Strona 1031 z 1093

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt cze 22, 2021 18:12
autor: sebekgolf
Cewki narazie olej. Po pierwsze porządne kable, po drugie sprawne świece (i też odpowiednie do Twojego silnika ! ) Ja osobiście jeżdżę od dłuższego czasu na Denso irydowych (tylko kupując szukaj produkcji Japońskiej a nie Francuskiej, ja kupuję od oficjalnego przedstawiciela Denso). Trochę kosztują ale wytrzymują kilka razy tyle co normalne. Jakbyś takie chciał montować, to musisz szukać po katalogu pod Twój silnik. Jak kable i świece sprawne to dopiero zabierasz się za diagnozowanie reszty. Dobry zapłon to punkt wyjścia do jakichkolwiek dalszych diagnoz w pracy silnika. Co do cewek, do póki nie łapie ci missfire w vcds to się nimi nie ma większego sensu interesować. Jeśli cewka będzie niedomagała to w większości przypadków dostaniesz missfire w błędach i dodatkowo silnik nie będzie działał na któryś garnek bo go komp odłączy.

Jeszcze wracając do świec, jak będziesz kiedykolwiek wymieniał świece, to poczytaj na temat tych co kupisz dokumentację, bo niektóre mają procedurę wygrzewania i nie powinno się na nich jeździć bezpośrednio po montażu (mało kto zdaje sobie z tego sprawę). Obecnie rzadko spotykany temat, ale jeszcze 10-15 lat do tyłu było to dość częste zjawisko.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr cze 23, 2021 00:19
autor: kewinpol
Świece mam irydowe, ale muszę sprawdzić ile na nich już przejechałem. Jakie firmy kabli polecacie?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr cze 23, 2021 13:43
autor: sebekgolf
Ja u siebie ( w autach w których jeszcze mam kable) mam albo NGK albo Bosch. Przy czym też zawsze kupuję od oficjalnych dystrybutorów (po prostu szukam na stronie producenta kto jest przedstawicielem na PL, potem dzwonię do przedstawiciela i albo biorę od niego, albo proszę go, aby dał namiar na kogoś, kto u nich się zaopatruje w te elementy a działa w moich okolicach). W ten sposób staram się minimalizować na tyle na ile można, szansę trafienia kiepskiej podróby.

Jeszcze wracając do świec, sprawdź czy te co masz, są do tego silnika. Zły dobór świecy też może obciążać bardziej cewkę oraz może przyspieszyć przebicia na kablach. Do tego warto sprawdzić połączenia elektryczne w obwodzie cewka-obudowa silnika. Jak będzie kiepskie połączenie/zaśniedziałe kable, to też masz większy opór który musi zostać pokonany, a co za tym idzie cewka dostaje po dupie i kable też.

Jak już będziesz montował nowe kable zapłonowe, to zwróć uwagę, czy gdzieś nie ocierają się o jakieś pokrywy, silnik czy inne miejsca. To będzie prowadziło do wycierania i pogarszania się izolacji kabla -> w tym miejscu prędzej zacznie dochodzić do przebić. Ja czasem robię tak, że chwytam kable, nakładam peszel cienki a potem peszel zaciskam na kablach opaskami elektrycznymi. Ale to tylko w 3 samochodach tak muszę robić, bo np. w jednym cewka jest w tak kijowym miejscu, że kable ocierają się dosłownie o wszystko, od bloku silnika, przez wspornik kolektora po rury metalowe z obiegu chłodzenia.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw cze 24, 2021 00:17
autor: kewinpol
ASO woła sobie 500 zł za ori kable, także odpuszczam je. Miałem już z Beru, Bremi, a teraz NGK i jedne były wadliwe zaraz po zakupie inne po roku, więc wybór padł na Boscha. Chce je kupić na Iparts, więc powinny być oryginalne. Wydaje mi się, że model: BOSCH 0 986 356 331 będzie odpowiedni, chociaż niby: 0 986 356 345 oraz BOSCH 0 986 356 359 też są do 2.0 APK, jaka jest różnica pomiędzy tymi 3 kompletami? Dzisiaj przy dodawaniu gazu zauważyłem, że w okolicy silnika słychać takie jakby upuszczanie powietrza, jakaś nieszczelność? Słychać to na filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=C4g72XdQUJ0

