Strona 2 z 5

: pn sty 28, 2008 10:29
autor: euglen
ventil, Hmm...no dobra. Czyli ten uklad działa w ten sposób, że ustawiamy żądane ciśnienie i cała ta elektronika utrzymuje to ciśnienie na zadanym poziomie, tak? Opiera się to wszystko na ciśnieniu, tak? A można to uzależnić jakoś od obrotów silnika?

: pn sty 28, 2008 11:56
autor: ventil
Cinek pisze:a możesz zrobić jakiś filmik bo ciężko mi sobie tą 5 wyobrazić :grin:
Napisałem 5,5-6... :chytry: Wiem ze dopuki sie nie widzi to ciężko uwierzyc ale postaram się jutro wkleić link do filmu. Z tym że od razu piszę że 3-ci bieg to juz posilzg sprzęgła.
euglen pisze:ventil, Hmm...no dobra. Czyli ten uklad działa w ten sposób, że ustawiamy żądane ciśnienie i cała ta elektronika utrzymuje to ciśnienie na zadanym poziomie, tak? Opiera się to wszystko na ciśnieniu, tak? A można to uzależnić jakoś od obrotów silnika?
Tak właśnie jak piszesz - pewnie można zrobić że będzie zależne od obrotów ale ja nie potrzebowałem takiej opcji wiec nie kombinowałem więcej...

: pn sty 28, 2008 12:33
autor: Cinek
generalnie nie chodzi o to że nie wierze, natomiast nie potrafie wyobrazić sobie tego przyspieszenia w sensie trakcji. bo u mnie na dwójce nie ma jeszcze :) ale to też pewnie kwestia przełożeń. bo moge 100 zrobić poślizgiem w czasie zmiany biegów, tyle że przejade niewielki kawałek :bigok:

: pn sty 28, 2008 13:03
autor: cowboy
Cinek pisze:to też pewnie kwestia przełożeń. bo moge 100 zrobić poślizgiem w czasie zmiany biegów
Cinek, kolega ventil odpycha się z 4 łap :)

: pn sty 28, 2008 13:16
autor: ventil
cowboy pisze:
Cinek pisze:to też pewnie kwestia przełożeń. bo moge 100 zrobić poślizgiem w czasie zmiany biegów
Cinek, kolega ventil odpycha się z 4 łap :)
No właśnie z czterech - z dwóch to juz potrzeba pewnie dragowych opon by niskie czasy kręcić. Ale wracając do tematu, będę jeszcze wprowadzał małe modyfikacje w tym sterowniku i dokładnie je opiszę.

: pn sty 28, 2008 13:32
autor: Cinek
no to prawie wszystko jasne, mój błąd nie wziąłem syncro pod uwage :bigok: ale filmik daj :grin:

: pn sty 28, 2008 13:42
autor: adam16v
Ok, Brzmi to zachęcająco. Tylko mam pytanie bo niewiem czy dobrze kojarzę zasadę działania tego sterownika: Jak rozumiem przy zastosowaniu tego, kierownice turbiny od poczatku są tak ustawione aby jak najszybciej naładować zadane przez nas maksymale ciśnienie, a potem ustawiają się tak by podtrzymać to ciśnienie?

: pn sty 28, 2008 13:52
autor: ventil
adam16v pisze:Ok, Brzmi to zachęcająco. Tylko mam pytanie bo niewiem czy dobrze kojarzę zasadę działania tego sterownika: Jak rozumiem przy zastosowaniu tego, kierownice turbiny od poczatku są tak ustawione aby jak najszybciej naładować zadane przez nas maksymale ciśnienie, a potem ustawiają się tak by podtrzymać to ciśnienie?
Zgadza się... z tym ze początek otwierania kierownic reguluje sie diodami podłączanymi do punktu A i B na pierwszym schemacie.

: pn sty 28, 2008 14:06
autor: cowboy
no to prawie wszystko jasne, mój błąd nie wziąłem syncro pod uwage :bigok: ale filmik daj :grin:
cały projekt jest opisany :) link w podpisie ventila :)

widziałem filmiki ventila w 1.6 TD około 6 sek do 100km/h :bigok:
http://videos.streetfire.net/video/81E6 ... 32A3BA.htm
http://videos.streetfire.net/video/B979 ... 8ACCB8.htm

więc czekam z niecierpliwością na mTDI :)

: pn sty 28, 2008 14:17
autor: ventil
cowboy pisze:
no to prawie wszystko jasne, mój błąd nie wziąłem syncro pod uwage :bigok: ale filmik daj :grin:
cały projekt jest opisany :) link w podpisie ventila :)

widziałem filmiki ventila w 1.6 TD około 6 sek do 100km/h :bigok:
http://videos.streetfire.net/video/81E6 ... 32A3BA.htm
http://videos.streetfire.net/video/B979 ... 8ACCB8.htm

więc czekam z niecierpliwością na mTDI :)
Tamtego golfa juz nie mam ale klient który go kupił, jeździ do tej pory - oczywiście zadowolony - od remuntu auto juz zrobiło 80.000km i nie ma z silnikiem problemów. Oczywiście to przyśpieszenie brane z zegarów mozna tak traktować +/-, najlepiej było by G-techem zmierzyć albo na zawodach 1/4 mili... Ale czas około 7sec do 100 to juz dość dobry czas jak na niskobudżetowe auta.

: pn sty 28, 2008 14:28
autor: Cinek
cowboy pisze:cały projekt jest opisany :) link w podpisie ventila :)
wiem, czytałem. tylko jakoś mnie zamroczyło i kompletnie przy tym temacie o tym nie pomyślałem, chyba sie sugerowałem tym sprzedanym TDkiem. musicie mi wybaczyć :bigok:

: pn sty 28, 2008 14:36
autor: Apsik
Bedzie lutowanie :bigok:

: pn sty 28, 2008 16:17
autor: voss
oj widze ze panowie robia se robote

Nowy uklad sterowania cis. doladowania tzn cos w rodzaju drugiego edc ktory steruje tylko cis. doladowania. Tylko sie zastatanawiam po co ? Poco robic cos co juz i tak jest zrobione w edc ?? i to znacznie lepiej niz ta konstrukcja w ktorej niema nawet mozliwosci dopasowania cis. do obr. silnika.
tzn tu ustawione cis. bedzie ten uklad staral sie utrzymac nawet powyzej 4500 obr. -to moze byc zabujcze dla tego turbo.

czy nie lepiej pozmieniac sygnaly z edc ( nawet za pomoca dodatkowego invertera ) i miec mozliwosc mapami zmienic i dopasowac to cis. ?

: pn sty 28, 2008 16:26
autor: souler
ale my tu o sterowaniu vnt bez kompa, w td albo mtdi