Golf R32/ Audi A3 8P 3,2 V6 jak to widzicie, oceńce

Forum entuzjastów Golfa R, R32

Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP

Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1042
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Golf R32/ Audi A3 8P 3,2 V6 jak to widzicie, oceńce

Post autor: Pastusiak » pt paź 02, 2015 18:34

Witam,
mam taki dylemat, obecnie jeżdżę Golfem IV GTI 1,8T, za jakiś czas, pewnie niebawem będę chciał zmienić auto i chce coś zarówno z koncernu VW jak i nieco mocniejszego, wiem że wersje GTI mk5 czy też 2,0 TSI Audi A3 200 KM są z uwagi na te silniki dosyć awaryjne, mocno wobec tego zastanawiam się nad jednostką 3,2 V6 250 KM.
Pytania moją są takie
- czy eksploatacja takiego auta będzie mocno kosztowna?
*przykładowe ceny kompletu tarcz/klocków, zawieszenia ( tuleje, sworznie, amortyzatory..), rozrząd, elementy układu wydechowego
- czy jest szansa, opłaca się robić program żeby zyskać 20 koni więcej i trochę momentu?
- planuje też założyć instalację LPG może nie żeby jeździć na co dzień ale na trasy
- lepiej wybrać manual czy DSG/automat?

Co ogólnie sądzicie o takim aucie? czy faktycznie silniki 3,2 V6 sa niezawodne? i dają frajdę?

Dzięki za wszystkie opinie.



Awatar użytkownika
syncmaster955df
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob sie 06, 2011 16:08
Lokalizacja: Opolskie (PL), Bayern (D)

Re: Golf R32/ Audi A3 8P 3,2 V6 jak to widzicie, oceńce

Post autor: syncmaster955df » czw paź 08, 2015 22:11

Cześć.
VW Golf MK5.:R32 jak najbardziej tak. Mam taki w DSG (aktualnie 148.000km przebiegu) i jestem mega zadowolony. Jak DSG to masz automatycznie multifunkcyjną kierownicę i pełen FIS (w manualu trzeba było za to dopłacić). Jak skóra to masz czarny sufit. Kosztować mocno może paliwo ale niekoniecznie to jest kryterium. Tarcze 345mm przód i 310mm tył wentylowane i klocki 1.500 zł (przy 140.000km wymieniłem tylko klocki ok 3mm zostało a tarcze od nowości jeszcze zostały), rozrząd ok 5.000zł robota 3.000zł (ASO) ale nie ma źle, jest łańcuch więc jak tylko będzie luźny to się wymienia. Wg. VW AG rozrząd jest bezobsługowy. Optymalizacja sterownika silnika tak: koni może maks 20 a spalanie o 1l mniej na 100km. LPG- broń Cię panie Boże... gaz do kuchenki :). W moim R32 z DSG wg. licznika maks. prędkość to 270km/h i do setki w 6s. Koszt wymiany oleju w DSG w ASO to 800 zł i oleju w Haldex-ie 400 zł. Dobre egzemplarze są od 50.000 zł. W DSG sam możesz zmieniać biegi jak Ci się podoba i to jest plus tej skrzyni. Jak chcesz pogadać na ten temat przez telefon to napisz na priv. to Ci numer podam. Pozdrawiam


Stiffler

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Golf R32/ Audi A3 8P 3,2 V6 jak to widzicie, oceńce

Post autor: Rapcio » pt paź 09, 2015 17:40

Witam
Jeżeli chodzi o same auto to nie pomogę bo mam silnik R32 w innej budzie ale jeżeli chodzi o silnik to już pisze: Od stycznia tego roku mam pod maską R32 250km BMJ z 2004r. Gdy go kupiłem miał przebieg 112tys km. Rozrząd cichy i nie jest rozciągnięty. Słupek w ogóle nie otwierany. Zmieniłem tylko olej, filtry i świece i na dzień dzisiejszy tyle wkładu. Silnik lata od początku zakupu na lpg stag300-6. Ja jestem zadowolony spala mi 11 litrów lpg na trasie i 16 litrów lpg w mieście przy normalnej jeździe. Ja sobie chwale silniki VR6 najbardziej za niezawodność , dźwięk i osiągi. Kiedyś jezdziłem pare lat 2x starymi VR6 12v i zero problemów. Przed R32 jeździłem półtora roku 2.8 24v VR6 204km BDE i miał 160tys km przy kupnie a ja nim zrobiłem 35tys km i przez ten okres również zero problem. Cały czas na lpg i wymieniłem przez półtora roku tak samo tylko olej, filtry, swiece. Słupek nie otwierany przy prawie 200tys km pokazał na hamowni 215km i 279Nm na zrobionych układzie wydechowy. Ja polecam i nigdy nie zamienie na diesla albo 4 cylindry z turbo.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf R”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości