Kącik posiadaczy MK2

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Shmatan » pt kwie 04, 2014 15:55

Uwagi dot. pierwszego posta zgłaszać na pw :pub:



Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Paviarotti » pt kwie 04, 2014 18:59

witajcie ;] z racji tego, że jestem świeżo upieczonym posiadaczem Jetty II US mam kilka pytań :)

1) nie działa mi przebieg w liczniku i zegarek. Co do wskazań prędkościomierza też mam pewne zastrzeżenia. Czy mogę wymienić licznik na inny i będzie bez problemu działać? obojętnie jaki włożę? (np. mogę z obrotkiem, którego teraz nie mam?)

2) jaki lać olej? (oznaczenia co do lepkości) jest diesel 1.6 i mocno się poci (pewnie będzie coś z tym robione)

3) zamki :) drzwi z prawej strony otwierają się tylko od wewnątrz. Po lewej stronie jakoś chodzą, ale dosyć opornie. Co trzeba wymienić żeby się otwierały normalnie?

4) czuć mocne szarpanie przy depnięciu w gaz albo przy zmianie biegu z jedynki na dwójkę. Co to może być?

5) nieprecyzyjne wchodzenie biegów, gałka ma sporkawy luz. Jest na to rada?

6) jaki jest typ żarówek postojowych? :)

7) wymiana uszczelki pod głowicą przynosi efekty? bo właściciel mówił, że można co chwilę wymieniać, a i tak będzie lecieć (według mnie bujda ;] ).

8) pisk przy jeździe przy maksymalnie skręconych kołach, przejmować się czy nie? ;]

I to chyba tyle na ten moment, jak sobie coś przypomnę to napiszę. Z góry dzięki.


Obrazek

Awatar użytkownika
Max93
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1710
Rejestracja: wt cze 07, 2011 20:15
Lokalizacja: Kraków/Gdów

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Max93 » pt kwie 04, 2014 19:41

I trza znowu śledzia włączyć :D


Paviarotti, witamy wśród posiadaczy mk2/a2

Co do prędkościomierza - może być problem albo z linką albo z licznikiem. Zawsze możesz zamontować licznik z obrotomierzem - to jest P'n'P, tylko musisz zadbać by indeks się zgadzał - jak będziesz chciał to mogę swój odsprzedać (składałem z 2ch, VDO i Motometer, a składałem ponieważ Motometer mi nie działał prędkościomierz i przebieg - teraz wszystko działa)


Olej do klekota, jak dobrze pamiętam to ja lałem 5w40 Mobil 1 ale niech się znawcy wypowiedzą, bo ja nie pamiętam


Luzy na wybieraku, z tego co się orientuję, to będzie trzeba wyregulować cięgna (jak będę wsadzał manual do mojego to też mnie to będzie pewnie czekać)

Szarpanie przy bucie/zmianie biegów - dla mnie to brzmi jak słabe sprzęgło ale też niech się wypowiedzą Ci, którzy więcej wiedzą :hmm:

Pisk przy skręconych kołach - jest się czego obawiać, z tego co pamiętam nie jest to drogie do zrobienia (dokładnej przyczyny nie pamiętam ale też to przechodziłem), a po tej kuracji nie będzie Ci ścinać kół - to po prostu oznacza, że masz luzy i koła Ci się kładą jak idzie co nie jest zbyt ciekawe ale fajny efekt jak skręcasz na winklu i Ci opony piszczą :okej:



Jak sobie coś przypomnisz to wal śmiało, często gęsto tutaj się czegoś szybciej dowiesz jak w "technicznym" :hmm:



No i pochwal się autkiem :bigok:


Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v

Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI

Awatar użytkownika
Paviarotti
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3931
Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Paviarotti » pt kwie 04, 2014 19:46

Max93 pisze:Pisk przy skręconych kołach - jest się czego obawiać
W sensie nie pisk opon, ale pisk jakiegoś paska (?) chyba spod maski.
Max93 pisze:jak będziesz chciał to mogę swój odsprzedać
Noo, chętnie bym wziął jak coś, tylko właśnie ciul wie czy to licznik padł czy linka?


