Strona 1 z 2

Technika jazdy Dieslem

: czw maja 03, 2018 16:04
autor: fifi93
Witam chciałem sie dowiedziec od użytkowników Diesli czy dobrze obchodze się z Autem z 1 ruszkam z 1000rpm zmiana na 2 przy 1800-2000rpm 3 2000rpm na 4 2000 rpm na 5 1500-1800rpm prędkościami jakimi latam to 90-120 w przedziale obrotów 1800-2350rpm czy są one szkodliwe na dłuższą mete?

Re: Technika jazdy Dieslem

: czw maja 03, 2018 16:33
autor: mk4tdi
Nie piszesz jaki to silnik, czy z turbiną, czy bez, czy VNT czy WG ale jeśli VNT i jak ciągle jeździsz w takim przedziale obrotów to współczuję turbinie, przez taki styl jazdy szybko się zasyfi, chyba że latasz jakieś dłuższe trasy ze stałą prędkością 100-120km/h to jeszcze coś wypali sadzy. Po drugie 5 bieg i 1500obr to też nie zdrowe, jeszcze jak przyspieszasz z takich obr to układ korbowy, sprzęgło dostają po :ass: Dla mnie 5 bieg i 1800obr to za mało a co dopiero 1500.

Re: Technika jazdy Dieslem

: czw maja 03, 2018 17:05
autor: wesol
To po co czerwone pole zaczyna się od 2500 obr.

Re: Technika jazdy Dieslem

: czw maja 03, 2018 17:20
autor: fifi93
Silnik 1.9TDI 105PD do pracy smigam 45km w jedna strone przy 80km/h na 4 mam 2000rpm na 5 90km/h 1800rpm 2tyś dopiero od 100 gonię go co kilka dni pod 4 tyś

Re: Technika jazdy Dieslem

: czw maja 03, 2018 17:28
autor: fifi93
to przez miasto lepiej leciec na 3 2000rpm 60km/h czy na 4 delikatnie wciskajac gaz

Re: Technika jazdy Dieslem

: czw maja 03, 2018 18:18
autor: santos13
Zalezy czy jazda miejska czy w trasie, zalezy jakie przebiegi robisz jednorazowo (czy silnik i turbina zdaza zlapac temperature), zalezy jak bardzo liczysz sie ze spalaniem i kosztami hehe. Generalnie diesle nie lubia przesadnie wysokich obrotow aczkolwiek u mnie turbina zaczyna odczuwalnie ciagnac dopiero kolo 2,2k rpm. Ja zmieniam biegi okolo 2,5- 2,8k rpm podczas jazdy normalnej, raz na pare dni przegonie go pod 4-4,5k rpm. Tylko ze zawodowo jezdze ciezarowka, stad tez przyzwyczajenie do raczej nizszych obrotow. Zlote zasady: nie deptac w podloge od razu po odpaleniu kiedy turbo jeszcze sie nie rozgrzalo oraz nie gasic od razu po zatrzymaniu kiedy jechales dluzszy czas i na normalnych obrotach (turbo musi miec czas żeby sie rozgrzac oraz ostygnac). Jesli lubisz rzezbe i nie boisz sie przegladow wywal kata, turbo Ci za to podziekuje. Ogolnie do disla dobrze miec lekka noge aczkolwiek az na pare dni mozesz smialo depnac żeby pozbyc sie nagaru z ukladu wydechowego.

Re: Technika jazdy Dieslem

: czw maja 03, 2018 18:40
autor: fifi93
u mnie Autko ciągnie od 1,5k rpm z tym ze lekko gaz dusze ale np jade do pracy 90km/h 5 bieg mam 1800rpm wbijam do miasta i nw czy lepiej jechac 3 2k rpm czy wbic 4 i 1,5krpm co do Kata nw czy jest bo słychać uuuu przy zmianie biegu tak samo jak sie przegazuje efekt sowy czy lepiej na trasce 45km w jedna strone jechac na 4 przy większych obrotach bo tak powiem prawde to u mnie w okolicy powyzej 100 to długo sie nie pojedzie

Re: Technika jazdy Dieslem

: czw maja 03, 2018 21:26
autor: santos13
1,5k rpm to obroty dobre dla ciezarowki, dla osobowek jednak lekko za niskie. W opisanej przez Ciebie sytuacji (na 3 i 2k rpm czy 4 i 1,5k rpm) wybralbym trojke.
Haha, slychac "uuuuu", Kolego pozamiatales hehehue. Co to jest efekt sowy? Przy dodawaniu gazu slychac swist turbo? Nie ma tu tak naprawde sztywnej zasady. Musisz wyczuc swoj samochod, to jak pracuje, wziac wiele nadwyzek na pokonywany dystans, cykl miejski cy trasa i tak jezdzic żeby ani nie dusic go pod czerwone pole ani nie jezdzic na zbyt niskich obrotach. Kiedys slyszalem ze golfy bory i passaty TDI sciagane od "dziadka od wroga co jezdzil tylko w niedziele do kosciola" maja turbo do regeneracji a spowodowane właśnie jest to jazda na zbyt niskich obrotach i osadzaniem sie nagaru na wirniku.

Re: Technika jazdy Dieslem

: czw maja 03, 2018 22:35
autor: wesol
Rozpędzać na obrotach do nie mniej jak 3000 obr silnika nawet jeszcze więcej tak do 3300-3500. Wtedy zmiana biegu i jedziesz że stałą prędkością. Nie zamulające bo wykonczysz wałek rozrządu, popychacze, panewki itd.

Re: Technika jazdy Dieslem

: pt maja 04, 2018 14:58
autor: doggie
fifi93 pisze:
czw maja 03, 2018 16:04
latam to 90-120 w przedziale obrotów 1800-2350rpm czy są one szkodliwe na dłuższą mete?
Jeśli na długich trasach na dogrzanym silniku, nie obciążasz układu korbowo-tlokowego poprzez niepotrzebne wciskanie gazu to taka jazda jest ok, choć te 1800 to trochę za mało, ja wylaczajac okres jazdy na Pb jeżdżę ponad 20 lat trasy 60 km w jedną stronę różnymi dizlami i nigdy żadnego nie zamulilem, dizel ma służyć oszczędnej jeździe ważne żeby był dogrzany i latał na trasach to takie obroty są ok

Re: Technika jazdy Dieslem

: pt maja 04, 2018 15:48
autor: fifi93
Czyli normalny odpowiedni zakres to 2000-3500rpm gdzie 2000 to dolny zakres obroty na poszczególnych biegach 4 80km/h 2000rpm 5 100km/h 2000rpm Skrzynia 5 biegowa oznaczenie JCR

Re: Technika jazdy Dieslem

: pt maja 04, 2018 17:48
autor: wesol
Nie. Co innego 2000 obr na 2 biegu a co innego 2000 obr na ostatnim biegu. Inne obciążenie dwumasy i wału korbowego. Uważam osobiście że jeśli jedziesz na autosce z większą prędkością to lepiej jednak mieć te 2500 obr.

Re: Technika jazdy Dieslem

: sob maja 05, 2018 15:25
autor: fifi93
Przeważnie smigam drogami lokalnymi prędkości 90-120 i to są obroty na 5 1800-2350 ale gaz delikatnie wciskam stopniowo czy lepiej na 4 smigac z wiekszymi obrotami?

Re: Technika jazdy Dieslem

: sob maja 05, 2018 18:53
autor: liteon0
Jak ze stałą prędkością bez gwałtownego wciskania gazu to ok 2000obr na 5 będzie ok