Re: Kącik posiadaczy MK4

: sob cze 26, 2021 13:08
autor: kewinpol
Panowie, pomoże ktoś z powyższym?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: sob cze 26, 2021 15:13
autor: mariusz33
Ta rure od przepustnicy masz szczelna?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: sob cze 26, 2021 15:17
autor: mariusz33
Slychac jak sie nieraz odpala bez filtra powietrza z rura.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz cze 27, 2021 14:53
autor: kewinpol
Zerknę dzisiaj na to jeszcze raz, ale i tak kable nadają się do wymiany.
Edit.
Jeszcze raz zerknąlem na wszystkie węże czy są dobrze zamontowane i były, ale okazało się, że wypięła się kostka, która jest jakby pod przesputnica i teraz obroty po odpaleniu już są w okolicy 800 i silnik lepiej pracuje, ale dalej czasem czuć lekkie drgania na gazie czyli kable do wymiany.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw lip 01, 2021 10:30
autor: piotrek233
Muszę wymienić ślizgi fotela, z tego c o się orientuje to nr to
1J0881203A i 1J0881204A, wie ktoś który idzie z której strony niestety u mnie się rozpadły i ciężko stwierdzić jak maja być prawidłowo zamontowane

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw lip 01, 2021 17:24
autor: Tygrysq
piotrek233 pisze:
czw lip 01, 2021 10:30
Muszę wymienić ślizgi fotela, z tego c o się orientuje to nr to
1J0881203A i 1J0881204A, wie ktoś który idzie z której strony niestety u mnie się rozpadły i ciężko stwierdzić jak maja być prawidłowo zamontowane
Końcówka numeru parzysta strona prawa w tym wypadku 4

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pt lip 02, 2021 23:40
autor: kewinpol
Witam, jestem już po wymianie kabli zapłonowych na Bosch i przy okazji zerknąłem na świece zapłonowe. Czy po wymianie kabli coś się poprawiło, może minimalnie. Nagrałem filmik jak teraz zachowuje się auto na gazie z włączoną klimatyzacją: https://www.youtube.com/watch?v=ENanw9mS7VM . Jak widać do ideału daleko, falują obroty, lekkie strzały z wydechu, czy lekkie pooszarpywania. Jak klimatyzacja jest wyłączona, auto pracuje lepiej, mniej faluje i strzela z wydechu. Może ta kończąca się sprężarka ma na to wpływ? Świece wyglądają tak: https://www.fotosik.pl/zdjecie/dc773307b5b71432, https://www.fotosik.pl/zdjecie/53bac68384c2701e, https://www.fotosik.pl/zdjecie/2aac49c663f118bb, https://www.fotosik.pl/zdjecie/9ecbddc4a53b2052, https://www.fotosik.pl/zdjecie/a6e77ad2c17753ad co o nich myślicie? Zastanawia mnie to, że jedna świeca ma taki zielony nalot tam gdzie przychodzi kabel zapłonowy. Świece to irydowe Denso IK20tt. Według mnie świece są ok, co myślicie?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: sob lip 03, 2021 16:12
autor: sebekgolf
Jeśli chcesz zostawić świece, to zmierz odległość elektrod szczelinomierzem. Dopiero to da ci odpowiedź, czy się jeszcze nadają czy nie. Ik20TT akurat nie są specjalnie drogie (u przedstawiciela Denso kupowałem je przy normalnych rabatach za około 43zł/sztuka). Co do nalotu, świadczy o tym, że kabel zapłonowy nie uszczelnił na pewno świecy oraz najprawdopodobniej słabo styk kabla dociskał baryłki. Zielonkawy kolor bierze się z utlenienia miedzi (sprawdź kabel stary jak wygląda w środku, założę się, że styk jest w stanie agonalnym). Rozumiem, że przed nałożeniem kabli zapłonowych na te świece, oczyściłeś porządnie styki na nich?

Co do wyglądu świec, to tą ciężko określić bo prześwietliłeś zdjęcie i jeszcze jest rozmazane:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/53bac68384c2701e

Co do pozostałych to wyglądają normalnie jak na auto które jeździ na gazie. Sprawdź te świece (odstępy elektrod) i potem będziemy myśleli dalej. Jeśli chodzi o kompresor klimy i jego wpływ na pracę silnika, to już na ten temat się kiedyś rozpisywałem.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: sob lip 03, 2021 21:58
autor: kewinpol
Świece mają przejechane około 31 tyś. km, bo wymieniałem je jakieś 3 lata temu. Właśnie już planowałem kupić miernik do sprawdzenia kompresji na cylindrach, bo już takie padły sugestie ze strony znajomego to może i zakupię przy jednej wysyłce szczelinomierz i zobaczę jaką przerwę mają świece. Jeśli chodzi o wyczyszczenie styków świec, bo nie bardzo wiedziałem czym mogę to zrobić bezpiecznie, to przetarłem to tylko szmatką, ale mogę to zrobić jak będę mierzył przerwę i kompresję. Faktycznie jeden kabel w środku jest cały w takim zielonkawo/niebieskim nalocie. Za dwa tygodnie jestem umówiony na serwis klimatyzacji, także kompresor będzie po regeneracji, jak i będą wymienione wszystkie rolki i napinacz.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz lip 04, 2021 22:36
autor: Peran
Panowie przewód od czujnika ABS ma jakieś łączenia czy idzie bezpośrednio do pompy.