Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » sob lis 05, 2016 10:44

MnichPro pisze:Witam, co musze mieć zeby zrobic swapa climatronica? Mam manualna klime
viewtopic.php?p=1424249#1424249" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob lis 05, 2016 12:47

Udało się ruszyć ten sterownik z BKC :pub:



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » sob lis 05, 2016 13:01

sebekgolf pisze:wykorzystam kable, które są używane sporadycznie ( jak te od podgrzewania świec żarowych) bo one podczas jazdy nie pracują więc można je obciążyć bez szkody dla instalacji.
Zimą świeczki grzeją po odpaleniu nawet przez 3 minuty (pewnie do osiągnięcia jakiejś temperatury przez chłodziwo), więc uwzglednij to żeby przewody to wytrzymały.
Widać grzanie świeczek na VAG-u w 12 grupie - tak z ciekawości możesz sobie zajrzeć.



Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » sob lis 05, 2016 14:31

Garrison pisze:
MnichPro pisze:Witam, co musze mieć zeby zrobic swapa climatronica? Mam manualna klime
viewtopic.php?p=1424249#1424249" onclick="window.open(this.href);return false;
Posty z 2007, więc należy się duża korekta na ceny.

A próbował ktoś złożyć zestaw ze sterownikiem (panelem) od mk5? Z tego co kiedyś czytałem ma parę ciekawych funkcji, których nie ma w mk4.



Mattpl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 490
Rejestracja: ndz sty 06, 2013 02:09

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Mattpl » sob lis 05, 2016 16:38

Co to może być, na postoju włączają sie oba wentylatory, pochodzą ok. 30 sekund i się wyłączają na kolejne 30 sekund i tak w kółko.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob lis 05, 2016 20:23

lwlw pisze:
sebekgolf pisze:wykorzystam kable, które są używane sporadycznie ( jak te od podgrzewania świec żarowych) bo one podczas jazdy nie pracują więc można je obciążyć bez szkody dla instalacji.
Zimą świeczki grzeją po odpaleniu nawet przez 3 minuty (pewnie do osiągnięcia jakiejś temperatury przez chłodziwo), więc uwzglednij to żeby przewody to wytrzymały.
Widać grzanie świeczek na VAG-u w 12 grupie - tak z ciekawości możesz sobie zajrzeć.

To wiem że potrafią grzać dłużej, temu planuję sprawdzać czy są załączone czy nie i dopiero jak przestaną grzać to odpalał będę dodatkową nagrzewnicę. Jak nie spełni założeń to najwyżej dociągnę kabel. Ogólnie to najpierw posprawdzam wszystkie "grube" kable co zasilają i czy można to pominąć :grin:
Skrzak pisze:Macie jakąś sprawdzoną lodówkę do bagażnika, na 12/220V tak żeby pomieściła ze 4 browary i żeby nie kosztowała milion?

Kupiłem jakiś czas temu lodówkę teesa easy cool A32. na wyjeździe korzystałem mało w samochodzie, natomiast ostatnio chodziła 3 tygodnie non stop na full chłodzeniu tyle że podłączona pod 230V. Jedyny minus to to, że po 2 tygodniach trzeba wszystko wyjąć i wytrzeć ją bo dużo wody się wykrapla. Po za tym spoko. Grzanie też działa bo wczoraj ją suszyłem.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

czinekisz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: śr sty 07, 2015 14:24

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: czinekisz » ndz lis 06, 2016 01:37

mass143 pisze:Qto, no ok więcej prądu ale po co? przecież seryjny alternator radzi sobie z ładowaniem aku bez problemu - przynajmniej u mnie
Radzą sobie przy serii, ale jak wkładasz granie to już słabo im to wychodzi. Mój altek padał (90A) i okazyjnie kupiłem 220A po przebiegu 30k km, moim zdaniem lepszy niż regenerowany. Wsadzilem akku 90Ah (1.9 ASZ) i uwierz, ale elektryka dużo lepiej i szybciej pracuje. Zaczynają się minusowe temparatury, a silnik nawet pół obrotu nie robi do odpalenia. Weź pod uwagę że akku praktycznie służy do odpalenia auta, później cały prąd idzie z alternatora.



karacz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: pt sie 22, 2014 09:44

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: karacz » ndz lis 06, 2016 13:29

a potem zdziwko ze rozrusznik pada albo aku sie rozwala



Awatar użytkownika
xsebox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: wt lis 05, 2013 17:37

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: xsebox » ndz lis 06, 2016 13:37

tak jak już wyżej chłopaki napisali chodzi o audio
będzie łącznie około 1800/1900 rms skrzynia dd715 przód dls r6.2 tył vibe 6x9 dokładnego modelu nie pamiętam niby 165 rms
wiec altek 90 nie uciągnie tego , 2 kondensatory powerbass 2.4 f też są i wiadomo niby nie gra sie cały czas na maxa ale jednak lepiej zmienić ten alternator na większy i nie długo akumulator na żelowy żeby to wszystko miało ręce i nogi bo po co mi dużo mocy jak prądu braknie.

Chodzi mi o to czy muszę zmieniać kable alternator-buda i alternator-akumulator a z tego co wiem to chyba tak oraz większy bezpiecznik trzeba dać na połączeniu aku-altek tylko jaki byście mi doradzili ??


MOJA OBECNA BESTIA http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=561959" onclick="window.open(this.href);return false;

Skrzak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1520
Rejestracja: pt cze 14, 2013 15:23
Lokalizacja: Wilno
Auto: Bora kombi Highline
Silnik: ARL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Skrzak » ndz lis 06, 2016 16:50

sebekgolf pisze:Kupiłem jakiś czas temu lodówkę teesa easy cool A32.
A masz jakąś fotę ile zajmuje miejsca w bagażniku?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz lis 06, 2016 17:58

xsebox pisze: vibe 6x9
a po co to?

Ja mam u siebie większy altek + kabel plusowy z altka do aku 53mm^2 i masowy tak samo - z obudowy altka do aku...dalej masę z aku na budę dodatkowym kablem 53mm^2...no i zasilanie do piecy takimi samymi kablami.
xsebox pisze:większy bezpiecznik trzeba dać na połączeniu aku-altek tylko jaki byście mi doradzili ?
to zależy jaki będzie altek...
Gdybyś dawał drugi kabel plusowy od altka to tam daj bezpiecznik a ten w skrzynce na aku możesz zostawić fabryczny...bo nowy kabel sporo odciąży obecny



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz lis 06, 2016 21:24

Skrzak pisze:
sebekgolf pisze:Kupiłem jakiś czas temu lodówkę teesa easy cool A32.
A masz jakąś fotę ile zajmuje miejsca w bagażniku?

Kurde foty nie mam. Kupiłem ją na Złombola. Leżała na pace o wymiarach około 150cmx150cm więc tam miejsca było dość :grin: Jak zaczekasz ze 2,5-3 tygodnie i w końcu odbiorę auto to mogę ją wrzucić do bagażnika w moim MK4 i zrobić foto.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » ndz lis 06, 2016 23:47

karacz pisze:a potem zdziwko ze rozrusznik pada albo aku sie rozwala
Możesz rozwinąć?



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pn lis 07, 2016 09:22

lwlw pisze:
karacz pisze:a potem zdziwko ze rozrusznik pada albo aku sie rozwala
Możesz rozwinąć?
Alternator pompuje dużo amperów w akumulator a ten się gotuje/uszkadza.
Rozrusznik pada od bardzo dużego prądu uderzeniowego/rozruchowego [jak zwał tak zwał]
Bardzo się nie ma co rozwijać, nie są to do końca dobre zmiany.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości