Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pt kwie 22, 2022 13:11

Obrazek

Dałem schemat. Te zapinki są chyba z czymś jeszcze.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt kwie 22, 2022 16:28

Jakiekolwiek źródło że występował czujnik w fotelu?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt kwie 22, 2022 16:34

Vwolf86 pisze:
pt kwie 22, 2022 13:11
Obrazek

Dałem schemat. Te zapinki są chyba z czymś jeszcze.
leci przez brązowy kabel (br) do linii 109 (brązowy w grupie VW to masa). obok w legendzie masz napisane że 109 w kółku to "ground connection" czyli masa do tego jest dopisek, że leci w wiązce airbagu (czyli leci w wiazce idącej do fotela do poduszki bocznej). Wniosek z tego jest taki jak pisał Qto -> zapinka zwiera do masy. Wg schematu wygląda na to, że zwarte z masą jest cały czas przez dwa rezystory (ich opór się sumuje), w momencie wyzwolenia styku jeden z rezystorów jest pomijany czyli masa spada (większy prąd poleci). Ma to sens, bo wtedy uszkodzenie przewodu (przerwanie) da się identyfikować, jak również można zauważyć zmianę stanu (zmieni się rezystancja). W takim wypadku albo znajdź zapinkę, albo poszukaj zdjęć jakie tam są rezystory. Jak je znajdziesz (choćby ich zdjęcia) to sobie je kupisz w sklepie elektronicznym (pewnie za oba zapłacisz ze 20-40gr).

Jedynie pozostaje kwestia czy styk jest normalnie zwarty czy rozwarty (najprawdopodobniej zwarty). Ale to bez znaczenia dla testu, bo albo kontrolka się oświeci jak podepniesz szeregowo oba rezystory, albo kiedy będzie tylko jeden.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pt kwie 22, 2022 16:59

Myślisz że wszystkie zapinki mogą być takie same w specyfikacji? Np z g5. Bo do Passata typowo może być ciężko...


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt kwie 22, 2022 19:20

Na moje to jest styk NO



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob kwie 23, 2022 21:05

Qto pisze:
pt kwie 22, 2022 19:20
Na moje to jest styk NO
Masz rację, dopiero na powiększeniu zauważyłem że jest tam przerwa. Ehhh chyba czas zacząć nosić okulary zamiast trzymać je w biurku :?


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pn kwie 25, 2022 10:22

Zakladaliscie kto klimatronik zamiast zwykłej klimy? Mam instalacje, panel i kombajn. Wszystko z auta z silnikiem benzynowym chyba 1.4. Chcę to załozyc do golfa z 2001r z silnikiem tdi ALH. Poważnie są różne instalacje do aut z różnymi silnikami? Kombajn ma kostki T12 i T17. Panel czarny krótki. Sterownik wentylatorów jest taki sam jak mój w aucie. Na 14pin. Ma kto opis kostek gdzie co idzie? Klimatronic pracował na liczniku immo2, chyba 1/2 FIS, nie pamiętam. Mój jest immo3 full. Mam też wiazke z tamtego auta od wtyczek kombajnu kable do czujnika naslonecznienia, licznik, bezpieczników itp, ale parę kabli mogą być pociete- ciężko rozplatac to z głównej wiązki w aucie. Do tych paneli krótkich podobno podświetlenie jest po can, ale ja tu takiej wiązki nie widzę. Tylko kabel szaroniebieski. Dlatego myślę że można by było wyprowadzić ten can bus odrazu z licznika do panelu przy montażu tego klimatronika.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 707
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn kwie 25, 2022 14:45

Z innej beczki, podejdą jakieś pokrętła klimatyzacji maunalnej do golfa IV z jakieś polówki lub innego nowszego auta? Szukam czegoś, w stylu przełącznika świateł polo 6r z srebrnym wykończeniem.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn kwie 25, 2022 19:57

Vwolf86 pisze:
pn kwie 25, 2022 10:22
Zakladaliscie kto klimatronik zamiast zwykłej klimy? Mam instalacje, panel i kombajn. Wszystko z auta z silnikiem benzynowym chyba 1.4. Chcę to załozyc do golfa z 2001r z silnikiem tdi ALH. Poważnie są różne instalacje do aut z różnymi silnikami? Kombajn ma kostki T12 i T17. Panel czarny krótki. Sterownik wentylatorów jest taki sam jak mój w aucie. Na 14pin. Ma kto opis kostek gdzie co idzie? Klimatronic pracował na liczniku immo2, chyba 1/2 FIS, nie pamiętam. Mój jest immo3 full. Mam też wiazke z tamtego auta od wtyczek kombajnu kable do czujnika naslonecznienia, licznik, bezpieczników itp, ale parę kabli mogą być pociete- ciężko rozplatac to z głównej wiązki w aucie. Do tych paneli krótkich podobno podświetlenie jest po can, ale ja tu takiej wiązki nie widzę. Tylko kabel szaroniebieski. Dlatego myślę że można by było wyprowadzić ten can bus odrazu z licznika do panelu przy montażu tego klimatronika.
Podeślij email na PW, podeślę ci schematy bo jakieś mam. Kiedyś Kewinpol robił zmianę manualnej na climatronic w oparciu o te schematy. Nie pamiętam tylko czy zakończyło się to powodzeniem czy nie, ale chyba tak.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pn kwie 25, 2022 20:32

