Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Paclawek
Kapitan Palniczek
Kapitan Palniczek
Posty: 141
Rejestracja: czw sty 15, 2009 13:07
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Paclawek » pn wrz 12, 2016 19:54

Obrazek


Taki ciemne drewno.


Obrazek
TURBODIESEL INTERCOOLER POLSKA NIEMCY STEFAN MOLLER!

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn wrz 12, 2016 21:50

boris_kafarrow pisze:Może ktoś miał taki przypadek. Co może być powodem tego, że konkretnie diesel AJM bardzo ciężko pali na rozgrzanym silniku? Na zimnym po nocy od "strzała", natomiast po przejażdżce i próbie ponownego uruchomienia za 10 min trzeba go kręcić z 10 - 15 sek zanim odpali. Były odpinane kostki od czujników, sprawdzanie akumulatora i nawet próba odpalenia na kable, czy aby nie jest problem z prądem, chłodzenie pompy paliwa wodą i dalej to samo.

Sprawdź napięcie akumuulatora ale pod obciążeniem. U mnie było tak jak aku miał już 8,5V pod obciążeniem :helm:
hayperekpo pisze:Qto, możesz poudawać sygnał obrotów jakimś generatorem na NE555 :helm:
Może Panowie wiedzą ( bo Michała pytałem ale nie pamięta) ile ma być impulsów podanych do climatronica na jeden obrót wału ? Z sygnałem sobie poradzę ( o ile czasu starczy :grin: ), w elektronice kiedyś trochę się grzebało :-)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: FisheR » pn wrz 12, 2016 22:12

sebekgolf pisze:
MnichPro pisze:sebekgolf,
Tyl 256 ori cupra + adapter. No wiesz do mocy 320+ to i tak średni zestaw. To podpowiess mi jakie opony kupic?
Przy masie MK4 na zimę optymalna jest szerokość opony 195 Im dasz więcej, tym gorszą przyczepność będziesz miał bo nacisk jednostkowy spada.
FisheR pisze:problem w polo 6n ale moze ktos bedzie wiedzial ,mianowicie wymienialem mechanizm podnoszenia szyby drzwi kierowcy i po zalozeniu wszystkiego szyba zamiast sie opuszczac idzie do gory i na odwrot ,gdzie moze byc problem? silnik zostal przelozony ze starego mechanizmu a wtyczki nie da sie inaczej podlaczyc. Dodam ze przed wymiana nie szlo wogole otworzyc szyby tal byly linki splatane
Silniczek nie został obrócony w obudowie? Może ktoś juz tam paluchy wcześniej wkładał i obrócił silniczek przez co ma odwrotne obroty teraz. Zakładam że linki masz poprawnie założone.
w starym mechanizmie linka sie poplatala i pogiela ledwo zamknelem szybe i odlaczylem wtyczke na ten czas do wymiany teraz przelozylem tylko silniczek do nowego mechanizmu i takie cyrki


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

mass143
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pn kwie 01, 2013 01:44
Lokalizacja: Sandomierz

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mass143 » pn wrz 12, 2016 23:47

Cały czas tak masz z tą szybą? Bo u brata w Lagunie 2 było identycznie ale po wykonaniu kilku pełnych ruchów szybą wróciło do normy.



boris_kafarrow
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 18:11

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: boris_kafarrow » wt wrz 13, 2016 10:35

dany_47 pisze:
boris_kafarrow pisze:Może ktoś miał taki przypadek. Co może być powodem tego, że konkretnie diesel AJM bardzo ciężko pali na rozgrzanym silniku? Na zimnym po nocy od "strzała", natomiast po przejażdżce i próbie ponownego uruchomienia za 10 min trzeba go kręcić z 10 - 15 sek zanim odpali. Były odpinane kostki od czujników, sprawdzanie akumulatora i nawet próba odpalenia na kable, czy aby nie jest problem z prądem, chłodzenie pompy paliwa wodą i dalej to samo.
Co pokazuje na VAGu?
Przechodzi mi przez myśl filtr paliwa lub pompa paliwa.
A rano jak go odpalisz od strzała jak mówisz, to możesz jeździć cały dzień bez marudzenia? Nic po jakimś czasie się nie zmienia, jedzie cały czas tak samo?
Filtr paliwa i czujnik temperatury paliwa były zmieniane, a co do jazdy, jak rano ładnie zapali, to potem można jeździć aż się paliwo skończy, jedzie ładnie, nie czuć spadków mocy, żadnego przerwyania, szarpania, na vagu żadnych błędów, na blokach sprawdzane pompowtryskiwacze i tez bez zastrzeżeń. Co do pompy tez przeszło mi to przez myśl, była chłodzona wodą po dłużej trasie, aby sprawdzić, czy wtedy odpali i efektów brak.

Wczoraj taki przypadek jeszcze, gdy nie chciał odpalić, był rozgrzany, przez przypadek raz miałem go na biegu i bez wciśniecia sprzegła przekręciłem kluczyk, zerwał i wiadomo pojechał 1m do przodu, i nie wiedziec czemu po tym odpalił jak gdyby nigdy nic.

sebekgolf pisze:Sprawdź napięcie akumuulatora ale pod obciążeniem. U mnie było tak jak aku miał już 8,5V pod obciążeniem
Na wyłączonym silniku 12V, natomiast po odpaleniu 14.1V, dlatego była próba odpalenia na kable, z drugiego samochodu i też nic



Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Craash » wt wrz 13, 2016 12:10

Skoro nie ma żadnych błędów na vagu, pompki sprawne to spróbuj podmienić przekaźnik nr 109.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » wt wrz 13, 2016 17:40

A jest tam jakiś czujnik położenia wału? Może on jak się nagrzeje...

Panowie, orientuje się ktoś czy czujniki temperatury cieczy w ALH (są dwa w jednej obudowie) mają mieć rożną rezystancję czy taką samą? Mam dwa i w temp. gdzieś 23 st. jeden ma na zegary 900 ohmów, dla kompa jakieś 2k, a drugi na zegary ok. 1,1k, dla kompa 7-8k aż. Ten drugi chyba zwalony jest? Ale poza tym czemu takie różnice dla ECU i dla zegarów - tak ma być?

A drugie pytanko: czy zmieniając tarcze 280 mm na 288 trzeba zmieniać zwrotnice?



Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Skrzak » wt wrz 13, 2016 17:48

280 na 288 zwrotnice do wymiany.



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: ciachotdi » wt wrz 13, 2016 18:55

Panowie mam pytanie odnośnie zakupu auta na niemieckich numerach czy możliwe jest opłacenie oc (polskiego) i jeżdżenie bez zadnych problemów.

Tak mi kolega mówił ale wiecie jak to jest


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: FisheR » wt wrz 13, 2016 19:10

mass143 pisze:Cały czas tak masz z tą szybą? Bo u brata w Lagunie 2 było identycznie ale po wykonaniu kilku pełnych ruchów szybą wróciło do normy.
przed poplataniem linki i przed wymiana mechanizmu bylo ok dopiero po przekladce silnika do nowego chodzi odwrotnie


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Craash » wt wrz 13, 2016 19:33

Jakby ktoś miał na zbyciu to kupię dwie nowe opony zimowe 205/55/16. Marki tylko premium.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr wrz 14, 2016 07:04

boris_kafarrow pisze:
Na wyłączonym silniku 12V, natomiast po odpaleniu 14.1V, dlatego była próba odpalenia na kable, z drugiego samochodu i też nic
Pod obciążeniem znaczy, że akumulator ma być obciążony w chwili pomiaru. Na wyłączonym silniku to masz stan jałowy a po odpaleniu to już ładuje alternator. Podjedź tam, dzie mierzą i sprzedają akumulatory. Mają specjalną opornicę do obciążania podczas pomiaru. Ten drugi aku też już nie koniecznie musi być zdrowy a kolejna sprawa taka, że jeśli twój jest kiepski, a podłączysz do niego drugi sprawny na czas rozruchu, to ten twój będzie dodatkowo obciążał tamten.

Kolejna sprawa to być może czas zregenerować rozrusznik.
FisheR pisze:
mass143 pisze:Cały czas tak masz z tą szybą? Bo u brata w Lagunie 2 było identycznie ale po wykonaniu kilku pełnych ruchów szybą wróciło do normy.
przed poplataniem linki i przed wymiana mechanizmu bylo ok dopiero po przekladce silnika do nowego chodzi odwrotnie
A linki nie założyłeś przez przypadek przeplecionej o jeden raz za dużo? Wtedy kierunek się zmieni.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

boris_kafarrow
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 18:11

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: boris_kafarrow » śr wrz 14, 2016 15:24

sebekgolf pisze:boris_kafarrow napisał(a):

Na wyłączonym silniku 12V, natomiast po odpaleniu 14.1V, dlatego była próba odpalenia na kable, z drugiego samochodu i też nic


Pod obciążeniem znaczy, że akumulator ma być obciążony w chwili pomiaru. Na wyłączonym silniku to masz stan jałowy a po odpaleniu to już ładuje alternator. Podjedź tam, dzie mierzą i sprzedają akumulatory. Mają specjalną opornicę do obciążania podczas pomiaru. Ten drugi aku też już nie koniecznie musi być zdrowy a kolejna sprawa taka, że jeśli twój jest kiepski, a podłączysz do niego drugi sprawny na czas rozruchu, to ten twój będzie dodatkowo obciążał tamten.

Kolejna sprawa to być może czas zregenerować rozrusznik.
Z tym akumulatorem to faktycznie, trzeba może gdzies podjechać, bo nie mam czym dokładnie tego sprawdzić. Rozrusznik za to kręci jak głupi, czyli prąd jest, ale może za mały. Dzisiaj była podmieniana pompa, czujnik położenia wału i przekaźnik, niestety bez zmian.



Awatar użytkownika
FisheR
...
...
Posty: 3579
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 22:40
Lokalizacja: Pelplin>Silent Hill
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: FisheR » śr wrz 14, 2016 22:19

sebekgolf pisze:
boris_kafarrow pisze:
Na wyłączonym silniku 12V, natomiast po odpaleniu 14.1V, dlatego była próba odpalenia na kable, z drugiego samochodu i też nic
Pod obciążeniem znaczy, że akumulator ma być obciążony w chwili pomiaru. Na wyłączonym silniku to masz stan jałowy a po odpaleniu to już ładuje alternator. Podjedź tam, dzie mierzą i sprzedają akumulatory. Mają specjalną opornicę do obciążania podczas pomiaru. Ten drugi aku też już nie koniecznie musi być zdrowy a kolejna sprawa taka, że jeśli twój jest kiepski, a podłączysz do niego drugi sprawny na czas rozruchu, to ten twój będzie dodatkowo obciążał tamten.

Kolejna sprawa to być może czas zregenerować rozrusznik.
FisheR pisze:
mass143 pisze:Cały czas tak masz z tą szybą? Bo u brata w Lagunie 2 było identycznie ale po wykonaniu kilku pełnych ruchów szybą wróciło do normy.
przed poplataniem linki i przed wymiana mechanizmu bylo ok dopiero po przekladce silnika do nowego chodzi odwrotnie
A linki nie założyłeś przez przypadek przeplecionej o jeden raz za dużo? Wtedy kierunek się zmieni.
linek nie ruszalem przekladalem ori silniczek do calego nowego mechanizmu


MK IV TDI 4MOTION :dol:
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości