Strona 3 z 31

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt paź 28, 2011 09:04
autor: jhosef
doggie, mechaniczna pompa odcina paliwo dopiero przy obrotach powyżej 2500. Poniżej włącza się wydatek szczątkowy więc hamowanie silnikiem nie jest tak ekonomiczne jak w nowszych dieslach.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt paź 28, 2011 09:19
autor: guti
jhosef pisze:doggie, mechaniczna pompa odcina paliwo dopiero przy obrotach powyżej 2500.

podobnie jak w benzyniaku... do pewnego momentu odcina, pozniej juz podaje paliwo, zeby podtrzymac prace silnika i go nie zdławic :) wiem, bo obserowałem MFA w golfie swoim jak hamowałem silnikiem :)

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt paź 28, 2011 09:22
autor: jhosef
guti, ale benzyniak powinien zacząć podawać paliwo jak dojdzie do obrotów biegu jałowego a TD i D niestety wcześniej podaje.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt paź 28, 2011 12:06
autor: KamilP
Ale zaraz, przyszła mi do głowy jedna myśl. Jak w TDi komp odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem..Przecież pompa by wtedy na sucho pracowała.. Jak to jest rozwiązane?

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt paź 28, 2011 12:11
autor: doggie
KamilP pisze: Jak w TDi komp odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem..
odczytuje sygnał z położenie pedału przyśpieszenia i obciążenia silnika

Przecież pompa by wtedy na sucho pracowała.. Jak to jest rozwiązane?
pompa cały czas jest smarowana ON który "idzie" powrotem do zbiornika paliwa

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt paź 28, 2011 12:49
autor: KamilP
doggie pisze:
Przecież pompa by wtedy na sucho pracowała.. Jak to jest rozwiązane?
pompa cały czas jest smarowana ON który "idzie" powrotem do zbiornika paliwa
Ale przez wtryskiwacze? Chociaż może i tak.. Małe ciśnienie daje i wtryskiwacz się nie otwiera.
doggie pisze:
KamilP pisze: Jak w TDi komp odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem..
odczytuje sygnał z położenie pedału przyśpieszenia i obciążenia silnika
To akurat wiedziałem :hmm:

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pt paź 28, 2011 14:53
autor: Kowal_
guti pisze:
jhosef pisze:doggie, mechaniczna pompa odcina paliwo dopiero przy obrotach powyżej 2500.

podobnie jak w benzyniaku... do pewnego momentu odcina, pozniej juz podaje paliwo, zeby podtrzymac prace silnika i go nie zdławic :) wiem, bo obserowałem MFA w golfie swoim jak hamowałem silnikiem :)
Hmm u mnie to jest bieg jałowy, to jest bardzo proste do zaobserwowania, drugi bieg, 3tys i więcej obrotów, puszczasz gaz i zaczyna samochód zwalniać, "ciągnąć" (co wyraźnie czuć) zaczyna dopiero jak się obroty do tych ~850obr/min się zbliżą. To w Digifancie II, możliwe, że przy innych wtryskach jest inaczej.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn paź 31, 2011 19:03
autor: kappi
ja moim klekoczącym dieselem i każdym innym jak jeżdże to kręce do 2 tyś i wrzucam wyższy bieg.. w moim 1.6 gdy jade ekonomicznie( w sumie z tym silnikiem nawet ponad 120 jest ekonomicznie w porównianiu do innych :okej: :okej: ale zawsze na spokojnie bez "butowania" to mniej spali :smoke: ) i wykorzystuje gdzie tylko sie da hamowanie silnikiem osiągam w trasie nawet mniej niż 4 l/100 km a w miescie ok 5 l :hmm: zaś jeśli jeżdże caddy 1.9 TDI 105 KM osiągam w trasie ok 5,6 - 6,4 l :-)

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn paź 31, 2011 23:41
autor: bongo
U mnie jazda 80 na godzinę na piątce jest mniej ekonomiczna niż jazda 80 na czwórce :grin: Więc podczas codziennych dojazdów do pracy używam tylko pierwszych czterech biegów,piąty i szósty zarezerwowany jest na trasy :chytry:
A spalanie na poziomie sześciu litrów całkowicie mnie satysfakcjonuje,zważywszy że trzeba napędzić te prawie 150 koników :bigok:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn paź 31, 2011 23:50
autor: doggie
u mnie z kolei jest pewien paradoks, a mianowicie mój klekot spala zimą mniej niż latem :D poważnie :D

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn paź 31, 2011 23:56
autor: italiano_83
bongo pisze:U mnie jazda 80 na godzinę na piątce jest mniej ekonomiczna niż jazda 80 na czwórce :grin:
Odwróć "gałkę" na lewarku :hmm:
bongo pisze:A spalanie na poziomie sześciu litrów całkowicie mnie satysfakcjonuje,zważywszy że trzeba napędzić te prawie 150 koników :bigok:
Przy 80km/h to pewnie nie więcej jak 50 sobie "tupta" :grin:

A mi auto jak stoi pod domem w weekend to nic nie spala :okej: A zawsze jest na trzecim biegu zapięte :rotfl:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: wt lis 01, 2011 00:03
autor: bongo
italiano_83 pisze:Odwróć "gałkę" na lewarku :hmm:
Komputer pokazuje,jak nie prawda pretensje do niego,a nie insynuacje pod moim adresem :jezor:
italiano_83 pisze:A mi auto jak stoi pod domem w weekend to nic nie spala
Niektórym osobnikom na tym forum jeszcze by produkował paliwo :los2:

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: wt lis 01, 2011 00:03
autor: KamilP
italiano_83 pisze: A mi auto jak stoi pod domem w weekend to nic nie spala :okej: A zawsze jest na trzecim biegu zapięte :rotfl:
Noo i wtedy tupie sobie jakieś 0 koników, czyli wszystkie śpią :pub:

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: wt lis 01, 2011 00:48
autor: Kowal_
doggie pisze:u mnie z kolei jest pewien paradoks, a mianowicie mój klekot spala zimą mniej niż latem :D poważnie :D
Z tego co pisałeś całkiem daleko masz do pracy, na trasie w zimę spali mniej, paradoks to nie jest, a fizyka (gęstość powietrza) ;)