Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn kwie 11, 2022 22:19

pin 61 prawy fotel, pin 62 lewy fotel - tak było w B5 FL



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » wt kwie 12, 2022 08:16

Qto pisze:
pn kwie 11, 2022 22:19
pin 61 prawy fotel, pin 62 lewy fotel - tak było w B5 FL
Taki sam nr sensoru masz? A czujnik siedziska prawego?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pt kwie 15, 2022 10:53

Hej. Może w te lato podejmę się montażu klimatronika zamiast zwykłej klimy. Mam cały "kombajn" oraz wiązke kompletną z golfa 99-00r. Panel ten krótki, wtyczki od nawiewów na 17pin i 12pin. Mogą wystąpic jakieś problemy z działaniem tego? Bo mój g4 to końcówka 2001r "poliftowy" z canem, licznik immo3. Ktoś tu montował to? Że starego golfa do nowszego?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt kwie 15, 2022 12:09

W polifcie był tylko jeden czujnik więcej. Pinologię wtyczek t17 i t12 i tak będziesz przeglądał przy zmianie zwykłej klimy na climatronic...to porównaj też przed i polift. Po przejrzeniu schematów nie powinieneś mieć problemów. Z tego co pamiętam to nie było żadnych różnic jeśli o CAN chodzi.
Nie wiem jakby zachował się poliftowy panel w połączeniu z przedliftowym kombajnem. Co zauważyłem jeżdżąc autami z przed i polifotwym climatroniciem...w przedlifcie rzadziej zmieniam temperaturę podczas dłuższej podróży.



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pt kwie 15, 2022 14:04

Qto pisze:
pt kwie 15, 2022 12:09
W polifcie był tylko jeden czujnik więcej. Pinologię wtyczek t17 i t12 i tak będziesz przeglądał przy zmianie zwykłej klimy na climatronic...to porównaj też przed i polift. Po przejrzeniu schematów nie powinieneś mieć problemów. Z tego co pamiętam to nie było żadnych różnic jeśli o CAN chodzi.
Nie wiem jakby zachował się poliftowy panel w połączeniu z przedliftowym kombajnem. Co zauważyłem jeżdżąc autami z przed i polifotwym climatroniciem...w przedlifcie rzadziej zmieniam temperaturę podczas dłuższej podróży.
Hey, a sterownik air masz taki sam nr jak mój? 1C0 909 605 A? Mam drugi taki sterownik w ręce, patrzyłem i są na wtyku te piny 61 i 62. Czujnik siedziska pasażera i zapinki na jednym kablu jest?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt kwie 15, 2022 15:04

Nie ma czujników siedziska, nie pamiętam numerów sterownika poduch ale z roczników wychodzi ze powinno być to samo



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pt kwie 15, 2022 19:03

A wgrywał tu ktoś wsad do sterownika air bag? Wiem że się da. Po lini k.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt kwie 15, 2022 19:37

No właśnie pytanie czy wsady są takie same. Bi jak wiadomo komfort może mieć taki sam numer a w innym aucie działał nie będzie i kodowaniem nie da się tego ogarnąć tylko w eepromie trzeba grzebać

Vag eeprom programmer chyba może odczytać wsad poduch...nigdy nie próbowałem bo nie znałem żadnych modów do wprowadzenia :los2:



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » sob kwie 16, 2022 00:18

Qto pisze:
pt kwie 15, 2022 19:37
No właśnie pytanie czy wsady są takie same. Bi jak wiadomo komfort może mieć taki sam numer a w innym aucie działał nie będzie i kodowaniem nie da się tego ogarnąć tylko w eepromie trzeba grzebać

Vag eeprom programmer chyba może odczytać wsad poduch...nigdy nie próbowałem bo nie znałem żadnych modów do wprowadzenia :los2:
Podobno wsady da się pobrać i wgrać. Przecież da się je nawet zresetować po wypadku i moduł jest znowu sprawny. Ale nigdzie nie ma info o pinologii. Jak by wsad z wersji USA wgrał? Mam sterownik z wiazką zapinki kierowcy i wyłącznikiem airbag pasażera z altei XL 07r. W samym module układ pinów wygląda podobnie tylko wtyk jest lekko zaokrąglony i wtyczka z g4 nie pasuje. Zobaczę na wiazke czy zapinki pasa też są na pinie 61 lub 62.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob kwie 16, 2022 10:27

Vwolf86 pisze:
sob kwie 16, 2022 00:18
Qto pisze:
pt kwie 15, 2022 19:37
No właśnie pytanie czy wsady są takie same. Bi jak wiadomo komfort może mieć taki sam numer a w innym aucie działał nie będzie i kodowaniem nie da się tego ogarnąć tylko w eepromie trzeba grzebać

Vag eeprom programmer chyba może odczytać wsad poduch...nigdy nie próbowałem bo nie znałem żadnych modów do wprowadzenia :los2:
Podobno wsady da się pobrać i wgrać. Przecież da się je nawet zresetować po wypadku i moduł jest znowu sprawny. Ale nigdzie nie ma info o pinologii. Jak by wsad z wersji USA wgrał? Mam sterownik z wiazką zapinki kierowcy i wyłącznikiem airbag pasażera z altei XL 07r. W samym module układ pinów wygląda podobnie tylko wtyk jest lekko zaokrąglony i wtyczka z g4 nie pasuje. Zobaczę na wiazke czy zapinki pasa też są na pinie 61 lub 62.
W autodacie była pinlologia z tego co pamiętam do sterownika 1C0


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pn kwie 18, 2022 21:12

sebekgolf pisze:
sob kwie 16, 2022 10:27
Vwolf86 pisze:
sob kwie 16, 2022 00:18
Qto pisze:
pt kwie 15, 2022 19:37
No właśnie pytanie czy wsady są takie same. Bi jak wiadomo komfort może mieć taki sam numer a w innym aucie działał nie będzie i kodowaniem nie da się tego ogarnąć tylko w eepromie trzeba grzebać

Vag eeprom programmer chyba może odczytać wsad poduch...nigdy nie próbowałem bo nie znałem żadnych modów do wprowadzenia :los2:
Podobno wsady da się pobrać i wgrać. Przecież da się je nawet zresetować po wypadku i moduł jest znowu sprawny. Ale nigdzie nie ma info o pinologii. Jak by wsad z wersji USA wgrał? Mam sterownik z wiazką zapinki kierowcy i wyłącznikiem airbag pasażera z altei XL 07r. W samym module układ pinów wygląda podobnie tylko wtyk jest lekko zaokrąglony i wtyczka z g4 nie pasuje. Zobaczę na wiazke czy zapinki pasa też są na pinie 61 lub 62.
W autodacie była pinlologia z tego co pamiętam do sterownika 1C0
Jest w autodacie, ale do wersji EU. Potrzeba mi do US żeby były pinout do obu zapinek i wyłącznika podusi pasażera.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn kwie 18, 2022 21:31

Zapinki podałem przecież. Wyłącznik poduch zerknę jutro...ale też zależy jaki masz wyłącznik. Ja miałem kilka i ten który najbardziej pasował mi do schowka miał w sobie rezystor i wystarczyło kabelki od wylacznika złączyć odpowiednio z kabelkami od poduchy i ta jest rozłączana beż info na desce (taki też schemat znalazłem do jakiegoś auta - pewnie do takiego z jakiego był wyłącznik), po prostu sa dwa obwody przelaczane kluczykiem...jeden idzie przez poduchę a drugi przez rezystor. Czy taki wyłącznik podłączany pod sterownik dałby info na szafie nie zdążyłem sprawdzić a tez bylo w planach...ale jak wyłączałem poduchę vcds, to miałem info przy włączaniu zapłonu.

Jaki masz ten wyłącznik? Jaka wtyczka i ile kabelków z niej wychodzi?



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pn kwie 18, 2022 23:21

Jutro zobaczę. Chyba znalazłem schemat USA. Na zapinki. Są tam te piny 61 i 62 co podałeś. Zobacz jaki masz nr tego air. Czy 1c0909605? I czy peogramowanie taki kod VW5.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn kwie 18, 2022 23:31

Vwolf86 pisze:
pn kwie 18, 2022 23:21
Jutro zobaczę. Chyba znalazłem schemat USA. Na zapinki. Są tam te piny 61 i 62 co podałeś. Zobacz jaki masz nr tego air. Czy 1c0909605? I czy peogramowanie taki kod VW5.
Przecież to auto produkowane było w EU. Na pewno nie zrobili jakiejś kompletnej magii z powodu tego, że auto poszło na USA. 90% rzeczy będzie tak samo jak na nasz rynek. Przerobienie np. kluczyka scyzoryka na taki USA to dolutowanie 1 lub 2 przycisków (zależy czy masz scyzoryk z 2 guzikami czy już z 3), do tego bodaj jakiś rezystor + zrobienie kodowania i wszystko działa. Różnice typu zderzak przedni czy tylny wynikają tylko i wyłącznie ze specyfikacji dotyczącej bezpieczeństwa jeśli chodzi o przód, czy wielkości tablicy jeśli chodzi o tył. Obrysy? Praktycznie bez większe ingerencji w elektrykę to jest zrobione.

Np. A8 D3 jak szło na USA to miało skrzynię 6HP która od tej na EU różniła się .... misą olejową i uszczelką. A to z kolei podyktowane było tym, że większą ilością śrub ta misa była przykręcana niż na rynek EU. I tyle. Bebechy w skrzyni były te same, sterowniki te same.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości