszą, rusza się płynnie, a pedał chodzi tak mięciutko jakby go prawie nie było - choć to akurat dlatego, że nowe :-)
Jaki silnik jaka skrzynia ?
Jak w profilu - to jest ALH tylko na wtryskach z ASV + soft, skrzynia seryjna piątka, kod EGR zdaje się. Nie była jeszcze ściągana, a mam 322 kkm przelotu, może nieco więcej nawet. Dwumasa się zapiekła, ale największy problem był przez łożysko, które się rozpadło na dwie części i biegi słabo wchodziły. A tarcza jeszcze tragiczna nie była.
W ogóle trochę żałuję, że nie wrzuciłem od razu dłuższej skrzyni jak już miałem zdjętą, ale trochę się bałem kupować kota w worku.
Ano widzisz, do skrzyń piątek nie ma problemu. Przy mocniejszych motorach i skrzyniach 6 ludzie narzekają na odgłosy dochodzące ze sprężynek tarczy. Pytanie jeszcze jak będzie znosić sztywne koło skrzynia, po mocnym podciągnięciu silnika.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » czw lut 04, 2016 12:52

Myślę, że nie gorzej niż na dwumasie, która po rozgrzaniu tłukła mi się na biegu jałowym prawie od początku, czyli prawie 3 lata i 70 tys. :bigok:
Co do odgłosów sprężynek to naczytałem się, że ludzie to mają nawet w ALH czy ASV i szczerze to byłem na to nastawiony, a tu nie ma nic, chyba, ze głuchy jestem :-)
A przy 6-biegowych w ogóle się da pozbyć dwumasy?



flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: flatron1984 » czw lut 04, 2016 13:11

sebekgolf pisze:Ano widzisz, do skrzyń piątek nie ma problemu. Przy mocniejszych motorach i skrzyniach 6 ludzie narzekają na odgłosy dochodzące ze sprężynek tarczy. Pytanie jeszcze jak będzie znosić sztywne koło skrzynia, po mocnym podciągnięciu silnika.
Do 6 też nie ma problemu. Kumpel w ASZ'cie ma 193KM/400Nm, jednomas Valeo, zrobil ok 50tys km i wszystko gra.


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

Awatar użytkownika
Stanley777
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 952
Rejestracja: pn lip 18, 2011 11:09
Lokalizacja: Brzesko

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Stanley777 » czw lut 04, 2016 13:27

Bo tylko Valeo operuje zamiennikami jeśli chodzi o jednomas stosowany zamiast dwumasu w skrzyniach 6G

Koszt podobno spory, a nie lepiej np dwumas obić Kevlarem?


Mój Były Golfik :kwiatek:

ARL+, SkóryRecaro, CzarnyŚrodek,Tempomat, FotochromAmbient, KratkiBora, PodstopnicaNakładkiAudiTT, LamkaW8, ModułyLed6000k, DekoryAlu, FullFIS + HypeFIS, CarAudio + MFD/TV/Yatour, CzarnyFront, PrzódTyłV6, GładkaListwa, PrzelotKwas2.5", SwapHebli312/256, ZawieszenieKWv3, PoliuretanStrongFlex, TomasonTN1


Obrazek Obrazek

Także Teeegooo... ;]]] :hmm: :food: :satan: :ass:

https://naforum.zapodaj.net/images/ba7c6910c46c.jpg

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw lut 04, 2016 14:22

lwlw pisze:Myślę, że nie gorzej niż na dwumasie, która po rozgrzaniu tłukła mi się na biegu jałowym prawie od początku, czyli prawie 3 lata i 70 tys. :bigok:
Co do odgłosów sprężynek to naczytałem się, że ludzie to mają nawet w ALH czy ASV i szczerze to byłem na to nastawiony, a tu nie ma nic, chyba, ze głuchy jestem :-)
A przy 6-biegowych w ogóle się da pozbyć dwumasy?

W każdym da się pozbyć dwumasu, pytanie ile monety na stół chcesz położyć. Ja się nad tym zastanawiam ale z innych względów. Póki co nowy dwumas leży tylko założyć trzeba.
flatron1984 pisze:
sebekgolf pisze:Ano widzisz, do skrzyń piątek nie ma problemu. Przy mocniejszych motorach i skrzyniach 6 ludzie narzekają na odgłosy dochodzące ze sprężynek tarczy. Pytanie jeszcze jak będzie znosić sztywne koło skrzynia, po mocnym podciągnięciu silnika.
Do 6 też nie ma problemu. Kumpel w ASZ'cie ma 193KM/400Nm, jednomas Valeo, zrobil ok 50tys km i wszystko gra.
50tyś km to niewiele, po za tym mała "próba statystyczna", musiałby się więcej osób wypowiedzieć. Wiesz, jedni robią 50tyś km przez 5 lat, u mnie to 5-6 miesięcy.
Stanley777 pisze:Bo tylko Valeo operuje zamiennikami jeśli chodzi o jednomas stosowany zamiast dwumasu w skrzyniach 6G

Koszt podobno spory, a nie lepiej np dwumas obić Kevlarem?
Pomyliłeś chyba z tarczą sprzęgłową ;) Nie problemem jest tutaj uślizg. Bo możesz obić czymś lepszym tarczę, choćby dać spiek 4 łopatkowy na którym da się normalnie jeszcze jeździć, albo wzmocnić docisk. Problemem jest to, ile Nm dwumas przeniesie. Ja planuję zrobić skrzynię hybrydową i silnik podciągnąć pod 250KM i pod 500Nm. Niby nie dużo, ale na 6 biegu przy mocno wydłużonych przelożeniach ( do latania typowo na trasach) będzie mocno obciążony. Z drugiej strony wolę stukanie dwumasu usłyszeć np. 30tyś przed jego rozsypaniem się, niż usłyszeć jedno chrupnięcie w trasie i zobaczyć plamę oleju pod skrzynią. Dlatego tak dopytuję o to jak skrzynia znosi przejście na sztywne w perspektywie katowania momentem.

W ogóle to chyba powinienem zmienić auto do klepania po 2-3tyś km na tydzień :los2:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
joseph82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 1477
Rejestracja: pn sty 09, 2012 21:09
Lokalizacja: CTU

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: joseph82 » czw lut 04, 2016 17:00

z jakich innych wozów można ładować tuleje wahacza niż GolfIV a w poli nie jestem pewien czy chcę się pchać, Audi S3, TT? Czy jakieś jeszcze furki?


meine Golf LW5Z 3D AJM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=442730" onclick="window.open(this.href);return false;

mass143
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pn kwie 01, 2013 01:44
Lokalizacja: Sandomierz

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mass143 » czw lut 04, 2016 17:08

Jak nie chcesz zwykłych ani poli to kup pełne z R32/S3 itd

jest sens pchać się w lakierowanie całego samochodu? bo denerwuje mnie to już bo tu ryska tam wgniota i co gorsze nic nie zrobiłem ja tylko osoby trzecie bo raz ktoś zawadził na parkingu, później mechanik nie mógł podnieść bo niski i wgiął progi z przodu :? z drugiej strony wątpię żebym kupił Borę w idealnej kondycji powiedzmy tylko do korekty lakieru



Awatar użytkownika
Robson91
VW Baron
VW Baron
Posty: 3352
Rejestracja: pn cze 11, 2012 11:51
Lokalizacja: Małopolskie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Robson91 » czw lut 04, 2016 17:38

Wgniotki wyklep i zrob urban camo :gdzie rysa tam łata :los2:

Wysłane z mojego LG-E975 przy użyciu Tapatalka


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=533635" onclick="window.open(this.href);return false; powoli do przodu...

Obrazek

Awatar użytkownika
Kondzio
Forum Master
Forum Master
Posty: 1543
Rejestracja: sob maja 15, 2010 21:54
Lokalizacja: Góra

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Kondzio » czw lut 04, 2016 17:47

mass143, jak dasz do dobrego lakiernika to dobry wybór. Lakierowalem całe mk3 i jedynie co żałuję, to to, że nie poszukalem lepszego majstra.


mkIII: viewtopic.php?f=88&t=460254&p=5542641#p5542641" onclick="window.open(this.href);return false;
mkIV: viewtopic.php?f=89&t=563488" onclick="window.open(this.href);return false;

mass143
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pn kwie 01, 2013 01:44
Lokalizacja: Sandomierz

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mass143 » czw lut 04, 2016 17:55

Kondzio pisze:lepszego majstra.

i tego sie boje najbardziej... malowałem u "speca" tylny błotnik, była kropka rdzy przy rancie wielkości 1gr, oczywiście nie da się pomalować rantu do zgięcia tylko cały element, okej ja się nie znam niech robi. samochód stał 2 tyg, *#cenzura#* kaszane bo lakier różni się z daleka, zupełnie jakby pomalował la7w zamiast lb7z, a rdza wyszła idealnie w ten sam sposób po 2 miesiącach w dodatku w lecie, nie po zimie :rozpacz:



Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Paviarotti » czw lut 04, 2016 18:10

joseph82 pisze:z jakich innych wozów można ładować tuleje wahacza niż GolfIV a w poli nie jestem pewien czy chcę się pchać, Audi S3, TT? Czy jakieś jeszcze furki?
S3/R32 - jeden pies w przypadku dużych, są takie same. Jeśli chodzi o małe to są chyba jednakowe w zwykłym Golfie co w reszcie.
Bierz pełne albo poli.
mass143 pisze:rdza wyszła idealnie w ten sam sposób po 2 miesiącach w dodatku w lecie, nie po zimie :rozpacz:
Było reklamację robić, ja bym nie darował za taką fuszerkę.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości