Strona 4 z 31

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: wt lis 01, 2011 18:43
autor: doggie
nie kolego Kowal_ to nie to, po prostu zimą są znacznie niższe prędkości

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: wt lis 01, 2011 20:22
autor: Kowal_
doggie, to już zależy kto po czym i gdzie jedzie. Ale przeprowadzając test tj. 2 takie same odcinki w tych samych warunkach, ale różniące się temperaturą, zakładając, że silniki są rozgrzane, sprawne itd. to w niższej temperaturze spalanie będzie niższe, nie są to jednak jakieś ogromne różnice :)

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: wt lis 01, 2011 22:41
autor: doggie
test jest innego typu, a mianowicie: trasa 65 km /130 w obie strony/ 1 - lato, jazda z prędkością 110-120 km/h /średnia jakieś 80 km/h/ 2 - zima, w zależności od warunków jazda z prędkością 70-80km/h /średnia na odcinku jakieś 50-60 km/h/ - różnica w spalaniu około 1 litra na 100 km na korzyść zimy, sprawdzone na przestrzeni kilku lat

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: śr lis 02, 2011 20:28
autor: bongo
doggie,no i klima w zimie nie chodzi :bajer: Chyba że jesteś takim masochistą że w lecie też nie używasz :helm:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw lis 03, 2011 20:57
autor: doggie
bongo, w piątce klima działa trochę na innej zasadzie, jest tak jakby cały czas gotowa do użycia i nie trzeba jej co jakis czas "napędzać" zimą, co do lata - używam NON STOP panie :wink: tylko na trasie nie widzę żadnej różnicy w spalaniu z klimą czy bez

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw lis 03, 2011 21:39
autor: olozwirski
Teoretycznie silnik najmniej pali kiedy ma największą sprawność czyli tam gdzie ma najwyższy moment obrotowy. Jazda na tych obrotach jest najbardziej ekonomiczna.

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: czw lis 03, 2011 21:42
autor: KamilP
olozwirski pisze:Teoretycznie silnik najmniej pali kiedy ma największą sprawność czyli tam gdzie ma najwyższy moment obrotowy. Jazda na tych obrotach jest najbardziej ekonomiczna.
Noo a jak w praktyce? Chociaż moim zdaniem najwięcej zależy od tego ile gazu wciskamy. Od obrotów też ale bardziej gaz. Bo można jechać do 2k obrotów a depa mu do podłogi i wtedy będzie duuużo palił. A o wpływie na silnik to nie wspomnę :bajer:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn kwie 02, 2012 20:47
autor: Bolllo
Ja zawsze hamuje biegami, skuteczniejsze i ekonomiczniejsze, ekonomicznie trzymać jest się obrotów 2,5-3,0tyś. gdyś silnik w tych obrotach ma najmniejsze obciążenie i jest najelastyczniejszy (oczywiście diesel będzie miał niższy zakres tych obrotów). I jazda na luzie nie jest ekonomiczna, powiem że nawet mniej od normalnego spowalniania, cytuję kolegę:

" Owiele skuteczniejszym zwalnianiem jest hamowanie skrzynią biegów, zrzucić z 5 na 4 potem z 4 na 3 bieg. Puszczając nogę z gazu i redukując bieg automatycznie odcina się dopływ paliwa do silnika więc nie bierze ani kropli Do tego zużywasz mniej hamulce. Same plusy, minusów brak ;] "
i tyle w temacie. Oczywiście jeszcze ciśnienie w ogumieniu odpowiednie, zbieżność i kąty kół.

A- i przy gwałtownej zmianie biegów słyszałem, że też mniej pali niż płynne zmienianie biegów (wnioskując na hamowaniu biegami to zasada podobna) ;)

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn kwie 02, 2012 20:54
autor: KamilP
Bolllo pisze:zrzucić z 5 na 4 potem z 4 na 3 bieg.
tak to raczej nie robię.. Jak jadę np 100km/h to puszczam gaz i przy ~40 km/h może trochę szybciej naciskam sprzęgło i dohamowuję hamulcem. No chyba że w zimie to inna sprawa. A jeśli już to wolał bym np z 5 redukcję na 3 (oczwiście nie tak żeby miał 3 czy 4 tyś obrotów albo coś nie zrozumcie mnie źle :) )
Bolllo pisze:automatycznie odcina się dopływ paliwa do silnika więc nie bierze ani kropli
No u Ciebie w dieselku to nie był bym tego taki pewny, chociaż może... Podobno pompa ogranicza dawkę ale jej nie odcina. Chociaż różne teorie na ten temat słyszałem.. Wiem że wtrysk (benzynki) i te nowsze silniki typu TDI przy hamowaniu odcinają dopływ paliwka. Starsze, mechaniczne pompy.. Nie wiem :)

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn kwie 02, 2012 21:12
autor: italiano_83
Wszystko fajnie z ekonomiczną jazdą, ale nie zawsze warunki drogowe na to pozwalają :grin: Hamowanie biegami jak najbardziej :bigok: po co przelewać paliwo na darmo, szczególnie, jak się robi dużo kilometrów w roku, to taka pozorna oszczędność robi różnicę w skali roku. Chyba najważniejsze jest, aby unikać butowania, bo to podnosi mocno spalanie, gaz na 3/4 podczas przyspieszania jest wskazany, auto szybciej się rozpędza i przechodzi w jazdę ciągłą.

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn kwie 02, 2012 21:13
autor: Duber
ja ciągne do 7 tyś bo szybciej wtedy przejady dany odcinek i mniej spali :bigok:

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn kwie 02, 2012 21:25
autor: italiano_83
Duber pisze:ja ciągne do 7 tyś bo szybciej wtedy przejady dany odcinek i mniej spali :bigok:
Duber eko jazda w Twoim wydaniu objawia się tym, że odpalasz auto :jaja: raz na tydzień- więc choć byś do 12 tyś kręcił to nie spalisz tyle paliwa co normalny użytkownik auta :los2:

Re: W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn kwie 02, 2012 21:36
autor: Duber
hmm mysle ze średio w roku smigam 50-55tyś(tak delikatnie licząc bo napewno wiecej) km a czy tu mowa czy prywatnym czy słuzbowym autem?
ilu z nas robi takie przebiegi?w moim aucie co połtorej miesiąca zmieniają olej :bajer:
a benzyniakami tez jeżdżę w trasy

no ale nie o tym mowa i robimy ot z tematu

ta eko jazda to jeden wielki stek bzdur,zaoszczedzisz na benzynie a wydasz na co inne przez taka jazde...bylem w serwisie peugota z 407 kolegi...palila mu sie żółta kontrolka.mechanik wsiadl i powiedzial "psj" hmmm po czym wsiadł do auta but i na drugim biegu na maxa przegonil klekota..po czym powiedzial ze jak bedzie tak jeżdził jak jezdzi to sie niedłgo wykosztuje.a wiesz co znaczy "psj"?

W jakim zakresie obrotów najbardziej eko jazda ?

: pn kwie 02, 2012 23:06
autor: zwirus
heh wiadomo co znaczy "psj" (p.... styl jazdy) nie będę używał wulgaryzmów :bajer: w dieslach to zabójstwo jak ktoś jeździ i max te 2500obr kręci bo się boi i mówi że diesel, i się go wysoko nie kręci a to nie prawda, przez taką jazdę wydajemy wyrok na turbinę, od czasu do czasu trzeba go wkręcić w obroty na wyższych biegach żeby tą sadzę przedmuchało z turbiny, nie wiem jak inni ale jak tak właśnie robię :grin: