A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Forum entuzjastów Golfa R, R32

Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP

Awatar użytkownika
antoś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:30
Lokalizacja: Łódź

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: antoś » ndz kwie 21, 2013 13:15

A strzał ze sprzęgła przy starcie? Też chyba miło. ;)

Fakt, że przy DSG w czasie zmiany biegów nie spada ciśnienie doładowania, nie ma takiego laga jak w manualu. Auto jest po prostu szybsze. Jeździłem kiedyś tym samym bardzo mocnym autem 4x4 z manualną skrzynią i potem z DSG. Przy DSG po prostu gaz opór i jedziemy, szybko, ale jakoś tak bez emocji. Ale każdy lubi co innego. :pub:



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: daniel1d » ndz kwie 21, 2013 13:21

antoś pisze:Fakt, że przy DSG w czasie zmiany biegów nie spada ciśnienie doładowania, nie ma takiego laga jak w manualu
można zrobić że w manualu też nie spada ciśnienie zmieniając biegi bez puszczania gazu sporo wtedy zyskuje się na czasie ale wraz dsg ma przewagę z szybkością zmiany biegu.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
antoś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:30
Lokalizacja: Łódź

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: antoś » ndz kwie 21, 2013 14:36

A wtedy skrzynia nie dostaje mocno po dupie?



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

Re: A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: daniel1d » ndz kwie 21, 2013 14:44

antoś pisze:A wtedy skrzynia nie dostaje mocno po dupie?
sprzęgło się wciska normalnie to jest tak zwany flat shift ustawiasz w kompie na ile sekund masz mieć odcięcie po wciśnięciu sprzęgła i musisz się ostro zwijać ja miałem z tego co pamiętam ustawione na 250 mili sekund jak się w tym czasie nie wyrobisz to sprzęgło dostaje po dupie, 250ms na seryjnej skrzyni to już mało czasu na zmianę biegu z 2 na 3. z 1 na 2 miałem ustawione 200ms i się wyrabiałem ale dsg z tego co pamiętam zmienia w 18ms więc i tak jest to przepaść.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: zlos » ndz kwie 21, 2013 14:58

18 milisekund to 0,018 sekundy. Pomyliłeś się chyba o rząd wielkości.
Wg dokumentacji DSG zmienia w 0,15-0,18 sekundy, co odpowiada 150-180 milisekundom.

Kalkulator w dłoń, 3 zmiany biegów:
manual
200 ms z 1 na 2
250 ms z 2 na 3
250 ms z 3 na 4

Suma: 650 ms, czyli 0,65 sek.

DSG:
180 ms z 1 na 2
180 ms z 2 na 3
180 ms z 3 na 4

Suma: 540 ms, czyli 0,54 sek.

Różnica: 0,11 sekundy. Jedna dziesiąta sekundy to nie jest przepaść :)

Miłej niedzieli.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: daniel1d » ndz kwie 21, 2013 15:09

zlos pisze:18 milisekund to 0,018 sekundy. Pomyliłeś się chyba o rząd wielkości.
ktoś tak kiedyś pisał tu na forum i tym się sugerowałem. No to rzeczywiście dsg przy flat shiht w manualu już tak dobrze nie wypada.Z 3 na 4 też można spokojnie zmienić bieg w 200ms z 2 na 3 też ale trzeba trochę poćwiczyć :D Manualną skrzynię można jeszcze poprawić ulepszyć synchronizatory i biegi można zmieniać w czasie dużo niższym niż 200ms. Przy kłowej skrzyni bez synchronizatorów producent zaleca ustawienie fal shift na 90ms.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: zlos » ndz kwie 21, 2013 15:11

Daniel, rzecz polega na czymś innym - w manualu problem jest kiedy nie wbijesz dobrze biegu. W DSG nie ma takiej możliwości :)


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: daniel1d » ndz kwie 21, 2013 15:31

zlos pisze:Daniel, rzecz polega na czymś innym - w manualu problem jest kiedy nie wbijesz dobrze biegu
trzeba dużo ćwiczyć :D mi się w golfie raz zdarzyło zrobić mist shift z 2 na 1 ale to pancerne silniki to się nic nie stało, dla przykładu w evo od razu pogięły się zawory ale tam były wyższe obroty też.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
korzen88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 637
Rejestracja: pn sie 10, 2009 11:49
Lokalizacja: Szczecin

Re: A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: korzen88 » pn kwie 22, 2013 22:31

A duże są straty na zmianie biegów w porównaniu do seryjengo R w manualu i DSG? 0,1s na każdej zmianie jak podaje producent chyba jest mało osiągalne?


Golf mk2>Mk4>GTI5>GTI7

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: zlos » wt kwie 23, 2013 07:11

korzen88 pisze:0,1s na każdej zmianie jak podaje producent chyba jest mało osiągalne?
Widziałeś kalkulację wyżej, setkę robisz w momencie zmiany z 2. na 3. bieg.
Jeśli zmieniasz jak robot to jest 0,1 różnicy do zrobienia, ale to robią już zawodowi kierowcy.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
antoś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: czw maja 15, 2008 14:30
Lokalizacja: Łódź

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: antoś » wt kwie 23, 2013 14:52

Zawodowym kierowcą jest też kierowca ciężarówki, nie wiem czy on potrafi tak szybko zmieniać biegi. :hmm:

Ja tam mam w dupie te setne sekundy, wolałbym manualną skrzynię w takim aucie. Jednak każdy ma inne preferencje i tyle.

Daniel, pytałem dlatego bo słyszałem, że flatshift strasznie niszczy skrzynie. Wiem, że miałeś to u siebie stąd chciałem się dowiedzieć. Dzięki.



Awatar użytkownika
daniel1d
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2250
Rejestracja: pt paź 24, 2008 21:36
Lokalizacja: Siedlce

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: daniel1d » wt kwie 23, 2013 15:00

antoś pisze:Daniel, pytałem dlatego bo słyszałem, że flatshift strasznie niszczy skrzynie. Wiem, że miałeś to u siebie stąd chciałem się dowiedzieć. Dzięki.
ogólnie skrzynię niszczą szybkie zmiany biegów,a dokładnie synchronizatory padają wtedy szybko.


www.proturbo.com.pl

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: zlos » wt kwie 23, 2013 21:04

daniel1d pisze:ogólnie skrzynię niszczą szybkie zmiany biegów,a dokładnie synchronizatory padają wtedy szybko.
Ogólnie to szybka jazda też szkodzi ;)

Wracając do tematu, takie coś poskładałem, jak się prezentuje?

Obrazek
Obrazek

więcej fotek:
https://plus.google.com/photos/11450480 ... 9358842881" onclick="window.open(this.href);return false;


Proooośba wielka - po ile chodzą te felgi (używki) w necie? Za chalierę nie mogę znaleźć ceny referencyjnej...

Za cholewę nie mogę jej znaleźć w oficjalnym katalogu VW:
http://www.volkswagen-zubehoer.de/pdf/felgen/Felgen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

A Ty co dzisiaj zrobiłeś dla swojej eRki?

Post autor: UcHO » śr kwie 24, 2013 11:15

Tomku: na sprzedaż??
Jeżeli tak puść mi na PW parametry felg i zobaczymy co da się zrobić
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf R”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Feedfetcher i 30 gości