Obrazek

Awatar użytkownika
Max93
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1710
Rejestracja: wt cze 07, 2011 20:15
Lokalizacja: Kraków/Gdów

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Max93 » pt kwie 04, 2014 19:49

Zawsze można przełożyć, chwila roboty i będzie wszystko wiadomo :)

Masz wspomaganie? Przy pełnym skręcie może dostawać opór i może coś piszczeć, chociaż u mnie był szum przy pełnym skręcie, a nie pisk


Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v

Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI

Awatar użytkownika
ajvan
Ataman
Ataman
Posty: 445
Rejestracja: czw lip 07, 2011 22:29
Lokalizacja: Lublin

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: ajvan » pt kwie 04, 2014 19:52

jak masz wspomę to piszczy pasek od wspomagania;)



Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: damian_piaski » pt kwie 04, 2014 20:19

1. wymień licznik na taki sam- tzn z tym samym indeksem prędkości tylko przed kupnem nowego wymontuj stary i zobacz czy jest na dwie czy jedną wtyczkę
2. 10w40 mógłby być
3. zamki czy klamki? jeśli zamki to trzeba wymontować wkładki i wyczyścić i nasmarować lub wymienić, jeśli klamki to trzeba zobaczyc czy nie wyłamały się wąsy które pchają dźwigienkę od zamka
4. szarpanie- na początek sprawdź poduchy silnika
5. tak jak napisał Max lub trzeba wymienic elementy które się zużyły

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 63076.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 80237.html" onclick="window.open(this.href);return false;

będziesz musiał zdemontować układ wydechowy oraz osłonę termiczną aby dostać się do kasety drążka zmiany biegów

6. ten sam co w mk4
żąrówki głowne to H4 polecam philips premium +30 są żywotne no i podstawa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... iate%C5%82" onclick="window.open(this.href);return false;
7. tak, warto dać głowicę do sprawdzenie i splanowania i dotarcia gniazd zaworowych
8. pasek od wspomy albo pompa

Max bo pompa od wspomagania ma większe obciążenie przy max skręcie i szumi dlatego że jest trochę zużyta


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

Awatar użytkownika
Max93
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1710
Rejestracja: wt cze 07, 2011 20:15
Lokalizacja: Kraków/Gdów

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Max93 » pt kwie 04, 2014 20:19

Holender latający :kac:

Ty masz klekota, to mój licznik do tego nie podejdzie, ew. sama tarcza prędkościomierza ale zawsze można sprawdzić czy działa czy nie


EDIT:

Teraz zobaczyłem Twój post Damian.

Co do pompy u mnie to już dawno się rozleciała i jeżdżę teraz bez wspomagania i szumią u mnie pewnie łożyska, czekam na swap i montaż nowej pompy już pod klekota (po co sobie dodawać kosztów :hmm: )


Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v

Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Re: Kącik posiadaczy MK2

Post autor: J.B.S. » pt kwie 04, 2014 20:44

damian_piaski pisze:1. wymień licznik na taki sam- tzn z tym samym indeksem prędkości tylko przed kupnem nowego wymontuj stary i zobacz czy jest na dwie czy jedną wtyczkę
2. 10w40 mógłby być
3. zamki czy klamki? jeśli zamki to trzeba wymontować wkładki i wyczyścić i nasmarować lub wymienić, jeśli klamki to trzeba zobaczyc czy nie wyłamały się wąsy które pchają dźwigienkę od zamka
4. szarpanie- na początek sprawdź poduchy silnika
5. tak jak napisał Max lub trzeba wymienic elementy które się zużyły

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 63076.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-draz ... 80237.html" onclick="window.open(this.href);return false;

będziesz musiał zdemontować układ wydechowy oraz osłonę termiczną aby dostać się do kasety drążka zmiany biegów

6. ten sam co w mk4
żąrówki głowne to H4 polecam philips premium +30 są żywotne no i podstawa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... iate%C5%82" onclick="window.open(this.href);return false;
7. tak, warto dać głowicę do sprawdzenie i splanowania i dotarcia gniazd zaworowych
8. pasek od wspomy albo pompa

Max bo pompa od wspomagania ma większe obciążenie przy max skręcie i szumi dlatego że jest trochę zużyta
1 ok
2 ok
3 Podzejrzewam ze skończyły sie klamki ,ale aby nowe działały jak najdłużej trzeba wymontować i nasmarować zamki.
4 podstawa poduszki silnika szczególnie w tym wypadku przednia.
5 ok
6 nie koniecznie te same zarówki co w mk IV.Ja w 89 roku miałem jeszcze z metalowa oprawką.
7 ok
8 sprawdź czy ponapinane sa odpowiednio paski i wszystko bedzie jasne.



Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: damian_piaski » pt kwie 04, 2014 21:39

zastanawiam sie nad jakimś telefonem...

http://www.redcoon.pl/B518436-CAT-B100_ ... wwod2ygAig" onclick="window.open(this.href);return false;

lub

http://www.evolveo.eu/pl/strongphone-accu" onclick="window.open(this.href);return false;

evolve ma lepszą baterię ale ten cat wygląda rewelacyjnie

obecnie mam Samsung Solid E2370 ale już jest zmęczony że aż wstyd :jezor:

poradźcie coś


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Re: Kącik posiadaczy MK2

Post autor: inż. Mk2_marcin » sob kwie 05, 2014 09:21

damian_piask pozwolę dołączyć do twoich wypowiedzi aby pomóc Paviarotti
damian_piaski pisze:1. wymień licznik na taki sam- tzn z tym samym indeksem prędkości tylko przed kupnem nowego wymontuj stary i zobacz czy jest na dwie czy jedną wtyczkę
masz ori US licznik czy taki europejski?
damian_piaski pisze:2. 10w40 mógłby być
nie może być rzadszy ja leje 10w40 i jest na każde 10 tyś km dolewal 0,2-0,5 l oleju.
damian_piaski pisze: 3. zamki czy klamki? jeśli zamki to trzeba wymontować wkładki i wyczyścić i nasmarować lub wymienić, jeśli klamki to trzeba zobaczyc czy nie wyłamały się wąsy które pchają dźwigienkę od zamka
Paviarotti pisze: 3) zamki :) drzwi z prawej strony otwierają się tylko od wewnątrz. Po lewej stronie jakoś chodzą, ale dosyć opornie. Co trzeba wymienić żeby się otwierały normalnie?
na wszelki wypadek nie kupuj zamienników bo to jest dopiero szajs
damian_piaski pisze: 4. szarpanie- na początek sprawdź poduchy silnika
czyli standard ale jest taki podobny do mojego bo jak jedną wmienisz poduszkę to druga może się bardziej rozprężyć i znowu masz szarpanie więc najlepiej wymieniasz wszystkie lub szukasz ori zdrowej gdzieś na szrotach i wkładasz do jetty
damian_piaski pisze: 5. tak jak napisał Max lub trzeba wymienic elementy które się zużyły
nic chyba nie dodam
damian_piaski pisze: 6. ten sam co w mk4
żąrówki głowne to H4 polecam philips premium +30 są żywotne no i podstawa http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... iate%C5%82" onclick="window.open(this.href);return false;
dobrze gada polać mu :pub:

może dodam coś od siebie, jak masz konserwację podwozia to wypadałoby go uzupełnić żeby nie wychodziła jakaś ruda bo potem jest męczarnia aby to zrobić,
masz pakiet gti lub coś takiego to pod sierpami, nadkola, progi, + profile zewnętrzne trzeba by było zrobić zanim coś dopadnie jettę

dodaj jakieś zdjęcie może w przyszłym tygodniu będzie spot to przyjedź nim :hmm: to sobie oblukam
damian_piaski pisze:zastanawiam sie nad jakimś telefonem...

http://www.redcoon.pl/B518436-CAT-B100_ ... wwod2ygAig" onclick="window.open(this.href);return false;

lub

http://www.evolveo.eu/pl/strongphone-accu" onclick="window.open(this.href);return false;

evolve ma lepszą baterię ale ten cat wygląda rewelacyjnie

obecnie mam Samsung Solid E2370 ale już jest zmęczony że aż wstyd :jezor:

poradźcie coś
chciałbym ci pomóc ale się nie znam pisz w http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... start=3486 może ci ktoś pomoże
a ty zamierzasz rozmawiać pod wodą? :D


Obrazek
Obrazek

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: barto125 » sob kwie 05, 2014 09:37

Problemy pocenia przeważnie załatwia wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, filtra oleju i uszczelki pod miską.
Chyba, że masz walnięty któryś simmering na wałkach, to olej będzie po rozrządzie chlapał.



Awatar użytkownika
Max93
Diesel Power
Diesel Power
Posty: 1710
Rejestracja: wt cze 07, 2011 20:15
Lokalizacja: Kraków/Gdów

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: Max93 » sob kwie 05, 2014 15:17

Ten, który wymyślił grzechotkę powinien dostać nobla :D


Dzisiaj trochę poskładałem klekota i z grzechotką robota idzie 100x szybciej :okej:


Było:
VW Golf mk2 1.6D
Fiat Punto mk1 1.2 8v
VW Golf mk2 1.6RF automat
VW Golf mk3 GTI XX Jahre 2.0 8v

Miał być VAG, a jest PSA
Peugeot 407SW 2.0HDI

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Kącik posiadaczy MK2

Post autor: inż. Mk2_marcin » sob kwie 05, 2014 17:34

dopiero składasz klekota? na jakim etapie jesteś?


Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości