M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » śr lip 15, 2015 21:39

Wesoły Roger, zajrzyj do działu TDI i poczytaj o fali jak i tłoczku :helm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: drakula500 » pn lip 20, 2015 23:32

Jak dobrze, że na forum nauczyłem się wróżyć z fusów. Dzięki temu udało się już wywróżyć dawki a teraz wróży się kąt wtrysku żeby mTDI przypominał TDI. Nic z przypadku.. pompa się robi.

https://vid.me/W14l" onclick="window.open(this.href);return false;



Wesoły Roger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob lip 09, 2011 00:29

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Wesoły Roger » wt lip 21, 2015 20:55

Ja w sobotę w mojej pompie wymieniłem nurniki i zaworek timmingu. Stare nurniki pochodziły z 1,6 TD (oryginalnie w tej pompie z Iveco były przelotowe króćce), "nowe" są z jakiegoś Renaulta dTI i z tego samego Renaulta pochodzi też zaworek. Silnik pracuje dużo ciszej, przestał kopcić (lekko poddymia jak butuje na 1, 2 i 3 biegu) i mocniejszy się zrobił. Jeszcze podreguluję co nieco i pewno w wolnej chwili skręcę kolejny filmik jak to jeździ. Teraz przydałyby się wtryski jakieś fajne zamiast ori 1Ztowych :)


1989 Audi 80 B3 2.5 V6 mTDI project and 1989 Passat B3 1,9 mTDI :)

michal240187
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt sty 08, 2016 19:31

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: michal240187 » pt sty 08, 2016 21:03

Witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum ale bardzo potrzebna mi pomoc. Czy znacie kogoś w Warszawie lub okolicy kto by mi zbudował pompę MTDI posiadam obie pompy od TD AAZ i TDI 1Z Za każdą wskazówkę będę bardzo wdzięczny pozdrawiam. :pub:



Awatar użytkownika
czarny9999
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: pt mar 05, 2010 20:26
Lokalizacja: złoty stok

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: czarny9999 » wt mar 29, 2016 23:51

Słuchajcie szukam jakiegoś magika od M-tdi na Dolnym Śląsku lub Opolskie . Pomoże ktoś ?



Marci_nnn92
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lis 08, 2011 20:42

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Marci_nnn92 » ndz kwie 03, 2016 20:13

Panowie proszę o pomoc, czy mocowania pompy od land rovera discovery 300 2.5tdi pasują p&p do 1Z oraz jak wygląda temat z kołem pasowym. Na pewno było to opisywane w tym temacie, ale przewertowanie teraz tylu stron zajmie trochę czasu.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz kwie 03, 2016 21:20

Marci_nnn92 pisze:czy mocowania pompy od land rovera discovery 300 2.5tdi pasują p&p do 1Z oraz jak wygląda temat z kołem pasowym. Na pewno było to opisywane w tym temacie, ale przewertowanie teraz tylu stron zajmie trochę czasu.
łapa mocująca pompę wtryskową do przetoczenia, trzeba ściągnąć ori piastę z land rovera i założyć normalne z tdi, do tego w miejscu mocowań pompy na śruby zrobić fasolki i zmontować.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

pervavore
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 08, 2012 18:56

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: pervavore » pt kwie 22, 2016 00:09

Witam,

Temat dotyczy akurat M-tdi dla silnika Rovera 2.0 lub jak bylo tez poruszane w Hondzie Civic Aerodeck ten sam silnik jest.

Dopisze tyle ze mam podobny problem jak kilku osób tutaj już miało mam pompę z Rover 200 SD 0 460 414 118 czyli pol elektroniczna bo N108 steruje ECU w tej pompie :)
Z całego mojego asortymentu pomp chciałem spróbować zamiast Vp30 wsadzić coś mechanicznego:

Obrazek

Pierścień na 68mm musiałem dorobić żeby pasowało w mocowanie do silnika:

Obrazek

Co ciekawe z waszych zdjęć z Land Rovera Td200/300 korpus jest taki sam jak w VP30 i tak myślę czy takiej nie zakupić i nie przerobić na lewo kręcącą się.

Jedynie co przy budowie zmieniłem to jest fale wyższą z Vp37 od Land Rover Freelandera 0 460 404 973 plus sprężyny ponieważ są sztywniejsze i większe oraz mniejsza podkładkę na ustawienie K z oryginalnej 2.3mm na 1.9mm . od Freelandera jak i 200 SD miały takie same podkładki 2.3mm. Zrobiłem to tylko dlatego ze się balem ze tłoczek mi może w korek uderzyć głowicy. Ahh i jeszcze gov moda zrobiłem ale dałem tylko 2mm podkładki z drugiej pompy zapasowej tez 200 SD.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak wygląda posadzenie przy użyciu oryginalnej fali przy max wzniesieniu na fali (0.8mm luzu):
Obrazek

A tak przy użyciu wyższej fali, czyli zostało tylko 0.1mm luzu :
Obrazek
Obrazek

Demontaż starej pompy:
Obrazek

I montaż mechanicznej pompy razem z ECU żeby zaworkiem N108 sterowało:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kat wtrysku ustawiony zegarem na 0,55mm przynajmniej tak podaje Bosch dla pompy z Freelandera oraz tej 200 SD.

Pierwsze odpalenie powiodło się niestety obroty wolne były za niskie, w tedy śruba od dawki nic jeszcze nie ruszałem było tak jak oryginalnie na tej pompie 200 SD było.
https://www.youtube.com/watch?v=3yorm0SoTlM" onclick="window.open(this.href);return false;

Wkręciłem żeby uzyskać większe obroty śrubę od max paliwa o 1,5 obrotów żeby w miarę uzyskać 950 rpm na wolnych oraz żeby auto jechało bo inaczej nie dało się jechać szybciej niż 90km/h. Na wolnych się da wkręcić silnik na 5.200 rpm.
https://www.youtube.com/watch?v=4irV04H905E" onclick="window.open(this.href);return false;

Niestety problem się pojawia taki ze przy max wykręconym wydatku resztkowym żeby obroty zmniejszyć i dodaniu ostrego gazu i puszczenia gazu czasem silnik potrafi zgasnąć albo tak szwankuje.
https://www.youtube.com/watch?v=RCCNpbnpxOM" onclick="window.open(this.href);return false;

Niestety podczas Boosta nie ma dymu, pojawia się tylko lekki dymek podczas gazowania na postoju ale jest to mala ilość. A jak już dalej wkręcę max dawkę na około 2 pełne obroty niż było to takie rzeczy się dzieją ze obroty zawieszają na 1.500 do 2.000rpm.
https://www.youtube.com/watch?v=d8HtbCHu1pU" onclick="window.open(this.href);return false;

Ustawiłem to na razie tak ze się jedzie bez dymu ale tez bez szalu do 140km/h szybciej już hamuje pompę :grrr: I z tego co mam nadzieje na tym forum wyczytałem po 126 stronach to trzeba dać oryginalne ustawienie K czyli te 2.3mm i powinno być dobrze. Na seryjna fale wracać nie chce do tej pompy bo już wole wsadzić swoja Vp30 z powrotem.

Ma ktoś kontakt do kolegi arwam :pub: ??



Awatar użytkownika
paczekszczecin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw paź 13, 2011 00:15
Lokalizacja: Szczecin

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: paczekszczecin » wt cze 21, 2016 22:27

jako że od 3 dni próbuje wyczytaj jakiś konktret na temat idpowiedniej pompy do mtdi i w temacie jest tyle opini i teori co użytkowników zadam następujące pytanie:
jaką pompe zastosować do mtdi którego właściwości zaraz przedstawie poniżej w gre wchodzi raczej zakup kpl pompy kwota powiedzmy 600zł modzenie raczej nie wchodzi w gre ponieważ budowanie pompy wtryskowej jest puki co poza moim zasobem wiedzy. silnik to 1.9AHU na ten moment przygotowany w następujący sposób:
turbo audi 2.5tdi
wtryskiwacze 216
kolektor ssący awx
fmic
wydech 2,5" przelot
usunięty egr
sprzęgło g60/vr6

pomożecie? pozdrawiam. :popcorn:


Jedyna dwója i dymu od CH..A :)

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: drakula500 » czw cze 23, 2016 09:18

pompa kompleta z landrovera z tłoczkiem 11mm
Ostatnio zmieniony ndz cze 26, 2016 17:00 przez drakula500, łącznie zmieniany 5 razy.



pervavore
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw mar 08, 2012 18:56

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: pervavore » śr sie 24, 2016 16:50

Dodam ze udał się sukces mały, rozebrałem jeszcze raz pompę i okazało się ze ten hebel od zimnego lub ciepłego startu/regulacji pompy blokował mi drogę dźwigni gazu w pompie. Na tyle fajnie ze nic nie wykrzywiło ale ciężko było LDA wyciągnąć. :shock:

Wyciąłem ten hebel kątówka bo nic on ne robi a utrudnia tylko montażu LDA i od razu pompa odżyła. Śruba max. dawki w końcu działa jak należy czyli minimalne korekcje dają sporo a nie jak przedtem ze moglem kręcić i przyrost był minimalny.

Czasy przyspieszenia nagle się o polowe skróciły :D

Krotki filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=4J6PmSB9big" onclick="window.open(this.href);return false;



KamazVW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt gru 06, 2016 21:34
Lokalizacja: MysłoVWice / KatoVWice

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: KamazVW » wt gru 06, 2016 21:48

Witam
Wiem że to nie są tanie rzeczy :)
Nienawidzę elektroniki. Mam dlubnietego 1z wtryski 216 Turbo do 1,4 bara walek sdi 028e mam około 125 km tylko ten pieprzony komputer chce zrobić mtdi.
To mój pierwszy Diesel
Chciałbym uzyskać około 140 km bo planuje długą skrzynie biegów
Co radzicie w takim wypadku bo multum różnych porad 3 dni czytania a tu każdy co innego ale podobnie


To co mechaniczne
Działa bez prądu
:)

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw gru 08, 2016 01:23

KamazVW, Co Tobie w nim przeszkadza?? Ja miałem m-tdi teraz mam normalne TDI i jeździ się znacznie lepiej niż na m-tdi. Zrozum jedną rzecz... zrobienie dobrego m-tdi nie jest tanie. Potrzebujesz pompę jakąś od ori m-tdi np. z land rovera to wydatek 300zl - 500zł ( pompa z land rovera chodzi z wtryskami 0.260 ), później się okaże że to nie jedzie tak jak chciałeś i będzie kolejne grzebanie... pójdzie worek kasy i nadal będzie płacz :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
ferdek16v
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 15:51
Lokalizacja: Golczewo

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: ferdek16v » śr sty 04, 2017 18:49

Witam.Czy jest jakis patent na szybsze schodzenie z obrotow?Mam dawke mocno podkrecona i bardzo wolno z obrotow schodzi.Wiem ze nalezaloby zmienic pompe na wieksza ale moze cos da sie zrobic



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości