Strona 2 z 50

: śr lut 04, 2009 22:56
autor: munior
Turbina powinna dmuchać od 0,6 do 0,8 bara przynajmniej fabrycznie ,u mnie mierzyłem w czasie jazdy : przy pedale w podłodze na trójce było max 0,8bara.Co do manometru to najlepszy byłby do 1 bara ,ale możesz wykorzystać jakiś manometr np.z pompki o jak najmniejszej skali ,chodzi o dokładność pomiaru im mniejsza skala np.do 1 bara (1kg/cm2)tym dokładniej zmierzysz.W pompkach z manometrem skala będzie raczej ok 4do 6 barów.

: pt lut 13, 2009 11:56
autor: Michał_1977
Wysłany: Wczoraj 10:40
munior napisał/a:
Turbina powinna dmuchać od 0,6 do 0,8 bara przynajmniej fabrycznie ,u mnie mierzyłem w czasie jazdy : przy pedale w podłodze na trójce było max 0,8bara.

No i wreszcie doczekałem się :D .Dzięki serdeczne munior.Punkcik za to.A co do manometru,to namierzyłem jakiś na Allegro za 50 zeta.Pewnie to badziewie,bo "co tanie to drogie",ale na początek styknie.Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to nich pisze :bigok:

[ Dodano: 07 Lut 2009 08:20 ]
munior napisał/a:
Turbina powinna dmuchać od 0,6 do 0,8 bara przynajmniej fabrycznie ,u mnie mierzyłem w czasie jazdy : przy pedale w podłodze na trójce było max 0,8bara.

Witam.Chwilę mnie nie było,bo czekałem na manometr (Allegro).Zamontowałem go na szybko i FAJAAA...Ludzie,jest dobrze :bigok: .Dmucha wariatka do ok. 0,9 bara. :D W związku z tym,chcę bardzo podziękować wszystkim tym,którzy mi pomogli.Punkciki porozdawane :D Jak będę na etapie wymiany pompy,to odświeżę temat i pogadamy :zaklopotanie:

[ Dodano: 10 Lut 2009 22:59 ]

[ Dodano: 12 Lut 2009 10:32 ]
Siemanko.Mam okazję kupić pompę po regeneracji za 250 zeta.Myślę,że nie ma się co zastanawiać,tylko kupować bo lepszej ceny nie znajdę :bajer: W związku z tym mam pytanie:Czy te pompy z grzybkiem występowały w kilku egzemplarzach i czy mają jakieś numery,których muszę się trzymać? Wiem,że grzybek nie może być u góry płaski,lecz wypukły i z wyjściem na wężyk ciśnieniowy.Generalnie chodzi mi tylko o to czy nie ma kilku rodzai z których do mojego silnika pasowała by tylko jedna...

: pt lut 13, 2009 12:58
autor: munior
Rodzajów tych pomp trochę było ale wszystkie powinny pasować do twojego 1,6 TD ,byleby miały kompletne LDA .A najlepiej odkręcić tą pokrywę i się upewnić

: pt lut 13, 2009 15:36
autor: Wojtek_GR
Na fotce ori pompa z 1V, gdzie na czerwono zaznaczyłem numer w którym
cyfra wskazana strzałką oznacza średnicę tłoczka. Szukaj pompy gdzie
tą cyfrą będzie "9" (wydajniejsza pompa).

Obrazek

Nie wiem jakie tłoczki mają inne pompy z LDA (grzybkiem), ale pompy z
silników RA i SB to na pewno "dziewiątki".

: pt lut 13, 2009 15:47
autor: piori
Michaś_1977, warto też poszukać pompy, która po wyciągnięciu przyszpieszacza kąta wtrysku zwiększa obroty. Szczególnie przydaje się to w zimie - wtedy silnik mniej się trzęsie.
Pompę taką poznasz po śrubach zaznaczonych zieloną, niebieską i żółtą strzałką:
Obrazek
Pompa niezwiększająca obrotów ich nie ma.

: pt lut 13, 2009 15:56
autor: Michał_1977
Acha,czyli już z grubsza wiem o co biega :bajer: .Odpowiedzcie mi jeszcze na takie pytanie:czy pompa z MK3 1,9TD lub Passata 1,9TD jest taka sama czy inna (mocniejsza),bo wizualnie to się ona chyba nie różni? :-k Chodzi mi oczywiście o pompę z LDA

: pt lut 13, 2009 16:17
autor: piori
Michaś_1977, wydaje mi się, że w 1,9 tłoczek ma mniejszy skok, ale muszę poszukać źródła gdzie tak wyczytałem.
Idąc dalej za ciosem, można też zmienić końcówki wtrysków na DN0SD 274 (przewidziane dla silnika SB).

Tu jest coś w tym temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=193061

: pt lut 13, 2009 17:52
autor: arwam
Michaś_1977 pisze:Acha,czyli już z grubsza wiem o co biega :bajer: .Odpowiedzcie mi jeszcze na takie pytanie:czy pompa z MK3 1,9TD lub Passata 1,9TD jest taka sama czy inna (mocniejsza),bo wizualnie to się ona chyba nie różni? :-k Chodzi mi oczywiście o pompę z LDA

pasuje ale musisz mieć do niej koło pasowe bo jest inne i robisz niewielki otwór w plastykowej osłony na nakrętkę botam piasta koła jest bardziej wystająca.
Załóż tylko do niej koniecznie boost pin od 1.6TD i będziesz z niej zadowolony.

: sob lut 14, 2009 08:10
autor: Michał_1977
Wysłany: Wczoraj 19:48
arwam napisał/a:
pasuje ale musisz mieć do niej koło pasowe bo jest inne i robisz niewielki otwór w plastykowej osłony na nakrętkę botam piasta koła jest bardziej wystająca.
Załóż tylko do niej koniecznie boost pin od 1.6TD i będziesz z niej zadowolony.

No to GITARA :bigok: .W takim razie sprawdzę co to za pompa,którą mam na oku i jeśli będzie do bani,to będę szukał innej,nawet tej od 1,9TD.Jeśli chodzi o wyminę boost pina,to kolega munior, mi w tym pomoże :chytry:
Fajnie się z Wami gada koledzy, więc napiszcie mi jeszcze jak będzie lepiej-założyć oryginalną od 1,6TD (JR,SB),czy od 1,9TD i zmienić boost pina :-k

: sob lut 14, 2009 20:55
autor: Wojtek_GR
Michaś_1977 pisze: Fajnie się z Wami gada koledzy, więc napiszcie mi jeszcze jak będzie lepiej-założyć oryginalną od 1,6TD (JR,SB),czy od 1,9TD i zmienić boost pina :-k
Napisz lub zadzwoń do "Trochim" on jest guru od pomp na naszym forum.

: sob lut 14, 2009 21:14
autor: arwam
jak masz wybór to załóż od SB ewentualnie RA.
Można wtedy zmienić pina na "ostrego" i auto mniej pali na codzień ale w górnych obrotach jest normanie masakra.

: sob lut 14, 2009 21:37
autor: Michał_1977
Ychy...Czyli mam dać sobie spokój z 1,9TD.W sumie to i lepiej,bo tak to trzeba wiercić otwór w osłonie,zmieniać koło pasowe i nie wiadomo co by z tego było,a oryginał to jednak oryginał.Jak zmienię tą pompę i będzie autko miało lepszego "buta",to jeszcze wymienię wałek rozrządu.Co Wy o tym myślicie :hmm: ?

: sob lut 14, 2009 22:14
autor: Tomallus
No wałka rozrządu to się raczej nie wymienia. CO nie zmienia faktu że można małą rakietę z tego auta zrobić :grin: .

: ndz lut 15, 2009 09:05
autor: arwam
Michaś_1977 pisze:Ychy...Czyli mam dać sobie spokój z 1,9TD.W sumie to i lepiej,bo tak to trzeba wiercić otwór w osłonie,zmieniać koło pasowe i nie wiadomo co by z tego było

Będzie pasować bo ja coś takiego przerabiałem u siebie i wszystko banglało tylko szpilki pod głowicą się a długie robiły :grin: