Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » pn maja 02, 2022 22:32

No i co? Wiecie już kto jakie te zapinki mają być?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » śr maja 04, 2022 10:03

Hej. Zainteresował mnie temat jeszcze tych gąbek nawiewu. Miał już ktoś z Was tak że z nawiewu waliło kawałkami gąbki? Mam cały kombajn jeszcze na stole. I niewiem czy tego nie ogarnąć odrazu🤔 te klapy z gabką wewnątrz niby całe jeszcze ale folia na klapce obiegu zamkniętego się luszczy.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mk4tdi » śr maja 04, 2022 16:44

Chyba już nie jedna osoba tak miała :bajer: u siebie też co jakiś czas wyjmuję kawałki gąbki z kratek (szczególnie latem, zimą nic nie leci). Na razie wszystko działa jak należy, więc tego nie ruszam ale wcześniej czy później będę musiał deskę ściągać. Jak masz wszystko wyjęte to myślę że warto się tym zająć


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » śr maja 04, 2022 17:35

mk4tdi pisze:
śr maja 04, 2022 16:44
Chyba już nie jedna osoba tak miała :bajer: u siebie też co jakiś czas wyjmuję kawałki gąbki z kratek (szczególnie latem, zimą nic nie leci). Na razie wszystko działa jak należy, więc tego nie ruszam ale wcześniej czy później będę musiał deskę ściągać. Jak masz wszystko wyjęte to myślę że warto się tym zająć
A czym to okleic?


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
rafflex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob cze 20, 2020 21:19

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: rafflex » śr maja 04, 2022 20:19

Ja zamierzam taśmą Armaflex (na przykłąd tu: https://allegro.pl/oferta/tasma-izolacy ... a7ac7401c8)
Przy okazji, skoro się pojawił temat, czy jest tu jakiś manual jak zdjąć deskę?
Gdzie, jak, w jakiej kolejności odkręcić?



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » czw maja 05, 2022 00:30

rafflex pisze:
śr maja 04, 2022 20:19
Ja zamierzam taśmą Armaflex (na przykłąd tu: https://allegro.pl/oferta/tasma-izolacy ... a7ac7401c8)
Przy okazji, skoro się pojawił temat, czy jest tu jakiś manual jak zdjąć deskę?
Gdzie, jak, w jakiej kolejności odkręcić?
Wpisz w Google demontaż deski golf 4. Napewno się jakiś temat wyświetli z tego forum.
Ogólnie prosta robota. Dla mnie demontaż to 30min roboty- spokojnej roboty. Trzeba najpierw tunel zdemontować, potem kierownicę, licznik, dolne plastiki i schowek. Boczne plastiki i dopiero masz na wierzchu główne śruby trzymające deskę na torx 25.

Ja to myślałem jakąś gąbką wygluszającą samoprzylepną. Są takie na allegro do ocieplania rur z mocnym klejem. Odporne na temperatury.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw maja 05, 2022 09:25

rafflex pisze:
śr maja 04, 2022 20:19
Ja zamierzam taśmą Armaflex (na przykłąd tu: https://allegro.pl/oferta/tasma-izolacy ... a7ac7401c8)
Przy okazji, skoro się pojawił temat, czy jest tu jakiś manual jak zdjąć deskę?
Gdzie, jak, w jakiej kolejności odkręcić?
Zacznij sobie od załatwienia Spline do odkręcenia kierownicy. Zrzuć poduchę i sprawdź pod sklepem rozmiar (nie pamiętam jaki tam był) bo bez zdjęcia kierownicy nie wyjmiesz deski. Po odkręceniu śruby a przed zdjęciem kierownicy sprawdź, czy fabryczne cechy kierownica-wałek się pokrywają na 100%. W przeciwnym razie przy składaniu później możesz sobie przez przypadek przestawić o któryś ząbek i będziesz miał krzywo kierownicę.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » czw maja 05, 2022 15:09

Panowie jak to jest z świecami irydowymi, co ile powinno się je wymieniać jeżdżąc na LPG, bo słyszałem już różne opinie?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw maja 05, 2022 18:58

Spline m12 do kierownicy



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw maja 05, 2022 19:29

kewinpol pisze:
czw maja 05, 2022 15:09
Panowie jak to jest z świecami irydowymi, co ile powinno się je wymieniać jeżdżąc na LPG, bo słyszałem już różne opinie?
W Audi będę teraz wymieniał po 90 tyś. Tylko że ja latam w zasadzie tylko trasy. Miesięcznie teraz 6-7 tyś km. Jak jeździsz sporo po mieście to teoretycznie po 60 można by wymienić. Sprawdź w dokumentacji czy przypadkiem nie ma zapisane co ile wymieniać w przypadku irydowych bo w niektórych modelach podają konkretny interwał dla irydówek (no chyba, że u ciebie takich nie przewidywali, to rzuciłbym okiem na platynowe, one przeważnie wytrzymują trochę mniej ale założyć można że tyle samo). Tutaj też uwaga, musisz zwrócić uwagę, czy te producenta to są wieloelektrodowe czy nie, bo one inaczej się zużywają.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mk4tdi » pt maja 06, 2022 17:03

Filtr kabinowy Bosch czy Mann? Cena praktycznie taka sama (Bosch o złocisza tańszy)


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pt maja 06, 2022 17:26

Zdecydowanie Mann.


Obrazek

lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » pt maja 06, 2022 19:17

A ja tam zawsze montuje Filtrona i jest oki



Awatar użytkownika
rafflex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob cze 20, 2020 21:19

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: rafflex » pt maja 06, 2022 22:34

Zacznij sobie od załatwienia Spline do odkręcenia kierownicy. Zrzuć poduchę i sprawdź pod sklepem rozmiar (nie pamiętam jaki tam był) bo bez zdjęcia kierownicy nie wyjmiesz deski. Po odkręceniu śruby a przed zdjęciem kierownicy sprawdź, czy fabryczne cechy kierownica-wałek się pokrywają na 100%. W przeciwnym razie przy składaniu później możesz sobie przez przypadek przestawić o któryś ząbek i będziesz miał krzywo kierownicę.
Spróbuję. Najpierw oczywiście poprzeglądam internety.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości