Strona 2 z 129

: pt sie 10, 2007 20:45
autor: marcinmaja
Witam ponownie i dzięki za wszystkie sugestie i podpowiedzi.
Trochim-napisałem do Ciebie na PW,odezwe się także na GG
(mój TDI 1Z na pompie od TD chodzi bez żadnych przeróbek ale według poprzedniego silnika TD AAZ jest dużo słabszy-TD było widać,słychać i czuć-zwłaszcza spaliny ;-)

Djozi21-mój silnik to 1Z(zwykłe 90koni) a jeśli chodzi o SWAP i konstrukcje M-TDI to myśle,że ruszy każdy model silnika TDI

Pozdrawiam Wszystkich

: śr wrz 05, 2007 09:12
autor: Tomallus
Czy w takim razie do mk2/jetty podejdzie TDI (1Z, AFN) w ten sam sposób do seryjnej skrzyni? Czy tak samo łatwo można zmienić koło zamachowe z SBeka i wstawić je razem ze sprzęgłem do TDI? W końcu AAZ i SB wiele się nie różnią.

: śr wrz 05, 2007 10:06
autor: zaprzal
Tomallus pisze:Czy w takim razie do mk2/jetty podejdzie TDI (1Z, AFN) w ten sam sposób do seryjnej skrzyni? Czy tak samo łatwo można zmienić koło zamachowe z SBeka i wstawić je razem ze sprzęgłem do TDI? W końcu AAZ i SB wiele się nie różnią.
napisz to jeszcze raz bo nie da sie tego zrozumiec :)

sprzeglo z GOLFA aaz, sb jest na walek na 24 zeby
w tdi masz 28 zebow, dodatkowo w 1z masz zwykle jednomasowe kolo zamachowe jak g60 a w afn masz dwumas....

: śr wrz 05, 2007 12:44
autor: Tomallus
Jakie przeróbki trzeba zrobić, żeby zamiast SB wstawić 1Z (na pompie z SB -mTDI) do skrzyni 4T?

: śr wrz 05, 2007 13:09
autor: zaprzal
zadne. skrzynia 4t, zamach i komplet sprzegla SB..... jest jeden problem.... to sprzegielko SB 210mm nie zawsze dobrze sobie radzi z SB, do tdi bym go nei zakladal. Skrzynia z tdi tez jest ponoc mocniejsza niz 020

: śr wrz 05, 2007 14:29
autor: Tomallus
zaprzal pisze:zadne
i o to mi chodziło. Doskonale wiem, że sprzęgło i skrzynia do tego silnika są kiepskie. Jeśli się okaże, że mój SBek będzie wymagał remontu to chyba jednak zdecyduję się na swapa.

: śr paź 10, 2007 22:39
autor: kaczor4011
panowie troszke zrobilem odkop ale temat jest bardzo ciekawy :bigok:
marcinmaja pisze:mój silnik to 1Z(zwykłe 90koni) a jeśli chodzi o SWAP i konstrukcje M-TDI to myśle,że ruszy każdy model silnika TDI
czyli mam rozumiec ze kupuje silnik TDI bez pompy i wkladam zwykla mechaniczna??trzeba jeszcze jakies przerobki czy tylko plug&play?? jaka moc moze miec silnik na STANDAROWEJ pompie a jakie na tym setupie
eldorado84 pisze:- większy intercooler
- gov mod
- grzybek od pompy golfa II 1.6TD (Boost pin)
- no i tak jak napisałeś przerobić pompe na 10mm
z gory dzieki za odpowiedz :pub:

: czw paź 11, 2007 00:13
autor: tomogolf2
Czyli ze SWAP silnika z SB na 1Z albo AFN to po prostu plug&play?? zadnych przerobek?nic nie trzeba spawac zeby silnik sie trzymyał?zadnych łap,niczego??

: czw paź 11, 2007 07:24
autor: ventil
tomogolf2 pisze:Czyli ze SWAP silnika z SB na 1Z albo AFN to po prostu plug&play?? zadnych przerobek?nic nie trzeba spawac zeby silnik sie trzymyał?zadnych łap,niczego??
Pod warunkiem że kupisz silnik z auta gdzie ustawiony jest poprzecznie (golf, vento) a nie wzdłużnie (passat, audi) bo i w jednych jak i w drugich występuje 1Z i AFN ale tam gdzie zamontowany jest wzdłuznie sa inne łapy i inny korpus który trzyma filtr oleju (pod skosem) a to nie bedzie pasować (jak równiez kolektor wydechowy). Poza tym p&p...

: czw paź 11, 2007 10:04
autor: kaczor4011
tomogolf2 pisze: Czyli ze SWAP silnika z SB na 1Z albo AFN to po prostu plug&play?? zadnych przerobek?nic nie trzeba spawac zeby silnik sie trzymyał?zadnych łap,niczego??
dokladnie p&p wkladalem silnik 1.9d do siebie i wsio pasuje!! tdi ma tak samo

: czw paź 11, 2007 11:43
autor: tomogolf2
kaczor4011 pisze:silnik 1.9d
1,9 D i TD to wiem ze pasuja :)
ventil pisze:Pod warunkiem że kupisz silnik z auta gdzie ustawiony jest poprzecznie
no wiadomo :grin:

: czw paź 11, 2007 19:42
autor: Tomallus
Bardzo łatwa się wydaje ta droga do mTDI. Niestety wszystko może się skończyć na słabym sprzęgle i skrzyni. Po za tym niżej się kręcą :helm: .

kaczor4011 zgłaszałeś zmianę pojemności? Przy zwykłym dieslu jeszcze nie widać takiej różnicy pod maską, ale już w mTDI pompa jest ustawiona w poziomie i na przeglądzie mogą się przyczepić.

: czw paź 11, 2007 23:16
autor: kaczor4011
Tomallus pisze:ale już w mTDI pompa jest ustawiona w poziomie i na przeglądzie mogą się przyczepić.
nie rozumiem :kac:
Tomallus pisze:kaczor4011 zgłaszałeś zmianę pojemności?
nic nie zglaszalem wczesiej mialem 1.6td

: pt paź 12, 2007 21:08
autor: Tomallus
Widziałem mTDI, w którym pompa była obrócona o 90stopni w kierunku chłodnicy, ale to chyba był jakiś odosobniony przypadek. Teraz widzę, że mTDI tak bardzo się nie różni od 1,6td.