sebekgolf pisze:
pn kwie 25, 2022 19:57
Vwolf86 pisze:
pn kwie 25, 2022 10:22
Zakladaliscie kto klimatronik zamiast zwykłej klimy? Mam instalacje, panel i kombajn. Wszystko z auta z silnikiem benzynowym chyba 1.4. Chcę to załozyc do golfa z 2001r z silnikiem tdi ALH. Poważnie są różne instalacje do aut z różnymi silnikami? Kombajn ma kostki T12 i T17. Panel czarny krótki. Sterownik wentylatorów jest taki sam jak mój w aucie. Na 14pin. Ma kto opis kostek gdzie co idzie? Klimatronic pracował na liczniku immo2, chyba 1/2 FIS, nie pamiętam. Mój jest immo3 full. Mam też wiazke z tamtego auta od wtyczek kombajnu kable do czujnika naslonecznienia, licznik, bezpieczników itp, ale parę kabli mogą być pociete- ciężko rozplatac to z głównej wiązki w aucie. Do tych paneli krótkich podobno podświetlenie jest po can, ale ja tu takiej wiązki nie widzę. Tylko kabel szaroniebieski. Dlatego myślę że można by było wyprowadzić ten can bus odrazu z licznika do panelu przy montażu tego klimatronika.
Podeślij email na PW, podeślę ci schematy bo jakieś mam. Kiedyś Kewinpol robił zmianę manualnej na climatronic w oparciu o te schematy. Nie pamiętam tylko czy zakończyło się to powodzeniem czy nie, ale chyba tak.
wolf-mk@o2.pl

Będę robił wymianę nawiewów to odrazu wyprowadze te przewody z airbagu do zapinek. Jak będzie wszystko na wierzchu. Bo teraz mi się niechce tam nurkować.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt kwie 26, 2022 08:31

Vwolf86 pisze:
pn kwie 25, 2022 20:32
sebekgolf pisze:
pn kwie 25, 2022 19:57
Vwolf86 pisze:
pn kwie 25, 2022 10:22
Zakladaliscie kto klimatronik zamiast zwykłej klimy? Mam instalacje, panel i kombajn. Wszystko z auta z silnikiem benzynowym chyba 1.4. Chcę to załozyc do golfa z 2001r z silnikiem tdi ALH. Poważnie są różne instalacje do aut z różnymi silnikami? Kombajn ma kostki T12 i T17. Panel czarny krótki. Sterownik wentylatorów jest taki sam jak mój w aucie. Na 14pin. Ma kto opis kostek gdzie co idzie? Klimatronic pracował na liczniku immo2, chyba 1/2 FIS, nie pamiętam. Mój jest immo3 full. Mam też wiazke z tamtego auta od wtyczek kombajnu kable do czujnika naslonecznienia, licznik, bezpieczników itp, ale parę kabli mogą być pociete- ciężko rozplatac to z głównej wiązki w aucie. Do tych paneli krótkich podobno podświetlenie jest po can, ale ja tu takiej wiązki nie widzę. Tylko kabel szaroniebieski. Dlatego myślę że można by było wyprowadzić ten can bus odrazu z licznika do panelu przy montażu tego klimatronika.
Podeślij email na PW, podeślę ci schematy bo jakieś mam. Kiedyś Kewinpol robił zmianę manualnej na climatronic w oparciu o te schematy. Nie pamiętam tylko czy zakończyło się to powodzeniem czy nie, ale chyba tak.
wolf-mk@o2.pl

Będę robił wymianę nawiewów to odrazu wyprowadze te przewody z airbagu do zapinek. Jak będzie wszystko na wierzchu. Bo teraz mi się niechce tam nurkować.
masz na emailu


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » wt kwie 26, 2022 09:20

Dzięki za schematy. Myślę że się uda. We wtyczkach T17 i T12 to tylko 16 kabli + 2 dodatkowe, które dołożę od canu. Wiekszość instalacji poza kombajnem mam.

ObrazekObrazek


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr kwie 27, 2022 12:08

Vwolf86 pisze:
wt kwie 26, 2022 09:20
Dzięki za schematy. Myślę że się uda. We wtyczkach T17 i T12 to tylko 16 kabli + 2 dodatkowe, które dołożę od canu. Wiekszość instalacji poza kombajnem mam.

ObrazekObrazek
z takim zestawem części nie powinieneś mieć problemów z uruchomieniem climatronica :-)


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » śr kwie 27, 2022 16:37

sebekgolf pisze:
śr kwie 27, 2022 12:08
Vwolf86 pisze:
wt kwie 26, 2022 09:20
Dzięki za schematy. Myślę że się uda. We wtyczkach T17 i T12 to tylko 16 kabli + 2 dodatkowe, które dołożę od canu. Wiekszość instalacji poza kombajnem mam.

ObrazekObrazek
z takim zestawem części nie powinieneś mieć problemów z uruchomieniem climatronica :-)

Wiązka już gotowa. Jak się rozplącze i ułoży kable to to nie wygląda na skomplikowane 😊


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości